Skocz do zawartości


- - - - -

FAQ X3, XTM TC - komentarze


78 odpowiedzi w tym temacie

#71 Yacek

    Komandor

  • Gwardia
  • 9433 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X: Rebirth

Napisano 20 sierpień 2009 - 13:29

#70 Poprawna kolejność instalacji gry, patch-y i Bonus Pack-a.

Aby uniknąć różnych problemów z grą, oraz możliwych readtextów dobrze jest wykonać instalację gry i kolejnych patchy w następującej kolejności w zależności od rodzaju gry:

1. X3 Reunion:
1. X3 PL
2. X3Update1.4.03_to_2.0.01.exe - oryginalny, niespolszczony patch
3. X3Update2.0.01_to_2.0.02_PL.exe - spolszczony patch
4. x3_bonus_package_3.1.05.exe
5. Spolszczenie BP 0.9f beta - made by bufi

2. X3Reunion + XTM

Opis instalacji znajduje się w FAQ#69

3. X3TC:
Z dobrze poinformowanego źródła (dzięki za info WoyTass) wiem że nie powinno się instalować od razu patcha 2.1 ma wersję z płyty. Poprawna kolejność to:
1. X3TC
2. patch 1.01 -> 1.4
3. patch 1.4 -> 2.0
4. patch 2.0 -> 2.1
5. patch 2.1 -> 2.5
6. patch 2.5 -> 2.6
Dlaczego? Bo instalacja patcha 1.01 -> 2.1 może prowadzić do dziwnych problemów w grze (chodzi raczej o fabuły). Wiem że to nie logiczne, ale sprawdzone.

#72 Yacek

    Komandor

  • Gwardia
  • 9433 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X: Rebirth

Napisano 21 sierpień 2009 - 09:58

#71 Budowa i naprawa statków (HQ i Aran). Jak zdobyć plany statków?

Jak budować statki:

1. X3R
Jak wiadomo w X3 nie można nabyć na własność stoczni. Zaopatrywać się w nowe statki możemy tylko i wyłącznie w stoczniach należących do innych ras. Tę sytuację zmienia patch 2.5 dodający misję Bala Gi po wykonaniu, której stajemy się właścicielem Kwatery Głównej (HQ) będącej połączeniem Stacji Handlowej, Doku Zaopatrzeniowego i Stoczni. Główna zaleta to możliwość dokowania do niej wszystkich statków, od M5 do M1/M2/M0. Dzięki HQ będziemy mogli budować i naprawiać własne statki. Jak wykonać misję Bala Gi, aby stać się posiadaczem HQ można przeczytać w tych tematach: FAQ misji fabuły X3, misji Bala Gi. i FAQ#24 Misja Bala Gi, różne problemy z misją.
Po wybudowaniu HQ dostępne będą w niej plany Pogromcy, o tym jak zdobyć plany innych statków przeczytasz poniżej.
Aby rozpocząć produkcję statku należy wybrać HQ, wybrać opcję "Dostosuj ustawienia stacji" i poszukać opcji "Dodaj do kolejki produkcji", następnie z listy dostępnych tam statków wybrać ten, który chcemy budować i potwierdzić wybór "enter-em".

Surowce wymagane do produkcji statków w HQ:
Ogniwa Energetyczne
Teladianium
Płótno przemysłowe
Olej rastarowy
Ruda
Płytki krzemowe
Kryształy
Tuby kwantowe
Mikrochipy
Części komputerowe
Kredyty
Do produkcji statków Kha'ak wymagane jest też Nividium.

To ile danego surowca jest potrzebne do zbudowania statku dowiemy się jak dodamy ten statek do kolejki budowy. Wtedy w opcji "Informacje" szukamy kolejki budowy, powyżej informacji o czasie i procentowym zaawansowaniu budowy statku będzie lista wymaganych surowców. Obok nazwy każdego surowca będzie podana ilość jego jaką mamy na stanie HQ, a poniżej w nawiasach kwadratowych wymagana ilość do budowy statku.
Procent podany poniżej informacji o czasie i procentowym zaawansowaniu budowy to procent posiadanych przez nas surowców potrzebnych do budowy. Budowa statku ruszy tylko wtedy gdy mamy 100% potrzebnych materiałów.

Surowce potrzebne do produkcji można dostarczyć do HQ przypisując do niej statki TS i wydając im polecenie zakupu potrzebnych towarów.

