Skocz do zawartości

Przejecie statkow po przez Abordaz - opis


Blantas
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jako, ze nikt jeszcze nie opisal jak przejmowac statki poprzez Abordaz, postanowilem opisac przebieg tej ze operacji.

Co musisz miec:

1. Okret typu M7M zdolny od wystrzelenia kapsul abordazowych (boarding pods) + system podtrzymywania zycia ladowni + skaner biologiczny (bioscaner) + skaner ladunku + bojowe polecenia MkI

2. Kapsuly abordazowe

3. Marines (5 marines na Kapsule)

4. Okret wspomagania wyposazony dziala jonowe (ion disruptor)

5. Mysliwiec

Adnotacje:

Spoiler

1. Okretow typu M7M jest tylko kilka, po jednej na rase. Jednak nie wszystkie sa zdolne do wystrzelenia kapsol abordazowych, tak ze ich liczba dodatkowo maleje, sprowadzajac ich liczbe do ok 5 dodatkowo trzeba zaznaczyc, ze nie sa one tanie ok. 50 milionow, wiec kupno ich to nie maly wydatek.

2. Nie jest latwo o Kapsoly Abordazowe(KA), dostepne sa one tylko w habitach pirackich, a te maja tendencje do zmieniania swojej lokalizacji, zarowno sektor jak i polozenie w sektorze, wiec nie latwo je odszukac. Do tego nie mamy pewnosci czy jakies beda dostepne, polecam tu skozystac z mapy scorpa, jako ze z powodu niedociagniecia tworcow gry KA nie replikuja sie w habitach, sa one dostepne jedynie na poczatku gry, a gdy zostana wykupione, nowe sie juz nie pojawia. Mozliwosc kupna bedziemy mieli dopiero gdy habity zmienia swoja lokalizacje.

3. Marines nalezy poslac na pare treningow za nim poslecie ich do boju, moi mieli po jednej gwiazdce z kazdej dziedziny do tego kazdy mial 3 gwiazdki w jednej z dziedzin.

4. Ja wybralem Centaura, ale nie ma na to reguly, jednak powinien on miec na pokladzie dziala jonowe, sa one idealne do tego typu zadan, niszcza oslony, kadlub zas pozostawiaja prawie nietkniety, niszcza one rowniez wyposarzenie statku jak i bron pokladowa.

5. Cokolwiek zdolnego zbic tarcze naszego celu.

Opis:

W akcji przejecia Hyperniona braly udzial: Cobra, Centaur, Chimera

1. Jako pierwszy do akcji wkrocza Mysliwiec (najlepiej M3 lub M3+) atakujemy nim cel dopuki nie wystrzeli on wszystkich rakiet, dobrze jest przyjac kilka trafien na tarcze, to w jakis sposob zacheca ich do uzywania rakiet.

2. Gdy nasz cel wystrzelil juz wszystkie rakietki do akcji wkraczaja dziala jonowe, mi zniszczenie wyposarzenia Hyperniona zajelo cos ok dwie godziny ciaglego ognia z 4 dzial jonowych, w koncu jednak w ladowni pozostala tylko jedna tarcza 200MJ i jakias bron (nie zainstalowana w wierzyczkach). Niestety zniszczenie wszystkich wierzyczek jest wymogiem do powodzenia akcji, w momecie wystrzelenia KA, wierzyczki od razu ustawiaja je jako cel priorytetowy. Na szczescie jednak kadlub naszego celu nie ucierpi za bardzo. U mnie przed abordarzem Hypernion mial jeszcze 92%.

3. Czas na M7M, tu znowy pojawia sie pewiene niedociagniecie tworcow, poniewaz M7M nie wystrzeli samodzielnie KA. Ja w swojej Cobrze usatawilem: ''prawdopodobienstwo wystrzelenia rakiet na 100%'' + polescenia wierzyczek ''atakuj...'' + ustawilem KA w slocie na rakiety, a i tak nie dalo to skutku. Cobra latala tylko na okolo Hyperniona i nie wykazywala checi do strzalu. Szkoda, ze nie ma polecenia ''wystrzel KA'' albo cos w tym stylu.

Jednak to nie jest az tak duzy problem, poniewaz wystarczy teleportowac sie na pare sekund na poklad M7M aby jedynie wystrzelic KA (nie wspomnialem jeszcze, ze tarcze celu musza w tym czasie byc na pozionie ponizej 10%. To dosc wazne gdyz KA moze sie roztrzaskac o zbyt wysoki poziom tarczy.) Po oddaniu strzalu natychmiast teleportujemy sie do okretu wsparcia i utrzymujemy poziom tarcz ponizej 10%.

Mozna to oczywiscie zlecic komputerowi jest nawet takowe polecenie, ja jednak wole samemu przeprowadzac taka akcje.

