Skocz do zawartości

Wykonanie sektorow ziemskich, a rzeczywistosc.


Sorkvild
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nasunely mnie sie ostatnio pewne refleksje, gdy latalem sobie zwiedzajac ziemskie sektory w XTM.

Tworcy modu wykazali sie nieznajomoscia Ukladu Slonecznego przy tworzeniu sektorow Ziemian. Jak mozna wytlumaczyc obecnosc planet i oblokow gazowych w sektorach: Oblok Oorta i Pas Kuipera ? Pluton - wielka planeta skapana w chmurach gazow 😉 , no prosze ... Do tego ksiezyce nieproporcjonalne do planet. Dziwna kolorystyka gazowych gigantow, wyglada to dosc sztucznie... Czy ktos zwracal uwage na gwiazde sloneczna ? To chyba nasze SLonce. Przeciez to o pomste do nieba wola! W jednym sektorze jest mala gwiazda o zoltym kolorze widmowym, zas w innych wielkim gigantem swiecacym na niebiesko. O ZGROZO! Mogli dodac jeszcze mglawice gazowa okalajaca Ziemie i wielka galaktyke w tle - ladnie by to wygladalo 😉

Nie zebym sie czepial, krytykujac wszystko, ale w kwestii odwzorowania Ukladu Slonecznego tworcy dali plame. Jedyne jest dobre w tym wszystkim to piekna Ziemia. Postarali sie nad Ziemia, zas cala reszta lezy. W ogole Terranie ssa na maxa. Wyglada stacji koszmarny. Statki od Aegira wzwyz OK, zas rezte lepiej przemilczec. Do tego wiekszosc ich mysliwcow nie zostawia strumienia wylotowego, w przestrzeni wyglada to jakby statki staly w miejscu. Mogli sie troche bardziej w tej materii postarac.

Wedlug mnie sektory Ziemian sa najbrzydsze w calej grze - dlatego rzadko tam zagladam, badz wcale. W TC rzecz wyglada troche lepiej, jeszcze nie gralem ale na screench i filmach prezentuje sie to calkiem niezle. Zwlaszcza Saturn ze swoimi pierscieniami wyglada majestatycznie.

Nie mowcie, ze nie zirytowaloby was to, ze Polska w grze "o jakims-tam-tytule" jest krajem pustynnym, a jej mieszkancy to Eskimosi ?

Gdyby miala sie ukazac nowa wersja Xtm dla X3 to liczylbym na poprawe kosemtyki ww. materii, choc nie sadze by mialoby do tego dojsc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o backgroundy ziemskich sektorów to w TC są bardzo dobre. Nie wiem czemu ale najbardziej spodobał mi się widok marsa (prawie jak na fotografiach NASA). Jeśli zaś chodzi o zagospodarowanie sektorów to jest gorzej niż w XTM (wg. mnie). W większości ziemskich sektorów dyndają sobie dwie lub trzy stacje na krzyż, w dodatku bardzo do siebie podobne i bardzo duże. Wyglądają lepiej niż te w XTM ale wspomniane już przeze mnie podobieństwo poszczególnych stacji to duży minus. Wyjątkiem jest tutaj Ziemska SPP - robi wrażenie. Torus Ziemi niby też, ale jakoś nigdy nie mogłem mu się dobrze przyjżeć bo zaraz dostawałem komunikat, że zboczyłem z kursu i profilaktycznie mnie zdezintegrowano (swoją drogą sprytny zabieg EGO mający na celu ukrycie faktu, że torus to tylko w sumie kawałek pierścienia okalającego ziemię. Z drugiej strony jaki komp "udźwignąłby" cały torus? 😉 )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Azakal

Nie goraczkuj sie. Yacek wydzieli czesc bedaca nie na temat do wlasciwego dzialu i osobnego tematu, wiec po tym zabiegu moglo to wygladac jakby moja odpowiedz byla riposta na twoja odpowiedz;).

Przeczytalem twojego posta. Nie pozostaje nic innego jak kupic TC i samemu oblatac nasz Uklad Sloneczny. Jak tam wygladaja sektory Pluton, Oblok i Pas ? Czy sa tam mglawice, wielkie planety itd ? Niemam tego jak sprawdzic, ale wierze ze Egosoft odrobil lekcje.

