Skocz do zawartości

Po co nam ten HUB?


Yacek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kto robił fabułę Borońskiego HUB, ten wie o co chodzi.

Mamy też temat z problemami przy tej fabule i ich rozwiązaniu: This is madness! (przegięta kampania).

Pozostaje jednak otwarte pytanie: po co nam ten HUB?

Wiadomo że można dzięki niemu połączyć ze sobą bardzo odległe sektory (misja Aldrin nam trochę psuje te plany), ale może zastanówmy się jak najlepiej wykorzystać taką możliwość.

Jakie bramy, w jakich sektorach połączyć w HUB-ie, aby osiągnąć maksymalne zyski z handlu.

Ja jestem specem od walki, może spece o handlu się wypowiedzą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, ja z handlu też jestem amator, zawsze zostawiałem to innym. Zastanowiłbym się może, czy mam jakieś sektory odległe od siebie, między którymi często skaczę a co pożera mi sporo ogniwek. Ale na chwilę obecną takowych planów jeszcze nie mam, pewnie będę miał, jak założę gdzieś HQ. Może kiedy będę często odwiedzał sektory xenków, gdzieś w okolicach Getsu Fune lub coś, to tam walne, coby zdobycze szybko do HQ zdążały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jako ze zawsze sektor Avarice zajmuje dla siebie (gdyby manipulacja mapa galaktyki byla latwiejsza niz to co kiedys opisalem w przypadku X3R, to bym sam stworzyl superpiekny i olbrzymi sektor dla siebie), to lacze tak:

I zestaw: bramy E Avarice i W sektora New Income (gdyz potrzebuje miec bardzo latwy dostep z Avarice do HUB-a i pozostalych sektorow),

II zestaw: E sektora Home of Light i W sektora President's End (w tym sektorze mam kompleks produkujacy rakiety Morgensztern, w Ore Belt kompleks wydobywczy, a poza tym mam dostep do jednych z najlepszych rynkow zbytu).

Pozostale zestawy: jeszcze nie osiagnalem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tylko że robisz to dla własnych potrzeb, aby mieć łatwy dostęp do fabryk broni itp. Tymczasem w TC dzięki temu że TS-y gracza mogą skakać jest to nie potrzebne. Ja główne HQ mam Ziem. Nieznany sektor 2, fabryki broni, rakiet, osłon i satelitów mam w Nieznanym za Menelaus Oasis. I jest OK.

Chodziło mi o wykorzystanie HUB-a w celu handlu ze stacjami NPC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 rok później...

Lizard, wspomniałeś ostatnio w temacie o skrypcie Frontier Wars o wykorzystywaniu przez Ciebie HUB-a do handlu. Może rozwinąłbyś to w tym temacie?

Ja ze swej strony opiszę jak ostatnio wykorzystuję HUB-a i sam sektor.

1. Oczywiście do handlu. Ale nie tak prosto. Otóż skrypt SCS Suite pozwala na odzyskiwanie surowców z wraków statków i stacji. Szczególnie te ostatnie są pod tym względem opłacalne, z jednej stacji można otrzymać surowce warte 20mln kredytów. Dlatego zawsze po starcie nowej gry staram się najszybciej dotrzeć do sektorów bogatych we wraki, a jest takich kilka i rozpocząć cykl recyclingu. Czas takiego recyclingu jest długi, w przypadku stacji to nawet ponad 24 godziny czasu gry. Przez ten czas staram się zdobyć, kupić lub dostać TL-a i dostać się do HUB-a. Kiedy tylko pierwszy wrak mam przetworzony na surowce, wysyłam do sektora TL-a, który również przy pomocy skryptu SCS Suite zbiera wszystkie kontenery z surowcami. Oczywiście nie zbierze wszystkich na raz, ale kiedy tylko zamelduje że ma pełna ładownię, wysyłam go do HUB-a, gdzie przekazuję z TL-a surowce. W HUB-ie czekają już zadokowane TS-y, które przy pomocy skryptu Rozszerzony Handel sprzedają po najlepszej cenie wszystkie dostępne w HUB-ie towary.

