Skocz do zawartości

Skrypt MARS (inteligencja wiezyczek)


SoBeK
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tlumaczenie (prawie) doslowne z opisu autora:

Skrypt wiezyczek jest glupi.

Strzelaja ciaglym ogniem przez 20 sekund do M5 gdy przyslowiowa kulka śniegu w piekle mialaby

wieksza szanse trafienia. To zbyt przygnebiajace, aby patrzec wiec ustawilem wiezyczki wg wlasnego doswiadczenia by stworzyc doskonaly skrypt wiezyczek ukierunkowanych tylko na cele, w ktore moze trafic. Przydatny dla: M6 i wiekszych statkow, ale mozna tez zainstalowac np. na M3 badz transportowcu.

MARS sklada się z kilku zasad:

- Kontrola ognia (Wiezyczki)

- Gobliny (twoi posłuszni sludzy)

- Automatyczne zbieranie lupow

- System rozmieszczenia zaawansowanych satelit

- Obrona rakietowa MK2

Hotkeys:

- Konfiguracja przypisuje klawisz ustawien opcji MARS

- Wystrzelenie goblinow (wymaga Dronow, Mk2, Keris)

- Rozmieszczenie satelitow (wymaga zaawansowanego satelity)

- Wstrzymanie ognia/ignorowanie celu

- Ustawienie priorytetowego celu

- Drony: Zniszcz oslony

- Drony: Zniszcz cel

UWAGI:

- MARS nie uzywa broni obszarowej jezeli statki neutralne badz przyjazne znajduja sie blizej niz 4 km

- MARS uzywa wszystkich broni, ktore znajduja sie w ladowni

- Gdy czesc laserow jest niepotrzebna do strzelania, to na wiezyczkach sa zainstalowane po 1 szt. i w razie ataku z innej strony lasery sa przenoszone z dzialka do dzialka.

STRONA ZE SKRYPTEM

http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=217470

Zostalem zmuszony przez Yacka i LeWaR'a do opisania tego skryptu, a ze mi sie nie za bardzo chcialo, to opisalem tylko podstawowe jego mozliwosci. Reszta jest do sciagniecia po angielsku ze strony podanej wyzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 75
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Stanowczo muszę zdementować pogłoski, jakoby doszło do przemocy fizycznej wobec kolegi SoBK-a ze strony mojej lub kolego LeWaR-a. Może to potwierdzić Boroński Zespół Medyczny, który przeprowadzał sekcję. Tak był zajęty sekcją nowo odkrytego kraba, że nie chciał nawet zerknąć na SoBK-a, twierdząc że ten jest zdrów jak żaba, to znaczy ryba.

Co do skryptu, to nawet skąpe informacje na początek wystarczą, może ktoś inny, kto używa dopisze resztę.

Ja nie korzystam z tego skryptu z tego względu że do działania wymaga posiadania w ładowniach statków kilka rodzajów broni dla każdej wieżyczki, w celu ich zmiany w zależności od warunków pogodowych. Jak dla mnie jest to niepotrzebne zajmowanie cennego miejsca w ładowni, które mogę przeznaczyć na dodatkowy zapas ogniw. Dla mnie większe znaczenie ma mobilność statków wsparcia. Co mi po nich gdy będą w odległym sektorze bez możliwości szybkiego skoku do mnie z powodu wyczerpania zapasów ogniw.

Z tą inteligencją skryptu to też gruba przesada. Po prostu czysta matematyka, która przerywa działanie wieżyczek (strzelanie) w momencie gdy poziom energii spadnie do pewnego procentu. Dla mnie też z tego powodu odpada ten skrypt. Kiedy prowadzę atak na np. Q i po wykonaniu nalotu wycofuję się, chciałbym aby wieżyczki strzelały cały czas do Q bez względu na poziom energii jaki mi pozostał. Do tego mam w wieżyczkach taka broń, która zdejmuje delikatnie osłony statkowi, a większej szkody mu nie wyrządzi, dzięki temu szanse na przejęcie statku rosną.

Co do tłumaczenia to są trzy pliki: 7046; 7047 i 8910. Pliki 7046 i 7047 można sobie "spolszczyć" we własnym zakresie tak jak jest to opisane w FAQ#12. Natomiast plik 8910 to biblioteka LibChemStrings, działające spolszczenie jest dostępne na Mamucie, link w temacie X3TC - spolszczenia do skryptów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wiezyczek to sie nie zgadzam. Jak juz napisalem, wiezyczki strzelaja caly czas (w zaleznosci od wielkosci celu tyle wykorzystuja dzial), a co do energii, to tez nie przeczytales wyraznie. Jesli strzelasz do czegos wiekszego (od M6 wlacznie), to wieza sie nie opierdziela i wykorzustuje cala swoja sile ognia.

