Skocz do zawartości

Freelancer - Discovery


Riess
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Idiotyczny tytuł, ale tak nazywa się najnowa wersja moda "Discovery", dodająca 150 nowych statków i 40 sektorów i dziesiątki ton nowego żelastwa. Co ciekawe, niektóre z tych jednostek to statki z innych gier. Właśnie trafiłem na... fregatę szturmową kushan z pierwszego homeworlda 😀

Największą zmiana jest jednak rezygnacja ze sztywności. W zwykłym freelancerze misje zależały od tego, gdzie je brałeś. W liberty zazwyczaj było to zlecenia za 4k, zaś na Malcie 150k. W modzie wypłata zależy od lvl gracza. De facto, gdyby tak nie było, ciężko jest mi wyobrazić sobie kupno krążownika liberty, kosztującego 160kk 😀

Jeśli ktoś z was grywa czasem w Freelancera, instalacja Discovery to naprawdę dobry wybór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm ostatnio zaczalem przygode z ta gra, obecnie juz zakonczona.

Po tygodniu gry uderzyla mnie spora wtornosc tej gry oraz przymus wykonywania fabuly czego w grach cholernie nie cierpie. Mimo to przyznaje, ze jak na rok 2009 Freelancer trzyma wysoki poziom, Microsoft naprawde sie postaral. Rozgrywka multi jakos mnie nie porwala. Moze kiedys dfo tego powroce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Disco jest modem Role-playing, czyli w gra się tutaj w odgrywanie ról. Każdy gracz tworzy sobie postacie którymi lata na serverze. Na początku każda postać ma drobną sumę, podstawowy statek i Civilian ID, które czyni ją cywilem. Każdy gracz na servie ma item "ID" który określa kim on jest, co może i czego nie może. Są ogólne ID, takie jak "independent trader", "pirate", "mercenary", "freelancer" itp itd, ale są też ID frakcji. Kto grał we zwykłego Freelancera wie że sektor Syriusza zamieszkiwany był przez wiele grup. Gracz może dołączyć do takiej grupy, w ten sposób zyskując dostęp do jej sprzętu i systemów, ale wiąże się to z ograniczeniami. Marynarka Liberty nie może opuszczać amerykańskiej przestrzeni, ale za to ma dostęp do capital-shipów i może pilnować przestrzegania prawa w ich systemach, itp itd. Z kolei piraci mogą zatrzymywać innych graczy i żądać od nich towaru lub pieniędzy.

No właśnie, trzeba pamiętać że to RP, i należy ogrywać role. Pomijając prywatne chaty, należy przestrzegać zasad RP swojej postaci. Dlatego też gdy pilot floty chce zatrzymać innego gracza do skanu, mówi np. "This is Captain Cordova of LSF to unknown vessel, cut your engines imediately and submit for cargo scan, or be engaged.", a nie "yo mate, stop for scan ]:3".

Oczywiście walki są dozwolone. Należy tylko pamiętać że muszą być one wynikiem jakiegoś RP. Nie możesz po prostu podlecieć to innego gościa i go ostrzelać, bo ci się nie podoba czy też chcesz kogoś po prostu zabić.

Cytat

Edit: Czy da sie ustawic, aby wiezyczki prowadzily ogien automatycznie, w czasie gdy my pilotujemy statek walczac "przodem" ?

Dzięki bogu nie ma takiej opcji. Inaczej każdy koles na servie latał by capitalami. No I ile byłoby problemów z przypadkowymi atakami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

A ja mam takie pytanko jak to jest z tym modem. Czy trzeba mieć zwykłego freelancera i do niego sciaga sie mod czy jak to działa bo zastanawiam sie własnie nad kupnem gierki tego typu ale troche za mało informacji mam odnośnie jak działa ten tryb (bo głownie chce sprawdzic tryb MP) i jak poskładać gierke w całoś aby grac przez MP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalujesz freelancera, po czym nadpisujesz oryginalne pliki tymi z modu. Teraz odpalasz grę -> multiplayer -> internet.

Gra ściągnie ci listę serverów. Te które bedą zgodne z modem bedą "klikalne". Po wejsciu na server zobaczysz (pustą) listę postaci które masz na servie. Możesz mieć 5 postaci, ale to nie wyścigi. Po utworzeniu postaci gra daje ci podstawową "pchełkę" i od 2.000 do 50.000$. To zależy od serva.

Jaki server? Ja gram na Discovery USA, czasem na Discovery UK. Na pierwszym jest sporo dobrych ludzi, ale sam server nie powala aktywnością. Na drugim gra sporo ludzi z europy, w tym z polski, zawsze coś się dzieje, ale regulamin jest bardziej restrykcyjny. Głowny server można sobie odpuścić. Ludzi jest sporo, ale jest też mnóstwo dodatkowych ograniczeń, zasad no i power-playerów.