TL zaś ponownie zostaje wysłany do zbierania kontenerów. I tak cykl powtarza się w nieskończoność.

2. Drugi sposób to zbieranie pozostałości po walkach w sektorze z HUB-em. Aby zainicjować takie walki używam skryptu Wars i podłączam do HUB-a sektory dwóch antagonistycznie nastawionych do siebie ras (np. Argonów i Paranidian) zmuszając tym samym, aby szlaki handlowe tych ras krzyżowały się w HUB-ie. Jako trzeci zestaw bram podłączam, dla dodania jeszcze większej pikanterii walkom, sektory pirackie. Oczywiście czasem jest spokój w HUB-ie, ale czasami można sporo pozbierać. Moim TS-om obsługującym HUB-a nic nie zagraża, bo zaraz po wleceniu do sektora, ostro pikują w górę, aby zadokować do BUB-a, natomiast wszystkie inne statki latają pomiędzy bramami w płaszczyźnie ekliptyki. Choć oczywiście czasem się zdarzają incydenty, ale od tego są siły szybkiego reagowania stacjonujące w HUB-ie i obsługiwane przez skrypt ADS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Osobiście uważam że Hub jest strategicznym sektorem dla gracza. Oferuje nam wiele nieograniczonych możliwości. Jak nam powszechnie wiadomo gra X ma wielu zwolenników ponieważ każdy zaś może iść swoja własną droga,. To my decydujemy o celach naszej rozgrywki, sami wyznaczamy priorytety jak i drugorzędne cele gry. Dlatego uważam że gracze grający po raz setny nadal równie dobrze będą upajali się grą jak w pierwszy rozgrywkach.

Znaczącym plusem gry jest też to, że powstaje mnóstwo modów jak i skryptów, które przekładają się na miodność gry.

Yacek jest mistrzem walki, no cóż chwała mu za to 🤔 Ja osobiście wole handel, nie to że jestem jakimś leszczem który boi się pokazać w M3 lub innym padle latadle 😁

Lubię walki, ale tylko w fabułach, to właściwie one nadają sens moim rozgrywkom. Bo co się z nami stanie gdy wszystkie fabuły zostaną ukończone ? No cóż ja już od pierwszych minut swojej rozgrywki zakładam swoje imperium, powoli lecz sukcesywnie buduje imperium Lizard Corporation. Aby tego dokonać niezbędny jest HUB, owszem mógłbym użyć też skryptu, za pomocą którego można budować bramy.

Plusem Huba jest to że do niego można przyłączyć aż do sześciu systemów. Może większość z was irytuje to, że ciągle piszę Systemy a nie Sektory. System wydaje mi się bardziej odpowiedni.

W każdym razie wracając do tematu fabuły oferowane przez ego nie są trudne, jedynie czasochłonne, ale za to dają mnóstwo profitu za pomocą którego, jestem w stanie wybudować swoje imperium. Najwięcej profity daje fabuła PHQ ze sprzedaży Orki wraz z HQ, które ma na pokładzie. Następnie w zależności od tego czym dysponujemy. Jeżeli mamy wielkie, ogromne jednostki FF jest następna, ale jeżeli posiadamy jakiś mały M7 i kilka myśliwców, to fabuła Terran obsypie nas kredytami. Następnie jest Treasure Hunt i fabuła Goner.

Fabułę Hub oczywiście należy rozpoczać jak najwcześniej ponieważ jest czasochłonna. W każdym razie gdy jestem już posiadaczem Hub-a w Avarice buduję pierwsza bramę (N), natomiast druga w Forgoten Gods(N). Wschodnią bramę w Forgoten Gods należy zniszczyć, by uniknąć inwazji Xenów.

Gdy obie bramy są już gotowe łączymy Avarice z Forgoten Gods.

Avarice jest moim głównym sektorem w którym buduje Stocznie, Doki i inne wielkie konstrukcje.

