Skocz do zawartości

FAQ X3, XTM TC - komentarze


Yacek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

###############################################################

Każdy gracz X3 staje w pewnym momencie przed problemem, z którym nie może sobie poradzić. Pierwsze kroki kieruje, albo powinien kierować do Instrukcji. Jednak czasami i ona jest nie wystarczająca. Pozostaje więc kolejne koło ratunkowe jakim jest to Forum. Tu na większość pytań znajduje się już gotowa odpowiedź. Jednak albo z lenistwa, albo z nieumiejętności wyszukiwania odpowiedzi na pytanie (zakładam że to drugie), bardzo często pojawiają się te same pytania.

W celu ułatwienia wyszukiwania odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania zakładam dwa nowe tematy: "FAQ" oraz "Pytania do FAQ" .

W tym pierwszym postaram się (liczę na pomoc innych użytkowników gry) zgromadzić odpowiedzi na pytania, wraz z linkami do tematów, w których te problemy są poruszane . Proszę nie pisać żadnych postów w tym temacie, tak aby zachować tylko jeden post, aktualizowany o nowe odpowiedzi.

Temat "Pytania do FAQ" będzie zawierał listę pytań wraz z odnośnikami do strony w temacie FAQ, oraz będzie służył do pisania przez wszystkich komentarzy, uwag i pytań dotyczących tych dwóch tematów.

Chciałbym prosić innych użytkowników o pomoc w wyszukiwaniu częstych lub ważnych pytań wraz z odpowiedziami na nie i o umieszczenie ich w temacie "Pytania do FAQ" . To co znajdziecie i uznacie za ważne będzie kopiowane do pierwszego postu w temacie "Pytania do FAQ", a odpowiedzi na nie do tematu "FAQ".

Jeśli ktoś miałby ochotę wspomóc mnie w pracy nad redagowaniem tematy "FAQ" proszę o kontakt na PM.

Mam nadzieję że pomysł wypali i przyniesie wszystkim korzyść.

###############################################################

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 78
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

#1: Co to jest mapa Scorpa i do czego służy?

Mapa Scorpa - podstawowe narzędzie gracza X3. Graficzne przedstawienie mapy wszechświata X3 wraz z informacjami o wszystkich stałych obiektach we wszystkich sektorach, zarówno tych odkrytych przez gracza jak i jeszcze nie odkrytych (opcja zmiany widoku). Umożliwia wyszukiwanie sektorów, stacji oraz wszystkich produktów dostępnych we wszystkich stacjach wraz z ich ilościami i cenami. Można też przy jej pomocy zlokalizować wszystkie Free Ships, czyli statki bez pilotów, które można przejąć (uwaga, pokazuje też statki bez przynależności rasowej w nazwie, z pilotami na pokładzie, jako Free Ships).

Mapę można pobrać tutaj, instalka mapy zawiera już w sobie pliki PL dla X3R (483557.xml i 483577.xml) pliki mają tekst angielski.

Polska wersja mapy Scorpa dostępna jest na Mamucie Mapa Scorpa PL.

Czym się różni od wersji EN dostępnej na stronie producenta? Mapa będzie po angielsku. To PL mówi tylko o tym, że sektory będziesz miał kolorowe w zależności od tego czyje są mimo, że masz polską wersję gry. Bo w wersji mapy EN kiedy robiłeś loga na polskiej wersji gry wszystkie (prawie wszystkie) sektory były szare.

Aby mapa działała należy po instalacji przekopiować z jej katalogu (tam gdzie ją zainstalowaliśmy - domyślnie jest to C:\Program files\X3 map by Scorp) wszystkie pliki z podkatalogu script oraz bonus script do podkatalogu script w katalogu z grą X3R, oraz pliki 483557.xml i 483577.xml z katalogu T do katalogu T w katalogu gry X3R.

Po instalacji mapy uruchamiamy grę, będąc w przestrzeni naciskamy ESC, a następnie Sterowanie/zakładka Interfejs i szukamy opcji: Activate searsch of objects, przypisujemy tej opcji jakiś klawisz. Następnie szukamy opcji: Find ships in Galaxy i przypisujemy inny klawisz.

Teraz po wyjściu ze sterownia, będąc w przestrzeni naciskamy pierwszy klawisz, nastąpi wyszukiwanie obiektów, procentowy postęp będzie widoczny na dole ekranu. Kiedy przeszukiwanie zakończy się, możemy przy pomocy klawiszy ATL+TAB zwinąć grę do paska i uruchomić mapę Scorpa.

Przydatne klawisze na mapie:

F2 - konfiguracja - przy pierwszym uruchomieniu mapy sprawdzamy czy na dole małego okna mamy poprawną ścieżkę do pliku Log00001.txt - plik znajduje się w katalogu głównym gry. Jeśli jest inna ścieżka dostępu poprawiamy.

F3 - otwiera okno wyszukiwarki sektorów, obiektów, produktów.

F5 - aktualizuje dane na mapie, zawsze po wystawieniu pliku z danymi z gry (czyli uruchomieniu przeszukiwania obiektów w grze, patrz wyżej) i przejściu do mapy Scorpa (jeśli mamy ją uruchomioną w tle) odświeżamy dane klawiszem F5. Każde nowe uruchomienie mapy automatycznie odświeża dane na takie jakie są w pliku, a nie na takie jakie są w grze.

Drugi przypisany do opcji Find ships in Galaxy klawisz po naciśnięciu w trakcie lotu w przestrzeni uruchomi nam w grze wyszukiwarkę statków. Po naciśnięciu klawisza otrzymamy wiadomość. Gdy ją odbierzemy będziemy mogli wybrać klasę statków które chcemy wyszukać, a następnie nazwę statku. po wybraniu klasy i nazwy statku otrzymamy wiadomość o wszystkich tego typu statkach w całym wszechświecie z podaniem lokalizacji i przynależności rasowej. Statki gracza i statki bez pilotów nie są pokazywane.

Mapa Scorpa działa już również pod TC. Oto przepis instalacji Mapy Scorpa w TC:

Po instalacji mapy należy odszukać jej katalog (standardowo będzie to c:\program files\X3 map by Scorp) i z podkatalogu script oraz bonus script przekopiować wszystkie pliki z tych katalogów do podkatalogu script w katalogu z grą X3:TC.

Niestety, nic nie jest doskonałe. Wyszukiwanie statków działa, ale są readtexty, po prostu polski plik jest nieco ubogi. Proszę ściągnąć plik z poprawką tłumaczenia, bez tego nie będzie możliwości skonfigurowania przycisku do szukania statków w grze. Plik wrzucamy do podkatalogu T w katalogu gry X3:TC.

