pshemozz Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Mówisz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Nie wiem, ja mam na płycie wersję 1.01, ale ja mam kupioną za granicą, dzień po wydaniu TC. Nie wiem jaką wersję wydała Cenega, jeśli 1.4 to zainstaluj patcha 2.0, a później 2.1. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pshemozz Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2009 No też i taką kolejność obrałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad162 Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Ja też mam na płycie 1.4 ^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Czyli Cenega wydała wersję 1.4 gry. Dlatego tak długo zwlekali z jej wydaniem. A skoro tak, to jeśli obecnie jest aktualna wersja 2.1 (a już pewnie niedługo będzie 2.5) to ja bym się zwrócił do Cenegi z prośbą o wymianę płyty na aktualną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pshemozz Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Ew po prostu możesz kupić nową i trzymać w zapasie jak co niektórzy z tego grona :> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2009 1. Szkoda kasy.2. Mam kopię zainstalowanej gry na dysku, więc wystarczy tylko kopiować i mam nową czystą grę.3. Pewnie niedługo będzie patch niwelujący konieczność płyty w napędzie.4. Przecież żartowałem, nie ważne jaka masz wersję początkową i tak kazdą możesz spatchować bez problemu do najnowszej wersji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pshemozz Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2009 No wiesz, garzdisz cenegową 1.4? :> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2009 A po co mi ona? Grę mam, spolszczenie też, nawet poprawione Patche też mam, czego mi potrzeba? Wiem XTC albo chociaż DDTC, w ostateczności zadowolę się może T2 2.0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
s2mar Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Co to są tzw flaki przeciw lotnicze (broń przeciw myśliwcom jakaś by mi sie przydała prosze o polskie nazwy ^^) bo na swoim Deimosie zamontowałem prawie same jonowe działa szynowe i miotacze wysokoenergetycznej plazmy ale mam spore problemy z drobnicą... i energią która szybko wyczerpuje. Aha i najważniejsze jak dużo zarabiać przy okazji robiąc sobie bronie więc pomyślałem że postawie sobie fabryke rakiet pożoga za 12 milinów w Light of heart bo były tam smażalnie steków + moja kopalnia rudy ale nikt nie kupuje rakiet :/ Obliczyłem że żeby koszt fabryki sie zwrócił musze sprzedać 240 rakiet na czysto mając z jednej jakieś 50k (a w magazynie max 8 rakiet ;/). Może poradzicie jakie fabryki stawiać by mieć broń do myśliwców i dużych statków np. m7 i przyszłe m2 i żeby schodziły jeszcze produkty z nich. (myśliwiec chce mieć tanie solano a nie wiem jakie najlepsze będzie uzbrojenie do niego) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2009 FLAK-i - potoczna nazwa broni przeciwlotniczej, wzięła się z tego że w X3R były dostępne dla dużych statków do obrony przed Myśliwcami Artyleryjskie Działa Przeciwlotnicze Alfa i Beta.W TC zmieniono i poszerzono arsenał tego typu broni, można do niego zaliczyć np.:Artyleria OdłamkowąArtylerię ZaporowąWyrzutnię Bomb OdłamkowychWyrzutnię Bomb ZapalającychTo jaką broń użyjemy zależy od statku na jakim ją chcemy montować (jaka on może mieć zamontowaną), dostępności broni i naszych upodobań.Nigdy nie montuj jednego rodzaju broni, szczególnie na wieżyczkach tylnych, bocznych, dolnych i górnych. Staraj się tam montować po 2-3 rodzaje broni na różne cele, chyba że używasz skryptu MARS, który sam zadba o odpowiednie wyposażenie wieżyczek w zależności od atakowanego celu i dostępności broni w ładowni statku.Co do Torped Pożoga to:Sprawdź czy inne rasy mogą handlować z Twoją fabryką, domyślnie jest to ustawione na TAK, ale może zmieniłeś.Sprawdź cenę sprzedaży w Twojej fabryce, a cenę w DOK-u Zaopatrzeniowym w tym samym sektorze co Twoja fabryka. Handel jak wiadomo jest możliwy jeśli