Skocz do zawartości

Skrypt Gateless Jump Hotkey/Command


Yacek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Skrypt Gateless Jump Hotkey/Command dodaje nam w Sterowanie/Interfejs jeden nowy skrót - Gatteles Skocz do pozycji, oraz w rozkazach/nawigacyjne naszych statków wyposażonych Polecenia Nawigacyjne, dwie nowe pozycje: Skocz do pozycji i Skocz i zadokuj.

Komenda Skocz do pozycji pozwala wykonać statkowi skok w określone miejsce wybranego sektora.

Komenda Skocz i zadokuj pozwala wykonać skok do sektora w pobliżu określonej przez nas stacji i automatycznie zadokować do niej.

Instalacja: mamy do wyboru dwie wersje skryptu:

1. Gateless+Jumpdrive+v2zip podczas każdego skoku przy pomocy poleceń dodanych przez ten skrypt zużywanych jest dwa razy więcej ogniw niż przy normalnych skokach.

2. Gateless+Jumpdrive+1xE+v2zip podczas każdego skoku przy pomocy poleceń dodanych przez ten skrypt zużywanych jest tyle samo ogniw jak podczas normalnych skoków.

Skrypty są w formacie .zip po ściągnięciu wypakować i wszystkie pliki z katalogu script przekopiować do podkatalogu script w katalogu gry. Spolszczenie skryptu dostępne jest na Mamucie. Link znajduje się w temacie o spolszczeniach skryptów.

Uwaga, przed uruchomienie gry po instalacji skryptu ściągnąć spolszczenie i przekopiować do podkatalogu T w katalogu gry. W innym przypadku powstałego readtexta nie da się usunąć.

Spolszczenia skryptu szukaj tutaj: X3TC - spolszczenia do skryptów

Konrad162 dokonał małej modyfikacji tego skryptu. Można o niej przeczytać w tym poście: http://xudb.pl/topic/552-re-skrypt-gateless-jump-hotkey-command/#entry21800.

Cytat

Linki:

Pierwsza para zawiera skrypt Gateless Jump oraz Emergency Jump to Me

Gateless Jumpdrive x1 v.2

Gateless Jumpdrive x2 v.2

A ta para zawiera tylko Emergency Jump to Me.

Emergency Jump to Me x1 v.2

Emergency Jump to Me x2 v.2

Skrypty są dostępne równie na Mamucie:

Gateless Jumpdrive x1 v.2

Gateless Jumpdrive x2 v.2

Emergency Jump to Me x1 v.2

Emergency Jump to Me x2 v.2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam, szczególnie wersje zużywającą 2x więcej paliwa (moim zdaniem to uczciwe) - bardzo poręczne w sektorach Terrańskich.

Edit: Swoją drogą zastanawia mnie jedna rzecz, skoro Terranie dysponuja Gataless'ami co najmniej od czasu X-BTF (choć z oczywistych powodów wiadomo czemu wtedy nie był powszechny 😉 ), to czemu wcześniej nie pojawili się w sektorach Wspólnoty, żadnej ekspedycji badawczej, ani tym podobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Zastanawiam się nad pewną modyfikacją tego skryptu. A mianowicie chciałbym dodać opcje dodatkową "Skocz do mnie" (nie chce mi sie szukać po sektorach mojego statku przy opcji skocz do pozycji). I teraz zastanawiam się tylko jak dodać taką opcję do menu, normalnie w skrypcie te opcje dodawane są za pomocą takiego kodu:

load text: id=9000
 
$cmd = {COMMAND_PAULP_JUMP} 
set script command upgrade: command=$cmd  upgrade={Nawigacyjne polecenia MK1}  script='!ship.cmdcheck.jump'
global script map: set: key=$cmd, class={Ruchomy statek}, race={Gracz}, script='plugin.paulp.gatelessjump', prio=5
 