Następnym celem jest stworzenie silnego imperium gospodarczego, takiego bym mógł sam się usamodzielnić. Jeżeli mam zamiar konstruować różnej klasy statki jak i fabryki potrzebne będą mi surowce. Do tego celu w Forgoten Gods stawiam kopalnie: Rudy,Krzemu, Nividium, Lodu.

Kopalnie Rudy i Krzemu są najbardziej istotne. Następnie kierując się na południe buduje w systemie Holy Trinity kompleksy fabryk produkujących pierwszorzędne surowce takie jak:

Pszenica, Steki, Mięso Czeltów i inne. Sektor jest na tyle duży że spokojnie możemy budować do kilkunastu kompleksów.

W sąsiednim systemie Hells Atrium stawiam fabryki produkujące moje główne produkty wymagane do produkcji statków takich jak: Mikroczipy, Teladianium, Płótno przemysłowe, Kryształy itd. itp.

W systemie otrzymanym z New Home stawiam do kilku elektrowni słonecznych XL.

W Stone Path stawiam fabryki które produkują mi tylko uzbrojenie jak lasery, rakiety, tarcze.

Jeżeli uda nam się stworzyć samowystarczające imperium będziemy mogli rozpocząć produkcję myśliwców jak i większych jednostek. O ile wszystko jest dobrze zautomatyzowane, nasze myśliwce produkowane są za darmo, bo z naszych surowców. Jedynie czego nam trzeba to czasu. Oczywiście z początku należy stawiać pojedyncze fabryki, które z czasem będziemy rozbudowywali zmieniając w wielkie kompleksy przemysłowe. Profit będzie nam rósł w dziesiątkach, jak nie setkach milionów kredytów.

Najważniejszym zaletą tego jest to, że właśnie dzięki Hub mamy wszystkie sektory pod ręką skupione w jednym miejscu. Transportowce nie muszę przemierzać kilu systemów by dostarczyć surowiec do naszych fabryk.

Ja osobiście by gra miała więcej realizmu do każdego myśliwca, transportowca lub jakiejkolwiek innej jednostki przypisuję personel. Moje imperium musi zarabiać, by mogło utrzymać pracujący w nim personel.

Natomiast w Hubie znajduje się centrum szybkiego reagowania. Jeżeli moja jednostka została zaatakowana to siły przechwytujące natychmiast wykonują skok po czym przystępują do likwidacji celu. O ile wrogi cel zniszczy moją jednostkę, to jednostki ratunkowe szybko kierują się na miejsce, gdzie znajduje się katapultowany pilot. Wyszkoleni piloci są na wagę złota, statek można kupić, wybudować, natomiast trening trwa dość długo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Chyba nie sprzedajesz HQ wraz z Orką?

2. Forgoten Gods jak i inne nazwy. A co to takiego? Jeśli piszesz o nazwanych tak przez siebie sektorach Nieznanych, to te nazwy nic nam nie mówią, lepiej podać współrzędne tych sektorów lub napisać gdzie leżą (obok jakich znanych sektorów).

3. W HUB-ie nie buduje się bram, tylko połącza już istniejące. To różnica i to spora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

1. Tak, owszem sprzedaje.

Pozbywać się najlepszej stacji w grze, choćby ze względu na jej ładownię. No coments.

Ja oprócz innych celów używam HQ jako magazynu dla HUB-a. Prosty przykład, Orka zbiera Ogniwa Energetyczne, w HUB-ie można pomieścić 30000 szt. w HQ mam już zmagazynowane 850 000 szt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedaż Orki wraz z Hubem 171.000.000 kredytów. Po zainwestowaniu takiej sumy w moją korporację, po dwóch dniach gry moje kompleksy przyniosą mi trzykrotny zysk 🤔 Więc wolę sprzedać Orkę wraz z HQ za 171.000.000 kredytów, by po dwóch dniach zarobić 500.000.000 kredytów. No coments 😁 Ja surowców nie zbieram, bo to marnotrawstwo. Ja surowce używam do produkcji statków i uzbrojenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja Ciebie nie rozumiem. Piszesz że zdobywasz HQ wykonując fabułę PHQ. Aby ją wykonać, należy wcześniej zakończyć fabułę HUB-a, a to wymaga od nas posiadania imperium, albo statków handlowych, albo fabryk produkujących potrzebne dla HUB-a towary. Wymaga też czasu, przez który to zgromadzimy tyle gotówki, że sprzedaż Orki z HQ za 170mln będzie niczym.