4. Marines do akcji! W tej czesci jestesmy juz tylko obserwatorami. Gdy KA dobija do celu zmienia sie muzyka i zaczynamy odbierac komunikaty o przebiegu abordarzu z odglosami walki w tle, brzmi to calkiem klimatycznie i w jakis sposob buduje napiecie. Jesli marines dotra do rdzenia, automatycznie dwoch najlepiej wyszkolonych w Hack'owaniu rozpoczanie wlamywac sie do glownego komputera, tu przydaje sie wysoki poziom Hack w umiejetnosciach marines. Poziomy doswiadczenia mozna zobaczyc w ladowni M7M poprzez wcisniecie ''i'', pozostale umiejetnosci pomagaja niszczyc elektroniczne zabezpieczenia statku (lasery, miny itp), najlepiej wytrenowac marines we wszystkich trzech umiejetnosciach na poziom 4 gwiazdek, wowczas przejmowany statek nie ucierpi za bardzo podczas przejmowania. Hypernion po przejeciu mial 51% kadluba, ale byl moj.

A i jeszcze jeden maly szczegolik, przynajmniej jeden dwoch marines zawsze ginie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

cytat za spoilerem: "Nie jest latwo o Kapsoly Abordazowe(KA), dostepne sa one tylko w habitach pirackich" - a nie prawda - nie pamiętam dokładnie ale u Boronów lub Paranidów jest kompleks wojskowy skąd można zaciągnąć najemników oraz zakupić KA (sektor Shore of infinity lub Preachers refuge) ...

EDIT: ----------------------

@Vaengar czep się swojej "baby" i nie spamuj poniżej 🙁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.12.2011 o 11:29, SEKI napisał:

cytat za spoilerem: "Nie jest latwo o Kapsoly Abordazowe(KA), dostepne sa one tylko w habitach pirackich" - a nie prawda - nie pamiętam dokładnie ale u Boronów lub Paranidów jest kompleks wojskowy skąd można zaciągnąć najemników oraz zakupić KA (sektor Shore of infinity lub Preachers refuge) ...

Nie jestem pewien na 100%, ale w momencie kiedy powstał temat, kapsuły były dostępne tylko w Habitatach, dopiero, który kolejny patch dodał je do innych stacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Jeśli chcesz od razu używać kapsuł abordażowych to tak, musisz kupić/zdobyć M7M. W innym wypadku wystarczy M6 albo TP, wysyłasz wtedy marines 'na spacer'.

M7M można czasem spotkać w misjach przejęcia opuszczonych statków, więc jeśli masz szczęście i trochę pokombinujesz to można taki statek zdobyć prawie za free (nie licząc kosztów napraw i późniejszego wyposażenia).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze marinsów można puszczać na piechte jakoś...'p? Sobie X3TC na ''gwiazdkę'' kupiłem ( jest to w ogóle pierwsza moja gra tego typu),i widzę że więcej czasu muszę spedzać na forach niż w grze, a natłok informacji jest OGROMNY.

Dopiero zaczynam cicho myśleć o jakimś abordażu , bo jeszcze wielu podstawowych zeczy nIe ogarniam...;]

PS: tego słynnego Hyperiona którego raz widziałem, i który mnie rozszarpał też da się bezstresowo "na spacer" zdobyć? 😉

EDIT: Nasunęło mi się jeszcze takie pytanie, czy marines się dodatkowo uzbraja? Można spotkać broń, która wydaje się być dla nich (karabiny, jakieś fazery..) trzeba kupować taką broń i jakoś uzbrojić w nią marinsów przed abordażem, czy tylko wystarczy ich trochę podzakolić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy odrobinie wprawy da radę. Mi się to udało Pirackim Centaurem, więc każdy M6 powinien być ok. Na forum pewnie znajdziesz więcej informacji, ale w skrócie wygląda to tak:

1. potrzebujesz statek klasy M6 i/lub TP (do TP wchodzi więcej marines, ale musisz mieć coś do pomocy żeby wykonać pkt.2, M6 może zrobić wszystko sam)

2. podlatujesz do celu, zdejmujesz mu osłony i na statku na którym masz marines wydajesz rozkaz abordażu (najlepiej go przed tym ustawić tak,by marines znaleźli się przed celem i nie musieli go gonić)

3. musisz potem utrzymywać stan osłon jak najbliżej 0% do momentu w którym marines przebiją się przez kadłub i wejdą na pokład celu

4. potem tylko czekasz aż przebiją się przez wewnętrzne pokłady i zhackują i komputer pokładowy statku, możesz przy tym odlecieć na bezpieczną odległość od celu, osłony już nie mają znaczenia

Oczywiście 'noobkami' ciężko będzie cokolwiek przejąć i to w sensownym stanie (im niższy skill 'mechanika' tym większe uszkodzenia kadłuba celu podczas abordażu), więc najpierw trzeba podszkolić wojaków w jakiejś placówce wojskowej. Najlepiej też od razu kupować tych z 3-5 gwiazdkami w umiejętnościach bojowych, przed zakupem pokaże Ci to bioskaner.