Plik z poprawkami jest dostępny na Mamucie: link jest w temacie o spolszczeniach skryptów.

Uruchamiamy grę, będąc w przestrzeni naciskamy ESC, a następnie Sterowanie/zakładka Interfejs i szukamy opcji: Activate searsch of objects, (będzie na samym dole) przypisujemy tej opcji jakiś klawisz.

Teraz po wyjściu ze sterownia, będąc w przestrzeni naciskamy klawisz jaki przypisaliśmy, nastąpi wyszukiwanie obiektów, procentowy postęp będzie widoczny na dole ekranu. Kiedy przeszukiwanie zakończy się, możemy przy pomocy klawiszy ATL+TAB zwinąć grę do paska i uruchomić mapę Scorpa.

Należy teraz nacisnąć klawisz F2 i w opcji Your log file podać ścieżkę dostępu do pliku log00001.txt utworzonego w grze TC. Domyślnie plik ten jest tworzony w C:\Dokuments and Settings\USER_NAME\Moje Dokumenty\Egosoft\X3TC

Uwaga: na stronie twórcy skryptu dostępne są dwie wersje tego skryptu. Wersja 1.2.3.8 dla X3R i wersja 1.2.3.9 dla TC. Proszę pobrać odpowiednią dla swojej gry wersję. Wersja dla TC nie będzie działała w grze X3R i na odwrót.

Uwaga2: Jeśli ktoś zainstalował mapę, a zapomniał o spolszczeniu lub je źle zainstalował i pojawiły mu się readtexty, to po poprawnym zainstalowaniu spolszczenia nie znikną one. Jedynym rozwiązaniem pozbycia się tego problemu jest albo cofnięcie się do save sprzed instalacji mapy Scorpa, albo rozpoczęcie nowej gry. Dzieje się tak dlatego, ze teksty z Sterowanie/Interfejs zapisywane są w plikach sav i nie ma innej możliwości ich odświeżenia.

Temat z dyskusją na forum Ego jest tutaj: Mapa Scorpa

Jeśli chcesz podyskutować o tym, zmienić odpowiedź, tu jest temat na tym forum Mapa Scorpa

Temat o Mapie Scorpa pod TC jest tu: Mapa Scorpa wersja pod TC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#2: Czy można przenieść ładunek ze stacji/fabryki bezpośrednio na statek klasy M1/M2/TL bez pośrednictwa TS-a?

W zwykłym X3, jak i w XTM, nie ma możliwość wymiany towarów między zwykłymi stacjami a statkami klasy M1/M2/TL, ze względu na wielkość tych drugich. Istnieje jednak skrypt pozwalający na takową działalność, jest nim Bulk Transporter Upgrade.

Bulk Transporter Upgrade - dzięki niemu możliwa jest wymiana na odległość nie większą niż 5km ze stacją z pokładu statku flagowego. Urządzenie można zakupić w teladiańskich dokach zaopatrzeniowych i kosztuje niecałe 500 000 kredytów.

Bulk Transporter Upgrade

Instrukcja obsługi:

1. Zaznacz stację z którą chcesz dokonać wymiany,

2. Podleć do stacji na odległość poniżej 5km,

3. Z poleceń Zwyczajowych wybierz Bulk Transporter Upgrade,

4. Aby dokonać:

a) zakupu - wpisz w pierwszej wartości " b ",

🤔 sprzedaży - wpisz w pierwszej wartości " s ",

5. W drugiej wartości wpisz ilość towaru,

6. Ciesz się z udanej wymiany handlowej.

Temat z dyskusją na forum Ego jest tutaj: Bulk Transporter Upgrade

Jeśli chcesz podyskutować o tym, zmienić odpowiedź, tu jest temat na tym forum Bulk Transporter Upgrade

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#3 "Magiczne imię" czyli co trzeba zrobić by uruchomić edytor skryptów?

Aby uruchomić Edytor Skryptów trzeba zmienić imię pilota na Thereshallbewings. Imię pilota jakie ma się przed zmianą zależy od tego z jakiej opcji startowej rozpoczęta została gra.

Będąc zadokowanym w stacji wchodzimy w menu/osobiste/pilot/nazwij... i wpisujemy zamiast obecnej nazwy pilota nazwę Thereshallbewings, pamiętając o dużej pierwszej literze i dwóch LL, trzeba wpisywać wolno, aby wpisały się oba. Zatwierdzamy enterem i jeśli gra na chwilę przymuli to znaczy że kod zadziałał i w menu/osobiste/pilot/ogólne i na pierwszej pozycji od góry pojawi nam się F12 Edytor Skryptów.

Po poprawnym wpisaniu "Magicznego imienia" nazwa pilota pozostanie bez zmian. Jeśli zmieni się ona, to znaczy, że albo źle wpisaliśmy "Magiczne imię", albo robiliśmy to dwukrotnie.

Do czego nam potrzebny Edytor Skryptów:

1. Do uruchamiania skryptów, które nie uruchamiają się automatycznie. Ja znam tylko dwa takie skrypty: Bala Gi Ships and PHQ Unlock Script oraz Xtended Shipyard. Poczytasz o nich w w tym FAQ w #34, a raczej w linku przy tym pytaniu. Do pozostałych skryptów Edytor nie jest potrzebny do ich uruchamiania.

2. Do edycji skryptów, ale to wyższa szkoła jazdy.

3. Do pisania własnych skryptów, ale to jeszcze wyższa szkoła jazdy. 🤔

Temat z dyskusją na forum Ego jest tutaj: Magiczne imię

Jeśli chcesz podyskutować o tym, zmienić odpowiedź, tu jest temat na tym forum Jak uruchomić edytor skryptów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#4 Co to jest spoiler?

Spiler - ukryta treść wiadomości. Najczęściej stosuje się pisząc na temat fabuły, tak aby ktoś niechcący nie przeczytał informacji, której nie chce poznać aby nie psuć sobie zabawy. Aby napisać treść ukrytą kliknij na przycisk "Spoiler" nad oknem edytora postu, gdy skończysz pisać treść ukrytą ponownie kliknij na ten przycisk. Aby odczytać treść ukrytą w spoilerze należy ją zaznaczyć myszką lub wcisnąć CTRL+A.

Na tym forum działa to inaczej, wystarczy kliknąć na napis "pokaż" i możemy oglądac ukryty tekst.

Spoiler

Gratulacje, nauczyłeś się czytać spoilery.