Rozumiałbym, gdyby ktoś napisał, że po otrzymaniu HQ dzięki jednemu ze skryptów dających nagrody na fabuły, sprzedaje aby mieć gotówkę na rozwój imperium. Bo robiłby to na początku gry, gdy jego stan kasy jest marny. Ale po tak długim czasie gry, przejmować się tymi kilkoma milionami?

Zresztą, nawet wtedy bym nie zrozumiał, ponieważ posiadanie HQ jest według mnie cenniejsze niż nie wiem jak wielka flota statków lub fabryk. Właśnie HQ dodaje prestiżu naszemu imperium.

Nie ma znaczenia czy zbierasz surowce, czy nie. Ja też nie kolekcjonuję ich dla samego ich posiadania. HQ to między innymi mój magazyn na nadmiarowe ilości surowców. Chciałem Ci tym przykładem z Ogniwami zwrócić uwagę na jeszcze jeden atut HQ, ale widzę że nie zrozumiałeś, więc muszę napisać wprost.

Każda stacja w grze oprócz pojemności magazynu, posiada limit dla każdego towaru. Na przykład do SH możesz włożyć tylko 2500 Ogniw, do HUB-a 30000. HQ jako jedyna stacja jest pozbawiona tego limitu. Możesz zapchać ją ogniwami do pełna.

Co nam to daje? Chyba już wiesz.

Jeśli przykład ogniw Cie nie przekonuje to podam inny. Ile można mieć np. w SH lub DOK-u sztuk broni lub osłon? Ograniczona ilość, zależna od rodzaju broni lub osłon. Można co prawda magazynować broń i osłony na statku TS, albo lepiej TL-u, ale to też odgranicza Cię do ładowności TL, która jest dużo mniejsza niż HQ. Ja HQ wykorzystuję też do magazynowania broni i osłon. Przypisuje jeden lub więcej TS-ów do HQ i odpowiednim skryptem wydaję im rozkaz kupowania interesującego mnie uzbrojenia i osłon. Po jakimś czasie jestem w stanie uzbroić i wyposażyć w osłony prawie dowolną ilość myśliwców.

Jeszcze jeden atut HQ (bo o tym że można w HQ naprawiać, analizować i budować statki nie muszę chyba pisać), to ilość slotów dokujących. Do HQ swobodnie można zadokować sporą flotę (kilka M1/M2/TL i masa mniejszych statków), dzięki czemu statki te można zaopatrzyć, uzbroić itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Ja Ciebie nie rozumiem. Piszesz że zdobywasz HQ wykonując fabułę PHQ. Aby ją wykonać, należy wcześniej zakończyć fabułę HUB-a, a to wymaga od nas posiadania imperium, albo statków handlowych, albo fabryk produkujących potrzebne dla HUB-a towary. Wymaga też czasu, przez który to zgromadzimy tyle gotówki, że sprzedaż Orki z HQ za 170mln będzie niczym.

Po pierwsze. Nie rozumie czego nie rozumiesz ? Czy ja napisałem że najpierw sprzedaję orkę z HQ przed wykonaniem fabuły HUB ? W którym momencie tak napisałem ? Napisałem jedynie że, sprzedaję Orkę z HQ bo daje olbrzymi profit. Dzięki któremu gracz może wybudować mnóstwo fabryk. Hub wykonuje się długo, w międzyczasie wykonujemy kilka innych fabuł z których możemy pozyskać spoko kredytów, to już w tedy eksploruje wszechświat w poszukiwaniu systemów jak Forgoten Gods, Hells Atrium czy Holy Trinity i tam stawiam fabryki łącząc je w kompleksy.

