Skocz do zawartości


- - - - -

Skrypt MARS (inteligencja wiezyczek)



75 odpowiedzi w tym temacie

#1 SoBeK

    Pilot

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 101 postów

Napisano 28 czerwiec 2009 - 22:07

Tlumaczenie (prawie) doslowne z opisu autora:

Skrypt wiezyczek jest glupi.

Strzelaja ciaglym ogniem przez 20 sekund do M5 gdy przyslowiowa kulka śniegu w piekle mialaby
wieksza szanse trafienia. To zbyt przygnebiajace, aby patrzec wiec ustawilem wiezyczki wg wlasnego doswiadczenia by stworzyc doskonaly skrypt wiezyczek ukierunkowanych tylko na cele, w ktore moze trafic. Przydatny dla: M6 i wiekszych statkow, ale mozna tez zainstalowac np. na M3 badz transportowcu.

MARS sklada się z kilku zasad:
- Kontrola ognia (Wiezyczki)
- Gobliny (twoi posłuszni sludzy)
- Automatyczne zbieranie lupow
- System rozmieszczenia zaawansowanych satelit
- Obrona rakietowa MK2

Hotkeys:
- Konfiguracja przypisuje klawisz ustawien opcji MARS
- Wystrzelenie goblinow (wymaga Dronow, Mk2, Keris)
- Rozmieszczenie satelitow (wymaga zaawansowanego satelity)
- Wstrzymanie ognia/ignorowanie celu
- Ustawienie priorytetowego celu
- Drony: Zniszcz oslony
- Drony: Zniszcz cel

UWAGI:
- MARS nie uzywa broni obszarowej jezeli statki neutralne badz przyjazne znajduja sie blizej niz 4 km
- MARS uzywa wszystkich broni, ktore znajduja sie w ladowni
- Gdy czesc laserow jest niepotrzebna do strzelania, to na wiezyczkach sa zainstalowane po 1 szt. i w razie ataku z innej strony lasery sa przenoszone z dzialka do dzialka.

STRONA ZE SKRYPTEM
http://forum.egosoft...ic.php?t=217470

Zostalem zmuszony przez Yacka i LeWaR'a do opisania tego skryptu, a ze mi sie nie za bardzo chcialo, to opisalem tylko podstawowe jego mozliwosci. Reszta jest do sciagniecia po angielsku ze strony podanej wyzej.

#2 Yacek

    Komandor

  • Gwardia
  • 9433 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X: Rebirth

Napisano 29 czerwiec 2009 - 10:19

Stanowczo muszę zdementować pogłoski, jakoby doszło do przemocy fizycznej wobec kolegi SoBK-a ze strony mojej lub kolego LeWaR-a. Może to potwierdzić Boroński Zespół Medyczny, który przeprowadzał sekcję. Tak był zajęty sekcją nowo odkrytego kraba, że nie chciał nawet zerknąć na SoBK-a, twierdząc że ten jest zdrów jak żaba, to znaczy ryba.

Co do skryptu, to nawet skąpe informacje na początek wystarczą, może ktoś inny, kto używa dopisze resztę.

Ja nie korzystam z tego skryptu z tego względu że do działania wymaga posiadania w ładowniach statków kilka rodzajów broni dla każdej wieżyczki, w celu ich zmiany w zależności od warunków pogodowych. Jak dla mnie jest to niepotrzebne zajmowanie cennego miejsca w ładowni, które mogę przeznaczyć na dodatkowy zapas ogniw. Dla mnie większe znaczenie ma mobilność statków wsparcia. Co mi po nich gdy będą w odległym sektorze bez możliwości szybkiego skoku do mnie z powodu wyczerpania zapasów ogniw.

Z tą inteligencją skryptu to też gruba przesada. Po prostu czysta matematyka, która przerywa działanie wieżyczek (strzelanie) w momencie gdy poziom energii spadnie do pewnego procentu. Dla mnie też z tego powodu odpada ten skrypt. Kiedy prowadzę atak na np. Q i po wykonaniu nalotu wycofuję się, chciałbym aby wieżyczki strzelały cały czas do Q bez względu na poziom energii jaki mi pozostał. Do tego mam w wieżyczkach taka broń, która zdejmuje delikatnie osłony statkowi, a większej szkody mu nie wyrządzi, dzięki temu szanse na przejęcie statku rosną.