Jak zacząć? Możesz mieć wiele postaci, i swobodnie przelewać między nimi pieniądze za pomocą komendy "/givecash". Dlatego większość ludzi ma "money-makerów" którymi utrzymuje pozostałe statki. Pierwsza postać powinna być właśnie tego typu. Jeśli masz pieniądze, na startowej planecie możesz kupić frachtowiec "rhino" za 50.000$. Jeśli nie, możesz zarobić brakujące kredyty w pchełce. Za planetą na której strartujesz znajduje się niebieski obłok. W nim ukryte są asteroidy z zamarzniętego helu. Małe, swobodnie latające można "rozmrozić" laserem, poczym przenieść do ładowni klawiszem "b". Tak kopie się hel, który można następnie sprzedać na planecie, zarabiając 400$ od sztuki, lub pobliskiej Penn Station, za 599$. Po uzbieraniu 3 milionów, można kupić najlepszy dostępny frachtowiec, "dromedary". Z nim zarabanie małych sum to sama radość, I nie powinno być problemów z utrzymywaniem myśliwców za pomocą takiego "kopacza".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za super wyjaśnienie bardzo rzeczowe hmm a grafika jest jak z freelancera zwykłego czy mod polepsza jakos grafy??

I drugie pytanie coz gra po angieslku mi nie przeszkadza ale dobrze by było mieć możliwość włączenia napisów jest taka ?? Bo jak narazie jej nie znalazłem.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 1 rok później...

I oto gravedig bo trochę się w świecie freelancerowym pozmieniało. Po pierwsze mod dostał aktualizację. Obecna edycja Discovery ma podtytuł "Exiles" i numerek 4.86.

Dodatkowo server na którym grałem "DiscoUSA" upadł na skutek decyzji adminów (ignorowanie graczów, ustalanie zasad "bo tak"), ale cześć społeczności zebrała się i utworzyła nowy server: Freelancer Discovery Redemption. Póki co jesteśmy w becie wiec na servie mały ruch... ale zapowiada się dobrze i że mimo faktu że większość graczy to obecnie Amerykanie ruch na serverze rozkręci się również dla europejczyków.

Dlaczego nie grać na głównym, skoro ma 100 razy więcej graczy? Wszystko rozbija się o otwartość na nowych graczy. Na GC (tak się nazywa główny server - "Gaming Community") rządzą grupy złożone ludzi którzy grają tam od lat, znają się jak łyse konie i kontrolują dostęp do wielu statków/systemów/frakcji. Na DiscoRed wszystko ustalane jest przez społeczność, jednak podstawową zasadą jest przeciwdziałanie takim układom. Oznacza to że wiele niedostępnych rzeczy z GC jest dozwolonych na DiscoRed.

Szukam freelancerowców zainteresowanych w graniu na nowym serverze, jest to server RP (a więc odgrywanie ról), ale community jest dorosłe i cierpliwe, więc nie ma problemów z nauką zasad.

Edytowane przez Riess
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Padło pytanie jak się do DiscoRed'u dostać. Goście z głównego servera utrzymują własny server "globalny", w miejsce Microsoftowego który umarł dawno temu. W przeciwieństwie do orginalnego, nowy wymaga "zapisania się" servera aby ten pojawił się na liście, można to jednak obejść, wystarczy dokleić ten tekst do linii komend skrótu do moda Discovery:

-s69.10.58.86:2302 -newplayer -dptplayer -logchats -logappend

Server ciągle jest w fazie Beta, więc na razie mamy hasło aby trzymać śmieci z dala od gry. Hasło to wysyłam na GG/PM. Meydey też już wie jak dostać się do serva, więc go również można przycisnąć o hasło. 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DISCOVERY FREELANCER

Prosty poradnik "jak zacząć" na servie DiscoRed.

Podstawy Role-playing

Zacznijmy od podstawy: "Disco" to mod RP. Ludzie w grze prowadzą postacie, odgrywają role i wspólnie udają że "żyją" tam gdzieś w Syriuszu. Oznacza to że nie należy patrzeć na ludzi online jako gości których trzeba zabijać za punkty... punktów za zabijanie innych graczy w tej grze zresztą nie ma, gracze skaczą sobie do gardeł tylko gdy ich postacie należą do różnych stron barykady (Marynarka i piraci, piraci i handlowcy którzy nie spełniają ich żądań). Jest specjalna "arena" do walk poza Role-Playing, ale poza nią trzeba się trzymać "RP" postaci którą obecnie kierujemy.