Cytat

Rozumiałbym, gdyby ktoś napisał, że po otrzymaniu HQ dzięki jednemu ze skryptów dających nagrody na fabuły, sprzedaje aby mieć gotówkę na rozwój imperium. Bo robiłby to na początku gry, gdy jego stan kasy jest marny. Ale po tak długim czasie gry, przejmować się tymi kilkoma milionami?.

Jesteś naprawdę bardzo dziwny. Mówisz że jak można przejmować się kilkoma milionami ??? Wiesz ile kosztuje wybudowanie samowystarczalnego imperium za pomocą którego gracz może produkować własne M1/M2 ? Prawie ponad Miliard.

jezęli ktoś mówi że 171.000.000milionów to zaledwie kilka kredytów, to wstrzymam sie od jakiejkolwiek wypowiedzi. Wiesz ile kosztuje wybudowanie Elektrowni słonecznej i zastosowanie skryptu za pomocą którego kupujemy licencję, która umożliwi wykluczenie wymaganych kryształów w elektrowniach do produkcji ogniw? 1 Elektrownia XL kosztuje prawie 100.000.000 a takich elektrowni musimy postawić około 4 lub pięciu. To niby skąd mam wziąć taka sumę kredytów?

Cytat

Zresztą, nawet wtedy bym nie zrozumiał, ponieważ posiadanie HQ jest według mnie cenniejsze niż nie wiem jak wielka flota statków lub fabryk. Właśnie HQ dodaje prestiżu naszemu imperium.

I co ci po takim HQ. Dla mnie samo HQ nie przynosi prestiżu ja wole wybudować samowystarczalne imperium które będzie specjalizowało się w produkcji statków. To napawa mnie dumą gdy wybuduje setkę fabryk, które są zaopatrywane w setki TSów. Co ci da więcej satysfakcji otrzymane auto na urodziny, czy to zę sam zarobiłeś pieniądze i za nie kupiłeś sobie twoje wymarzone auto ? Proste.

Co do przechowywanie q HQ osłon, a surowców i temu podobnych, to powiem że ja ciągle wszystko sprzedaje bo bezustannie rozwijam moje imperium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie Panowie 🤔

Pamiętajcie, że każdy gra inaczej, tak jak sam lubi, z własnym zestawem skryptów i ustawień. Yacek pisał, że zbiera masę złomu i statków, a to praktycznie darmowe kredyty, więc w takim wypadku te 170 milionów to zapewne nic. Jeśli ktoś nie korzysta z tych ułatwień to uzbieranie takiej sumy normalnymi sposobami trwa trochę dłużej. Nie mówiąc o tym, że z odpowiednimi skryptami HQ zawsze można kupić, a dzięki Cadiusowi mamy dostęp do stoczni, która w (prawie) każdym aspekcie jest lepsza od standardowej kwatery. Prawie, bo te stocznia nie ma wewnętrznego hangaru dla małych statków i trochę mniej ich będzie mogło do niej zadokować 😁 Tak więc może się okazać, że przed ukończeniem fabuły mamy już swoją własną 'HQ', a wtedy tą nadmiarową można bez żalu spieniężyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Po pierwsze. Nie rozumie czego nie rozumiesz ? Czy ja napisałem że najpierw sprzedaję orkę z HQ przed wykonaniem fabuły HUB ? W którym momencie tak napisałem ?

A czy ja tak twierdzę? Przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem to co napisałem w poprzednim poście. Podałem dwie alternatywne opcje sprzedaży Orki z HQ. Co do pierwszej opcji, sprzedaży po wykonaniu fabuły, moja wypowiedź pokrywa się z tym co właśnie napisałeś. Czyli w skrócie: wykonanie fabuły HUB-a jest czasochłonne i gracz ma przez ten czas możliwość i motywację do rozbudowy Swojego imperium tak, że kończąc fabułę HUB-a powinien dysponować sporą ilością gotówki, na tyle sporą, że te 170 mln to dla niego nie kokosy. Przynajmniej ja tak miałem. Jeśli ty nadal w tym momencie (po kilkunastu dniach grania. Nie wiem jak długo robisz fabułę HUB, jak za pierwszym razem trzy miesiące, ale tylko samymi TS-ami, bez fabryk.) cienko przędziesz, to Twoje Imperium jest cieniutkie.