można na nim zarobić.Daj czas handlarzom NPC, na pewno się zjawią.Ewentualnie sam sprzedawaj Torpedy, przypisz jakiegoś TS-a do fabryki i wydaj mu rozkaz sprzedaży po najlepszej cenie.Inna sprawa że może się okazać że wtedy gdy będziesz potrzebował tych Torped okaże się że ktoś je wykupił z fabryki.Co do ilości sztuk w fabryce, to wszystkie fabryki mają małe magazyny. Kup sobie DOK Zaopatrzeniowy, albo jeszcze lepiej abyś miał HQ, i tam gromadź zapasy broni i rakiet na własne potrzeby.Jeśli chcesz zarabiać na produkcji to zobacz do FAQ#8, a szczególnie do podanych w nim linków i zapoznaj się z tamtymi tematami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Melkor Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Co do gromadzenia zapasów dla siebie polecam < jeśli nie mamy HQ lub doku zaopatrzeniowego > kupić nie duży transportowiec i zostawić go zadokowanym przy naszej fabryce i co jakiś czas przenosić na jego pokład to co zostanie wyprodukowane, czy to rakiety czy lasery itd...szczególnie przydatne kiedy mamy cały kompleks z arsenałem produkującym kilka rodzajów broni A kiedy to co nam się uzbiera w takim transportowcu chcemy sprzedać można się osobiście do niego przesiąść i zawitać do jakiegoś doku zaopatrzeniowego gdzie np. normalnie nie ma takich dział, osłon, rakiet na zakup/sprzedaż jakie mamy w ładowni jednak uda nam się je sprzedać wszystkie gdyż wiecie chyba ze taka możliwość istnieje w dokach rożnych ras. Sam na takie sprzedawanie zgromadzonych osłon, laserów i rakiet wybierałem się do Getsu Fune gdyż tam jest większość doków wszystkich ras wiec wszystko można było sprzedać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prowler Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Wszystko zależy od lokalizacji fabryki/kompleksu i ceny sprzedaży. Można robić tak jak napisał Melkor ale gdybyś chciał to wszystko całkowicie zautomatyzować to niestety do większości fabryk wyposażenia powinno się przypisać statki sprzedające końcowy produkt. Używam do tego skryptu Commercial Agent http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=224352 i szybkich statków klasy TM (Boa, Chokaro) wyposażonych w napęd skokowy. Oczywiście są wyjątki, np. osłony 1 i 5MJ schodzą praktycznie zawsze na pniu- mam w Argon Prime kompleks 10 fabryk osłon 1MJ i komputerowi handlarze wykupują cały towar przy cenie 1 kredyt poniżej średniej, ale ogólnie w przypadku broni i mocniejszych osłon lepiej jest zrobić tak jak pisałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Ja mam kompleks rakietowy, produkuje w nim w zasadzie na własne potrzeby rakiety jakich używam. Z tego co zauważyłem zanim wyłączyłem w nim handel z innymi rasami to największym zainteresowaniem cieszyły się Moskity, czyli najtańsze i najbardziej powszechne rakiety. Na resztę produktów, mimo ze był pełen magazyn, nie było chętnych.A pomysł ze statkiem zadokowanym do kompleksu lub fabryki też dobry, sam tak robię, zapomniałem o tym wcześniej napisać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychu_ks Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Rakiety i lasery jeśli dobrze wycenione schodzą zazwyczaj bez problemów - broni zawsze brakuje i jest zapotrzebowanie. Ja takie rzeczy produkuje tylko na własny użytek, bo NPC zazwyczaj wykupują do zera i tak jak pisał Yacek broni może zabraknąć, kiedy będzie potrzebna, a dobry sprzęt produkuje się długo. Wyłącznie do handlu postawiłem kompleks produkujący głowice bojowe, mikrochipy i tuby kwantowe. Można na tym dużo zarobić, a mi te towary nie są potrzebne, więc mnie nie korci żeby "pożyczać" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