$cmd = {COMMAND_PAULP_JUMPDOCK} 
set script command upgrade: command=$cmd  upgrade={Nawigacyjne polecenia MK1}  script='!ship.cmdcheck.jump'
global script map: set: key=$cmd, class={Ruchomy statek}, race={Gracz}, script='plugin.paulp.gatelessjump.dock', prio=5
 
$cmd = {COMMAND_PAULP_WING_JUMP} 
set script command upgrade: wing command=$cmd upgrade={Napęd skokowy}
global script map for wings: key=$cmd race={Gracz} script='plugin.paulp.gatelessjump.wing' prio=5
 
$cmd = {COMMAND_PAULP_WING_JUMPDOCK} 
set script command upgrade: wing command=$cmd upgrade={Napęd skokowy}
global script map for wings: key=$cmd race={Gracz} script='plugin.paulp.gatelessjump.wing.d' prio=5

I teraz moje pytanie skąd wzięła się linijka:

$cmd = {COMMAND_PAULP_JUMP}

bo ten cały {COMMAND_PAULP_JUMP} to nie jest od tak sobie po prostu wpisane... skąd wziąć coś takiego dla siebie jeśli chce dodać kolejną opcję?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Opcja 'Podążaj za mną' (Follow me) z vanilla przy włączeniu auto-skoku ma podobne działanie, chyba, że zależy Ci konkretnie na skoku do punktu.

Chodzi mi konkretnie o taka sytuację:

Jeden statek klasy TS jest w sektorze Argon Prime, mój statek na którym latam jest w sektorze XXX. I teraz chce móc kazać statkowi z Argon Prime skoczyć do mnie na zasadach gateless jump - bez wybierania sektora itd., on po prostu sam ma wiedzieć gdzie jestem i tam skoczyć. Wiem że mógłbym mu kazać podążać za mną i wtedy skoczyć, ale nie o to mi chodzi.

PS zresztą bawię się w edycje skryptów dla "treningu" 😀

Co do pytania 2 posty wcześniej to nie ważne znalazłem rozwiązanie (dodałem kolejne polecenie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Chodzi mi konkretnie o taka sytuację:

Jeden statek klasy TS jest w sektorze Argon Prime, mój statek na którym latam jest w sektorze XXX. I teraz chce móc kazać statkowi z Argon Prime skoczyć do mnie na zasadach gateless jump - bez wybierania sektora itd., on po prostu sam ma wiedzieć gdzie jestem i tam skoczyć. Wiem że mógłbym mu kazać podążać za mną i wtedy skoczyć, ale nie o to mi chodzi.

Kombinujesz jak łysy z grzebieniem, wystarczyło przeglądnąć opis skryptów w temacie o spolszczeniach skryptów i zainstalować sobie skrypt Jump to me.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Kombinujesz jak łysy z grzebieniem, wystarczyło przeglądnąć opis skryptów w temacie o spolszczeniach skryptów i zainstalować sobie skrypt Jump to me.

polecenie "Jump to me" działa w zupełnie przeciwny sposób do Gateless Jump, statek po wykonaniu polecenia "jump to me" pojawia się w "bramie" sektora w którym jestem i leci przez 3/4 sektora aby do mnie dolecieć. W moim poleceniu po przerobieniu gateless jump statek pojawia się odrazu blisko mnie z nawet ładnym efektem graficznym 😀

Bo jak np. ja walczę z flotą khaak i potrzebuje wsparcia to nie chce żeby statek pojawił mi się przy bramie tylko od razu przy mnie.

PS. zresztą przy użyciu jump to me zużycie ogniw jest liczone z mnożnikiem x1 a nie tak jak w przypadku gateless jump'a którego używam x2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Nazwij skrypt "Emergency Jump to Me". Pomysł niezły 😀

dziś wieczorem postaram się zamieścić skrypt w internecie.

Linki:

Pierwsza para zawiera skrypt Gateless Jump oraz Emergency Jump to Me

Gateless Jumpdrive x1 v.2

Gateless Jumpdrive x2 v.2

A ta para zawiera tylko Emergency Jump to Me.

