Skocz do zawartości

Improved races - zapowiada się smakowicie


mrWHO
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 99
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Masz dwa wyjścia:

1. Zrobić backup całego katalogu gry i plików sav przed instalacją skryptu. W razie problemów, zniechęcenia skryptem, przywracasz wszystko z backupu i grasz dalej tak jakby nic. Sam tak często robię testując różne skrypty.

2. Porównać dwa katalogi (ten z plikami skryptu i katalog script w katalogu gry) i usunąć z katalogu script wszystkie pliki tego skryptu. Oczywiście nie mam na myśli ręcznego porównywania, tylko jakimś sensownym managerem plików, jak używam Total Commandera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

1. Zrobić backup całego katalogu gry i plików sav przed instalacją skryptu. W razie problemów, zniechęcenia skryptem, przywracasz wszystko z backupu i grasz dalej tak jakby nic. Sam tak często robię testując różne skrypty.

2. Porównać dwa katalogi (ten z plikami skryptu i katalog script w katalogu gry) i usunąć z katalogu script wszystkie pliki tego skryptu. Oczywiście nie mam na myśli ręcznego porównywania, tylko jakimś sensownym managerem plików, jak używam Total Commandera.

A czy nie wystarczy zrobic backup samego katalogu ze skryptami i jak skrypt sie nie spodoba to tylko usunac katalog ze skryptami i przywrucic przywrocic backup.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

A czy nie wystarczy zrobic backup samego katalogu ze skryptami i jak skrypt sie nie spodoba to tylko usunac katalog ze skryptami i przywrucic przywrocic backup.

Jeśli skrypt dodaje pliki tylko do katalogu script, to wystarczy. Ale są takie skrypty, które dodają swoje pliki do kilku katalogów. Będziesz o tym pamiętał później?

Ale czy przy obecnych wielkościach dysków ma znaczenie czy zrobisz backup tylko katalogu script, czy całego katalogu z grą? Różnica tylko w czasie kopiowania, a bezpieczniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dobra opiszę pierwsze wrażenia ze skryptu Improved races:

Mam ustawione wszystko na normal i jak narazie to Xenoni się rozbujali i zaczeli przejmować sektory choć przyznam bardzo ciekawie było w pirackim sektorze koło Xenon 101 tam Xenoni zajmowali sektor a po jakimś czasie piraci odbijali. Gdy wleciałem do przejętego sektora przez Xenonów, aż roiło się od Xenońskich myśliwców. (Nie wiem jak to piraci odbijali 🙁)

Skrypt troche zamula mam wrażenie ale nie dziwie sie bo po kilkunstogodzinnej grze w Family Pride miałem 4 Pytony i jeden lostniskowiec jako obrona sektorów splickich. Już nie pisze co się dzieje w innych sektorach.

Fajnie bo można edytować która rasa dla kogo jest wrogiem. Oczywiście na początku są bazowe ustawienia typu Boroni vs Splici.

Narazie ocenić ten skrypt nie moge, za krótko gram z nim, napewno on ułatwia wykonywanie misji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witam.

Pobrałem i zainstalowałem poprzez Plugin Managera ImprovedRaces R15.26 oraz AP Libraries. Odpalam gre i szukam w opcjach interfejsu IR, i nie moge znaleźć.

Szperam po forum i znalazłem to http://xudb.pl/index.php?/topic/340-x3tc-spolszczenia-do-skryptow/ punkt 32. Yacek mówisz że skrypt już nie rozwijany, pod tym linkiem jest wersja 13. A to co ja pobrałem ? r15.26. To co to ?😛

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PM ma dodatkowe narzędzie SPK Explorer, dzięki któremu można podglądnąć co zawiera (jakie pliki) plik .spk, a nawet wypakować wszystkie lub wybrane pliki, co również pozwala na instalacje skryptów w formacie .spk bez PM (wypakować, wrzucić ręcznie i po kłopocie).

Na forum masz temat z listą plików txt używanych przez skrypty. Wystarcz porównać to co masz w katalogu T z listą. Jeśli czegoś nie ma na liście, to można otworzyć plik i sprawdzić, czy autor był tak miły i napisał w nagłówku do jakiego skryptu odnosi się ten plik tekstowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem autorem tego skryptu (no, jednym z autorów)

po zainstalowaniu IR przez plugin managera, w katalogu /t/ pojaqwi sie plik 8972-L044.xml

to jest plik z tekstami. zrob kopie o nazwie 8972-L048.xml i w niej dokonuj zmian

kiedys zaczalem tlumaczyc na PL ale mi sie odechcialo, za duzo roboty;> wole pisac srypt niz tlumaczyc

ale jesli przetlumaczysz to dolacze tlumaczenia do oficjalnej paczki i bede aktualizowal sam dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie witamy serdecznie autora (współautora) skryptu.

Stary skrypt IR miał tłumaczenie, jest dostępne na Mamucie, a link do niego w temacie o spolszczeniach skryptów. Nie wiem jak duże zmiany są pomiędzy plikiem txt ze starego IR (r13), a plikiem z nowego (r15), ale jeśli chciało by Ci się je porównać (te pliki w wersji angielskiej) i wprowadzić zmiany i aktualizacje do wersji PL, to chętnie wystawię na Mamuta nową wersję tłumaczenia.

Ja w tej chwili jestem zajęty tłumaczeniem czego innego, nie gram do tego z IR, choć ostatnio, po kilku postach, które pojawiły się w tym temacie, zastanawiam się nad jego instalacją. Ciekawe jak będzie działał z modem TOTT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja prawde mowiac nawet bym nie wiedział jak to tłumaczyć, bo po polsku nigdy nie gralem w X3

czasem widze screenshoty (glownie z tego forum) i jak widze polskie odpowiedniki to mi się smiać chce ;> Wydają mi się strasznie dziwne hehe

ja sie w tlumaczenie na pewno bawić nie będę, natomiast jak mówilem, mogę uzupełniać istniejące kiedy wprowadzam nowe funkcje. Pomiędzy 13 a 15 jest przepaść w fukcjonalności, ostatnio dodalem nawet opcje zupelnie niezwiazane z AI ras tylko nowe funkcje dla statów gracza (te same ktore ma AI - statki gracza mogą wyrzucac drony/lasertowers/tracker mines kiedy sa atakowane)

najnowsze R15 są bardzo trudne jesli się powłącza wszystko - podatki od fabryk zjadają sporo zysku co spowalnia rozwój etc, wszystko wprowadzone ceowo)

ze startowaniem nowych gier poczekalbym na wersje 15.27 ktora wydam niedlugo, bedzie kilka fajnych ustrawnien ksenonow oraz ograniczenie ich liczebnosci (xenony z tej chwili sa jedyną pozostaloscią ze starych wersji ktora potrafi 'nabruździć')

generalnie nalezy pamietac ze jak sie gra z IR to trzeba miec cheat package zainstalowane i od czasu do czasu go uzyc aby 'oczyscic' jakis sektor, w ktorym AI zgłupialo

tego sie nie da uniknac, bo czesto jest powodowane 'zewnętrznymi' czynnikami - na przyklad oryginalne misje Egosoftu mają bardzo brzydką przypadlosc - tworzzą niezniszczalne obiekty w wielu miescach ktorych statki AI nie sa w stanie zabic i się na tym 'zacinają'. I wiele innych - ostatnio znalazlem Orbital Weapons Platform 10000000 KM os srodka sektora na przyklad. Z powodu takiego 'paprocha' AI glupieje, bo ani nie moze przejąc sektora, ani doleciec tam w rozsadnym czasie, a gracz ma wrazenie ze 'cos sie zepsulo'. Nic sie nie zepsulo, tylko jst sytuacja nadzwyczajna i trzeba hurtowo usunac statki z sektora bez zastanawiania sie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tłumaczenia. Porównałem plik 44 wersji r13 i r15, jest 20 różnic, w sumie nie wiele. Będzie czas to zrobi się aktualizację.

Pytałeś poprzednio czy mam uprzedzenia do IR. Tak. takiego bałaganu w grze jaki powstał przez IR to nigdy nie miałem.

Oczywiście dotyczyło to wersji r13, w wersję r15 nie grałem, więc nie mogę jej osądzać.

Ale sądząc po postach w temacie o IR na forum Ego, to zbyt wiele się nie poprawiło. Głównie dlatego, moim zdaniem, że wersja r15 bazuje na plikach r13 i jest w większości tylko poprawiana.

Z całym szacunkiem dla autora wersji r13, ale chyba sam się pogubił w swoim skrypcie i nie mogąc poradzić sobie z problemami porzucił projekt.

Oczywiście cenię Twoją pracę nad wersją r15, jednak uważam, że rozwijanie wersji r13 było błędem. Lepszym wyjściem byłoby napisanie wszystkiego od nowa. Nawet kosztem wstępnego ograniczenia skryptu do prostych działań. Na przykład pamiętam z X3R skrypt Xenon Migration. Bardzo fajnie się z nim grało. I bardzo mi go brakuje w TC. Od tego można by zacząć, tworząc dodatkowe, zależne wielkościowo od reputacji bojowej gracza, patrole Xenońskie poruszając się pomiędzy Xenońskimi sektorami. Potem dodawać kolejne opcje.

Ale to tylko takie moje gdybanie.

Natomiast co do tego:

W dniu 13.07.2011 o 20:06, rygar napisał:

generalnie nalezy pamietac ze jak sie gra z IR to trzeba miec cheat package zainstalowane i od czasu do czasu go uzyc aby 'oczyscic' jakis sektor, w ktorym AI zgłupialo

tego sie nie da uniknac, bo czesto jest powodowane 'zewnętrznymi' czynnikami - na przyklad oryginalne misje Egosoftu mają bardzo brzydką przypadlosc - tworzzą niezniszczalne obiekty w wielu miescach ktorych statki AI nie sa w stanie zabic i się na tym 'zacinają'. I wiele innych - ostatnio znalazlem Orbital Weapons Platform 10000000 KM os srodka sektora na przyklad. Z powodu takiego 'paprocha' AI glupieje, bo ani nie moze przejąc sektora, ani doleciec tam w rozsadnym czasie, a gracz ma wrazenie ze 'cos sie zepsulo'. Nic sie nie zepsulo, tylko jst sytuacja nadzwyczajna i trzeba hurtowo usunac statki z sektora bez zastanawiania sie.

to się nie zgadzam. W TC gram od czasu premiery (w europie zachodniej, czyli od jesieni 98), gram z różnymi skryptami i modami. I żadnych takich baboli nie spotkałem. Więc nie wydaje mi się aby to była wina TC, prędzej właśnie IR, a cheata nigdy nie używałem i jeśli mam użyć go grając z IR, to sorry, ale wolę grać bez IR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niestety nie

sam wielokrotnie psioczylem na autora oryginalu, ale im dalej w las, tym bardziej doceniam jego robotę. Skrypt jest napisany i przemyslany FENOMENALNIE. Niektóre funcje przerastają moziwosci engine i zdarza się mu wysypać.

Nie dalbym raczy napisac tak ogromnego skryptu od zera. Zajeloby mi to ze 2 lata. Mowy nie ma. Poza tym, nadal lubie grac, nie tylko pisac;D

To że grales ilestam czasu z roznymi modami nic nie znaczy, sorry 😛 zeby wiedziec co sie naprawde dzieje trzeba spedzic kilkaset godzin rejestrując przebieg gry w logach, analizowac sytuacje na biezaco poprzez skrypty monitorujące albo takie ktore wywracają cos do góry nogami celowo, itp.

Oczywiscie ze IR wprowadza duzo mętliku, ale to jest nie do uniknięcia. To naprawde jest skrypt dla ludzi którzy umieją naprawić sobie okazjonalne paprochy, ktore się na pewno pojawią. TO jest nie do uniknięcia, bo X3 tak naprawde nie jest niczym innym jak Space Invaders w otoczce sandbox, i wiele z tych funkcji nagina grę do granic mozliwosci. Mozna to zaakceptowac i grac w wersje 'poszerzoną', albo grac tak jak bylo zawsze (dla mnie odpada). Serio, cale to "fight trade think expand" to marketingowy bełkot nie mający NIC wspólnego z rzeczywistością. Handel jest pozorowany i do nieczego nie potrzebny, walka również (wrogowie respawnują się 10 sekund po zabiciu), poszerzanie również nie wychodzi za dobrze bo szybko dociera się do granicy wytrzymałości engine, o mysleniu również nie ma mowy bo nie ma za bardzo o czym 😀

X3 jest OKROPNIE połataną grą gdzie nic nie trzyma się kupy, z wersji na wersje widac ze szli na łatwizne zeby tylko dotrwać do premiery Rebirth i nie zbankrutowac

Aby mieć cos w stylu Xenon migrations nie potrzeba zadnego skryptu, bo XM jedyne co robil to spawnowanie floty co jakis czas. To jest banalne i w zasadzie nudne, da sie to zrobic poprzez plik jobs. Moge takie cos zrobic w 15 minut. Jak Ci brakuje to go to otworz types/jobs.txt przy pomocy X2 Editor 2, znajdz pozycje dotyczace xenonow, poszukaj pozycji gdzie opisie masz cos stylu 'patrol long', zmien respawn time na 4000 lub wiecej (podane w sekundach, co ile ma sie powtarzac), i dodaj eskorte. Xenon MIgrations gotowe :>

i kącik porad dla tych co cierpią z powodu wydajności po zainstalowaniu IR:

zlikwidowanie 1 rodzajów misji na stacjach (konwój) potrafi dodac 10-40 FPS

to samo z follow.template, skrypt kontrolujący zachowanie mysliwcow w formacji (głownie eskorty statkow handlowych i M1), podmiana tego skryptu na zmodyfikowany daje od 20 do 100 klatek wiecej, w zaleznosci od gry (zysk jest największy wlasnie w grach krore dodają dużą ilosc patroli, czyli u osób grających z IR/RRF/MBRR i podobnymi wynalazkami)

to sa BANALNE zmiany z puktu widzenia programistycznego, a mimo to ES zostawil je tak jak są i wypuscil na rynek.

oba fixy sa do pobrania z forum ES

powiem tylo ze jestem teraz w stanie toczyc bitwy z duzymi flotami nawet z włączonym SETA i płynnimi klatkami (proc C2D @ 3.2 mhz)

PS. jestem bardzo zainteresowany kompatybilnościa z TTOT

PS2. Uzywanie cheat package to nic złego. Nie chodzi o oszukiwanie, tylko naprawianie baboli. Do tego ten pakiet został stworzony.

Przykład:

główny scenariusz TC w jednym pukcie kaze śledzić piracki M3 do US niedalego PTNI. JEst tam baza do zeskanowania. Ta baza jest NIEZNISZCZALNA. Z tego powodu IR traktuje caly ten sektor jako 'nietykalny', nie dokonuje tam inwazji etc

Tyle tylko, ze ta stacja po zeskanowaniu jest juz do niczego niepotrzebna. Co zrobic? Cheat package - destroy object i po sprawie. NIE MA innego sposobu zeby ten sektor znowu stał się 'pełnoprawnym' sektorem. TO samo tyczy Heretics End, Grand Exchange, i wielu innych na roznych etapach gry.

Z kolei Final Fury - w sektorze Khaak tworzy sie stacja wojskowa. Akurat ta jedna nie jest niezniszczalna, wiec Khaak blyskawicznie sie z nią rozprawiają jak tylko ją znajdą.

Ale scenariusz musi miec baze, wiec tworzy nastepną, a potem nastepną i następną. W rezultacie w sektorze pojawiają sie setki Khaak. To nie wina IR, to misje sa napisane w durnowaty sposób. A takich elementów są SETKI, misje to tylko jeden z przykładow/ Powiem tak, 30% kodu IR to 'łatki' pozwalające obejść rózne dziwactwa i przykre cechy X3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.07.2011 o 21:29, rygar napisał:

i kącik porad dla tych co cierpią z powodu wydajności po zainstalowaniu IR:

zlikwidowanie 1 rodzajów misji na stacjach (konwój) potrafi dodac 10-40 FPS

to samo z follow.template, skrypt kontrolujący zachowanie mysliwcow w formacji (głownie eskorty statkow handlowych i M1), podmiana tego skryptu na zmodyfikowany daje od 20 do 100 klatek wiecej, w zaleznosci od gry (zysk jest największy wlasnie w grach krore dodają dużą ilosc patroli, czyli u osób grających z IR/RRF/MBRR i podobnymi wynalazkami)

to sa BANALNE zmiany z puktu widzenia programistycznego, a mimo to ES zostawil je tak jak są i wypuscil na rynek.

oba fixy sa do pobrania z forum ES

Jako ze moj angielski jest do bani moze ktos mi poda linki z forum ES do tych fixow

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opublikowalem najnowsza wersje.

Chyba troszke przedobrzylem, bo o dziwo ograniczenie sily flot Xenonów spowodowalo ze wybierają się na wycieczki znacznie cześciej i podbijają wszechswiat bardzo szybko, prawdziwy blitzkireg.

Chyba musze zrobic to samo dla Khaak 😀

w kazdym razie, Ci z was co sie obawiali o wydajnosc gry mogą juz uzywać IR bez strachu, usunałem ostatnią bolączkę która byla pozostałością ze starych wersji. NIe ma juz gigantycznych flot xenonow, wiec wydajnosc gry nie spada zbytnio. IR powieksza pulę statków we wszechwiecie o jakies 10-20% w zaleznosci od ustawien. Nie przerazajcie sie widzac ze xenony mają 1000 statkow, bo wiekszosc to zadokowane mysliwce ktore nie zjadają procesora ani troche.

powodzenia w walce 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.07.2011 o 19:38, rygar napisał:

opublikowalem najnowsza wersje.

Chyba troszke przedobrzylem, bo o dziwo ograniczenie sily flot Xenonów spowodowalo ze wybierają się na wycieczki znacznie cześciej i podbijają wszechswiat bardzo szybko, prawdziwy blitzkireg.

Chyba musze zrobic to samo dla Khaak 😀

w kazdym razie, Ci z was co sie obawiali o wydajnosc gry mogą juz uzywać IR bez strachu, usunałem ostatnią bolączkę która byla pozostałością ze starych wersji. NIe ma juz gigantycznych flot xenonow, wiec wydajnosc gry nie spada zbytnio. IR powieksza pulę statków we wszechwiecie o jakies 10-20% w zaleznosci od ustawien. Nie przerazajcie sie widzac ze xenony mają 1000 statkow, bo wiekszosc to zadokowane mysliwce ktore nie zjadają procesora ani troche.

powodzenia w walce 😀

To bardzo dobra wiadomość.

Może by tak założyć nowy temat o Twojej wersji IR?

Zrobiłbyś mały opis skryptu, jak zrobię tłumaczenie to się podepnie w temacie o spolszczeniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...