s2mar Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Dzięki za odpowiedzi niestety nie schodzą nic te torpedy z fabryki ;/ wyczytałem że da sie sprzedawać fabryke ale nie wiem jak :/ bo chce kompleks energetyczny postawić co piszą :1x Elektrownia L3x Akwarium Cheltów L3x Rafineria Oleju Raster L a braknie kasy bo elektrownie drogie są. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychu_ks Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Nie wiem czy w czystej grze się da sprzedawać, ale od czego są skrypty - http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=224396Ja radze nie sprzedawać tej fabryki. Pożoga to bardzo dobra broń. Możesz na niej zarobić chociażby robiąc jakieś misje bojowe - na pewno się przyda pare dodatkowych "argumentów" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mani Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2009 A próbowałeś ustawiać cenę sprzedaży o 1 niższą niż cena średnia? Jest to standardowa procedura w prowadzeniu biznesu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pshemozz Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Dobra, tera ja z pytaniem wyjeżdzam. Konsola poleceń - zaawansowana konfiguracja napędu - autoskok. Co to daje? :>Znaczy się domyślam, że to ma coś wspólnego z automatycznym zwiewaniem kiedy leją np. mojego TLa ale jak dokładniej to działa? hmm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychu_ks Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Tam są zazwyczaj dwie rzeczy - autoskok i skok awaryjny. W autoskoku chodzi o to, że np. jeśli twój statek powiedzmy w Kingdom End dostanie rozkaz zadokowania do stoczni w Omicron Lyrae to nie będzie tłukł się na piechotę przez pół galaktyki, tylko skoczy do odpowiedniego sektora (w tym wypadku do Omicrona właśnie) i dalej wykona spokojnie rozkaz. Do tego trzeba ustawić minimalną ilość bram do skoku - jeśli chcesz oszczędzić paliwa i nie chcesz żeby statek zamiast użyć jednej bramy wżywał napędu skokowego ustaw więcej (przy zerze będzie skakał nawet jeśli zozkaz będzi dotyczył sektora, w którym się znajduje). Jeszcze jedną rzeczą do skonfigurowania jest ilość uzupełnianego paliwa - jeśli statek zadokuje do np. elektrowni lub placówki wojskowej to automatycznie kupi paliwo. Uważaj tylko przy liczbach, bo jeśli dasz 60 w uzupełnianym paliwie statek kupi 600, jeśli 20 to chyba 200 ale pewien nie jestem - przelicznik może być inny.Drugi jest skok awaryjny - to przy większych statkach i tak jak pisałeś twój TL skoczy, jeśli zbiją mu tarcze poniżej określonego poziomu (do ustawienia). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pshemozz Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Dziękować bardzo za opis, idę testować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Było już o tym, dam linka bo warto przeczytać tamte posty: http://xudb.pl/topic/483-re-dziwne-ale-w-srodku-gry-potrzebuje-pomocy/page__pid__6788__st__60#entry6788 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pshemozz Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2009 No tak, jakbym użył w szukajce "autojump" a nie tylko "autoskok" to pewnie bym to znalazł. Ale myślenie nigdy nie było moją mocną stroną więc wcale mnie to nie dziwi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2009 To ja jestem myślący inaczej bo wpisałem w pole szukaj "też skaczą" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prowler Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Cytat(...) Jeszcze jedną rzeczą do skonfigurowania jest ilość uzupełnianego paliwa - jeśli statek zadokuje do np. elektrowni lub placówki wojskowej to automatycznie kupi paliwo. Uważaj tylko przy liczbach, bo jeśli dasz 60 w uzupełnianym paliwie statek kupi 600, jeśli 20 to chyba 200 ale pewien nie jestem - przelicznik może być inny.Drugi jest skok awaryjny - to przy większych statkach i tak jak pisałeś twój TL skoczy, jeśli zbiją mu tarcze poniżej określonego poziomu (do ustawienia).Ta liczba to ilość sektorów jakie statek ma pokonać na uzupełnianym paliwie, np. ustawiając 20 statek automatycznie kupi ilość ogniw potrzebną do pokonania odległości 20 sektorów. Oczywiście sama ilość ogniw będzie się różnić przy poszczególnych klasach statków, w zależności od tego ile dana jednostka "spala" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi