Skocz do zawartości

Jestem nowy i mam kilka pytań - Proszę przeczytać 1 post


Yacek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 401
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

1. Szkoda kasy.

2. Mam kopię zainstalowanej gry na dysku, więc wystarczy tylko kopiować i mam nową czystą grę.

3. Pewnie niedługo będzie patch niwelujący konieczność płyty w napędzie.

4. Przecież żartowałem, nie ważne jaka masz wersję początkową i tak kazdą możesz spatchować bez problemu do najnowszej wersji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to są tzw flaki przeciw lotnicze (broń przeciw myśliwcom jakaś by mi sie przydała prosze o polskie nazwy ^^) bo na swoim Deimosie zamontowałem prawie same jonowe działa szynowe i miotacze wysokoenergetycznej plazmy ale mam spore problemy z drobnicą... i energią która szybko wyczerpuje.

Aha i najważniejsze jak dużo zarabiać przy okazji robiąc sobie bronie więc pomyślałem że postawie sobie fabryke rakiet pożoga za 12 milinów w Light of heart bo były tam smażalnie steków + moja kopalnia rudy ale nikt nie kupuje rakiet :/ Obliczyłem że żeby koszt fabryki sie zwrócił musze sprzedać 240 rakiet na czysto mając z jednej jakieś 50k (a w magazynie max 8 rakiet ;/). Może poradzicie jakie fabryki stawiać by mieć broń do myśliwców i dużych statków np. m7 i przyszłe m2 i żeby schodziły jeszcze produkty z nich. (myśliwiec chce mieć tanie solano a nie wiem jakie najlepsze będzie uzbrojenie do niego)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FLAK-i - potoczna nazwa broni przeciwlotniczej, wzięła się z tego że w X3R były dostępne dla dużych statków do obrony przed Myśliwcami Artyleryjskie Działa Przeciwlotnicze Alfa i Beta.

W TC zmieniono i poszerzono arsenał tego typu broni, można do niego zaliczyć np.:

Artyleria Odłamkową

Artylerię Zaporową

Wyrzutnię Bomb Odłamkowych

Wyrzutnię Bomb Zapalających

To jaką broń użyjemy zależy od statku na jakim ją chcemy montować (jaka on może mieć zamontowaną), dostępności broni i naszych upodobań.

Nigdy nie montuj jednego rodzaju broni, szczególnie na wieżyczkach tylnych, bocznych, dolnych i górnych. Staraj się tam montować po 2-3 rodzaje broni na różne cele, chyba że używasz skryptu MARS, który sam zadba o odpowiednie wyposażenie wieżyczek w zależności od atakowanego celu i dostępności broni w ładowni statku.

Co do Torped Pożoga to:

Sprawdź czy inne rasy mogą handlować z Twoją fabryką, domyślnie jest to ustawione na TAK, ale może zmieniłeś.

Sprawdź cenę sprzedaży w Twojej fabryce, a cenę w DOK-u Zaopatrzeniowym w tym samym sektorze co Twoja fabryka. Handel jak wiadomo jest możliwy jeśli można na nim zarobić.

Daj czas handlarzom NPC, na pewno się zjawią.

Ewentualnie sam sprzedawaj Torpedy, przypisz jakiegoś TS-a do fabryki i wydaj mu rozkaz sprzedaży po najlepszej cenie.

Inna sprawa że może się okazać że wtedy gdy będziesz potrzebował tych Torped okaże się że ktoś je wykupił z fabryki.

Co do ilości sztuk w fabryce, to wszystkie fabryki mają małe magazyny. Kup sobie DOK Zaopatrzeniowy, albo jeszcze lepiej abyś miał HQ, i tam gromadź zapasy broni i rakiet na własne potrzeby.

Jeśli chcesz zarabiać na produkcji to zobacz do FAQ#8, a szczególnie do podanych w nim linków i zapoznaj się z tamtymi tematami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do gromadzenia zapasów dla siebie polecam < jeśli nie mamy HQ lub doku zaopatrzeniowego > kupić nie duży transportowiec i zostawić go zadokowanym przy naszej fabryce i co jakiś czas przenosić na jego pokład to co zostanie wyprodukowane, czy to rakiety czy lasery itd...szczególnie przydatne kiedy mamy cały kompleks z arsenałem produkującym kilka rodzajów broni 😉

A kiedy to co nam się uzbiera w takim transportowcu chcemy sprzedać można się osobiście do niego przesiąść i zawitać do jakiegoś doku zaopatrzeniowego gdzie np. normalnie nie ma takich dział, osłon, rakiet na zakup/sprzedaż jakie mamy w ładowni jednak uda nam się je sprzedać wszystkie gdyż wiecie chyba ze taka możliwość istnieje w dokach rożnych ras. Sam na takie sprzedawanie zgromadzonych osłon, laserów i rakiet wybierałem się do Getsu Fune gdyż tam jest większość doków wszystkich ras wiec wszystko można było sprzedać 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od lokalizacji fabryki/kompleksu i ceny sprzedaży. Można robić tak jak napisał Melkor ale gdybyś chciał to wszystko całkowicie zautomatyzować to niestety do większości fabryk wyposażenia powinno się przypisać statki sprzedające końcowy produkt. Używam do tego skryptu Commercial Agent http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=224352 i szybkich statków klasy TM (Boa, Chokaro) wyposażonych w napęd skokowy.