Temat z dyskusją na forum Ego jest tutaj: Spoiler

Jeśli masz jeszcze jakieś pytania załóż odpowiedni temat na tym forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#5 Co to jest Kompleks Kalkulator?

Kolejne bardzo przydatne i użyteczne narzędzie dla gracza X3. Pomaga skalkulować opłacalny i samo wystarczający kompleks fabryk. Do tego narzędzie stworzone przez naszego rodaka kolegę Latacha.

Narzędzie można pobrać z linka poniżej.

Kompleks Kalkulator dla X3 Reunion

Kompleks kalkulator dla TC

Temat z dyskusją na forum Ego jest tutaj: Kompleks Kalkulator

Jeśli masz jeszcze jakieś pytania załóż odpowiedni temat na tym forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#6 Jak przejąć obcy - porzucony statek?

Są trzy rozwiązania:

1. Najprostsze, podlecieć do statku na odległość mniejszą niż 50m (w X3TC odległość ta została zmniejszona do 36m), wcisnąć CTRL+E i opuścić własny statek, podlecieć do drugiego statku i mając go wybranego jako cel nacisnąć klawisz I, wybrać opcję "Przejmij". Opcja pojawi się jak będziemy w odpowiedniej, bliskiej odległości od statku. W ten sposób można przejmować tylko statki klas:M5,M4,M3,TS.

Temat z dyskusją na forum Ego jest tutaj: Jak przejąć statki?

Jeśli masz jeszcze jakieś pytania załóż odpowiedni temat na tym forum.

2. Zakupić w Habitacie Piratów Wirus Włamań Systemowych - koszt 607611 kr. Nie będziesz musiał wtedy wychodzić ze swojego statku. Uwaga: urządzenie jest nielegalne, w razie wykrycia przez skanery policyjne zostaniesz poproszony o wyrzucenie urządzenie z ładowni, jeśli tego nie uczynisz zostaniesz zaatakowany przez policję, a twoja reputacja u rasy, której policja cię skanuje, spadnie. Wyjściem jest zakup Antyskanera policyjnego, dostępny w ofercie BBS na niektórych stacjach. Po zakupie widoczny w ładowni jako SS_WARE_SW_NEW2. Przy pomocy Wirusa można przejmować tylko statki klas:M5,M4,M3,TS.

3. Instalacja skryptu Salvage Claim Software. Po instalacji skryptu urządzenie Salvage Claim Software dostępne jest w DOK-ach zaopatrzeniowych Teledian. Działa jak Wirus Włamań Systemowych, ale z dalszej odległości (poniżej 5km) i jest legalny. Do tego przy jego pomocy można przejmować wszystkie statki, zarówno klas: M5,M4,M3,TS, jak i klas: M0, M1,M2, TL, M6, M7, M8.

Polecałbym również instalację skryptu Salvage Extension Commands, który to skrypt dodaje kilka użytecznych komend, pozwalających zautomatyzować proces przejmowania porzuconych statków.

4. Patch 1.3 dodał do gry nowe urządzenie: System Overide Software. Do kupienia tylko w HQ Księcia, koszt 601596kr. To dawny Antyskaner Policyjny. Przydatny przy używaniu Wirusa Włamań Systemowych.

5. W XTC zostało dodane Oprogramowanie Złomiarza SCS, można je nabyć w DOK-ach zaopatrzeniowych Teladian lub Habitatach piratów.

Jakie mogą być problemy z przejęciem obcego statku: może okazać się że namierzony przez mapę Scorpa statek, wcale nie jest bez pilota i nie można go przejąć, weź go na cel i naciśnij klawisz I, zobacz czy ma w nazwie pilota "brak pilota" czy też jakieś imię i nazwisko pilota. Jeśli będzie miał "Brak pilota", a nie możesz go nadal przejąć, to znaczy że trafiłeś na jakiś błąd gry. Zostaw statek, albo jeśli cię denerwuje zniszcz.

Temat z dyskusją na forum Ego jest tutaj: Skrypt Salvage Claim Software

Jeśli chcesz podyskutować o tym, zmienić odpowiedź, tu jest temat na tym forum Skrypt Salvage Claim Software, oraz tu:Salvage Extension Commands

Jest już dostępny skrypt Salvage Claim Software pod TC. Można o nim przeczytać w tym temacie: Skrypt Salvage Claim Software. Można też (polecam) użyć innego skryptu SCS Suite

Czasem zdarza się tak, że statek posiada pilota a stoi w miejscu i nic nie robi. Dzieje się tak, ponieważ macierzysta stacja tego pilota uległa zniszczeniu.

Tu pomoże ten skrypt (UWAGA, skrypt działa tylko z X3 i X3+XTM). Ponownie uruchamia zadania dla statków. Sam się uruchamia po wczytaniu sejwu. Ilość odzyskanych statków zapisywana jest do dziennika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#7 Jak zacząć - pytania początkującego.

Jedno z najczęściej zadawanych pytań.

Poniżej kilka linków do takich tematów na forum Ego, warto je przeglądnąć, na pewno znajdziecie tam odpowiedzi na te pierwsze, podstawowe pytania:

Kilka pytań początkującego

Początek gry, kilka pytań

Odnalazłem sens we wszechświecie X3, w sercu zagościła radość

Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie w powyższych linkach, zadaj je w temacie Pytania początkującego na tym forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#8 Czym handlować na początek?

Też jedno z podstawowych pytań początkujących graczy.

Oczywiście na początek to najłatwiej handlować Ogniwami, elektrowni jest dużo, a Ogniw wszyscy potrzebują, więc nie ma problemu ze zbytem.

Natomiast duży zysk z handlu daje Gwiezdna Wódka i Teladihuana. Gwiezdną Wódkę można kupić w Destylarniach, a sprzedać w niektórych Stacjach Handlowych Argonów i w Habitatach Piratów. Teladihuanę kupuje się w Rajskich Ogrodach, sprzedaje w Habitatach Piratów i Teladiańskich Stacjach Handlowych (ale uwaga to towary nie legalne i mogą być problemy z policją).

Duży zysk można osiągnąć też na handlu Majaglitem (sprzedają Paranidiańskie Kosmiczne Jubilernie, kupują ich Stacje Handlowe i Fabryki Satelitów Zaawansowanych), oraz na Kwiatach Słonecznych (Sprzedają Teladiańskie Szklarnie Kwiatowe, skupują też ich Rafinerie Oleju Słonecznego). Te towary są legalne.

O tych i innych sposobach na zysk z handlu, oraz o gdzie i jakie fabryki stawiać traktuje ten temat na forum Ego: Wątek handlowo-produkcyjny

Na tym forum możesz poczytać w tym temacie: Na czym najlepiej zarobić? oraz w tym: Wątek handlowo-produkcyjny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#9 Co to są skrypty, a co mody?

Skrypty to narzędzia opracowane przez danego autora, dzięki czemu zapewniają możliwość zautomatyzowania powtarzających się czynności lub dodają nowe możliwości niedostępne w podstawowej wersji gry.

Lista wszystkich dostępnych skryptów do gry X3 znajduje się na angielskim forum Ego pod tym adresem.

Część skryptów zostało spolszczonych przez naszych kolegów. Pliki z polskimi wersjami plików tekstowych skryptów można pobrać z tego tematu na forum Ego, lub z tego tematu na tym forum, tu też można podyskutować na temat polonizacji skryptów.

Są dwa sposoby instalacji skryptów:

1. Poprzez plugin managera.

Cytat z FAQ#10

Cytat

UWAGA! X3:TC wymaga najnowszej wersji Plugin Instalatora. Można go pobrać i poczytać o nim pod tym linkiem: Plugin Manager

Następnie ściągasz skrypt w formacie .spk, otwierasz PM Instal new package i wszystko robi się automatem.

2. Drugi sposób to ręczny:

Trzeba tylko wiedzieć które pliki są skryptami, a które plikami z tekstem. jedne i drugie są w formacie .xml. Pliki z tekstem mają nazwy typu 8888-L048.xml gdzie 8888 to numer strony kodowej tekstu, a L048 to wersji językowej (L044 to wersja angielska). Takie pliki wrzucamy do katalogu t w katalogu gry, czyli do podkatalogu t w katalogu głównym gry.

Pozostałe pliki .xml wrzucamy do katalogu script w katalogu gry.

Większość skryptów w formacie .zip po wypakowaniu zawiera w sobie odpowiednie podkatalogi:

script

T

wystarczy wtedy całe katalogi przekopiować do katalogu gry, pliki znajda się w odpowiednich miejscach.

Do tego w opisach skryptów, opisanych przeze mnie masz opisy instalacji.

Modyfikacja gry komputerowej (lub po prostu mod) jest to jej przeróbka wykonana przez społeczność graczy. Zmiany mogą polegać np. na dodaniu nowych rodzajów broni, przedmiotów, przeciwników, postaci, trybów gry, plansz czy fabuły.

Najpopularniejszym (jak na razie) modem do X3 jest mod XTM. Strona domowa XTM-a znajduje się tu.

Polska wersja plików tekstowych do moda XTM jest dostępna na forum Ego.

Jest też między innymi mod Rougey, a ostatnio wyszła wersja 2.0 moda New Horizons

Skrypty można instalować w dowolnej ilości, choć trzeba uważać bo mogą się między sobą "gryź".

Z modami jest podobnie. Można mieć kilka małych modów zainstalowanych jako "fake patch". Robi się to w ten sposób że jeśli w katalogu głównym gry mamy pliki .cat/.dat o numerze 08 to plikom moda zmieniamy nazwy na następny, kolejny numer (w tym przypadku 09) i wrzucamy do katalogu głównego gry. W takim przypadku nie ma ograniczenia ilości zainstalowanych modów, jednak również tak jak ze skryptami należy uważać. Jeśli dwa mody będą zawierały w sobie zmodyfikowane takie same pliki (np. Jobs, Tships itp) to zmiany w grze będą tylko z jednego moda, tego, którego numer będzie większy. Może to prowadzić w najlepszym przypadku do braku pewnych modyfikacji, w najgorszym do błędów działania gry.

Drugi sposób instalacji modów to wrzucenie plików moda do podkatalogu mods w katalogu gry i na pierwszym ekranie startowym gry wybranie opcji "Wybierz pakiet modyfikacji". Tam wybieramy ten mod i potwierdzamy wybór. Wtedy mod ten jest głównym modem gry. Jako główny mod możemy mieć zainstalowany tylko jeden mod. Przykładem takiego moda jest Trancend II dla X3TC. Inne mody możemy wtedy doinstalować jako "fake patch", ale należy uważać z ich instalacją, aby nie "gryzły" się z głównym modem. Najlepiej sprawdzić czy istnieje lista kompatybilnych z głównym modem skryptów i modów, i instalować tylko podane na niej skrypty i mody.

Tak ogólnie mówiąc, skrypty to pliki .xml, które kopiuje się do katalogu "script", mod natomiast to zestaw plików cat/dat, które albo jako fake patch wrzuca się do katalogu głównego gry, albo jako base mod do katalogu "mods".

UWAGA! skrypty pisane pod X3 nie będą działały pod X3:TC. Pod X3:TC pisane są nowe skryty, lub stare są przerabiane. O skryptach pod TC można poczytać w tym dziale: Skrypty i mody do X3:TC

Natomiast lista wszystkich skryptów do X3:TC jest pod tym adresem: Lista skryptów TC

O instalacji skryptów i modów poczytaj w #10 Plugin Manager Cycrowa .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#10 Plugin Manager Cycrowa - czyli jak instalować skrypty, mody i dodatkowe statki.

Jest narzędzie do instalacji skryptów, modów i modeli statków dostępnych w sieci. Dostępny jest pod tym adresem w dziale Downloads.

Po instalacji otrzymujemy kilka narzędzi:

Plugin Manager - Instaler - przy jego pomocy będziemy instalować nowe skrypty, mody i statki.

Plugin Manager - Packager - to zaawansowane narzędzie do tworzenia paczek z kilku skryptów.

Plugin Manager - Ships Creator - narzędzie do tworzenia nowych statków z przygotowanych w innych programach modeli.

SPK Explorer - przy jego pomocy możemy zobaczyć co zawiera w sobie plik skryptu, czyli plik z rozszerzeniem .spk

UWAGA! X3:TC wymaga najnowszej wersji Plugin Instalatora. Można go pobrać i poczytać o nim pod tym linkiem: Plugin Manager. Uwaga, Cycrow skasował plik instalatora PM w tym linku. Dostępny obecnie jest tylko PM Lite, link do niego poniżej.

Cycrow opracował również (i ją rozwija) wersję Lite PM. Można ją pobrać z forum Ego Plugin Manager Lite

O obu wersjach i problemach z nimi związanymi można przeczytać w tym temacie: Plugin Manager Lite

Jak instalować skrypt lub statek?

1. Po pobraniu pliku skryptu, dwukrotnie kliknij na pliku, otworzy się Plugin Manager - Instaler, a krypt zostanie automatycznie zainstalowany.