Co do tłumaczenia to są trzy pliki: 7046; 7047 i 8910. Pliki 7046 i 7047 można sobie "spolszczyć" we własnym zakresie tak jak jest to opisane w FAQ#12. Natomiast plik 8910 to biblioteka LibChemStrings, działające spolszczenie jest dostępne na Mamucie, link w temacie X3TC - spolszczenia do skryptów.

#3 SoBeK

    Pilot

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 101 postów

Napisano 29 czerwiec 2009 - 13:16

Co do wiezyczek to sie nie zgadzam. Jak juz napisalem, wiezyczki strzelaja caly czas (w zaleznosci od wielkosci celu tyle wykorzystuja dzial), a co do energii, to tez nie przeczytales wyraznie. Jesli strzelasz do czegos wiekszego (od M6 wlacznie), to wieza sie nie opierdziela i wykorzustuje cala swoja sile ognia.
Dzialek w cale nie musisz miec 20 rodzajow. Wystarcza 2: do statkow powyzej i ponizej M6. Przeciez nie bedziesz strzelal z IR do niszczyciela, ani PPO do M5.
Co do zdejmowania oslon, to wole robic to sam. Mam dodatkowy skrypt do blokowania wszystkich wiezyczek i strzelam tylko ja.

#4 Prowler

    Porucznik

  • Przyjaciele
  • PipPipPipPipPip
  • 1442 postów
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X3: Reunion, X3: Terran Conflict

Napisano 29 czerwiec 2009 - 13:45

Używam tego skryptu od jakiegoś czasu przede wszystkim na statku, który w danej chwili pilotuję (głównie Hyperion). Dlaczego ? Bo daje dużo lepszą kontrolę nad wieżyczkami i droidami :) Droidy zestrzeliwują wrogie rakiety i zbierają towary unoszące się w przestrzeni, czy nawet ściągają do mnie statki bez pilotów. Do ich obsługi przypisuje się kilka dodatkowych klawiszy, więc odpada problem czasochłonnego wydawania poleceń każdemu z nich z poziomu menu rozkazów. Wystarczy wybrać cel, nacisnąć odpowiedni klawisz, a droid zrobi to co do niego należy. Dodatkowo można im wydać polecenie "atakuj osłony", przydatne przy abordażu. Wieżyczkom za pomocą jednego wcześniej przypisanego klawisza można wydać rozkaz "wstrzymaj ogień", również bardzo przydatne.
Jeśli jesteśmy leniwi to część funkcji można zautomatyzować ale z tym radzę być ostrożnym, bo może się skończyć na tym że tracimy niepotrzebnie dużo droidów.


System zmiany broni spisuje się całkiem nieźle. Testowałem go wielokrotnie i według mnie główne jego zastosowanie to statki sterowane przez AI.


Yacek napisał:

Ja nie korzystam z tego skryptu z tego względu że do działania wymaga posiadania w ładowniach statków kilka rodzajów broni dla każdej wieżyczki, w celu ich zmiany w zależności od warunków pogodowych. Jak dla mnie jest to niepotrzebne zajmowanie cennego miejsca w ładowni, które mogę przeznaczyć na dodatkowy zapas ogniw. Dla mnie większe znaczenie ma mobilność statków wsparcia. Co mi po nich gdy będą w odległym sektorze bez możliwości szybkiego skoku do mnie z powodu wyczerpania zapasów ogniw.



Szczerze mówiąc w wielu sytuacjach pozwala zaoszczędzić miejsce w ładowni. Np. w przypadku niszczyciela czy M7 zwykle obsadzamy większość stanowisk IBL, PPC, GC czy innym rodzajem broni na grube ryby ale rzadko mamy do czynienia z sytuacją w której w walce z jakimś ciężkim okrętem ogień do niego prowadzi jednocześnie kilka wieżyczek, zwykle jest to bateria dziobowa + jedna z bocznych. Używając MARS możemy wrzucić do ładowni sumarycznie mniej takich dział i system automatycznie będzie je montował tam, gdzie w danej chwili potrzeba, a pozostałe wieżyczki wyposaży w broń przeciwko drobnicy (np. FLAK albo ISR). Samemu ciężko byłoby to tak rozplanować.
Zwykle do pomocy w misjach patrolowych czy xenońskich używam Agamemmnona wyposażonego w MARS z kilkoma sztukami IBL, CIG i kilkunastoma ISR w ładowni. Wczoraj w Black Hole Sun nieopatrznie wziąłem 3 misje na raz i sam poradził sobie z grupą Q, 4xP i kilkunastu L, M i N, gdy ja w Hyperionie zajmowałem się piratami atakującymi jedną ze stacji.

