Skocz do zawartości


- - - - -

Jak znaleźć zadokowany statek? oraz pytanie o MDS


20 odpowiedzi w tym temacie

#1 Lisi

    Pilot

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 13 postów

Napisano 02 listopad 2008 - 09:25

1. Jak już w innym poście pisałem - gram jako handlowiec - Discoverer + Merkury. Merkurym steruje zdalnie i tu pojawił się pewien problem. A mianowicie - jeśli statek Merkury znajduje się w jakimś sektorze to w okienku informacji o statku oraz na mapie mamy informację o tym gdzie on się znajduje. ALE - gdy zadokuje do jakiejś stacji to nie ma żadnej informacji o tym w której stacji się znajduje... albo ja nie potrafię tej informacji znaleźć... Jedyny sposób aby dowiedzieć się w której stacji jest mój statek to klikanie na mapie sektoru po kolei na stacje i sprawdzanie jakie statki są na nich zadokowane... No chyba że jest jakiś prostszy sposób na sprawdzenie GDZIE / W JAKIEJ STACJI znajduje się mój zadokowany statek? :unsure:

Póki co nie mam problemów ze znalezieniem statku ale jak będę miał kilka transportowców to obawiam się, że je gdzieś pogubię.

2. Mobile drilling system - kupiłem:
- Mineral Scanner
- Mobile Drilling System
- Ore Collector
... zainstalowałem MDS na Mercurym (który według wszelkich informacji widocznych we właściwościach statku MOŻE już używać MDS - w X3 Reunion nie mógł) - pojawia się laserek na rufie statku, przypisuję go do grupy 1 i NIC. Nie da się tego w żaden sposób użyć - nie widać tego jako laser, nie da się wystrzelić... bug jakiś? :) Sprawdzałem 3 razy czy jest kompatybilny z Merkurym i jest.

#2 Lisi

    Pilot

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 13 postów

Napisano 02 listopad 2008 - 11:00

Dobra, na 2 pytanie sam sobie odpowiem - może komuś się przyda.

Aby użyć MDS trzeba zmienić widok na... tył, wtedy się odpala. Takich rzeczy nie ma w instrukcji - to tak odnośnie przystępności gry dla nowicjuszy :unsure:

#3 Vrihedd

    Pilot

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 132 postów
  • Rasa: Nieznana

Napisano 02 listopad 2008 - 11:43

W opcjach gracza masz pozycję "Własności" (domyślnie przypisany klawisz "r"). Odpala Ci się okno z listą posiadanych statków, miejsce gdzie się znajdują (sektor, stacja lub przestrzeń) i aktualne rozkazy.
Przynajmniej tak było w X3R. nie wiem czy coś się zmieniło w TC ale zasada powinna chyba być podobna.

#4 Yacek

    Komandor

  • Gwardia
  • 9433 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X: Rebirth

Napisano 02 listopad 2008 - 12:01

Lisi napisał:

Dobra, na 2 pytanie sam sobie odpowiem - może komuś się przyda.

Aby użyć MDS trzeba zmienić widok na... tył, wtedy się odpala. Takich rzeczy nie ma w instrukcji - to tak odnośnie przystępności gry dla nowicjuszy :unsure:

Bo takie rzeczy to logicznie rzecz biorąc nie wymagają instrukcji. Skoro statek ma tylko sloty na broń w wieżyczce tylnej to jeśli chcesz strzelać z tej broni musisz znajdować się w wieżyczce.

#5 Andrew

    Pilot

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 199 postów

Napisano 02 listopad 2008 - 18:30

Nie steruj sam statkiem Automatycznie tylko zamontuj na nim oprogramowanie dzięki któremu możesz wynająć pilota który już wszystko weźnie w swoje ręce wtedy odpalasz go raz i już sam wszystko robi w zasadzie nie wymaga monitoringu są tylko niektóre przypadki kiedy to jest konieczne ale tylko wtedy kiedy pilot jest niedoświadczony. A co do wieżyczki tylnej to przecież tak samo możesz zakupić oprogramowanie które automatycznie będzie strzelało nie wiem czy dobrze pamiętam ale to chyba jest oprogramowanie bojowe Mk2 a potem w opcjach wybierasz komendę jak ma działko się zachowywać czyli czy ma samo strzelać do wroga czy np ma służyć tylko jako ochrona przeciwrakietowa(sory nie doczytałem treści do końca ale górnictwo też się da zautomatyzować). Pisze to tylko dlatego że mówiłeś że jesteś nowym graczem i możesz tego nie wiedzieć.