2. Otwórz Plugin Manager - Instaler i kliknij na przycisk "Install new script", odszukaj plik ze skryptem i potwierdź.

Uwaga: Jeśli chcesz aby Plugin Manager automatycznie tworzył plik txt w polskiej wersji (ale nie z polskim tekstem, tylko angielskim) przed instalacją skryptów uruchom Plugin Managera, wybierz Setting z paska narzędzi, oknie które się pojawi przejdź na zakładkę Language i zaznacz opcję Custom, a obok niej w okienku sprawdź czy jest wpisany numer 48, odpowiadający polskiej wersji gry.

Jak zainstalować mod?

1. Jako Base mod. Należy wypakować pliki moda (.cat i .dat) do katalogu "mods" w katalogu gry. Następnie uruchomić grę i na pierwszym ekranie (tym mały) wybrać opcję "Wybierz pakiet modyfikacji", w oknie, które się pojawi, zaznaczyć nazwę moda. Kliknać na OK i uruchomić grę.

2. Instalacja jako Fake patch. Wypakować pliki moda (.cat i .dat) do katalogu głównego gry, zmieniając ich nazwy na numer wyższy niż ostatnie pliki .cat/.dat jakie tam mamy. Np. jeśli mamy patch 2.7 to ostatnie numer plików .cat/.dat mamy 11, w takim przypadku nowy zestaw plików wypakowujemy jako numer 12.

Teraz jeszcze odnośnie modów, jako Base mod można mieć wybrany tylko jeden mod. Jako Fake patch wiele modów, pod warunkiem że nie operują one na tych samych plikach. Jeśli jako numer 12 wrzucimy mod ze statkami X, a jako 13 mod ze statkami Y to w grze będziemy mieć tylko statki z moda Y. Jeśli dodatkowo jako Base mod dodamy moda ze statkami Z to w grze będziemy mieć tylko statki z moda Z. Dlaczego? Bo wszystkie te mody zmieniają plik TShips, a gra może na raz odczytać tylko jeden taki plik. Plik ten jest odczytywany w następującej kolejności:

pliki .cat/.dat z katalogu głównego (fake patch)

pliki .cat/.dat z katalogu "mods" pod warunkiem że mod jest wybrany jako Base mod.

plik TShips z katalogu "types"

Ta sama zasada dotyczy wszystkich innych plików jakie są w modach.

Instalacja moda XTM opisana jest na forum Ego tutaj, oraz na tym forum w tym temacie: [X3 XTM] Konfiguracje gry - kolejność i składniki instalacji.

Statki instaluje się tak samo jak skrypty.

Temat z dyskusją na forum Ego jest tutaj: Instalacja statków

Natomiast linki do stron ze statkami są dostępne w tym temacie na forum Ego: Dodatkowe statki/okręty/latadła do X3/XTM.

Tylko uwaga, statki można instalować, ale może być problem po ich odinstalowaniu, przeczytaj ten temat na forum Ego zanim zaczniesz instalować statki: Problemy techniczne z savami

O dodatkowych statkach jest też temat na tym forum: Dodatkowe statki/okręty/latadła do X3/XTM

Aneks do instalacji skryptów w TC:

Sprawa z instalacją skryptów jest problematyczna. Ponieważ są one dostępne w dwóch różnych formatach: jako archiwum (.zip .rar) lub jako paczka .spk dla PM.

Jeśli skrypt dostępny jest jako archiwum, wystarczy rozpakować to archiwum wskazując jako miejsce wypakowania katalog główny TC. Archiwum zawiera pliki skryptów i tekstów pogrupowane w odpowiednich katalogach, które zostaną wypakowane w odpowiednie im miejsca. Można oczywiście wypakować archiwum gdzieś na boku i samemu przekopiować odpowiednie pliki do odpowiednich katalogów w grze, pozbywając się przy okazji niepotrzebnych plików tekstowych innych wersji językowych gry. Kopiujemy pliki z katalogu script do katalogu script w katalogu głównym gry TC. Pliki XXXX-L0YY.xml gdzie XXXX to czterocyfrowy numer strony kodowej, a YY to dwucyfrowy kod wersji językowej (48 to polska wersja językowa) to pliki tekstowe, muszą być w katalogu T w katalogu głównym gry TC.

Jeśli skrypt dostępny jest w formacie .spk to musimy mieć Plugin Managera. Instalacja skryptu w PM polega na kliknięciu na pliku .spk i potwierdzeniu instalacji skryptu przez PM. Więc chyba opis nie jest potrzebny? 🤔

Można też użyć PM do wypakowywania plików .spk (prawoklik na pliku .spk opcja extract).

Gdyby nie było takiej opcji w menu kontekstowym, bo nie wiem jak jest z gołą najnowsza wersją PM, ja mam równocześnie również starszą wersję PM zainstalowaną, to:

przycisk START/wszystkie programy/Egosoft/X Plugin Manager/SPK Explorer

Otwieramy program SPK Explorer klikając na ten skrót, do którego ścieżkę podałem powyżej.

W programie pierwsza ikona na górze po lewej stronie "Open".

Wyszukujemy plik .spk, który chcemy otworzyć.

Po otwarciu pliku .spk widać w głównym oknie programu zawarte w pliku .spk pliki skryptów i pliki tekstowe. Klikamy na ikonę "Extraxt All" i podajemy programowi folder do którego ma wypakować te pliki. Wypakuje w tym podanym przez nas folderze pliki w odpowiednich dla nich folderach (katalogach), czyli pliki skryptów do "script", pliki tekstowe do "t".

Po wypakowaniu .spk instalujemy skrypt tak jak w opisie ręcznej instalacji.

Przed instalacją jakieś skrypt dobrze by było zapoznać się z opisem tego skryptu na tym forum (linki najlepiej znaleźć w temacie o spolszczeniach) lub na angielskim forum Egosoftu o skryptach i modach. Zapoznać się opisem instalacji, szczególnie wymaganymi przez skrypt innymi skryptami pomocniczymi (bibliotekami), opisem uruchamiania skryptu w grze, czasem będzie on wymagał przypisania klawisz skrótu do konfiguracji, czasem konfiguracja będzie dostępna w Community Configuration Menu, czasem w ustawieniach Sztucznej Inteligencji, do której dostęp będziemy mieć po wpisaniu "magicznego imienia".