Dla mnie cały ten system zmiany broni to taki Weapons Change dla AI :)

#5 mrWHO

    Pilot

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 108 postów

Napisano 29 czerwiec 2009 - 14:28

Grupą Q ?? Nie wiem jak u was, ale u mnie w żadnej z misji patrolowych, ani obrony sektora, ani killerskich nie pojawiają się nigdy statki M7 :)
Czy jest na to jakiś mod/skrypt ??

#6 Yacek

    Komandor

  • Gwardia
  • 9433 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X: Rebirth

Napisano 29 czerwiec 2009 - 14:32

Zobacz tu: http://xudb.pl/topic...rols/#entry7572 tylko to nie w misjach a normalnie w przestrzeni lata sobie i czeka na Ciebie :)

#7 Prowler

    Porucznik

  • Przyjaciele
  • PipPipPipPipPip
  • 1442 postów
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X3: Reunion, X3: Terran Conflict

Napisano 29 czerwiec 2009 - 16:15

mrWHO napisał:

Grupą Q ?? Nie wiem jak u was, ale u mnie w żadnej z misji patrolowych, ani obrony sektora, ani killerskich nie pojawiają się nigdy statki M7 :)
Czy jest na to jakiś mod/skrypt ??


Q i trochę drobnicy latało sobie po sektorze już wcześniej, misja dodała te kilka P i pozostałe statki. Mam 19 albo 20 rangę bojową w kolejności i skrypt Hard Mode i na razie największe statki jakie się pojawiają to 4 sztuki M6, nie wiem jak będzie dalej :)

Z Hard Mode w okolicach sektorów xenońskich (zwłaszcza w pasie Menelaus Paradise-Zyarth's Dominion) zwykle kręcą się 1-2 sztuki Q. Gdy wcześniej używałem Xtreme to trafiały się i 4 Q w jednym sektorze, wtedy w tamtym pasie trudno było uświadczyć jakikolwiek statek należący do innych ras. Pamiętam jedną sytuację z Xtreme- wlatuję do Bluish Snout, a tu sektor prawie kompletnie wyczyszczony, tylko 2 borońskie frachtowce z ofertą sprzedaży i trzy Q za nimi w odległości ok. 20km. Powiem szczerze, że zrobiło mi się ich trochę żal :)

#8 Yacek

    Komandor

  • Gwardia
  • 9433 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X: Rebirth

Napisano 29 czerwiec 2009 - 16:26

Ja mam Xtreme. Kilka razy miałem już i 5-6 Q na raz w sektorze Ocean of Fantasy. W tamtych okolicach praktycznie zawsze jest min. 2 Q. Czasem innych statków nie ma w sektorach, ale jak tylko Q polecą dalej natychmiast się zjawiają. Stacji natomiast jakoś żadnej nie zniszczyły te konwoje.
Z sektora 472 co jakiś czas wylatują większe konwoje prowadzone przez J lub K. Lecą albo przez sektory Splitów i Boronów do sektorów Xenków za Menelaus Paradise, albo przez sektory Argońskie do sektorów Terran.

#9 SoBeK

    Pilot

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 101 postów

Napisano 29 czerwiec 2009 - 16:27

Dalej bedzie tak (ja mam 93% Mistrza Wojny), ze bedziesz sie bawil z kilkoma M2 i M1 + kilka M6 i masa drobnicy na raz.

#10 Yacek

    Komandor

  • Gwardia
  • 9433 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X: Rebirth

Napisano 29 czerwiec 2009 - 16:33

To zależy w jakich misjach.
W patrolach sektorów to owszem, ale w misjach obrony stacji to różnie. Jak atakują Yaki, to jest to ze dwie Akumy, Hoshi i drobnica. Jak piraci to tylko M6, ale dużych ilościach (dochodzi do 10).





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych