Skocz do zawartości

Bimbrownie w TC


Yacek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 98
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Oczywiście. W rozkazach statku ustawiasz czy ma skakać, ile ma zabierać paliwa na skoki. Z paliwem to ustawiasz 2x więcej niż odległość w skokach w Bazie. Jeśli w bazie 9 skoków to w jego rozkazach ustaw zapas paliwa na 18 skoków (skok na odległość 9 i powrót do bazy)

Statki kupując i sprzedając będą wykonywały skoki, paliwo będą pobierały z Bazy, warunek to stan ogniw w bazie.

To główna zaleta TC, dawno o tym było pisane na forum, spałeś wtedy 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra wszystko ładnie piękne kompleks stoi tylko jest jeden problem 😀

Do zaopatrywania kompleksu zakupiłem 2 Mistral.SF wyposażyłem w praktycznie wszystko łącznie z MK3 i napęd skokowy. Przypisałem je do kompleksu i w Handel wybrałem "kup po najlepszych cenach" -> Ogniwa. Spodziewałem się że transportowce znajdą najtaniej surowiec i wykonają tam skok zakupią ogniwa i skoczą z powrotem a one latają normalnie... coś robię nie tak??? proszę o pomc bo nie chce mi się ich zdalnie sterować po każdorazowy kurs po zaopatrzenie. 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka postów wcześniej pisałem co trzeba zrobić by handlowcy skakali. Przeczytaj.

Do tego Minstrala nie bardzo nadają się do takich zadań. Mają za dużą ładownię, będą wozili powietrze. Do tego wolne, ja do zaopatrywania bimbrowni i innych stacji używam Chorako.

Polecałbym również skrypt Extendend Trade Command Software. Pozwala wydać jednemu statkowi równocześnie kilka rozkazów (kup po najlepszej cenie i sprzedaj po najlepszej cenie) dzięki czemu jeden statek może równocześnie zaopatrywać stację jak i sprzedawać jej wyroby. Kiedy zacznie sprzedawać wyroby to zależy jak ustawimy to w konfiguracji tych rozkazów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Jagoda:

Cytat

w Placówce wojskowej zakupisz Satelity zaawansowane po rozmieszczeniu ich w sektorach gdzie znajdują się elektrownie twoje TS-ki będą znały cenę ogniw i udadzą się tam gdzie jest najniższa cena

Proszę ,powiedzcie,że to jest żart.

Czytałem ,że nasi handlowcy znaja ceny zakupu towaru bez ustawiania w sektorach satelit i zawsze kupią najtaniej.

Teraz Jagoda ,zasiałaś we mnie nutkę wątpliwości <_<

Jak to jest naprawdę???

No nie do końca to jest żart, dlaczego? W chwili gdy nasz statek TS od dokował od naszego kompleksu i leci do elektrowni w Aladna Hill cena ogniw wynosi 12 kredytów. Chwile potem ktoś może zakupić ogniwa w tej że właśnie stacji to cena ich wzrośnie. Dzięki satelitom rozmieszczonym w sektorach nasze TS-ki otrzymują raporty cen towarów na bieżąco. Więc przed wykonaniem skoku lub tuż po nasz TS może udać się do innej stacji gdzie cena ogniw jest ciągle najniższa. Za przykład może nam też posłużyć polecenie kup/sprzedaj za najlepszą cenę. Gdy nasz TS leci sprzedać towar za najlepsza cenę po zadokowaniu do stacji jest duże prawdopodobieństwo że otrzymamy wiadomość iż ktoś był przed nami i cena nie jest taka najlepsza. Ale gdy rozmieścimy satelity zaawansowane nas TS wykona opcję Kup/Sprzedaj z powodzeniem. Chyba że dosłownie parę sekund przed zadokowaniem naszego TS-ka do stacji zadokuje jak na złość inny statek należący do NPC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam kompleks teladihuany (16 fabryk) w Seizewell licencji nie staciłem ani nikt jej nie atakuje za to klienci wala drzwiami i oknami 60% klientow to Argoni 😀. Fabryki postawiłem dopiero po wgraniu patcha 2,5 gwiezdnej wódki niegdy nie miałem ale jak widze obrót zielskiem to wódke postawie na bank. Jesli chodzi o zyski wcale nie musicie handlować nielegalnymi towarami zeby dobrze zarabiac bardzo dobrze sie zarabia na satelitach, czesciach komputerowych, mikroczipach, quantum tubes (mam angielska wersje niewiem co to jest w polskiej wersji). Schodza tak samo dobrze jak tealdichuana a nikt sie do was nie przyczepi za ich posiadanie. Produkuje prawie wszystkie rodzaje towarów z X3 mam ponad 500 fabryk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat
Cytat

