Skocz do zawartości

Jestem nowy i mam kilka pytań - Proszę przeczytać 1 post


Yacek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jesteś nowym graczem i masz mnóstwo pytań?
Po pierwsze, witamy na naszym forum, znajdziesz tu na pewno odpowiedź na Swoje pytania. Jednak zanim je zadasz, zadaj sobie trud i zapoznaj się z kilkoma punktami poniżej:

1. Sprawdź czy odpowiedź na Twoje pytanie nie znajduje się czasem w instrukcji gry. Seria gier X należy do tego typu gier, gdzie zapoznanie się z instrukcją jest bardzo ważne. Instrukcję do gry posiada każde wydanie gry, jeśli nie drukowaną to chociaż w formacie PDF na płycie instalacyjnej. Nikt na forum nie ma zamiaru przepisywać dla Ciebie tej instrukcji (my też czasem jesteśmy leniwi). Nie masz instrukcji? To już Twój problem. W każdym razie, niepisaną zasadą na forum jest nie udzielanie odpowiedzi na pytania, na które odpowiedź znajduje się w instrukcji.

2. Zadawanie pytań typu "Gdzie mogę kupić produkt XXX" też mija się z celem. Uniwersum gry podlega zmianom, wpływ na to mają również skrypty i mody, tak więc pewne stacje mogą mieć różną lokalizację u różnych graczy. Najlepiej sprawdzić to samemu. Można na kilka sposobów:

- pierwszym z nich jest Encyklopedia w TC, przeczytaj w linku, co to takiego i spróbuj użyć w grze. Jeśli w grze nie spotkałeś tego urządzenia i nie masz go jeszcze w encyklopedii możesz użyć:

- Mapy Scorpa. Będziesz miał najbardziej aktualne dane.

- jeśli nie chcesz instalować Mapy Scorpa, bo nie chcesz używać skryptów i chcesz grac na grze nie zmodyfikowanej, możesz sprawdzić na mapie online.

3. Na wiele pytań odpowiedź znajdziesz już na forum, zobacz do działu FAQ, znajdziesz tam temat Pytania do FAQ, a w nim najczęściej zadawane pytania. Pod każdym pytaniem jest link prowadzący do odpowiedzi.

4. Jeśli twoje pytanie dotyczy problemów z fabułą, zobacz do tematu FAQ misji fabuły X3:TC, znajdziesz tam dokładne opisy przejścia wszystkich misji, wszystkich fabuł TC.

5. Użyj też opcji Szukaj i przeszukaj forum w poszukiwaniu odpowiedzi na Swoje pytania.

6. Jeśli wszystkie podane wyżej opcje zawiodą, zadaj pytania na forum, ale proszę, zastosuj się do tych wskazówek:

- nie pisz pytania w tym temacie, ten temat to śmietnik i nie służy do zadawania pytań.

- załóż nowy temat i zadaj w nim jedno pytanie. Możesz założyć przecież kilka tematów.

- nazwij temat odpowiednio, tak aby ktoś inny przeglądając tematy wiedział czego dotyczy.

- opisz jak najdokładniej problem, im więcej podasz danych, tym łatwiej będzie na Twoje pytanie odpowiedzieć.

- jeśli otrzymasz odpowiedź, nie zadawaj kolejnego pytania, chyba że dotyczy ono w dalszym ciągu pytania z tematu postu.

Dzięki zastosowaniu się do tych wskazówek, ułatwisz korzystanie z forum sobie i innym użytkownikom.

Wszystkie tematy typu "Mam kilka pytań", "jestem nowy i mam pytania", "pytania nooba" itp, będą przenoszone do tego tematu.

Komuś chce się go przeglądać w poszukiwaniu odpowiedzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • Odpowiedzi 401
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

1.Zastanawiam się jakim cudem ilość "zasobów" w asteroidzie może wpływać na zużycie energii przez kopalnie na danej steroidzie?

według tego kalkulatora tak właśnie jest http://www.altanetworks.com/x3/x3tcocc.html

2. Używa ktoś skryptu Imperial Laboratories?

3. czy w czasie walk weźmy tak około 30 myśliwców 2 niszczyciele i lotniskowiec przeciwko hmm podobnej sile ile macie fps? (bo u mnie coś jest nie tak strasznie cienko)

4. dlaczego mam wrażenie że po dodaniu tego http://forum.egosoft.com/posting.php?mo ... 9c9a6ece8e "patcha" mam o około 15fps więcej...

Co do moich problemów to już wieczne freezy nie sprawiają takiego problemu bo teraz jak się zdarzy jeden na dzień to i tak święto - czyli w większości spowodowane były przez padający dysk.

Ale teraz nurtuje mnie kolejne pytanie latam sobie po sektorach weźmy taki początek gry argon prime ma się ten drobny stateczek (mówię o custom game) i teraz takie pytanie jaki macie FPS jak latacie po tym sektorze? (chciałbym porównać) u mnie jest od 50 do 70 (nie pamiętam teraz dokładnie).

Kolejna sprawa to walki tak jak już napisałem w pytaniu 3 przy takiej przykłądowej walce zdaża się czasem tak że tak jakby wszystko się zatrzymuje nagle... rakiety gdzieś tam czasem latają ale nic po za tym sie nie dzieje.... ostatnio miałem głupią sytuacje (która zmusiła mnie notabene do wczytania poprzedniego save'a) Moja Jokochama Tyr i Tokio wpadły w sektor khaak po pewnym czasie walk doleciały do nas około 4 czy 5 niszczycieli z Jokochamy wystrzeliłem sobie jakieś tam rakietki... jak to na placu boju i nagle świat się zatrzymał a rakiety latają czasem któraś trafi czasem po prostu latają w kółko - ładny z tego obrazek nawet wyszedł gdyby nie to że musiałem wczytać ponownie grę....http://img199.imageshack.us/i/x3screen00001.png/

Wszystkie myśliwce i inne statki stały w miejscu nic się nie działo niszczyciele khaak nie strzelały do mnie ja nie mogłem się ruszyć statkiem.... 0 kontaktu z grą ale np. menu chodziło mogłem wczytać wyjść z gry itd... nie mogłem wyświetlić żadnego z paneli np. rozkazów ustawień itp....

Jakby to był problem z kompem/sprzętem byłby artefakty w przypadku kart graficznych np. BSODy w przypadku błędów RAM (testy to chyba wykluczyły) czy samoistne wyłączenie komputera w przypadku przegrzania procesora.... (no a jakby była płyta główna uszkodzona to w ogóle by się komputer nie włączył)

PS sprzęt jaki posiadam się nie zmienił:

Procesor E8400

4GB ram

Płyta główna gigabyte: EX38-DS4

2x Radeon 4850 CF Palit

Windows XP 32 bit pro sp2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Oczywiście że tak. Im więcej zasobów w asteroidzie tym więcej sztuk jest wydobywanych w tym samym czasie, a że wydobycie każdej sztuki zużywa energię więc im więcej wydobędziesz tym więcej energii zużyjesz. Proste?

2. Ja nie.

3. Im więcej statków walczy w tym samy sektorze co ty to ilość FPS spada, potrafi czasem spaść tak że zamiast płynnej gry jest pokaz slajdów. Dlatego im mniej statków wsparcia i mniej statków wrogów tym lepiej. Nie dotyczy to walk OOS.

4. A dlaczego by nie? Mod ma podobno poprawiać błędy pominięte przez Egosoft, więc jeśli ilość FPS przy nim rośnie to chyba lepiej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

1. Oczywiście że tak. Im więcej zasobów w asteroidzie tym więcej sztuk jest wydobywanych w tym samym czasie, a że wydobycie każdej sztuki zużywa energię więc im więcej wydobędziesz tym więcej energii zużyjesz. Proste?

spoko zawsze miałem wyobrażenie takie jak w zwykłych strategiach a mianowicie że jest podana dana liczba pozostałych surowców a wydobycie się nie zmienia...

Czyli nie bardzo opłaca się zajmować/tworzyć załóżmy asteroidy ogromne?

Cytat

3. Im więcej statków walczy w tym samy sektorze co ty to ilość FPS spada, potrafi czasem spaść tak że zamiast płynnej gry jest pokaz slajdów. Dlatego im mniej statków wsparcia i mniej statków wrogów tym lepiej. Nie dotyczy to walk OOS.

No tak tylko zastanawiające jest to że chyba X3 miało być "globalnym konfliktem" z inwazją khaak/xenon. A tu... jest to co jest czyli trzeba się bardzo ograniczać co do rozmiaru bitew 😉 i o takich sporych pojedynkach nie ma mowy...

Tylko co ja mam zrobić jak u mnie w sektorze khaak który chcę odbić było ostatnio jakieś 10 niszczycieli to lekko licząc +N obstawy... 😀

PS to znaczy że Wy też miewacie takie problemy z "płynnością" gry?

PSS Anarkis Carrier Command jest nadal rozwijany pod TC? bo nie mogę znaleźć strony tego skryptu... za to znalazłem coś innego http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=242483 co o tym myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat
Cytat

1. Oczywiście że tak. Im więcej zasobów w asteroidzie tym więcej sztuk jest wydobywanych w tym samym czasie, a że wydobycie każdej sztuki zużywa energię więc im więcej wydobędziesz tym więcej energii zużyjesz. Proste?

spoko zawsze miałem wyobrażenie takie jak w zwykłych strategiach a mianowicie że jest podana dana liczba pozostałych surowców a wydobycie się nie zmienia...

Czyli nie bardzo opłaca się zajmować/tworzyć załóżmy asteroidy ogromne?

Dlaczego nie ? Bogatsze złoża = mniej kopalń potrzebnych do wyprodukowania danej ilości surowca = mniejszy bałagan w kompleksie i mniejszy spadek wydajności gdy jesteśmy w danym sektorze. Ogólnie wszystko zależy od potrzeb kompleksu, najlepiej jest planować wcześniej ile docelowo fabryk będzie on zawierał i włączyć w jego skład odpowiednią ilość asteroid o złożach które nam odpowiadają.

No chyba, że chodziło Ci o cheat'y i tworzenie np. asteroid o wielkości złoża 10000 (o ile to w ogóle możliwe). Wtedy rzeczywiście trochę mija się to z celem, bo kompleks który miałby zapewnić energię do jego działania i w pełni wykorzystać jego zasoby byłby ogromny...

Cytat
Cytat

3. Im więcej statków walczy w tym samy sektorze co ty to ilość FPS spada, potrafi czasem spaść tak że zamiast płynnej gry jest pokaz slajdów. Dlatego im mniej statków wsparcia i mniej statków wrogów tym lepiej. Nie dotyczy to walk OOS.

No tak tylko zastanawiające jest to że chyba X3 miało być "globalnym konfliktem" z inwazją khaak/xenon. A tu... jest to co jest czyli trzeba się bardzo ograniczać co do rozmiaru bitew 😀 i o takich sporych pojedynkach nie ma mowy...

Tylko co ja mam zrobić jak u mnie w sektorze khaak który chcę odbić było ostatnio jakieś 10 niszczycieli to lekko licząc +N obstawy... 😀

PS to znaczy że Wy też miewacie takie problemy z "płynnością" gry?

Niestety taki urok TC 😉 Silnik gry jest jaki jest i posiadacze nawet najbardziej "wypaśnych" komputerów narzekają na spadki wydajności w różnych sytuacjach. Wystarczy poczytać forum ego, gdzie narzekań na to jest masa... Najlepiej doinstalować skrypty ją poprawiające i nie przesadzać z tymi, które dodają więcej statków. Na każdym komputerze będzie to wyglądało troszkę inaczej, więc najlepiej jest potestować różne i wybrać swój własny zestaw. Niestety zwykle trzeba pójść na kompromis i ograniczyć trochę swoje zapędy żeby znaleźć ten złoty środek i gra chodziła w miarę płynnie 😀

No i największe kompleksy najlepiej jest budować gdzieś na uboczu, w sektorach które będziemy rzadko odwiedzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Najlepiej doinstalować skrypty ją poprawiające i nie przesadzać z tymi, które dodają więcej statków. Na każdym komputerze będzie to wyglądało troszkę inaczej, więc najlepiej jest po testować różne i wybrać swój własny zestaw. Niestety zwykle trzeba pójść na kompromis i ograniczyć trochę swoje zapędy żeby znaleźć ten złoty środek i gra chodziła w miarę płynnie 😀

No ja właśnie się chyba tak za bardzo zapędziłem... co prawda nie z nowymi statkami bo ich nie dodawałem... ale no są "mody/skrypty" bo np. cmod + inwazje + improved races co może już być za dużo ( ja jeszcze do tego miałem Imperial Laboratories... dodaje cholernie inwazyjną rasę + jest bardzo fajnym skryptem każdy statek można kupić(nie zawsze, zależy od czasu gry), kasę im jak do banku wpłacić oni później wypłacają z odsetkami 😉)

Ale z drugiej strony przecie Imperial Laboratories nie siedzi na kupę w sektorze argonów czy innych (żeby zwiększyć ilość statków w sektorze w którym jestem) i tak się zastanawiam czy to naprawde ma znaczenie... skrypt który dodaje coś co w sumie nie zmienia to nic w ilości atakujących statków w inwazjach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Kolejna sprawa to walki tak jak już napisałem w pytaniu 3 przy takiej przykłądowej walce zdaża się czasem tak że tak jakby wszystko się zatrzymuje nagle... rakiety gdzieś tam czasem latają ale nic po za tym sie nie dzieje.... ostatnio miałem głupią sytuacje (która zmusiła mnie notabene do wczytania poprzedniego save'a) Moja Jokochama Tyr i Tokio wpadły w sektor khaak po pewnym czasie walk doleciały do nas około 4 czy 5 niszczycieli z Jokochamy wystrzeliłem sobie jakieś tam rakietki... jak to na placu boju i nagle świat się zatrzymał a rakiety latają czasem któraś trafi czasem po prostu latają w kółko - ładny z tego obrazek nawet wyszedł gdyby nie to że musiałem wczytać ponownie grę....http://img199.imageshack.us/i/x3screen00001.png/

Takie sytuacje to i niedawno w X3R mnie sie trafiały.

A co do większych bitew z multum statków - no niestety - nie da się wtedy osobiście walczyć. Przeważnie w czasie takich dużych awantur siedzę najpierw w sektorze obok i kieruję bitwą zdalnie. Bez sensu to ale cóż poradzić 😉 Dopiero jak widzę, że już poznikała większość drobnicy to wlatuję z powrotem do sektora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Należy pamiętać cały czas że X3 to symulator, a nie strategia. Dlatego im mniej statków tym lepiej.

W tej grze największy nacisk stawia się na statek gracza, reszta to tło dla niego.

Wiadomo że w miarę jedzenia apetyt rośnie i chciało by się mieć coraz większą flotę i walczyć z coraz liczniejszym wrogiem, jednak jak pisał Prowler, silnik gry nie pozwala na zbyt wiele. Tym bardziej po instalacji skryptów i modów dodających wrogów. Pal licho te, które dodają sporadyczne inwazje, można wtedy spadek wydajności przecierpieć. Gorzej z tymi. które tworzą dodatkowe statki latające cały czas w grze.

Jak zobaczycie do stopki, gdzie jest link do moich skryptów i modów to zobaczycie że mam takich kilka:

Xtreme mod+ Pirate Patrol - ten to dodaje naprawdę sporą ilość statków, na szczęście usuwa również statki cywilne.

Race Response Fleet - też dodaje swoje statki (ostatnio go wyłączyłem, trzeba było z czegoś zrezygnować, a że IR jest ciągle rozwijany więc padło na RRF)

Improved Race - następny dodający sporo statków, na szczęście ma duże możliwości konfiguracji więc można dostosować go do naszych upodobań i wydajności sprzętu.

Military Base Response - jeszcze jeden tworzący dodatkowe statki, w najnowszej wersji dzięki możliwości ustawienia ilości żetonów potrzebnych do budowy statków można ich ilość ograniczyć.

Dodając takie skrypty, trzeba pamiętać o że możemy spodziewać się spadku wydajności, można temu zaradzić dodając inne skrypty:

w temacie o skrypcie CMOD pisałem o dodatkowym modzie NoCiv, warto go dodać, usunie nam statki cywilne.

Warto też poszukać skryptu remove rock i usunąć wszystkie kamienie z sektorów, też poprawi to wydajność.

Jest też kilka innych modów i skryptów poprawiających wydajność, już były podawane na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedno: część skryptów (np. RRF, IR) przy instalacji kolejnej, nowej wersji wymaga wcześniejszego wyłączenia starszej wersji skryptu, nawet odinstalowania, odczekania pewnego czasu gry, tak aby wszystkie statki i inne elementy dodane przez skrypt zostały usunięte z gry przez opcje odinstalowania. Dopiero po tym czasie, najczęściej podanym przez twórców skryptu, można instalować nową wersję skryptu.

Nie zawsze też opcja odinstalowania zadziała poprawnie, mogą pozostać jakieś śmieci, które w najgorszym przypadku będą prowadziły do zwiechy.

Miałem taki przypadek niedawno. Podczas zmiany RRF z wersji 1.5 na 1.51 lub 1.6 pozostał mi w jednym sektorze dodany przez ten skrypt state Ares. Nie przejmowałem, i tak RRF włączyłem ponownie. Potem jednak z powodu zbyt dużej ilości statków obronnych dodanych przez kilka skryptów, wyłączyłem RRF. Statek pozostał nadal, nie przejmowałem się tym ponieważ sektor leżał na uboczu i błąkający się po nim statek w niczym mi nie przeszkadzał. Do czasu aż pojawiła się w tym sektorze inwazja Xenków. Ponieważ ją monitorowałem, to zauważyłem, w którym momencie gra się zacięła: kiedy do akcji włączył się właśnie ten Ares.

Po kilku próbach i kolejnych freez-ach, wczytałem save sprzed inwazji i sam udałem się do tego sektora w celu własnoręcznego usunięcia Aresa powodującego zwiechy. Też nie było łatwo, zwiechy powtarzały się za każdym razem, gdy Ares stawał się z niebieskiego czerwony. Dopiero jak wezwałem na pomoc Tyr-a, przesiadłem się do niego i sam kierowałem ogniem z dział przednich (PPO), za którym razem udało mi się pierwszą salwą zdjąć osłony Aresowi i 70% kadłuba, a drugą potężną salwą zniszczyć go zanim przyszło mu do głowy zmienić swoje nastawienie do mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Dopiero jak wezwałem na pomoc Tyr-a, przesiadłem się do niego i sam kierowałem ogniem z dział przednich (PPO), za którym razem udało mi się pierwszą salwą zdjąć osłony Aresowi i 70% kadłuba, a drugą potężną salwą zniszczyć go zanim przyszło mu do głowy zmienić swoje nastawienie do mnie.

To się nazywa "siła argumentu" ... 😉 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady... X3 jak jest napisane tak jest i trzeba będzie się z tym pogodzić 😉

Co do skryptów dodających róże różnistości ;p

Xtreme

Improved Races

i Imperial Labratories

Chyba tylko te 3 tyle zostawię... ograniczę ekspansywność Imperial Labratories to będzie ich mniej (da się zmienić dość łatwo w skrypcie). Ewentualnie do tego zespołu dodam ten Race Invasions...

Xtreme ma w sobie no civ... tak więc dogrywać chyba już nie trzeba "dodatkowo"? 😀

Jak to nie poprawi wydajności to jeszcze usunę skałki z uniwersum oraz w najgorszym razie zastosuję http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=222204

No, ale efekt dopiero zobaczę za tydzień jak wrócę do X3 😀 bo teraz znowu siedzę na lapku 😀

PS zastanawiam się nad sensem istnienia na raz cmod/Xtreme mod i Improved races...

PSS Improved races to chyba ma w sobie wszystko 😀 po części RFF po części Xtreme mode po części Race Invasions 😀

A jeszcze jedno to Cmod dodaje te wszystkie "dymy" i dodatkowe eksplozje na statkach? bo trochę szkoda będę musiał się z nim pożegnać (nie lobię jak coś modyfikuje aż tak bardzo grę np. statystyki broni itp... to jest bez sensu), a te efekty były dość interesujące.... nie da się ich jakoś wyodrębnić z moda? 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Xtreme ma w sobie no civ... tak więc dogrywać chyba już nie trzeba "dodatkowo"? 😉

Tu masz o tym napisane: http://xudb.pl/topic/519-re-combat-mod-cmod3/#entry6638

Cytat

PS zastanawiam się nad sensem istnienia na raz cmod/Xtreme mod i Improved races...

PSS Improved races to chyba ma w sobie wszystko 😀 po części RFF po części Xtreme mode po części Race Invasions 😀

Każdy działa inaczej, dodaje inne statki i inne inwazje, więc jest sens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat
Cytat

Dopiero jak wezwałem na pomoc Tyr-a, przesiadłem się do niego i sam kierowałem ogniem z dział przednich (PPO), za którym razem udało mi się pierwszą salwą zdjąć osłony Aresowi i 70% kadłuba, a drugą potężną salwą zniszczyć go zanim przyszło mu do głowy zmienić swoje nastawienie do mnie.

To się nazywa "siła argumentu" ... 😉 😀

Zauważyłem coś takiego przy strzelaniu z PPO:

Naciskamy prawy przycisk myszy i trzymamy. U góry ekranu rosną takie "kłaczki" energii, kiedy osiągną maksymalny stopień naładowania same wystrzelą w stronę wrogiego statku.

Puszczamy PPM i czekamy aż poziom naładowania energii broni wróci na 100%, odczekujemy jeszcze 5-10 sekund i ponownie naciskamy PPM i czekamy trzymając go cały czas wciśnięty na maksymalne naładowanie "kłaczków".

Jak widać powyżej dwie takie salwy wystarczają na statek klasy M7 ze sporym zapasem, na M1/2 też wystarczą.