Tak więc po za ogólnymi zasadami instalacji, nie ma jednego przepisu na rozwiązanie problemów z instalacją i konfiguracją skryptów. Dlatego jeśli masz problem z jakimś konkretnym skryptem, szukaj odpowiedzi w opisie skryptu lub zadaj pytanie w temacie o tym skrypcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#11 Jak zainstalować spolszczenie skryptu?

Pobierz plik spolszczenia, ma on najczęściej taką samą nazwę jak skrypt, tylko z dodatkiem PL. Plik jest w formacie ZIP. Wypakuj z archiwum plik 48xxxx.xml (gdzie xxxx to numer strony tekstowej skryptu. Przekopiuj plik do podkatalogu "t" w katalogu gry. Jeśli miałeś skonfigurowanego Plugin Managera aby tworzył polskie pliki skryptów to konieczne będzie nadpisanie plików.

W X3:TC zmienił się sposób nazywania plików tekstowych. Teraz wygląda on tak: xxxx-L048.xml, gdzie xxxx to numer strony kodowej używanej przez dany skrypt, natomiast L048 to oznaczenia polskiej wersji językowej.

Temat z dyskusją na forum Ego jest tutaj:mody/skrypty wersje PL, oraz na tym forum w temacie X3 spolszczenia do skryptów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#12 Pojawiły się Readtexty, jak się ich pozbyć?

1. Readtexty mogą pojawić się po instalacji Bonus Packa, w taki przypadku należy sprawdzić w podkatalogu "t" w katalogu gry czy nie mamy dwóch plików o takiej samej nazwie, jednego z rozszerzeniem .pck, drugiego .xml

Jesli tak mamy to wystarczy usunąć plik z rozszerzeniem .pck

2. Drugi powód występowania Readtextów to instalacja skryptów. Zainstalowaliśmy nowy skrypt, Plugin Manager nie stworzył nam polskiej wersji pliku tekstowego tego skryptu, nie ma też dostępnego spolszczenia skryptu. Co zrobić w takim przypadku? Należy w podkatalogu "t" w katalogu gry porównać ilość plików .xml z liczbą 44 na początku z ilością takich plików z liczbą 48 na początku. Brak jakiegoś pliku 48xxxx.xml będzie przyczyną wystąpienia Readtextów.

Jak sobie poradzić w takim przypadku? Trzeba stworzyć samemu brakujący plik 48xxxx.xml, robi się to poprzez przekopiowanie plik 44xxxx.xml ze zmianą nazwy na 48xxxx.xml (zmieniamy tylko drugą czwórkę na ósemkę, resztę zostawiamy bez zmian). Następnie musimy otworzyć ten plik w jakimś edytorze txt (nie notatniku Windows, bo ten zostawia swoją sygnaturę w pliku i nadal będziemy mieć Readtexty, jak polecam EditPad Lite) i zmienić w drugim wierszu od góry zapis <Language ID= "44"> na <Language ID="48">, zapisać zmiany.

W X3:TC postępujemy prawie dokładnie tak samo, jedyna różnica to nazwa pliku tekstowego. W X3:TC obowiązuje nazewnictwo plików w formacie: xxxx-L048.xml, gdzie xxxx to numer strony kodowej używanej przez dany skrypt, natomiast L048 to oznaczenia polskiej wersji językowej.

Temat z dyskusją na forum Ego jest tutaj:Pomoc przy odnalezieniu błędu Readtext 17

Na tym forum możesz poczytać o problemach z readtextami w tym temacie: Readtexty w wersji 2.5 a FAQ #12

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#13 Problem z dokowaniem do zdobycznego Xenońskiego Lotniskowca J [XTM]

Jest to wina źle opracowanego na potrzeby XTM-a projektu statku J.

Rozwiązaniem jest instalacja poprawki (poprawionego modelu statku J), poprawka jest do pobrania tutaj: Xenon_J_Fixed_Docking.xsp oraz na Mamucie: M1 - Xenon J Fixed XTM

Poprawka jednak nie zadziała na ten statek,który masz, tylko dopiero na następny zdobyty J. Rada: ogołoć statek z uzbrojenia i sprzedaj.

W wersji XTM-a 0.7.4 nadal występuje ten problem.

Temat z dyskusją na forum Ego jest tutaj:Problem z lotniskowcem

oraz tutaj Dokowanie do Xenońskiego J.

Jeśli masz jeszcze jakieś pytania załóż odpowiedni temat na tym forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#14 Problem z uzbrojeniem w zdobycznym statku

Zdobyłem statek klasy M1/M2 i nie mogę go uzbroić. Nie ważne jaką broń wkładam do slotów w wieżyczkach, zawsze zostaje obsadzony tylko jeden slot.

Problem związany z przypisanymi do wieżyczek rozkazami, wejdź w rozkazy statku i zmień dla wszystkich wieżyczek rozkaz na "Brak". Powkładaj uzbrojenie do slotów i ponownie wydaj odpowiednie dla swoich potrzeb rozkazy wieżyczkom.

Temat z dyskusją na forum Ego jest tutaj:Statki flagowe i problem z uzbrojeniem.

oraz tutaj Problem z wieżami w przechwyconych okrętach - rozwiązanie.

Jeśli masz jeszcze jakieś pytania załóż odpowiedni temat na tym forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#15 Górnictwo mobilne, co to takiego?

W nowym Bonus Packu jest skrypt "Mobile Mining / Mineral Collection Software"

Do mobilnego górnictwa potrzeba:

1. Statek z możliwością zainstalowania w slocie broni Przenośnego Systemu Wiertniczego (Mobile Driling System w wersji ang.)

2. Full osłony statku w jakie może być wyposażony , oczywiście zakup Przenośnego Systemu Wiertniczego, Polecenia Specjalne MK1, polecenia Handlowe MK1 i MK2, Nawigacyjne MK1, skaner minerałów, zbieracz rudy i dobrze by było żeby miał skaner tripleksowy ale przy dwukrotnym też da radę (ja osobiście dodaje jeszcze całą resztę bez napędu skokowego, teleportera i Polecenia Handlowego MK3).

3. Tak przygotowanemu statkowi dajesz polecenie rozkazy - specjalne - Zbierz Minerały (nie "Zbierz skały" - to co innego) i wybierasz sektor w którym to się ma odbywać.