Emergency Jump to Me x1 v.2

Emergency Jump to Me x2 v.2

Oczywiście ogniwa są liczone albo x1 lub x2 😀

Emergency Jump to Me tak jak powiedziano już wyżej, skrypt powoduje iż statek skacze od razu do naszej pozycji (a nie do bramy w sektorze w którym jesteśmy). Nie musimy szukać statku w którym latamy po sektorach itd.

PS. ewentualne byki(błędy) proszę zgłaszać 😀

//edit:

09-09-2010 - wersja v.2 poprawiona - błąd przy przeskoku statków podążających za statkiem gracza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat
Cytat

Kombinujesz jak łysy z grzebieniem, wystarczyło przeglądnąć opis skryptów w temacie o spolszczeniach skryptów i zainstalować sobie skrypt Jump to me.

polecenie "Jump to me" działa w zupełnie przeciwny sposób do Gateless Jump, statek po wykonaniu polecenia "jump to me" pojawia się w "bramie" sektora w którym jestem i leci przez 3/4 sektora aby do mnie dolecieć. W moim poleceniu po przerobieniu gateless jump statek pojawia się odrazu blisko mnie z nawet ładnym efektem graficznym 😀

Gdybyś od razu, jak sugerował Prowler, tak napisał dokładnie o co Ci chodzi.

Co do skryptu, mnie wystarcza polecenie "Jump to me" lub wydanie innemu statkowi polecenia "skocz do pozycji" i wskazanie pozycji mojego statku. Zresztą, ja to dziwny jestem, nigdy nie wzywam wsparcia.

Ale innym się może przydać. Można go dodać do Mamuta. Co ty na to?

A co do efektu skoku, to normalne, każdy statek wykonujący skok ma taki efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

A co do efektu skoku, to normalne, każdy statek wykonujący skok ma taki efekt.

Ale chodzi tu też o efekt w drugą stronę z przylotem 😀 fajnie wygląda jak pojawia się nagle 20 świecących kulek i z nich wyłaniają się statki. Chodzi też o to że może przylecieć do nas szybko statek jak nie mamy ogniw. Od razu na miejsce przylatuje, jako szybkie wsparcie i tony innych zastosowań 😀

Co do mamuta jak najbardziej możesz dać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś rano zobaczyłem błąd w przeskokach statków podążających za graczem. Przeskakiwały na pozycję z której skakaliśmy a nie na którą skakaliśmy. Wersja poprawiona już znajduje się pod linkami wyżej podanymi. Wystarczy ponownie ściągnąć paczkę i nałożyć pliki w folderze "scripts" na te stare.

PS. Mam nadzieję iż Yacek w wolnej chwili zaktualizuje wersję na mamucie.

Za błąd najmocniej przepraszam.

Cytat

Linki:

Pierwsza para zawiera skrypt Gateless Jump oraz Emergency Jump to Me

Gateless Jumpdrive x1 v.2

Gateless Jumpdrive x2 v.2

A ta para zawiera tylko Emergency Jump to Me.

Emergency Jump to Me x1 v.2

Emergency Jump to Me x2 v.2

//edit:

09-09-2010 - wersja v.2 poprawiona - błąd przy przeskoku statków podążających za statkiem gracza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Tylko mam uwagę. Poprawiłbyś może tekst rozkazu z "Skok do mnie" na "Skocz do mnie". Będzie tak samo jak w oryginalnych komendach skryptu i bardziej poprawnie. No chyba że specjalnie użyłeś "Skok" zamiast "Skocz".

ależ mogę poprawić zaraz uaktualnię 😀

Poprawione nazewnictwo komendy: z "Skok do mnie" na "Skocz do mnie" w ramach ujednolicania. Link zawiera sam plik z folderu t - to wystarczy do zmiany nazwy... całe komplety udostępnię za chwile.

link

Linki do całych paczek z poprawionym nazewnictwem.

Cytat

Linki:

Pierwsza para zawiera skrypt Gateless Jump oraz Emergency Jump to Me

Gateless Jumpdrive x1 v.2

Gateless Jumpdrive x2 v.2

A ta para zawiera tylko Emergency Jump to Me.

Emergency Jump to Me x1 v.2

Emergency Jump to Me x2 v.2

//edit:

09-09-2010 - wersja v.2 poprawiona - błąd przy przeskoku statków podążających za statkiem gracza.

Zastanawiam się nad dodaniem komendy która umożliwiałaby skok do punktu tyle że wybieralibyśmy sektor a następnie wpisywali współrzędne (zamiast latali kursorem po mapie). Co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodałem 3 rzeczy w najnowszej paczce:

1. Dany skrót klawiszowy do skoku w wybrany sektor i wpisane współrzędne pozycji skoku

2. Te same polecenia z statków "luźnych" do skrzydeł

3. W wersji "pełnej" tj. z Gateless Jump dodałem w menu Custom (lub w polskiej wersji menu Zwyczajowe) polecenie "Interfesju Pamieci Skoku Nadprzestrzennego" opcja ta pozwala na zapamiętanie do 8 miejsc które później będziemy mogli wykorzystać do szybkiego wyboru miejsca do jakiego chcemy "skoczyć". Obsługa:

a) wchodzimy w konsole poleceń statku lub skrzydła i wybieramy pozycji Custom Commands lub Polecenia Zwyczajowe.

😀 następnie wybieramy opcje "Interfesj Pamieci Skoku Nadprzestrzennego"

c) jeśli chcemy umieścić w opcji szybkiego wyboru np. stację lub statek (z możliwością dokowania do nich) wybieramy pierwsze miejsce.

d) na mapie która się pokazała szukamy naszego wybranego statku lub stacji. (na zapamiętanie statków i/lub stacji mamy 4 wolne miejsca (sloty))

e) pod każdym miejscem jest pole z zapytaniem czy dokować na stacje/statek, domyślnie ustawione jest pozwolenie na dokowanie (żeby to zmienić wystarczy kliknąć na napis "Dokować?", oczywiście pod odpowiednim statkiem lub stacją)

f) 4 niżej położone miejsca służą do wybrania konkretnych współrzędnych do szybkiego wybierania.

g) wchodząc w polecenia nawigacyjne naszego statku lub skrzydła zauważymy dodatkową opcję "Skocz do zdef. poz." co w rozwinięciu oczywiście oznacza Skocz do zdefiniowanej pozycji.

h) wybierając tą pozycję ponownie otworzy nam się znajome menu. Tyko tyle że jeśli teraz klikniemy na wcześniej przez nas zdef. pozycję od razu rozpocznie się procedura skoku lub/i procedura dokowania (po dokonanym skoku)

PS. Proszę o zgłaszanie wszelkich błędów oraz sugestii (co można jeszcze zrobić a co poprawić), z góry dziękuję. 😀 Linki w pierwszym poście Yacka tego tematu w cytacie ciągle aktualnie.

Cytat

Linki:

Pierwsza para zawiera skrypt Gateless Jump oraz Emergency Jump to Me

Gateless Jumpdrive x1 v.2

Gateless Jumpdrive x2 v.2

A ta para zawiera tylko Emergency Jump to Me.

Emergency Jump to Me x1 v.2

Emergency Jump to Me x2 v.2

//edit:

09-09-2010 - wersja v.2 poprawiona - błąd przy przeskoku statków podążających za statkiem gracza.

12-09-2010 - wersja v.2 poprawiona - dodane 3 dodatkowe opcje wyboru + całkowicie odrębne menu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem aktualizację plików na Mamucie.

PS. Ale mam małą uwagę. Użyłeś nowego pliku 8810, ale stronę kodową zdefiniowałeś jako 8800. Zasadą jest używanie takiej samej strony kodowej jak numer pliku.

Jeśli chciałbyś udostępnić ten skrypt na stronie Egosoftu, lub nie chcesz aby powodował on konfliktów z innymi skryptami zmień numer pliku i stronę kodową bo:

8800: Ingame Tutorials by LV (please do not use 8800-8850 so i can port scripts over from TR)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...