Trzeba jednak między jedną, a drugą salwą odczekać kilka sekund i nie sugerować się wskazaniem naładowania energii broni, które w tym przypadku jest mylące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

.....

aaa czy tych dużych kłaczków przypadkiem nie wprowadził Cmod? 😉

bo o ile pamiętam grając bez cmdoa to te kłaczki takie duże nie były mimo iż w pełni naładowane... bo pamiętam że chciałem go użyć na czystym X3:TC i te kłaczki chyba były dużo mniejsze (w sumie to nie wiem czy aż tak zmieniały swoje rozmiary) natomiast cmod'em zmiana rozmiaru wraz z naładowaniem jest istotna ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat
Cytat
Cytat

Dopiero jak wezwałem na pomoc Tyr-a, przesiadłem się do niego i sam kierowałem ogniem z dział przednich (PPO), za którym razem udało mi się pierwszą salwą zdjąć osłony Aresowi i 70% kadłuba, a drugą potężną salwą zniszczyć go zanim przyszło mu do głowy zmienić swoje nastawienie do mnie.

To się nazywa "siła argumentu" ... 😉 😀

Zauważyłem coś takiego przy strzelaniu z PPO:

Naciskamy prawy przycisk myszy i trzymamy. U góry ekranu rosną takie "kłaczki" energii, kiedy osiągną maksymalny stopień naładowania same wystrzelą w stronę wrogiego statku.

Puszczamy PPM i czekamy aż poziom naładowania energii broni wróci na 100%, odczekujemy jeszcze 5-10 sekund i ponownie naciskamy PPM i czekamy trzymając go cały czas wciśnięty na maksymalne naładowanie "kłaczków".

Jak widać powyżej dwie takie salwy wystarczają na statek klasy M7 ze sporym zapasem, na M1/2 też wystarczą.

Trzeba jednak między jedną, a drugą salwą odczekać kilka sekund i nie sugerować się wskazaniem naładowania energii broni, które w tym przypadku jest mylące.

Z tego co się orientuję podobnie można zrobić z PPC i IBL, jeśli sami obsługujemy wieżyczkę albo mamy statek wyposażony w ich baterię na nosie 😀 Po angielsku zwie się to charged shot, "podładowany" strzał. Właśnie głownie dzięki temu ludzie tak chętnie używają M7 wyposażonych w baterie PPC/IBL (Tiger, Thresher).

Co do CModa to już kwestia gustu, zainstaluj i sprawdź sam jak podoba Ci się gra z nim. Zmian poza grafiką jest sporo i walka wygląda zupełnie inaczej, jednemu to pasuje innemu nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to tera ja pare pytanek, zanim zacznę ciąć w TC.

1. Na początku mamy kilka profili startowych, które mają fabułę włączoną. Z tego co zauważyłem, fabuł jest kilka - ziemska, argońska itp. Dla upewnienia się więc pytam: Czy startując obojętnie jakim profilem mam wszystkie te fabuły dostępne?

2. Czy w czasie którejkolwiek fabuły jest taki moment jak w X3R, polegający na tym, że staję się wyklętym banitą, moje konto jest zerowane i nie mam wpływu na cokolwiek mojego? Nie chcę znowu zaliczyć wtopy jak w czasie fabuły w Reunion, kiedy to pobudowałem sobie fabryki, kompleksy itp a potem to wszystko szlag trafił bo przez zerowy stan konta moje fabryki zostały skonfiskowane na poczet niezapłaconych opłat za dzierżawę przestrzeni kosmicznej pod dany kompleks :]

3. Czy w TC występuje taki sam błąd jaki miałem od początku w Reunion, który powodował od czasu do czasu, że emitery kyonowe gamma zamontowane na krzackich statkach po prostu przestawały oddziaływać w jakikolwiek sposób na przeciwnika do czasu opuszczenia bądź ponownego wlotu do sektora?

4. Czy naprawdę AI komputerowych graczy nie poprawiła się ani ociupke? 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Tak. Jedyny wyjątek to Podróżnik z Aldrin. Zobacz do tematu: Profile startowe X3 TC. No i oczywiście Własna Gra, tam nie ma fabuł.

2. Nie ma czegoś takiego.

3. Nie zauważyłem. Inna sprawa że nigdy w TC nie używałem Kyonów Gamma, zresztą żadnych Kyonów, wszystkie statki Kha'ak idą do piachu lub na żyletki.

4. Brak porównania, za długo już gram w TC i zbyt wiele mam skryptów, aby wydawać opinię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...