4. Statek doleci, postawi boję (która będzie oznaczać co wydobywa) i zacznie wydobycie do pełnego wypchania ładowni.

5. Po wypełnieniu ładowni sam znajdzie bazę na sprzedaż minerałów (z pomocą twoich satelitów jeśli masz postawione w sektorach zrobi to szybciej), zadokuje tam, sprzeda ładunek i wróci do wydobycia (pełen automat bez ingerencji gracza)

Koszt takiego górnika to 10% transakcji którą zawiera przy sprzedaży. Proponuje system Home of Light (duże zapotrzebowanie na Krzem tu i w Argon Prime, bez kopalni). I jeszcze podobno po umieszczeniu w nazwie statku nazwy minerału (ore lub silicon) będą wydobywać tylko dany minerał, choć ja tego nie stosuje, ponieważ górnicy sami określają na jaki minerał jest zapotrzebowanie i ten wydobywają.

Temat z dyskusją na forum Ego jest tutaj: Kilka pytań początkującego...

Jeśli masz jeszcze jakieś pytania załóż odpowiedni temat na tym forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#16 Co to są polecenia zwiadowcze i do czego służą?

Po zakupie poleceń zwiadowczych statek otrzyma dodatkową możliwość odkrywania sektora.

1. Wchodzimy w Rozkazy - Nawigacyjne - Zbadaj sektor

2. Wybieramy sektor który mamy odkryć

3. Wyznaczamy strzałkami z klawiatury numerycznej pozycji startowej z jakiej zaczyna statek zwiad i dajemy ENTER.

4. Pojawi się okno gdzie wpisujemy wartość liczbową (oznaczającą ilość kilometrów), która określa w jakim promieniu poziomym sfery od punktu startowego zwiad będzie wykonywany ENTER.

5. Druga liczba to wartość liczbowa promienia pionowego od punktu startowego ENTER.

Statek rozpoczyna zwiad odkrywając sektor w poziomie i pionie. W zależności od zainstalowanego skanera (dwu czy trzy -pleksowego) będzie wykonywał kilka okrążeń wokół punktu startowego, aż odkryje na zadanych promieniach sektor.

Jeśli masz jeszcze jakieś pytania załóż odpowiedni temat na tym forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#17 Do czego służy automat dokujący?

Automat dokujący wraz z teleporterem pozwala na automatyczne dokowanie z odległości mniejszej niż 5km do stacji (od razu pojawiasz się w stacji i nie musisz czekać aż statek podleci i wykona manewr dokowania).

Potrzeba wykonać następujące czynności:

1. Wybieramy ENTER (w przestrzeni) - Opcje - Sterownie - Gra i w temacie "Ulepszenia" (na dole okna) jest pozycja "Automat dokujący" przypisujemy mu odpowiadający mu klawisz (u mnie Shift+W). Akceptujemy zmiany i wracamy do gry.

2. Od teraz zaznaczamy stację do której chcemy dokować, dajemy Shift+D (dokowanie) i jak statek na autopilocie podleci na odległość mniejszą niż 5km naciskamy Shift+W (lub inny przypisany klawisz). Statek od razu znajdzie się na stacji.

Do niektórych stacji (zwłaszcza kopalni) nie da się automatycznie dokować ponieważ jej średnica liczona od środka stacji jest większa niż 5km. W takim wypadku pojawi się komunikat "Nie znaleziono stacji do dokowania". Taki sam komunikat pojawia się jeśli próbujemy zadokować do stacji z większej odległości niż 5km (Statki M6 i TL potrzebują być około 4 km od stacji). Oddokowanie po takiej procedurze normalnie. Gdyby ktoś potrzebował zwiać z ciężkiego boju nieocenione

W X3:TC nadal jest dostępny w Dokach Zaopatrzeniowych Automat dokujący, jednak w Sterowaniu nie ma możliwości przypisania żadnego klawisza do opcji "Automat dokujący", nie ma takiej opcji. Jak więc można korzystać z Automatu dokującego? Uproszczono to w ten sposób że jeśli będziemy w odpowiedniej odległości od stacji do której dokujemy (zależy do jakiej stacji dokujemy, ale na pewno odległość musi być mniejsza niż 10km) wystarczy że jeszcze raz użyjemy komendy "Dokuj do..." z menu kontekstowego wybranej stacji, lub prościej użyjemy przypisanego do tej komendy skrótu "Shift+D", a znajdziemy się w kleszczach dokujących stacji.

Jeśli masz jeszcze jakieś pytania załóż odpowiedni temat na tym forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#18 Dokowanie małymi statkami do M6 w czystym X3

W podstawowym X3 niestety nie da się dokować mniejszymi statkami do korwet, a szkoda.

Ale jest skrypt, który to umożliwia. Można go pobrać tutaj: x3_beam_dock_v1.zip

Dokowania TS i M6 do TL, M5 do M6 nie próbowałem, ale M5 ma tą komendę więc powinno działać bez zastrzeżeń (no może poza jedną, że jest ReadTXT, ale nie bardzo mi przeszkadza).

Po podmianie plików w menu statku który ma zadokować do TL - rozkazy - nawigacyjne - na samym dole mam polecenie ReadTXT coś tam. Daje na niego wskazuje sektor gdzie mam TL i wskazuje TL. Jak statek podleci na odległość bliższą niż 5 KM (4km dla M6), to automatycznie znika i pokazuje się w hangarze TL. Oczywiście aby tak dało się zrobić TL musi posiadać zainstalowany teleporter (choć w moim przypadku mają go oba statki).

Żeby oddokować od TL trzeba całą operację powtórzyć tz. menu statku który ma oddokować - rozkazy - nawigacyjne - na samym dole klikamy ReadTXT - wskazujemy sektor gdzie jest TL i później samego TL. Wtedy TS ładnie stanie obok TL w oczekiwaniu na dalsze rozkazy.

Jeszcze jedno zgodnie z opisem skryptu należy pamiętać, że nie wolno siedzieć w statku którym chcemy zadokować do TL bo niestety zawiesimy grę (dokładnie do zostaniemy w przestrzeni w niewidocznym statku bez możliwości nawigacji - sprawdzałem.) UFF.. trochę tego ale w ten sposób zwiększam ładowność Orki do 100.000 jednostek. Z większymi statkami nie próbowałem, bo nie posiadam...

Temat z dyskusją na forum Ego jest tutaj: nowy pozdrawia i pyta, jaki M6 kupić

Jeśli masz jeszcze jakieś pytania załóż odpowiedni temat na tym forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#19 Czy można w X3 wylądować na planecie?

Nie. Ani w czystej grze X3, a w żadnym modzie nie ma takiej możliwości. Jak na tę chwilę.

W X3:TC również niestety nie ma możliwości wylądowania na planecie.

Temat z dyskusją na forum Ego jest tutaj: Czy można lądować na planecie?

Jeśli masz jeszcze jakieś pytania załóż odpowiedni temat na tym forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#20 Jakie są wg was najlepsze sektory dla szkolenia traderów?

Opinie są podzielone, ale najczęściej wymieniane sektory to:

Empire Edge (elektrownie, pola sojowe i sojernie)

Company Pride, ale tam jest zbyt niebezpiecznie (piraci)

Shore of Infinity

Home of Light

Temat z dyskusją na forum Ego jest tutaj: Najlepsze sektory dla UT

Jeśli masz jeszcze jakieś pytania załóż odpowiedni temat na tym forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#21 Gdzie znajduje się Kwatera Główna OTAS? [XTM] [X3]

Tak ogólnie mówiąc to w sektorze Akeela's Beacon. Ogólnie dlatego że jej lokalizacja jest losowa i podawanie dokładnych koordynatów mija się z celem. Jedno jest pewne, jest w lewym dolnym rogu mapy sektora.

Jeśli masz problemy z odnalezieniem stacji, zainstaluj mapę Scorpa, znajdziesz przy jej pomocy bardzo szybko.

W wersji XTM 0.7.4 zaraz za Kwaterą główna OTAS pojawiła się brama do sektora Memorial of Light. Lecąc za transportowcami można łatwo znaleźć OTASów.

W X3:TC również występuje Kwatera Główna OTAS (inne Kwatery Główne również), ale jej lokalizacja też jest inna. Znajduje się w sektorze Legend's Home. Lokalizacja tego sektora jet taka sama jak Memorial of Light w XTM v. 0.7.4

Temat z dyskusją na forum Ego jest tutaj: Kwatera główna OTAS

Jeśli masz jeszcze jakieś pytania załóż odpowiedni temat na tym forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#22 Czy można zadokować do Stoczni ziemskiej/OTAS/TerraCorp, jak kupować tam statki? [XTM]

Do stoczni ziemskiej/OTASTerraCorp normalnie nie można zadokować, choć zdarzają się przypadki, kiedy to się udaje. Wyjątkiem będzie dokowanie do Kwatery Głównej (DOK-u) uszkodzonym statkiem, wtedy pierwsze znajdziemy się w stoczni, a po naprawie statku, automatycznie zostaniemy przeniesieni do DOK-u.

Aby kupić jakiś statek w stoczni ziemskiej/OTAS/TerraCorp wystarczy mieć satelitę w tym sektorze i Zdalny System Kupiecki. Wybieramy z mapy sektor, w sektorze stocznię ziemską/OTAS/TerraCorp i wchodzimy do opcji Handlu ze stacją. Po zakupieniu statku znajdzie się on automatycznie w DOK-u ziemskim/OTAS/TerraCorp.

Jest też inny sposób:

Jeżeli statek znajdzie się już w Doku Zaopatrzeniowym związanym z daną stocznią (na mapie ikona tego doku pokrywa się z ikoną stoczni) wybieramy „Konsola poleceń” tego statku, „Zwyczajowe…” i „Użyj sprzętu Stoczni”. Nasz statek automatycznie ląduje w stoczni i poprzez menu „Handel ze Stacją” możemy go sprzedać lub zakupić fabryki, gdy zadokowaliśmy TL-em, mamy odpowiednią reputację i stocznia oferuje takie usługi.

Aby powrócić do Doku Zaopatrzeniowego i wystartować używamy opcji „Wróć do śluzy dokowania”.

Doki Zaopatrzeniowe Kompanii Terracorp i OTAS noszą nazwę Kwater Głównych.

Temat z dyskusją na forum Ego jest tutaj: Problem z TerraCorp

Jeśli masz jeszcze jakieś pytania załóż odpowiedni temat na tym forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#23 Mam mod XTM, ale nie mam sektorów ziemskich, co mam zrobić? [XTM]

Należy odblokować dostęp do nich. Robi się to tak: Opcje, rozgrywka, ustawienia sztucznej inteligencji, dodaj ziemian do gry, tak.

Temat z dyskusją na forum Ego jest tutaj: Pytanie odnośnie sektorów ziemskich

Jeśli masz jeszcze jakieś pytania załóż odpowiedni temat na tym forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#24 Misja Bala Gi, różne problemy z misją.

Misję Bala Gi dodaje już patch 2.0.01

Aby móc wykonać te misję należy spełnić kilka warunków:

1. 10 godzin gry.

2. Dobra reputacja u Boronów i nie można być wrogiem Paranidian i Splitów.

3. Należy posiadać jedną stację, fabrykę lub kopalnię.

4. Mieć na koncie 5 mln kr.

W momencie spełnienia warunków 1, 3 i 4 otrzymujemy komunikat że będziemy mogli wykonać misję Bala Gi jeśli podniesiemy reputację u Splitów i Paranidian. Z moich obserwacji (a robiłem tę misję już trzy razy) wynika że nie ma określonego poziomu reputacji u tych ras, po osiągnięciu, którego możemy wykonać misję. Ważne raczej jest podniesienie reputacji o kilka punktów procentowych więcej niż mieliśmy w momencie otrzymania tego komunikatu. Reputacja u Boronów nie ma takiego wielkiego znaczenia, ważne tylko abyśmy mogli dokować do ich stacji.

Misję Bala Gi możemy robić w trakcie wykonywania misji z fabuły (pod warunkiem że nie jesteśmy w trakcie, w którym mamy zablokowaną reputację u Paranidian), po skończeniu fabuły jak i w grze bez fabuły uruchomionej z opcji startowych dostępnych w czystym X3. O problemach z misją Bala Gi przy grze z opcji startowej XTM przeczytaj w punkcie #34 tego FAQ.

Masz problem z misją Bala Gi, nie wiesz gdzie znaleźć Nividium, gdzie jest brama do Nieznanego w Maelstorm, gdzie jest druga brama w Nieznanym do kolejnego Nieznanego sektora, gdzie znajduje się Jacht, gdzie kupić Promień holowniczy, jak holować statek, co zrobić ze stacją handlową itp.

Oto kilka przydatnych linków na forum Ego, sprawdź w nich czy na Twoje pytanie nie znajdziesz tam odpowiedzi:

Problem z misją Bala Gi, zaginiony statek

Problem z misją Bala Gi

Co zrobić z Argońską Stacją Handlową w misji Bala Gi?

Bala Gi mission (spojler)

Nividium, jak zdobyć?

Potrzebne Nividium

Problem z holem

Promień holowniczy i skok przez bramę

Misja Bala Gi problem

Bala Gi i kilka pytań

Wybór sektora dla HQ

Opis misji Bala Gi znajduje się w FAQ misji fabuły X3, misji Bala Gi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...