Skocz do zawartości

Który M7 wybrać ??


mrWHO
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przeprowadziłem wstępne kwalifikacje i do finału przeszły trzy jednostki, dodam jeszcze, że ten M7 miałby współpracować z Panther'em M7:

Splicki Tiger:

>>Zalety:

- W pełni kompaktybilny z IBL (których mam fabrykę)

- dwie wieże kompaktybilne z Phase Array Laser (też mam fabryczkę)

- Najszybszy z całej trójki

- najmocniejsza ładowarka osłon

- wszędzie da się załadować flaki

>> Wady:

- brak hangaru

- Najsłabszy pancerz

Teladiański Shrike:

>> Zalety:

- kompaktybilny z IBL

- Największa ładownia

- Tańszy o 7 do 9 mln

- Najmocniejszy pancerz

- Największy hangar

>> Wady:

- Powolny

- jedna wieża nie jest kompaktybilna z IBL i Flakami

Paranoidański Deimos:

>> Zalety:

- 6 GJ osłon

- hangar

>> Wady:

- dwie wieżyczki niekompaktybilne z IBL i Flakami

- można zamontować IBL tylko w wieżyczkach i to tylko dwóch

- Najdroższy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 79
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Z tej trójki polecam Deimosa, najbardziej wyważony. Z pozostałych M7 to ciekawym kąskiem są Q, mam kilka takich zdobycznych, kilka innych posłużyło do wyposażenia i całkiem dobrze sobie radzą.

Tak na marginesie: nie Paranoidański, tylko Paranidiański.

A Pantera ma jak dla mnie jeden minus, brak działa głównego, zawsze lubię osobiście prowadzić ogień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się chyba jednak skuszę na Tiger'a. W Deimosie zaintrygowały mnie te osłony 6 GJ, ale słabe uzbrojenie (w myśl zasady, że najlepszą obroną jest atak) sprawia, że nie jest już tak atrakcyjny. Mimo, że Deimos posiada hangar, to jednak Panther nadrabia pojemnością za kilka M7 więc to nie problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóz, kwestia do czego jest potrzebny. Tygrys jest bardzo dobry w roli "kieszonkowego"-M2, Pantera to "kieszonkowy"-M1 a Deimos będzie dobry do "obróbki" mniejszych jednostek, które atakują nas w większej ilości. Pantera może w początkowej fazie gry spełniać bardzo dobrze rolę ruchomej bazy gracza. Co więcej wyposażona w IBL poradzi sobie również z M2 (Deimos może mieć z tym problemy). Tygrys ma w zasadzie największą siłę ognia z kupnych M7 i pozwala używać go tak jak chcemy (Pantera steruje sama ogniem dział przednich, jak M1 czy M2). Jego generator jest całkiem mocny jak na M7 i przy odpowiednim rozplanowaniu bitwy "styka". To samo dotyczy Pantery. Co do Teladiańskiego M7 ma on jeszcze zaletę w postaci możliwości zamontowania działa gaussowskiego (bardzo silna broń przeciwko dużym okrętom) co prawda niestety tylko w wieżyczkach bocznych (co z kolei jest wadą). Wybór należy do gracza, jego potrzeb i stylu gry. 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiero stawiam pierwsze kroki w TC i nie spotkałem osobiście żadnego wymienionego okrętu ale wcisnę swoje trzy grosze 😉

Do osobistego prowadzenia zawsze wybieram okręt posiadający jak najlepszą manewrowość i jak najmniejsze rozmiary. Silne osłony lub super uzbrojenie na niewiele się przyda jeżeli przeciwnik będzie w stanie lokować w moim okręcie salwę za salwą 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem Tygryska. Jeszcze go w pełni nie uzbroiłem a już pokazuje pazur, o czym boleśnie się przekonały dwa rajdy piratów 😉

Swoją drogą ciekawa to broń te Phase Array Laser. Nie zadaje dużych obrażeń, ale przebija się przez tarcze jak mass driver, a przy tym jest zabójczo celny. M5 są wręcz filetowane 😉, a większe rzeczy są za to boleśnie kłute (szczególnie skuteczne przecie korwetom).

Jak będę miał czas i pieniądze to planuję się jeszcze przyjrzeć borońskim działom jonowym.

Zastanawiam się jeszcze nad tym jakie wybrać myśliwce pokładowe dla Panther'a: M4, M4+, M3, czy M3+ ? Jakiej rasy?

Dodam, że nie mam jeszcze kwatery głównej więc w grę wchodzą tylko modele dostępne na rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem Działa Jonowe i powiem fajna rzecz. Tylko potrzeba statek z mocnym generatorem. Ja próbowałem na Tropicielu Światła

Spoiler

tym który dostaje się w fabule Goberów, w sumie niezłe z niego cacko, prawie każdą broń do niego włożysz

. Kupiłem tylko dwa i poleciałem na Q. Q nie miał szans mimo że Tropiciel gonił resztami energii to zawsze coś potrafił wykrzesać i dołożyć Q. Działa Jonowe działają tak że im dłużej trzymasz palec na spuście, tym większa kula rośnie, jak puścisz taką w stronę np. Q to potrafi zdjąć 50% osłon za jednym trafieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam 😉

Tak sopbie tu obgadujecie te biedne M7 a to tylko Sa statki do oslony przed mniejszymi jednostkami naprawde wielkich potworow jak M1 ja naprzyklad lubie pirackie Karaki sa szybkie zwrotne i maja silne uzbrojenie mimo ze slabe oslony . Ale wysylajac na podboj sektora M1 powiedzmy Galeona dwa Karaki kilka centaurow do tego jako uzupelnienie J z pelnym hangarem malych jednostek no i Mamuta ze stacja to moge byc pewien ze sektor jest moj ,taka sile przedstawiaja te jednostki ,a wy sie licytujecie co leprze jaki M7 , tym chyba nikt nie lata ,przynajmniej ja nie latalam to jest za wolne i za malo zwrotne ,a ja lubie sobie osobiscie powalczyc .

Zpozdrowieniami Joanna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żałuj Balbinko, bo nie wiesz co tracisz, mi właśnie M7 się bardzo podobają:

Moje dwa M7 i J'tka, a dodam, że z moją pomocą (ten mały Vidar poniżej J'tki) kika sekund wcześniej wykończyły K'a:

http://f.imagehost.org/0586/M7.jpg

Dodam jeszcze, że Tiger jest nie w pełni uzbrojony, ma dopiero 3 z 8 przednich IBL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak, i nie.

Bo takie coś można spokojnie zrobić w M6. Tylko że M6 ma tę przewagę, że jest mały i bardziej zwrotny, łatwiej mu ominąć ciężką artylerię dużego statku, a jak wleci w martwy punkt M1/M2 to statek jest jego, może grzać do woli i musy tylko pilnować by nie wyjść z martwego punktu.

Ja tak jak Balbinka wolę mniejsze statki do osobistego latania (M6, M3) a te większe to tylko jako wsparcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wyposażenia Pantery w myśliwce. Ostatnio znalazłem ciekawy temat na forum angielskim. Wynika z niego, że sokół tragarz (Falcon Hauler) jest optymalnym wyborem. Być może nie jest najszybszy ale ma sporo zalet: silne tarcze, dobry generator i duża ładowność. Jest tam również ciekawe spostrzeżenie. Myśliwiec sterowany przez komputer nie powinien być szybszy niż wystrzeliwane przez niego rakiety. Może skończyć się to dla niego dosyć marnie (przykład Xeońskie L-ki, chyba już zauważyliście) 😉 . Ja używam jak narazie otasowskich M4+ (solano) i jestem z nich w sumie zadowolony.

Czytałem też o koncepcji różnych skrzydeł. Wyspecjalizowanych w określonych zadaniach: przechwyt, zmasowany atak itd. Często polecane są argońskie novy ścigacze czy zwiadowcy (dobra prędkość i osłony). Dobrym wyborem może być również Eclipse. Niestety tylko dla tych co mają już zbyt dużo kredytów.

W każdym razie wybór myśliwców dla Pantery czy innego M1 podlega innym kryteriom niż wybór statku dla gracza. Jak w życiu muszą być "idioto" odporne, a przynajmniej trudne do zepsucia. Do analiz polecam przeglądarkę statków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż, a jak zaatakuje Cię ileś takich asteroid. Co wtedy? Pamiętaj, że będą one miały tarcze 200Mj każdy i do tego HEPT a nawet parę cięzkich rakiet. Myślę, że nie doceniasz tego wariantu sokoła działającego "stadnie". Możesz się zdziwić snikciu. 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Do tego inaczej jak sam walczysz takim statkiem, a co innego jak steruje nim komputer. Dla Ciebie może on być za wolny, dla komputera bardziej będą się liczyły osłony ilość energii.

Tym bardziej podczas walki poza sektorem. Tu liczą się suche statystyki okrętów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tej trojki wzialbym Tygrysa, bedzie pasowal idealnie do Pantery. Wg mnie tygrys to jeden z ciekawszych statkow w grze. Osobiscie latam boronskim M7 Thresher (To ten o wygladzie Hammerheada z Xtm) i jeszcze sie nie zawiodlem.

...Co do tego Sokola z ciezkimi oslonami, sam uzywam tych statkow, kilka w hangarach, kilka zadokowanych do ochrony stacji. Radza sobie calkiem niezle, a zwlaszcza w walkach OOS (poza sektorem, gdzie czynnik tarcz gra najwieksza role).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M7 Thresher (Kosogon po polsku, i nazwa mu pasuje bo ma ogon jak kosa) jeśli wyposaży się go Działa Janowe to potrafi być zabójczy. Wczoraj nim trochę polatałem, Qmoszki roznosi w mig.

Natomiast Pantery to u mnie służą jako zbieracze złomu, lata kilka takich od sektora do sektora z SCS na pokładzie, jak w sektorze jest jakiś złom to wydaję im komendę Salvage sector i po chwili drobnica jest na pokładzie Pantery, gdzie się naprawia. Duże statki zaś lecą do najbliższej stoczni. I teraz zależy co to za statek, to albo naprawiam po drodze do stoczni i sprzedaję z zyskiem, albo kieruję do HQ, gdzie po doposażeniu, wyklepaniu itp. trafia na służbę w mojej flocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie też zamierzam zakupić M7 głównie do użytku kapsuł abordażowych co ogranicza wybór, a pytanie mam takie czy ilość maksymalna marines jest związana tylko z klasą statku czy poszczególne modele się różnią? Bo jak na razie to szaleje Ciężką Nemezis i kradnę piratom Rybołowy podczas misji bojowych 😉 Raz się zdenerwowałem bo arg. Ciężki Centaur mi rozwalił upatrzonego Rybołowa to chama staranowałem i mu zostało 5% tarcz ale nie był wcale zły to na niego przepuściłem abordaż 😉 wtedy się zdenerwował ale go bez problemu przejąłem bez widocznej straty w reputacji tzn żadnego komunikatu nie dostałem i nikt się czerwony nie zrobił 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propo Thrsehera obstawałbym raczej Tygrysa. Parametry bojowe tego drugiego są jednak lepsze (tarcze, generatory, dynamika, profil, szybkość itd). Trudnością przy Tygrysie jest jego wyposażenie w odpowiednie uzbrojenie (ale przy odpowiednim podejściu da się zrobić). To na co jeszcze wielu graczy zwacało uwagę przy Thresher'ze to jego długi ogon. Trzeba uważać przy asteroidach. Wielu też skarżyło się na bardzo szybkie wykorzystanie energii przy użyciu najcięższych możliwych do zamontowania dział.

Pantery są dobrym rozwiązaniem jako pierwszy większy okręt gracza w roli jego mobilnej bazy (trochę M1 pomieszane z M2).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa opcja jest rowniez OTAS Astraeus Hauler, posiada on kikla miejsc na mysliwce, ma najbardziej wywazone parametry, a do tego mozna w nim zamontowac lasery (do kupienia tylko w stoczni Maruder). Jako wsparcie i mala baza do wykonywania odleglych skokow nieoceniony.

Na poczatku wspieralem sie M6'stami (w roznej liczbie) mialem jednak problemy z wieksza iloscia mysliwcow, czasem nie bylo gdzie uciekac gdy oslony mialem na wyczerpaniu, a za M6 raczej sie nie schowasz. Problem rozwiazalo uzycie wiekszej klasy, jeden M7 zastapil kilka M6'stek, do tego jest sie za czym ukryc na chwilke. NIe wiem jak to jest z walka z M1 M2 ale pozostale klasy wymiekaly nie wazne w jakiej liczbie nacieraly (Ja oczywiscie zasiadalem w ktoryms z moich M3).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...