Mala ilosc stacji obok planet mozna wytlumczyc w taki sposob, ze ... Uklad Sloneczny jest dosc maly, dystanse miedzy skupiskami stacji sa nieduze, wiec Terranie nie mieli potrzeby budowania kilkunatu stacji przy kazedej planecie. Wiemy tez, ze bramy w Ukladzie S. nie prowadza do odleglych o lata swietlne innych ukladow. Z kolei dlaczego w sektorach argonskich jest tak duzo stacji ? Byc moze w kazdym z tych sektorow to sa jedyne miejsca gdzie cos istnieje. Niewiemy jak daleko od siebie jest Power Circle i Antigone Memorial. Moga byc to lata swietlne. Wiemy zas, ze Ziemi na Marsa to zalewie jak splunac 😉

@Yacek

"Ma rację, trzymajmy się tematów postów." - "Gerandor przemowil" 😀 😉 (X2, pamietacie?😀)

@Mani

Tu jest xudb, ego jest tam. Nie zamierzam tu uskuteczniac, bezcelowych osobistych wycieczek.Ciach

Chcialbym tu dyskutowac nt. pracy tworcow gry/mod w odwzorowaniu sektorow ziemskich.. Wg mnie ,jesli chodzi o nasz ulubiony XTM - sa one do kitu.

Sorry Yacku, ale poczulem sie wywolany do tablicy.

Jesli ktos pyta o czyms to starajmy sie, aby nasze odpowiedzi byly dopasowane do zadawanych pytan. Czy to zle? Czytelne forum? W wieszkosci przypadkow wyglda to tak, ze pierwsza odpowiedz jest na temat, a reszta odpowiedzi juz coraz dalej odbiega zadanego pytania - koncentrujac sie na zueplnie innym zagadnieniu. Nie jest problemem zalozenie nowego tematu by podzielic sie wlasnymi spostrzezeniami i tam zogniskowac dalsza dyskusje. Rownie dobrze swoj pierszy post moglem umiescic w "blogu" Yacka i co fajnie by to wygldalo ?

Jesli ktos chce sie do tego ustosunkowac to prosze o nieodpowiadanie TU, lecz w nowym temacie na wlasciwym dziale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lecz trza pamiętać że nie jesteśmy maszynami i nasza "wolna" wola narzuca nam co narzuca, a każda dyskusja ma prawo ewoluować 😉

A wracając do tematu to uważam że i tak pomimo wielu niedociągnięć to Sektory Ziemskie w XTM są zdecydowanie bardziej zachęcające pod względem graficznym od reszty "normalnych" sektorów. IMHO ofcourse.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wprawdzie nie byłem na orbicie (przynajmniej nie w sensie dosłownym 😉 ) ale z tego ci się orientuję to kosmos wygląda dość jednostajnie - czarna pustka wypełniona ogromną ilością światełek.

Prawdopodobnie, niektóre układy planetarne położone bliżej jakichś mgławic maję lepsze widoki. Nasz nie.

Jeśli twórcy XTM chcieliby pobawić się w realizstyczne odwzorowanie to powinni stworzyć jedno tło dla wszystkich planet naszego układu (w końcu w skali galaktycznej odległość z Ziemi do Obłoku Oorta to tyle co splunąć albo nawet jeszcze bliżej). W sumie fajnie by było móc podziwiać w grze znajome konstelacje, np. Wielką Niedźwiedzicę, Oriona, Plejady albo jeszcze lepiej obłoki Magellana i mgławicę w Orionie.

Może coś takiego spowodowałoby, że ta okolica stałaby się atrakcyjniejsza wizualnie dla graczy.

Przydałaby się też odrobina konsekwencji w tłach różnych systemów (to co mam na myśli pośrednio jest związane ze zdaniem nt. jednolitego nieba dla Układu Słonecznego). Część z Was grała we Freelancera. Podobało mi się tam, że z niektórych układów było widać np. odległą żółtą mgławicę. Im dalej na południe gracz się posuwał tym większy obszar nieba ona zajmowała, aż w końcu po którymś skoku lądowało się w jej środku. Tego mi brakuje w X3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...