Oczywiście są wyjątki, np. osłony 1 i 5MJ schodzą praktycznie zawsze na pniu- mam w Argon Prime kompleks 10 fabryk osłon 1MJ i komputerowi handlarze wykupują cały towar przy cenie 1 kredyt poniżej średniej, ale ogólnie w przypadku broni i mocniejszych osłon lepiej jest zrobić tak jak pisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam kompleks rakietowy, produkuje w nim w zasadzie na własne potrzeby rakiety jakich używam. Z tego co zauważyłem zanim wyłączyłem w nim handel z innymi rasami to największym zainteresowaniem cieszyły się Moskity, czyli najtańsze i najbardziej powszechne rakiety. Na resztę produktów, mimo ze był pełen magazyn, nie było chętnych.

A pomysł ze statkiem zadokowanym do kompleksu lub fabryki też dobry, sam tak robię, zapomniałem o tym wcześniej napisać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rakiety i lasery jeśli dobrze wycenione schodzą zazwyczaj bez problemów - broni zawsze brakuje i jest zapotrzebowanie. Ja takie rzeczy produkuje tylko na własny użytek, bo NPC zazwyczaj wykupują do zera i tak jak pisał Yacek broni może zabraknąć, kiedy będzie potrzebna, a dobry sprzęt produkuje się długo. Wyłącznie do handlu postawiłem kompleks produkujący głowice bojowe, mikrochipy i tuby kwantowe. Można na tym dużo zarobić, a mi te towary nie są potrzebne, więc mnie nie korci żeby "pożyczać" 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi 😉 niestety nie schodzą nic te torpedy z fabryki ;/ wyczytałem że da sie sprzedawać fabryke ale nie wiem jak :/ bo chce kompleks energetyczny postawić co piszą :

1x Elektrownia L

3x Akwarium Cheltów L

3x Rafineria Oleju Raster L

a braknie kasy bo elektrownie drogie są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy w czystej grze się da sprzedawać, ale od czego są skrypty - http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=224396

Ja radze nie sprzedawać tej fabryki. Pożoga to bardzo dobra broń. Możesz na niej zarobić chociażby robiąc jakieś misje bojowe - na pewno się przyda pare dodatkowych "argumentów"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam są zazwyczaj dwie rzeczy - autoskok i skok awaryjny. W autoskoku chodzi o to, że np. jeśli twój statek powiedzmy w Kingdom End dostanie rozkaz zadokowania do stoczni w Omicron Lyrae to nie będzie tłukł się na piechotę przez pół galaktyki, tylko skoczy do odpowiedniego sektora (w tym wypadku do Omicrona właśnie) i dalej wykona spokojnie rozkaz. Do tego trzeba ustawić minimalną ilość bram do skoku - jeśli chcesz oszczędzić paliwa i nie chcesz żeby statek zamiast użyć jednej bramy wżywał napędu skokowego ustaw więcej (przy zerze będzie skakał nawet jeśli zozkaz będzi dotyczył sektora, w którym się znajduje). Jeszcze jedną rzeczą do skonfigurowania jest ilość uzupełnianego paliwa - jeśli statek zadokuje do np. elektrowni lub placówki wojskowej to automatycznie kupi paliwo. Uważaj tylko przy liczbach, bo jeśli dasz 60 w uzupełnianym paliwie statek kupi 600, jeśli 20 to chyba 200 ale pewien nie jestem - przelicznik może być inny.

Drugi jest skok awaryjny - to przy większych statkach i tak jak pisałeś twój TL skoczy, jeśli zbiją mu tarcze poniżej określonego poziomu (do ustawienia).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

(...) Jeszcze jedną rzeczą do skonfigurowania jest ilość uzupełnianego paliwa - jeśli statek zadokuje do np. elektrowni lub placówki wojskowej to automatycznie kupi paliwo. Uważaj tylko przy liczbach, bo jeśli dasz 60 w uzupełnianym paliwie statek kupi 600, jeśli 20 to chyba 200 ale pewien nie jestem - przelicznik może być inny.

Drugi jest skok awaryjny - to przy większych statkach i tak jak pisałeś twój TL skoczy, jeśli zbiją mu tarcze poniżej określonego poziomu (do ustawienia).

Ta liczba to ilość sektorów jakie statek ma pokonać na uzupełnianym paliwie, np. ustawiając 20 statek automatycznie kupi ilość ogniw potrzebną do pokonania odległości 20 sektorów. Oczywiście sama ilość ogniw będzie się różnić przy poszczególnych klasach statków, w zależności od tego ile dana jednostka "spala" 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...