Zresztą moim celem nie było przekonywać Cię, że źle robisz. Robisz jak uważasz. Chciałem tylko uzmysłowić Tobie i innym, mniej doświadczonym graczom, jakie możliwości daje HQ i że nie wszystko można przeliczać na pieniądze, pewne rzeczy (w tym przypadku HQ) mogą być o wiele więcej warte niż można za nie zarobić.

Cytat

I co ci po takim HQ

Cytat

Co do przechowywanie q HQ osłon, a surowców i temu podobnych, to powiem że ja ciągle wszystko sprzedaje bo bezustannie rozwijam moje imperium.

Ja skupuję i / lub zbieram magazynując spore ilości w HQ, dzięki czemu nie mam zmartwień typu:

Cytat

Nie wiem, może się nie wysapałem 🤔

Wiec zadam pytanie.

Jaki Skrypt umożliwi mi wyposażenie w broń, osłony i upgradery (Polecenie Handlowe MK I/MK II, Polecenie Bojowe, Polecenie Nawigacyjne i temu podobne) świeżo wyprodukowanych przez moją stocznie przykładowo M3+ Argońskie Zaćmienie lub TP Pendent ? Mile widziany jest skrypt za pomocą którego w doku możemy wyprodukować upgradery, a następnie zamontować je na naszych myśliwcach.

Wszelkie (takie jakie dla danej klasy ustalę) upgrade statki automatycznie otrzymują po zadokowaniu do HQ dzięki skryptowi Player Workshop. Natomiast broni i osłon mam tam tyle, ze spokojnie mogę uzbroić sporą flotę.

Ponieważ dyskusja o HQ odbiega zbyt daleko od tematu HUB-a, uważam ją za wyczerpaną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Cytat

Ja mam dośc rozwiniety handel i połaczyłem sektory dla odpowiedzniego handlu mam duzow fabryk z bronia i połaczyłem sobie sektor BlakHoleSun z nieznaym sektorem gdziem mam duzy kompleks

Jak to połączyłeś z Nieznanym jak w BHS niema wrót do nieznanego sektora jeszce sprawdzę ale chyba nie ma .

z góry dzięki za odpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Momencik... dzięki skryptowi APC dzisiaj "wpadłem" do HUBa. Łącząc bramy wybrałem płn. bramę z nieznanego sektora na pd. od Menelaus Oasis. I od razu przypisało mi połączenie do pd. bamy Menelaus Oasis. Czy to tylko na tym polega, że HUBem mogę łączyć tylko bliskie sąsiadujace sektory? Bo ja sądziłem, iż mogę np. Połączyć wsch. bramę Kingdom End z zach. Family Pride. A z tego co widzę to aż tak różowo nie jest 😉

I jeszcze jedno, o co chodzi z ilością skoków czy jakoś tak w ustawieniach HUBa jak i HQ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hubem, łącząc dwie jego bramy, niejako wcinasz się pomiędzy dwa sąsiednie sektory. Np. normalnie lecąc z sektora A do sektora B przelatujesz przez bramę i już jesteś. Podłączając jeden zestaw HUB-a powodujesz że z sektora A leci się do sektora HUB-em (jedna brama A połączona z jedną bramą HUB-a), a dopiero później przez druga bramę HUB-a do sektora B.

Normalnie:

A - brama - B

Przez HUB:

A- brama - HUB - brama -B

HUB można wykorzystać wtedy do dystrybucji towarów pomiędzy sektorami A i B.

Ilość skoków - instrukcja do gry. W skrócie: zasięg handlu statków przypisanych do stacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...