Dzialek w cale nie musisz miec 20 rodzajow. Wystarcza 2: do statkow powyzej i ponizej M6. Przeciez nie bedziesz strzelal z IR do niszczyciela, ani PPO do M5.

Co do zdejmowania oslon, to wole robic to sam. Mam dodatkowy skrypt do blokowania wszystkich wiezyczek i strzelam tylko ja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używam tego skryptu od jakiegoś czasu przede wszystkim na statku, który w danej chwili pilotuję (głównie Hyperion). Dlaczego ? Bo daje dużo lepszą kontrolę nad wieżyczkami i droidami 😀 Droidy zestrzeliwują wrogie rakiety i zbierają towary unoszące się w przestrzeni, czy nawet ściągają do mnie statki bez pilotów. Do ich obsługi przypisuje się kilka dodatkowych klawiszy, więc odpada problem czasochłonnego wydawania poleceń każdemu z nich z poziomu menu rozkazów. Wystarczy wybrać cel, nacisnąć odpowiedni klawisz, a droid zrobi to co do niego należy. Dodatkowo można im wydać polecenie "atakuj osłony", przydatne przy abordażu. Wieżyczkom za pomocą jednego wcześniej przypisanego klawisza można wydać rozkaz "wstrzymaj ogień", również bardzo przydatne.

Jeśli jesteśmy leniwi to część funkcji można zautomatyzować ale z tym radzę być ostrożnym, bo może się skończyć na tym że tracimy niepotrzebnie dużo droidów.

System zmiany broni spisuje się całkiem nieźle. Testowałem go wielokrotnie i według mnie główne jego zastosowanie to statki sterowane przez AI.

Cytat

Ja nie korzystam z tego skryptu z tego względu że do działania wymaga posiadania w ładowniach statków kilka rodzajów broni dla każdej wieżyczki, w celu ich zmiany w zależności od warunków pogodowych. Jak dla mnie jest to niepotrzebne zajmowanie cennego miejsca w ładowni, które mogę przeznaczyć na dodatkowy zapas ogniw. Dla mnie większe znaczenie ma mobilność statków wsparcia. Co mi po nich gdy będą w odległym sektorze bez możliwości szybkiego skoku do mnie z powodu wyczerpania zapasów ogniw.

Szczerze mówiąc w wielu sytuacjach pozwala zaoszczędzić miejsce w ładowni. Np. w przypadku niszczyciela czy M7 zwykle obsadzamy większość stanowisk IBL, PPC, GC czy innym rodzajem broni na grube ryby ale rzadko mamy do czynienia z sytuacją w której w walce z jakimś ciężkim okrętem ogień do niego prowadzi jednocześnie kilka wieżyczek, zwykle jest to bateria dziobowa + jedna z bocznych. Używając MARS możemy wrzucić do ładowni sumarycznie mniej takich dział i system automatycznie będzie je montował tam, gdzie w danej chwili potrzeba, a pozostałe wieżyczki wyposaży w broń przeciwko drobnicy (np. FLAK albo ISR). Samemu ciężko byłoby to tak rozplanować.

Zwykle do pomocy w misjach patrolowych czy xenońskich używam Agamemmnona wyposażonego w MARS z kilkoma sztukami IBL, CIG i kilkunastoma ISR w ładowni. Wczoraj w Black Hole Sun nieopatrznie wziąłem 3 misje na raz i sam poradził sobie z grupą Q, 4xP i kilkunastu L, M i N, gdy ja w Hyperionie zajmowałem się piratami atakującymi jedną ze stacji.

Dla mnie cały ten system zmiany broni to taki Weapons Change dla AI 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Grupą Q ?? Nie wiem jak u was, ale u mnie w żadnej z misji patrolowych, ani obrony sektora, ani killerskich nie pojawiają się nigdy statki M7 😀

Czy jest na to jakiś mod/skrypt ??