RP czyli odgrywania roli - w przestrzeni nie jesteś graczem tylko postacią którą kierujesz, i tak postrzegają ciebie inni. Każdy statek kierowany przez gracza ma specjalny przedmiot ID który mówi wszystkim dookoła do jakiej grupy należy postać, co może i czego nie może. Dla przykładu piloci i kapitanowie floty Liberty mają na pokładzie "Liberty Navy ID", które przy skanie powie nam "ten pilot służy w Liberty Navy" oraz "Może patrolować systemy Liberty, poszukiwać i atakować piratów". Oznacza to że jak wpadnę na pirata, mogę go zaatakować, ale tutaj jest haczyk. Nie mogę po prostu otworzyć ognia do gracza który jest czerwony na moim ekranie. Na serverach obowiązuje zasada Fair Play - gracz musi mieć szansę zareagować na nasze spotkanie. W przypadku statków handlowych, trzeba dać drugiej stronie się "wykupić". W przypadku spotkania policjanta i przemytnika sytuacja może wyglądać tak:

Policjant wpada na przemytnika, skanuje go i odkrywa że statek ten wyładowany jest żywym towarem, wystrzeliwuje "Cruise Distruptor" aby zatrzymać tego przemytnika i zaczyna gadkę:

Policjant: Stój (nazwa statku/postaci przemytninka)!

Przemytnik: Jeszcze czego! (przemytnik zaczyna uciekać)

Policjan: Zatrzymaj się albo zostaniesz zniszczony!

Przemytnik: (brak odpowiedzi, ucieka)

Policjant: Jak chcesz, otwieram ogień! (od tego momentu policjant może otworzyć ogień do przemytnika)

To tylko jeden z możliwych scenariuszy, przemytnik może się też np. zatrzymać, wtedy policjant może kazać mu wyrzucić cały ładunek i zapłacić np. 3 miliony kary. Może też zażądać 1.5 miliona za spojrzenie w drugą stronę i udawanie że spotkania w ogóle nie było. Możliwości jest wiele 😀

A teraz scenariusz gdzie pilot marynarki wpada na myśliwiec piratów:

Marynarz: Paczcie co co znalazłem! To twój zły dzień piracie, atakuję!

Pirat: Atakuję marynarza!

Dużo prościej, ważne jest dać drugiej stronie kilka sekund na odpowiedź, w przeciwieństwie do handlowców nie trzeba dawać im szansy ujść z życiem. Jest jednak myk w regulaminie serwera: Jak wysadzisz handlowca w systemie, po respawnie może on załadować nowy ładunek i wrócić do systemu w którym zginął. Jak zginie inny statek (myśliwiec/bombowiec/krążownik/okręt bojowy), musisz opuścić system i jako gracz nie możesz wracać do niego przez następną godzinę.

Jak zasady walki mamy już za sobą, przejdźmy dalej do postaci. Mówiłem już że w grze należy być kierowanym przez siebie bohaterem, nie graczem. Warto jest poświęcić kilka chwil na zastanowienie się kim jest dana postać "poza statkiem". Nie potrzeba całego życiorysu, dobrze jest mieć imię i nazwisko oraz szarżę w przypadku armii, to spokojnie wystarczy na 99% spotkań z innymi ludźmi. Wszystkiego innego nauczymy się w trakcie latania i interakcji z innymi graczami, oraz czytając opisy statków stacji i planet.

Tutaj duża zaleta DiscoRed - brak czegoś co nazywa się "RP-nazizmem". Społeczność jest przyjazna i pomaga nowym graczom zrozumieć zasady rządzące grą i odnaleźć się w matni sytuacji politycznej w Syriuszu. Na GC próg jest inny. Server jest popularny i nie musi się specjalnie starać o graczy, i skutkuje to sytuacjami w stylu "zjeżdżaj z servera jak nie potrafisz grać" na prywatnym czacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Z tym że na głównym servie Discovery panuje lekki "nazizm" to prawda. Na Hamburg City jest już trochę lepiej, ale jest to prawie podstawowy Freelancer z kilkoma usprawnieniami lekkimi, dla gracza który gra w to od premiery i zna każdą dziurę w każdym systemie jest więc już lekko nudno.

Jaka jest frekwencja na tym proponowanym serwerze? Jak gra 5 osób , to jakoś nie widże, że się kiedykolwiek spotkamy w tym samym systemie. Byłbym zainteresowany grą na tym serwerze 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cóż... aktywność tyłka nie urywa, ale póki co jesteśmy invite-only, do tego większość graczy obecnie jest z US, wiec za dnia jest 0-2 osoby, nocą podnosi się do 5-8, a w noc z soboty na niedzielę dobija do 10.

Większość ludzi gra w kółku znajomych - zgadują się, zakładają fakcję i spotykają się razem polatać o ustalonej porze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Server Discovery Redemption 24/7 RP został otwarty dla wszystkich zainteresowanych. Forum można znaleść tutaj: http://discored.us warto się zarejestrować i powiedzieć cześć w tym dziale.

Do momentu dodania servera do listy na servie globalnym, FL trzeba uruchamiać przez skrót z parametrem. Instrukcję co trzeba zrobić aby server pojawił się na liście można znaleść tutaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...