#6 Lisi

    Pilot

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 13 postów

Napisano 02 listopad 2008 - 19:10

No... niby logiczne ale ja nigdy nie strzelałem z tylnych działek więc nie sądziłem, że trzeba przełączyć się na widok z tyłu :unsure:

Dzięki Andrew za wyjaśnienie - tego nie wiedziałem. Teraz kombinuję jak zautomatyzować kupno i sprzedaż surowców. Mam dwa statki TS - Mercury, każdego wyposażyłem w lokalizator najniższych cen kupna i najwyższych sprzedaży, ulepszyłem silniki, rozstawiłem 3 zaawansowane satelity w 3 sektorach i tylko irytuje mnie nieco, że za każdym przelotem trzeba na nowo wydawać rozkaz. Podejrzewam że trzeba kupić oprogramowanie handlowe 3 (mam 1 i 2) - wtedy pojawi się pilot. Póki co jeszcze nie mogę tego przetestować bo brakuje gotówki.

#7 Yacek

    Komandor

  • Gwardia
  • 9433 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X: Rebirth

Napisano 02 listopad 2008 - 19:30

Wszystko masz opisane w instrukcji, jak ją masz to poczytaj.
Lokalizatorów cen te statki nie wymagają. Jeśli masz fabrykę i chcesz aby jeden kupował surowce, drugi sprzedawał produkty to wystarczy Polecenie Handlowe MkI i MkII. Wybierasz tym statkom fabrykę jako bazę i wtedy w ich poleceniach handlowych będzie miał opcje sprzedaj po najlepszej cenie oraz kup po najlepszej cenie. Wybierasz produkt/surowiec jaki ma ten statek sprzedawać/kupować i to na początek wszystko.
Jeśli natomiast chcesz aby te statki same handlowały i zarabiały na ciebie to kupujesz Polecenia Handlowe MkIII, wyposażasz odpowiednio statki (jak to poczytasz w instrukcji) i w opcjach handlowych uruchamiasz Handlowca sektorowego, wskazujesz w jakim sektorze ma operować i zapominasz o statku. Po osiągnięciu przez pilota poziomu 8 możesz uruchomić go jako Handlowca Wszechświatowego.

#8 Andrew

    Pilot

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 199 postów

Napisano 02 listopad 2008 - 20:36

Kolega wyżej doskonale to wyjaśnił zrób tak jak mówi a w zasadzie nie będziesz musiał się już statkiem przejmować a zarabiał będzie dla ciebie cały czas. Jeśli jesteś nowy to możesz także nie wiedzieć że oprogramowanie Bojowe MK1 poprawia celność nie pamiętam ale któryś guzik zmienia sposoby celoweania i gdy masz je zainstalowane to możesz wybrać 3 tryby celowania:
1. Sam celownik
2. Celownik + poprawka do tarajektori lotu pocisku
3. Oprócz tego co w 2 punkcie to jeszcze to że działka się same nacelowują na cel gdy ten jest blisko celownika.

3 poziom bardzo usprawnia celowanie i dużo bardziej poprawia celność ataków bez oprogramowania bojowego bardzo trudno jest zestrzelić cokolwiek jak się gra pierwszy raz a z nim to pryszcz trzeba tylko pamiętać że tryb celowania zmienia się guzikiem.

#9 Vrihedd

    Pilot

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 132 postów
  • Rasa: Nieznana

Napisano 02 listopad 2008 - 20:51

Uzupełnię tylko wypowiedź Yacka o informację, że przy uruchamianiu Handlowca Wszechświatowego musisz mieć na statku zainstalowaną przynajmniej jedną osłonę o maksymalnej dla tego modelu mocy (z reguły 25 MJ).

#10 Yacek

    Komandor

  • Gwardia
  • 9433 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X: Rebirth

Napisano 02 listopad 2008 - 21:13

Specjalnie tego nie napisałem, aby kolega sam poszukał w instrukcji co musi być zainstalowane na statku aby uruchomić w nim Handlowca. Nie powinno się udzielać odpowiedzi, które każdy może sobie znaleźć w instrukcji. Jeśli komuś nie chce się zaglądnąć do niej, to dlaczego ja mam to robić?





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych