Skocz do zawartości

Kha'ak niszczyciel


Yacek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak zapewne wiadomo w TC wszystkie bronie w porównaniu do X3R zostały pozbawione swoich wersji. Nie ma więc wersji np. PDF alfa i beta, zamiast tego są nowe bronie. Odstępstwem od reguły są bronie Kha'ak, po staremu są Kyony alfa, beta i gama.

Niszczyciela Kha'ak pewnie każdy widział, spotkamy się z takim w fabule Final Fury. Tylko że ten jest Niszczyciel jest wyposażony w broń (chyba) alfa, po to by każdy mógł go zniszczyć.

Teraz spotkałem się dzięki modowi Hard mode z dwoma takimi statkami. Oba z nich przemieszczają się swobodnie poprzez sektory w obstawie 2xKorweta Kha'ak, 4xMyśliwiec i 4x Myśliwiec przechwytujący. Myślałem że moja Valhalla poradzi sobie z taka ekipą, tymczasem poniosła porażkę. Sam Niszczyciel (bo resztę ekipy już załatwiłem Hyperionem) roznosi Valhalle na szczępy. Musi być wyposażony w Kyony Gamma i wychodzi na to ze ta broń to niezłe cacko. Dorwać takiego Niszczyciela i mamy statek nie do pokonania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie się wydaje, że w TC ziemianie maja o wiele słabsze uzbrojenie niż w R. Wystarczy choćby porównać PDF-y i PSP.

Uszkodzenia kadłuba/osłon to odpowiednio:

PDF - 8 200/46 500, PSP – 9 500/25 200

Zasięg:

PDF – 6,62 km, PSP – 6,42 km

I najważniejsze – szybkostrzelność:

PDF – 43 strz./min, PSP tylko 6 (!).

Wychodzi na to, że w czasie, gdy PSP odpali jedną pigułę PDF walnie 7. Na dodatek każda zdejmie prawie 2 x tyle osłon co PSP. I tylko na energię trzeba uważać, bo PDF-y do energooszczędnych nie należą…

A tak wyglądają Kyon gamma:

6 400/10 700/ 4,85 km/ 85 strz./min.

Dane za: Ship_Stats-Final_v1.5

I na koniec jeszcze jedno. Kiedy bawiłem się Tygryskiem w polowanie na niszczyciele, to wyloty napędu musiałem im pokazywać już z odległości 5,3 km. W przeciwnym razie kyony szybko dobierały się do moich osłon… Musiały więc to być gammy, bo betki mają zasięg niespełna 3,5 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Uszkodzenia kadłuba/osłon to odpowiednio:

PDF - 8 200/46 500, PSP – 9 500/25 200

Zasięg:

PDF – 6,62 km, PSP – 6,42 km

I najważniejsze – szybkostrzelność:PDF – 43 strz./min, PSP tylko 6 (!).

Wychodzi na to, że w czasie, gdy PSP odpali jedną pigułę PDF walnie 7. Na dodatek każda zdejmie prawie 2 x tyle osłon co PSP. I tylko na energię trzeba uważać, bo PDF-y do energooszczędnych nie należą…

Nie do końca jest to prawda. Podane statystyki obrażeń nie odnoszą się do pojedyńczego strzału, tylko do uszkodzeń jakie broń jest w stanie zadać w ciągu 60 sekund 😉

Wyjaśnię to na przykładzie PSP. Szybkostrzelność tej spluwy to 6 strz./min. Jeśli chodzi o uszkodzenia jakie zadaje pojedyńcze trafienie, to zawarte są one w pliku TBullets. Dla PSP wynoszą: kadłub 95812 i osłony 252310. Liczby które Ty podałeś i które widnieją w pliku Ship_Stats-Final_v1.5 są jedynie wynikiem podzielenia danych z pliku TBullets przez współczynnik, który jest inny dla każdej broni. Współczynnik ten to 60 (sekund) podzielone przez szybkostrzelność, czyli w tym przypadku 6 (wynik - 10). Jeśli teraz podzielisz oba wskażniki uszkodzeń przez 10 otrzymasz dane z gry i pliku Ship_Stats-Final_v1.5. Taka sama zasada obowiązuje wszystkie pozostałe rodzaje uzbrojenia tylko jak już napisałem współczynnik jest inny dla każdej broni z uwagi na różnice w szybkostrzelności.

Uszkodzenia kadłuba jakie zadaje pojedyncze trafienie z PDF to 11340. Jeśli porównasz to z PSP - 95812 to otrzymasz ogromną przewagę tego drugiego. Jednakże jak napisałeś w czasie gdy PSP odpali jedną pigułę, PDF "wypluje" ich siedem, ale salwa z burty i dziobu statku uzbrojonego w PSP rzadko pozostawia oponentowi możliwość odpowiedzi. Oczywiście pod warunkiem, że dobrze się ustawisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yacek

Cytat

Teraz spotkałem się dzięki modowi Hard mode z dwoma takimi statkami. Oba z nich przemieszczają się swobodnie poprzez sektory w obstawie 2xKorweta Kha'ak, 4xMyśliwiec i 4x Myśliwiec przechwytujący. Myślałem że moja Valhalla poradzi sobie z taka ekipą, tymczasem poniosła porażkę. Sam Niszczyciel (bo resztę ekipy już załatwiłem Hyperionem) roznosi Valhalle na szczępy. Musi być wyposażony w Kyony Gamma i wychodzi na to ze ta broń to niezłe cacko. Dorwać takiego Niszczyciela i mamy statek nie do pokonania.

Dam to w spoiler - bo może zepsuć zabawe.

Spoiler

Dla mnie jeden Kha'ak niszczyciel z gama koynami stanowi broń pierwszego udrzenia na grube ryby w kontekscie ich przejecia. Pdstawowa zaleta: szybkość działania tej broni i rzecz najważniejsza w momencie opuszczenia statku przez załogę Kha'ak Niszczyciel momentalnie przerywa ogień pozostawiając statek w niezłym stanie. Wady - słabe stosunkowo osłony, i latające łopaty wirnika przed oczami.

Dwa lub więcej niszczycieli - mogą naprawdę zebrać spore żniwo.

Acha i jeszcze jedno: skuteczna broń na dużą grupę małych i zwinnych myśliwców.

Obfitych łowów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja jakoś nie doświadczyłem tej niszczycielskiej mocy Khaak M2. Wydaje mi się, że jest taki jak w Reunion. Owszem daje radę, ale Tytanem rozpracowałem go bez większego problemu. Przejrzałem Hard Moda myśląc, iż zawiera zmodyfikowane statystyki statków Khaak, ale tam jest tylko plik Jobs 😉 więc to nie jest jego sprawka. Mod ten jedynie zwiększa ilość wrogów w sektorach. Fakt jest też taki, że do tej pory dosyć rzadko spotykałem tego adwersarza. Muszę go gdzieś dopaść i sam się przekonać czy uda mi się przetrzepać mu "skórę" moim Tytanem.

BTW

Czemu wiele osób tak wychwala Boreasa? Zwykły niszczyciel a kosztuje o połowę więcej niż wspomniany przeze mnie Tytan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prawdzie to zmieniam zdanie o Niszczycielu. Osaka roznosi go w tempie ekspresowym, Valhalla została pouczona i obiecała poprawę, jak na razie nie miałem okazji sprawdzić czy się poprawiła, czyściła sektor z 6 Q, a w tym czasie Osak zajęła sie kolejnymi dwoma Niszczycielami i Lotniskowcem. 3:0 dla Osaki. O drobnicy nie wspominam z litości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Osaka roznosi go w tempie ekspresowym, Valhalla została pouczona i obiecała poprawę

Yacku zawsze w X-ach było tak, że statek o całkiem ciekawych parametrach miał swoją "piętę achillesową". W Reunion bardzo często tą piętą były Xenońskie K. Ile ja przez nie Pytonów straciłem 😉 niezliczę. Nawet Valhallę, Castrum i Boreasa mi załatwiły.

Domyślam się, że Yacek Osakę uzbroił w PPO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Domyślam się, że Yacek Osakę uzbroił w PPO.

W większości, na boki, aby ładnie wyglądała dałem też generatory Fali Uderzeniowej.

Wczoraj w równie ekspresowym tempie rozmazała cały konwój złożony z dwóch Niszczycieli, Lotniskowca, czterech Korwet i drobnicy. Valhalla cała czerwona ze wstydu ruszyła na 6 Q-umoszek i wyżyła się na nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Co wy tak ciągle z tą Osaką i Valhalla? Co powiecie o Odynie i Woden'ie ?

Po pierwsze to pomyliły ci się tematy, przeniosłem do odpowiedniego.

Po drugie, porównaj sobie statystyki tych statków, Odyn i Woden mają w porównaniu do Valhalli zdecydowanie mniej slotów na broń, mniej osłon. Mają co prawda większą szybkość, ale to jeszcze nie powód by były lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Woden:

http://eng.x3tc.ru/x3_tc_ships/x3-ship. ... Tc3MTA0MDM

Valhalla:

http://eng.x3tc.ru/x3_tc_ships/x3-ship. ... Tc5ODQ5Mzk

Tylko, że w (teoretycznej) cenie Walhalli, można mieć 3 Woden'y / Odyn'y, nie wspominając już o tym, że bez Gateless jumpdrive to Valhalla nigdzie nie poleci.

Dodatkowo 3 Odyn'y lub Woden'y mają większą siłe ognia i sumę osłon niż Valhalla, nie wspominają o tym, że mogą być w 3 sektorach jednoczenie.

BTW, czy Woden pojawia się w jakiejś kampanii, czy podobnie jak Valhall'a jest tylko ukrytym statkiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż, Valhalla ma kłopoty z bramami, nie raz rozwaliła się przy skoku do sektora, dlatego używam skryptu FreeJump, działa jak skok do punktu, a te kilka tysięcy Ogniw, które bym musiał jej kupić to dla mnie żaden wydatek więc nie zmienia to rozgrywki. Ma za to zdecydowaną inną zaletę, może do niej dokować 60 statków, w tym kilka M6 (min chyba 6 mi weszło) i kilka TS. Dzięki skryptowi Marines Repair służy mi za mobilny warsztat, gdzie naprawiam swoje i zdobyczne statki.

Jest to mój statek flagowy, mam w niej zadokowane wszystkie mniejsze statki (Hyperion, Spitfyre, Vidar), którymi w zależności od potrzeb ruszam do walki.

A do tego mam sentyment z XTM-a do Valhalli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację, możliwość zadokowania do niej nie tylko myśliwców to duży atut, choć są mody dodające tę cechę do reszty statków (osobiście uważam, że małe TS powinny móc dokować jak normalne myśliwce, a superfrachtowce na zewnętrznych slotach).

Osobiście mam duża niechęć do Valhalli z TC właśnie przez wzgląd na Valhalle z XTM'a, tam była bardzo ładna, a tutaj to jest jakiś koszmar pijanego frankenstein'a (podobnie jak ATF M7M Skirnir).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tylko nadzieję, że w XTM dla TC wymienia ją z powrotem na ładniejszą wersję i dodadzą brakujące statki dla ATF (jak TL, TM oraz MB) no i oczywiście TM dla zwykłych Terran.

Nie chcę robić za dużego OT, ale czy są już dostępne jakieś informacje na temat patch'a 2.1 do TC, oraz XTM dla TC ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Woden:

Tylko, że w (teoretycznej) cenie Walhalli, można mieć 3 Woden'y / Odyn'y, nie wspominając już o tym, że bez Gateless jumpdrive to Valhalla nigdzie nie poleci.

Dodatkowo 3 Odyn'y lub Woden'y mają większą siłe ognia i sumę osłon niż Valhalla, nie wspominają o tym, że mogą być w 3 sektorach jednoczenie.

Jedynie to, że mogą być w trzech miejscach daje im przewagę w moich oczach. Osobiście jestem zwolennikiem koncentracji siły ognia. Nie sprawdzałem ale wydaje mi się, że przenosząc ogień po kolei z celu na cel Valhalla byłaby w stanie wykończyć wszystkie trzy Odyny.

Co do brzydkiego modelu. NIE jest to problemem. Napiszcie jaki najchętniej widzielibyście. Jak skończę obecny projekt (pod XTM) to mogę się zająć zamianą modelu Valhalli - może być ten z XTM, może być jakiś inny np. z Freespace, Homoworlda czy Sins of a Solar Empire - byle bym mógł przerobić go na jakiś ludzki format.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Co do brzydkiego modelu. NIE jest to problemem. Napiszcie jaki najchętniej widzielibyście. Jak skończę obecny projekt (pod XTM) to mogę się zająć zamianą modelu Valhalli - może być ten z XTM, może być jakiś inny np. z Freespace, Homoworlda czy Sins of a Solar Empire - byle bym mógł przerobić go na jakiś ludzki format.

Dopiero teraz się chwalisz??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Co do brzydkiego modelu. NIE jest to problemem. Napiszcie jaki najchętniej widzielibyście. Jak skończę obecny projekt (pod XTM) to mogę się zająć zamianą modelu Valhalli - może być ten z XTM, może być jakiś inny np. z Freespace, Homoworlda czy Sins of a Solar Empire - byle bym mógł przerobić go na jakiś ludzki format.

Mnie najbardziej odpowiada model z XTM-a, ale szukać też daleko nie trzeba, jeśli mnie oko nie myli to w TC Tyr wygląda jak Valhalla w XTM-ie. Ale oko mam stare 😉 Tak czy siak Tyr mi sie spodobał wizualnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...