Jagoda:

Cytat

w Placówce wojskowej zakupisz Satelity zaawansowane po rozmieszczeniu ich w sektorach gdzie znajdują się elektrownie twoje TS-ki będą znały cenę ogniw i udadzą się tam gdzie jest najniższa cena

Proszę ,powiedzcie,że to jest żart.

Czytałem ,że nasi handlowcy znaja ceny zakupu towaru bez ustawiania w sektorach satelit i zawsze kupią najtaniej.

Teraz Jagoda ,zasiałaś we mnie nutkę wątpliwości <_<

Jak to jest naprawdę???

No nie do końca to jest żart, dlaczego? W chwili gdy nasz statek TS od dokował od naszego kompleksu i leci do elektrowni w Aladna Hill cena ogniw wynosi 12 kredytów. Chwile potem ktoś może zakupić ogniwa w tej że właśnie stacji to cena ich wzrośnie. Dzięki satelitom rozmieszczonym w sektorach nasze TS-ki otrzymują raporty cen towarów na bieżąco. Więc przed wykonaniem skoku lub tuż po nasz TS może udać się do innej stacji gdzie cena ogniw jest ciągle najniższa. Za przykład może nam też posłużyć polecenie kup/sprzedaj za najlepszą cenę. Gdy nasz TS leci sprzedać towar za najlepsza cenę po zadokowaniu do stacji jest duże prawdopodobieństwo że otrzymamy wiadomość iż ktoś był przed nami i cena nie jest taka najlepsza. Ale gdy rozmieścimy satelity zaawansowane nas TS wykona opcję Kup/Sprzedaj z powodzeniem. Chyba że dosłownie parę sekund przed zadokowaniem naszego TS-ka do stacji zadokuje jak na złość inny statek należący do NPC.

Jagoda, możesz to jakoś udowodnić czy tylko tak Ci się wydaje ? Powiem szczerze, że po raz pierwszy spotykam się z taką teorią i trochę mnie zaskoczyła. Z tego co wiem skrypty handlarzy, które są zaimplementowane w grze nie korzystają w ogóle z satelitów. Statki zawsze znają najlepsze ceny, jedyny problem jaki się pojawia to sprzątnięcie całego towaru/zapchanie magazynu stacji przez NPC gdy nasza jednostka już leci do celu ale temu zaradzić mogą tylko skrypty typu przedstawiciel handlowy.

Chyba, że używasz jakichś dodatkowych skryptów dla swoich handlarzy i one wykorzystują satelity?

Cytat

Z zielskiem jest trochę inna bajka niż GW, Teladianie ją z lekka akceptują. Nie wiem jak będzie z zielem u innych ras. Temat dotyczy GW, nie ziela.

U innych ras będzie tak samo jak z GW.

Cytat

Mam kompleks teladihuany (16 fabryk) w Seizewell licencji nie staciłem ani nikt jej nie atakuje za to klienci wala drzwiami i oknami 60% klientow to Argoni 😀. Fabryki postawiłem dopiero po wgraniu patcha 2,5 gwiezdnej wódki niegdy nie miałem ale jak widze obrót zielskiem to wódke postawie na bank. Jesli chodzi o zyski wcale nie musicie handlować nielegalnymi towarami zeby dobrze zarabiac bardzo dobrze sie zarabia na satelitach, czesciach komputerowych, mikroczipach, quantum tubes (mam angielska wersje niewiem co to jest w polskiej wersji). Schodza tak samo dobrze jak tealdichuana a nikt sie do was nie przyczepi za ich posiadanie. Produkuje prawie wszystkie rodzaje towarów z X3 mam ponad 500 fabryk.

Owszem, są inne towary którymi można handlować. Ba, teladihuana i gwiezdna wódka przynoszą w porównaniu z niektórymi z nich zaledwie średnie zyski ale plusem jest to, że do produkcji wystarczą tylko fabryka główna + farma + ogniwa, więc koszt budowy jest zwykle niższy niż w przypadku tych bardziej zaawansowanych produktów i można wcześniej i szybciej rozkręcić taki interes. No i praktycznie nie da się nimi zapchać rynku. Na forum Ego widziałem post gościa, który postawił gigantyczny kompleks je produkujący- kompleks składał w sumie się z 1000+ stacji, a AI skupowało dalej cały towar.

Właśnie z tych powodów polecamy budowę takiego kompleksu nowym i/bądź trochę leniwym graczom 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie miałeś tak, że gdy twój TS posiadał ogniwa i wydałeś mu polecenie sprzedaj za najlepszą cenę, ten poleciał do fabryki która skupowała ogniwa, po jakimś czasie cena ogniw spadła z 19 kredytów do 13 nim twój TS zdążył zadokowałeś właśnie do tej fabryki. Ponieważ TS należący do NPC był przed tobą i sprzedał sporą ilość tegoż samego towaru, co spowodowało że cena ogniw spadła. A po zadokowaniu twojego TS otrzymałeś wiadomość od niego że ktoś cię ubiegł " wydaje się że ktoś był szybszy " dokładnie ie pamiętam tej wiadomości ale brzmiała ona właśnie tak. A gdy rozmieszczę satelity w sektorach z elektrowniami i wyznaczę cenę zakupu ogniw po 12-14 to mój TS poleci tylko tam gdzie jest ta najniższa cena ogniw.

I nie używam jakiś dziwnych skryptów. A może to tylko moja wyobraźnia... aczkolwiek jak już pisałam wcześniej po rozmieszczeniu satelity TSy dokują tylko tam gdzie cena " ciągle " jest najniższa. Ekonomia jest dynamiczna w tej grze, co powoduje że ceny ciągle się zmieniają, ale jeszcze nigdy nie widziałam by TS zadokował do elektrowni gdzie cena skoczyła z 12 do 16 i TS miałby zakupić te właśnie ogniwa za 16 kr.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Nigdy nie miałeś tak, że gdy twój TS posiadał ogniwa i wydałeś mu polecenie sprzedaj za najlepszą cenę, ten poleciał do fabryki która skupowała ogniwa, po jakimś czasie cena ogniw spadła z 19 kredytów do 13 nim twój TS zdążył zadokowałeś właśnie do tej fabryki. Ponieważ TS należący do NPC był przed tobą i sprzedał sporą ilość tegoż samego towaru, co spowodowało że cena ogniw spadła. A po zadokowaniu twojego TS otrzymałeś wiadomość od niego że ktoś cię ubiegł " wydaje się że ktoś był szybszy "

Nie pamiętam dokładnie, w czystą grę nie grałem już półtora roku, ale wydaje mi się że tego komunikatu w niej nie uświadczymy. Dodają go właśnie skrypty. W czystej grze jedynie statek z handlowym Mk3 poinformuje nas że nie udało mu się sprzedać całego towaru i będziemy musieli go ręcznie wspomóc. Natomiast statki z poleceniem "Sprzedaj po najlepszej cenie" wrócą z pełną ładownią do Bazy i znów zaczną szukać stacji gdzie będą mogły sprzedać towar z największym zyskiem.

Ja do obsługi bimbrowni ma statki Chorako z uruchomiony skryptem Extended Trade Software i w życiu od nich takiego komunikatu nie zobaczyłem. Jak latały ze standardowym poleceniem "Sprzedaj po najlepszej cenie" też nie dostawałem tego komunikatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Nigdy nie miałeś tak, że gdy twój TS posiadał ogniwa i wydałeś mu polecenie sprzedaj za najlepszą cenę, ten poleciał do fabryki która skupowała ogniwa, po jakimś czasie cena ogniw spadła z 19 kredytów do 13 nim twój TS zdążył zadokowałeś właśnie do tej fabryki. Ponieważ TS należący do NPC był przed tobą i sprzedał sporą ilość tegoż samego towaru, co spowodowało że cena ogniw spadła. A po zadokowaniu twojego TS otrzymałeś wiadomość od niego że ktoś cię ubiegł " wydaje się że ktoś był szybszy " dokładnie ie pamiętam tej wiadomości ale brzmiała ona właśnie tak. A gdy rozmieszczę satelity w sektorach z elektrowniami i wyznaczę cenę zakupu ogniw po 12-14 to mój TS poleci tylko tam gdzie jest ta najniższa cena ogniw.

I nie używam jakiś dziwnych skryptów. A może to tylko moja wyobraźnia... aczkolwiek jak już pisałam wcześniej po rozmieszczeniu satelity TSy dokują tylko tam gdzie cena " ciągle " jest najniższa. Ekonomia jest dynamiczna w tej grze, co powoduje że ceny ciągle się zmieniają, ale jeszcze nigdy nie widziałam by TS zadokował do elektrowni gdzie cena skoczyła z 12 do 16 i TS miałby zakupić te właśnie ogniwa za 16 kr.

Pozdrawiam.

Nie, przy standardowych poleceniach jest tak jak pisał Yacek- statki nigdy nie wysyłają żadnych komunikatów. Pewnie dlatego wydaje Ci się, że statki zawsze kupują towar, poobserwuj dokładniej przez dłuższą chwilę to zobaczysz że nawet jak je ktoś ubiegnie to komunikat o tym się nie pojawi. Coś takiego ma miejsce jedynie wtedy gdy pracują jako handlarze sektorowi lub wszechświatowi. Normalni handlarze po prostu wrócą bez słowa (i towaru, bo po cenie wyższej niż planowana nigdy nie kupi) do bazy i będą dalej kontynuować pracę jak gdyby nigdy nic się nie stało.

Dopiero przy użyciu dodatkowych skryptów handlarze staną się trochę bardziej inteligentni i na bieżąco w trakcie lotu będą sprawdzać ceny w docelowej stacji i zmieniać kurs jeśli będzie taka potrzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
W dniu 6.02.2014 o 15:33, Kubak19777 napisał:

No i boje się troszkę, że AI rozsmaruje mi takiego M6 o asteroidę. W ten sposób żywot zakończył TL, kiedy za pierwszym podejściem wleciał do sektora.

Kolizje maja miejsce tylko w Player Sector, czyli w sektorze, w który obecnie jesteś, w pozostałych sektorach (zwanych wtedy OOS) kolizje nie są przeliczane, więc tego typu wypadki nie będą miały miejsca.

Jeśli budujesz coś przy pomocy statku TL, to najpierw wydaj mu polecenie skoku do sektora, gdzie masz budować, i lotu do jakiegoś miejsca w ty sektorze. Dopiero kiedy tam się znajdzie, samemu udaj się do tego sektora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sądzę, zaraz będą przenosiny do odpowiedniego tematu, ale odpowiem: sprawdź, czy TL nie ma w ustawieniach przyjaciel/wróg (polecenia dla statku, na dole listy) argonów na wrogów, jeśli przejąłeś statek, to może mieć relacje paranidańskie. Poza tym, zawsze mogło nie być miejsca w stoczni, to się zdarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.02.2014 o 18:03, HanSolo napisał:

Jak sądzę, zaraz będą przenosiny do odpowiedniego tematu, ale odpowiem: sprawdź, czy TL nie ma w ustawieniach przyjaciel/wróg (polecenia dla statku, na dole listy) argonów na wrogów, jeśli przejąłeś statek, to może mieć relacje paranidańskie. Poza tym, zawsze mogło nie być miejsca w stoczni, to się zdarza.

Akurat TL nie był mój tylko wynajęty. Dobra koniec oft topu definitywny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.02.2014 o 22:23, Kubak19777 napisał:

Akurat TL nie był mój tylko wynajęty. Dobra koniec oft topu definitywny.

To bez znaczenia. Jak pisałem wcześniej, wszelkie operacje dużymi statkami rób nie będąc osobiście w tym samym sektorze. Gdy TL operuje OOS, nie są przeliczane kolizje z innymi obiektami i wykonuje rozkazy bez zająknięcia. Pamiętaj, ze jest cos takiego jak Zdalny System Kupiecki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Na początku tego wątku jest temat atakowania bimbrowni przez"policję sektorową". Zastanawia mnie czy można uchronić się przed takim atakiem przez zmianę ustawienia wstrzymaj produkcję gdy taki atak się rozpoczyna. Oczywiście byłby to środek doraźny na czas opróżniania magazynów przed rozbiórką. Miałem podobną sytuację z moim HQ atakowanym przez piratów, który to atak przerywali gdy wyprowadzałem z niej swoje statki tam zadokowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...