Q i trochę drobnicy latało sobie po sektorze już wcześniej, misja dodała te kilka P i pozostałe statki. Mam 19 albo 20 rangę bojową w kolejności i skrypt Hard Mode i na razie największe statki jakie się pojawiają to 4 sztuki M6, nie wiem jak będzie dalej 😀

Z Hard Mode w okolicach sektorów xenońskich (zwłaszcza w pasie Menelaus Paradise-Zyarth's Dominion) zwykle kręcą się 1-2 sztuki Q. Gdy wcześniej używałem Xtreme to trafiały się i 4 Q w jednym sektorze, wtedy w tamtym pasie trudno było uświadczyć jakikolwiek statek należący do innych ras. Pamiętam jedną sytuację z Xtreme- wlatuję do Bluish Snout, a tu sektor prawie kompletnie wyczyszczony, tylko 2 borońskie frachtowce z ofertą sprzedaży i trzy Q za nimi w odległości ok. 20km. Powiem szczerze, że zrobiło mi się ich trochę żal 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Xtreme. Kilka razy miałem już i 5-6 Q na raz w sektorze Ocean of Fantasy. W tamtych okolicach praktycznie zawsze jest min. 2 Q. Czasem innych statków nie ma w sektorach, ale jak tylko Q polecą dalej natychmiast się zjawiają. Stacji natomiast jakoś żadnej nie zniszczyły te konwoje.

Z sektora 472 co jakiś czas wylatują większe konwoje prowadzone przez J lub K. Lecą albo przez sektory Splitów i Boronów do sektorów Xenków za Menelaus Paradise, albo przez sektory Argońskie do sektorów Terran.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Ja mam Xtreme. Kilka razy miałem już i 5-6 Q na raz w sektorze Ocean of Fantasy. W tamtych okolicach praktycznie zawsze jest min. 2 Q. Czasem innych statków nie ma w sektorach, ale jak tylko Q polecą dalej natychmiast się zjawiają. Stacji natomiast jakoś żadnej nie zniszczyły te konwoje.

Z sektora 472 co jakiś czas wylatują większe konwoje prowadzone przez J lub K. Lecą albo przez sektory Splitów i Boronów do sektorów Xenków za Menelaus Paradise, albo przez sektory Argońskie do sektorów Terran.

K i J przy Xtreme u siebie nie spotykałem. Może dlatego, że używam CModa ? Pisałeś chyba w jakimś temacie, że ogranicza ilość przeciwników.

Teraz gram z Hard, bo to nowa gra z fabułą i bałem się (może niepotrzebnie?), że Xtreme w jakiś sposób namiesza i niektóre misje będą nie do przejścia przy tak dużej ilości przeciwników 😀 Oryginalnie planowałem grać w ogóle bez nich ale doszło do tego, że piraci zostali praktycznie całkiem wytępieni, a na patrol xenonów natknąłem się tylko raz w ciągu kilkunastu godzin gry. W końcu jednak zainstalowałem Hard i przynajmniej coś się zaczęło dziać 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak pierwszy raz uruchomiłem grę po wrzuceniu Xtreme moda to miałem równocześnie w dwóch kierunkach patrole J i K z sektora 472. Ledwo je siły obronne Splitów i Argonów rozgromiły, pojawiły się kolejne. Juz myślałem że to przegięcie i miałem zmienić na Hard moda, ale się uspokoiło i teraz taki patrol wymyka się raz na kilka godzin.

PS. przeczytaj temat o połączeniu dwóch modów (np. Xtreme i Pirate Patrols) jakie zrobiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy wrzucić pliki moda do głównego folderu gry i zmienić nazwy na następny w kolejności numer.cat/dat, np. 11.cat/dat.

Cytat

Ja jak pierwszy raz uruchomiłem grę po wrzuceniu Xtreme moda to miałem równocześnie w dwóch kierunkach patrole J i K z sektora 472. Ledwo je siły obronne Splitów i Argonów rozgromiły, pojawiły się kolejne. Juz myślałem że to przegięcie i miałem zmienić na Hard moda, ale się uspokoiło i teraz taki patrol wymyka się raz na kilka godzin.

PS. przeczytaj temat o połączeniu dwóch modów (np. Xtreme i Pirate Patrols) jakie zrobiłem.

Jak już pisałem, K i J widywałem tylko w sektorach Xenońskich, poza ich obręb nigdy nie wylatywały, a szkoda 😀(( Jeśli to sprawka Cmoda to chyba odinstaluję... Ktoś może to potwierdzić ?