W X3 ciężko się wkręcić, bo interfejs niezbyt przyjazny, a możliwości gry i wszechświat ogromne, ale warto 😀 Jeśli lubisz taki typ gier (sandbox w kosmosie) i jak już ogarniesz podstawy to, jak większość z nas, wsiąkniesz na dobre kilka miesięcy czy nawet (dzięki dodatkowym modom) lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hmmm... mam taki probem, otóż latam statkiem M6 na którym mam 5marines na 3-4gwiazdki(oprucz walki). Chciałbym ich podszkolić atakując TS'y i kiedy z rozkazów wybieram pirackie i abordaż, a na mapce statek który chcę przejąć to prawie zawsze wyskakuje mi komunikat "polecenie odrzucone" mimo że ma on zbite osłony i jestem w miarę blisko.

Nie wiem co robię źle, kombinowałem trochę i raz nawet wylądowali na kadłubie hyperiona (z tórego potem spadli ;p). Mam tak że przeprowadzając abordaż (na tak zwany 'spacer')statkiem w którym jestem odpala mi się autopilot-oczywiście jak uda mi się już wydać takie polecenie....;/ Jak chcę wysłać marines z innego statku też odrzuca polecenie.

Może używam złych konend, powinno się to robić w jakiś inny sposób?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, abordażem możesz przejąć TM, TL, M6, M7, M2 i M1. Nie wiem jak to wygląda w nowszych patchach, ale kiedyś bawiłem się w szkolenie marines w walce przejmując swoim M6 wynajęte TL'e albo opuszczone statki z misji. Pirackie Centaury też były do tego OK. Zdaje się, że później coś zmieniali i przy większych statkach potrzebne jest więcej marines niż 5.

Przy TL'u potrzebne będą wyższe umiejętności inżynierii lub mechaniki (5 gwiazdek przynajmniej u 2 marines; nie pamiętam która z tych umiejętności odpowiada za możliwość przebicia się przez kadłub) albo kapsuły abordażowe.

Ogólnie jeśli nie straszne są Ci skrypty to zainteresuj się Improved Boarding. Skrypt wprowadza trochę ulepszeń w abordażu, m.in. dodaje hotkey do 'odpalenia' marines oraz zwiększa ich prędkość, tak że nie mają problemu z dotarciem do celu. Bez niego trzeba się trochę napocić i przed wysłaniem marines ustawić się odrobinę przed celem, tak żeby praktycznie wleciał on w ich grupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie jest warty takiej straty. Chyba, że masz na pieńku z Paranidianami i chciałeś zdobyć ten statek np. do zbadania w HQ. Co do autopilota to tak to działa niestety ze standardowymi poleceniami. Przejmuje on kontrolę nad statkiem i w odpowiednim momencie sam wyrzuca marines.

Z tego co kojarzę to TM ma o jeden pokład więcej niż M6, więc trzeba się liczyć z większymi stratami. Dodatkowo im więcej marines wysyłasz tym mniejszych strat można się spodziewać, przy 5 zwykle któryś z Twoich wojaków zginie. Liczą się też systemy obronne statku, który chcesz przejąć i to czy on sam ma marines na pokładzie.

Możesz popróbować abordażu z pomocą TP (plus M3 albo M6 do zdejmowania osłon) i dorzucić paru 'noobków' do swojej grupy marines. Jeśli już masz kogoś stracić to lepiej ich niż tych na których Ci zależy, a ci najsłabsi powinni paść pierwsi.

Ostatnia rada jeśli chcesz zminimalizować straty- często rób save i próbuj na różne sposoby. Czasem jakiś szczegół może przesądzić o tym ilu marines zginie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No trochę to trwało bo nie miałem czasu na grę, ale podszkoliłem marines i używając M6 i TP z dziesięcioma marines zdobyłem Hyperiona 😛 . Łatwo nie było, bo po komendzie do abordażu TP latał 15min dookoła a potem marines kolejne tyle zanim wylądowali na kadłubie. Zrobiłem save i po kilku podejściach zostawiłem wariant w którym przejąłem statek z 88% kadłuba tracąc trzech chłopków. Może średni wynik, ale kozakami to oni nie byli 😆

Naczytałem się o tym Hyperionie ale jaszcze nie wiem czy jest aż taki zaj@#$*ty jak piszą. Dla mnie mógłby być nieco szybszy, ale nie można mieć wszystkiego 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje ! Daj znać jak uda się jeszcze złapać coś ciekawego 😉 Jak widzisz, ze ten wątek trochę się zdewaluował, a większość ludzi tutaj nie bawi się w abordaż (albo idzie na łatwiznę jak ja i używa Improved Boarding 😛 ), więc Twoje doświadczenia mogą komuś pomóc w przyszłości.

Co do Hypka, nie wiem czy jest zaj... ale dobre tarcze i prędkość, wielka jak na tą klasę ładownia i 2 'sloty' na myśliwce czynią go jednym z najlepszych statków dla gracza 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...