Tamten temat czytałem i pewnie po zakończeniu fabuły spróbuję Twojej kombinacji ale na razie wystarczy mi to, że po instalacji Hard Mode pojawiło się znowu więcej piratów i powoli zaludniają własne sektory. Nie chcę przesadzić 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można też pominąć te pliki .cat i .dat i wrzucić same pliki skryptów. W plikach moda jest tylko plik TShips, który dodaje do gry Droidy naprawcze, czyli takie z możliwością instalowania Lasów Naprawczych. Jak ktoś używa innego sposobu do napraw statków (Marine Repairs, Mobile Ship Repair) to pewnie obejdzie się bez Droidów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Hmmm, najdziwniejsze jest to, że taki system działania jak w tym skrypcie zauważyłem dopiero pod koniec grania w xenońskich K w X3R.... i szczerze nie wiem czym to było spowodowane, nie przypominam sobie żadnego skryptu, którym bym to instalował ale zasada była identyczna. Zorientowałem się dopiero po którymś tam zdobyciu jakiegoś K - zdziwiłem się, że w każdej wieżyczce miał zamontowane tylko po jednym PDFie a w łądowaniach dużo więcej różnej broni. Kiedy próbowałem takiemu ustawić na sztywno uzbrojenie, to wszystko co ustawiłem znikało po paru sekundach, zostawał tylko ten jeden PDF. A jak to działa przekonałem się, kiedy taki zdobyczny K wszedł do walki a ja akurat miałem otwarte okno z jego uzbrojeniem. Kiedy zaczął nawalanke do innego J to momentalnie pojawiły mu się w slotach PDFy a jak się rozprawił z nim i podleciała drobnica to w slotach nagle pojawiły się ADP i zaczęły tłuc po nich aż miło.

Tą sytuację spotykałem tylko u K latających swobodnie po xenońskich sektorach, nigdy w żadnym, któy by wyleciał gdziekolwiek dalej. I do dziś nie wiem na jakiej zasadzie to działało i skąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainstalowałem MARS - pieknie się sprawdza. Samo zmienia ustawienia broni. Po jednym dziale w wieży - przy ustawieniu defense (obrona), zresztą i tak sam dalej zmienia w trakcie walki. Ogólnie fajna sprawa. Satelity chyba też sam stawia, ale tu już muszą być drony - a tego nie dokładałem. Starczyły same skrypty + pliki tekstowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

System rozmieszczenia zaawansowanych satelit - jak to działa,po dodaniu hotkey wyskakuje napis podczas uruchomienia -niezainstalowano- satelity w ładowni posiadam.

No chyba że ktoś wie jak poustawiać satelity w miarę sensownie.

Ściągając MARS-a, ściągasz też mały mod dodający droidy. Musisz przekopiować do katalogu gry dodatkowo dwa katalogi: mods i types. W tym pierwszym jest mini mod, który musisz wybrać na pierwszym ekranie gry w opcji "Wybierz pakiet modyfikacji". Można też zainstalować go jako 'fake patch", to znaczy zamiast w katalogu mods umieścić go w katalogu głównym i zmienić mu nazwę (plikom .cat i .dat) na kolejny numer. Jeśli masz tylko patch 2.1 to pliki .cat/.dat masz do numeru 08, więc plikom z tym modem nadajesz numer 09. Katalog types kopiujemy tam jak w pierwszym przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat
Cytat

System rozmieszczenia zaawansowanych satelit - jak to działa,po dodaniu hotkey wyskakuje napis podczas uruchomienia -niezainstalowano- satelity w ładowni posiadam.

No chyba że ktoś wie jak poustawiać satelity w miarę sensownie.

Ściągając MARS-a, ściągasz też mały mod dodający droidy. Musisz przekopiować do katalogu gry dodatkowo dwa katalogi: mods i types. W tym pierwszym jest mini mod, który musisz wybrać na pierwszym ekranie gry w opcji "Wybierz pakiet modyfikacji". Można też zainstalować go jako 'fake patch", to znaczy zamiast w katalogu mods umieścić go w katalogu głównym i zmienić mu nazwę (plikom .cat i .dat) na kolejny numer. Jeśli masz tylko patch 2.1 to pliki .cat/.dat masz do numeru 08, więc plikom z tym modem nadajesz numer 09. Katalog types kopiujemy tam jak w pierwszym przypadku.

Proces instalacji opisałeś bardzo ładnie,wszystko działa.Nie jestem tylko pewien czy to jest polecenie dla statku czy coś w rodzaju cheat.Może ten mod potrzebuje czegoś więcej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...