2. X3R+XTM

W grze X3+XTM HQ zdobędziemy podobnie jak w X3R, czyli w misji Bala Gi. Chyba że rozpoczęliśmy nową grę z opcji startowych dodanych przez XTM-a, wtedy nie mamy dostępu do misji Bala Gi, ale jest na to rada: FAQ#65 Odblokowanie HQ i statków z misji Bala Gi.

XTM-em oprócz opisanego w pkt.1 X3R sposobu budowy statków w HQ dodaje jeszcze jedną możliwość. Budowę statków w innych statkach. Tymi statkami są Pantera Lewiatan i Aran.

Aby rozpocząć budowę statków w tych statkach należy się z nimi skomunikować odszukać "Dodatkowe polecenia statku" i tam najechać na "Brak". Po potwierdzeniu wybrać należy opcję "Buduj statki". Po jej wybraniu otrzymamy wiadomość, gdzie będziemy mogli wybrać ilość i rodzaj statku jaki ma być budowany. Po zakupieniu dla statku Poleceń Logistycznych MkI i MkII w rozkazach statku w "zwyczajowe" pojawią się nam nowe polecenia:
Kolejkuj statki do budowy
Edytuj kolejkę budowy
Buduj statki wg planów
Będziemy mogli dzięki nim zarządzać budową statków.
W ładowni statku będą się znajdowały "Części statków" ich ilość będzie malała wraz z budową pierwszego statku. Kiedy zabraknie w ładowni statku "Części statków" będziemy mogli je wyprodukować dzięki Warsztatowi, który musimy zakupić i umieścić w statku o odpowiedniej ładowni, tak aby pomieścił Warsztat jak i surowce potrzebne do produkcji "Części statków".

Pod tym linkiem znajduje się plik z zestawieniem kosztów produkcji statków na Aranie. Plik jest w excelu. Warto się z nim zapoznać przed rozpoczęciem produkcji.

3. X3TC

W TC HQ można zdobyć po wykonaniu fabuły Borońskiej PHQ. Jak otrzymać tę fabułę i jak ją wykonać opisane jest w FAQ misji fabuły TC. Można również po instalacji skryptów zakupić HQ, bez konieczności wykonywania tej fabuły. Takim skryptem dodającym HQ do stoczni jest np. Skrypt Stocznia piracka Marauder
W TC budowa statków jest możliwa tylko w HQ. Odbywa się w ten sam sposób jak jest opisane w pkt. 1 X3R
TC dodaje też inna możliwość zdobycia surowców potrzebnych do produkcji statków: złomowanie statków w HQ, dzięki czemu zdobyczne statki zostaną rozłożone na surowce wtórne, które z kolei można będzie wykorzystać do produkcji nowych statków.
Statki złomujemy wybierając "Dostosuj ustawienia stacji" i opcję "Dodaj do kolejki recyclingu".

Jak naprawiać statki:

1. X3R

W X3R istnieją dwa sposoby naprawy uszkodzonych statków:

1.1 Naprawa w Stoczniach. Szybka, ale kosztowna. Po zadokowaniu uszkodzonym statkiem w Stoczni w opcjach handlu Stoczni na pierwszej pozycji od góry będzie możliwość naprawy statku. Potrzebne są tylko kredyty, którymi zapłacimy za naprawę. Ile będzie ona kosztowała zależy od rodzaju statku i stopnie uszkodzenia.

1.2 Drugi sposób to naprawa w HQ. Wymaga oprócz kredytów również surowców takich jak przy produkcji statków. Ponadto wymaga czasu.
Opcja naprawy w HQ dostępna jest po zainstalowaniu Bonus Packa 3.1.07.
Naprawę statków wykonuje się po zadokowaniu uszkodzonym statkiem w HQ i z opcji "Dostosuj ustawienia stacji" i wybieramy opcję "Dodaj do kolejki naprawy"
Oto koszty naprawy 1% kadłuba Hyperiona:
Ogniwa: 183
Teladianium: 5
Płótno przemysłowe: 1
Olej rastarowy: 3
Ruda: 7
Płytki krzemowe: 5
Kryształy: 1
Tuby kwantowe: 1
Części komputerowe: 1
Kredyty: 54103
Czas: 00:06:30

2. X3R+XTM

XTM oprócz napraw opisanych w pkt. 1 X3R dodaje jeszcze jedną możliwość. Naprawę statków przy pomocy Warsztatu. Jak naprawiać statki przy pomocy Warsztatu jest opisane w FAQ#64 Jak używać Warsztatu?

3. X3TC

W TC również można naprawiać statki tak jak pkt.1 X3R. Nie ma natomiast czegoś takiego jak Warsztat.

Istnieje za to inny sposób. Każdy pilot (gracz) posiada w kombinezonie Laser Naprawczy. Po opuszczeniu statku można przy jego pomocy naprawić każdy statek. Wystarczy po prostu wycelować w statek i strzelić. Naprawa jest darmowa, ale bardzo długotrwała, opłaca się tylko dla małych statków (M3-5). No chyba że ktoś ma dużo cierpliwości i coś ciężkiego co położy na przycisku Lewy CTRL lub PPM. Można również, jeśli dysponujemy myszą bezprzewodową, po naciśnięciu PPM wyjąć z niej baterie. Jeśli mysz dysponuje wyłącznikiem zasilania, to wystarczy go wyłączyć. W obu przypadkach będzie prowadzony ciągły ogień (w tym przypadku z Lasera Naprawczego), a my będziemy mieć ręce wolne i spokojnie możemy napić się kawy, herbaty, czy co kto tam woli.
Podziękowanie dla Jagody za podsunięcie pomysłu z myszą bezprzewodową.

Można również naprawiać statki dzięki skryptom:
Mobile Ship Repair - skrypt dodaje fabrykę Laserów Naprawczych (w normalnej grze nigdzie nie są produkowane), które można zamontować na statkach (od M6 wzwyż), statki takie będą mogły dzięki temu naprawiać inne statki strzelając do nich.
Marine Repairs - skrypt powoduje że zamustrowani na statkach Marines, będą w razie potrzeby naprawiali statek, na którym są, jak i inne statki zadokowane do niego.
SLAM - Ship Labor and Maintenance - naprawa statków i kilka innych funkcji.

4. X3TC+XTC

XTC wprowadza kilka zmian w sposobie napraw statków, nie mamy w nim Lasera Naprawczego w Skafandrze.
Jest natomiast opcja wezwania Taladiańskiego Serwisu Naprawczego. Wezwać możemy poprzez GNS (Galactics News System) - dostęp do GNS mamy poprzez przypisanie odpowiedniego klawisza skrótu w Sterowanie/Interfejs. Naprawy realizowane są w Tel. Statku Naprawczym (TL), koszty napraw niestety większe niż w stoczniach.

Statki można również naprawiać we własnych Lotniskowcach.

Jeśli komuś bardzo brakuje Lasera Naprawczego w Skafandrze, ten mod XTC ModMod: Repair Laser for X3TC X-Tended 1.0R dodaje nam Laser Naprawczy do gry.

Oczywiście naprawy w stoczniach i własnym HQ gracza są takie same jak w X3TC.

Jak zdobyć plany statków:

1. X3R
Tylko poprzez wykonanie analizy statku w HQ. Jak to zrobić?
1.1 Zadokuj statkiem do HQ.
1.2 Wybierz w HQ "Dostosuj ustawienia stacji" i przenieś całe uzbrojenie ze statku do HQ. Jeśli statek ma jakieś upgrady to najlepiej przenieś je na inny statek. Analizowany jest tylko kadłub statku i całe wyposażenie utracisz w trakcie analizy.
1.3 Wybierz w HQ "Dostosuj ustawienia stacji" i poszukaj opcji "Dodaj do kolejki analiz", wybierz z dostępnej listy statków, statek, który chcesz analizować i kliknij na nim.
1.4 Wybierz w HQ "Informacje" i poszukaj opcji "Kolejka analiz", powinna tam być informacja o czasie i postępie procentowym analizy.
Uwaga, po skończeniu analizy, statek analizowany, zniknie, aby mieć ten statek ponownie, musimy go wybudować w HQ na podstawie zdobytego planu.

2. X3R+XTM
Oprócz opisanego w pkt.1 X3R sposobu, po wejściu w posiadanie jednego ze statków umożliwiających budowę innych jednostek (Pantera, Aran) dostaniemy możliwość zakupu planów statków w ofertach BBS na stacjach.

3. X3TC
Tu również plany statków zdobędziemy tak jak w pkt.1 X3R. Oprócz tego jak tylko staniemy się posiadaczem HQ również w ofertach na stacjach pojawią się propozycje zakupu planów statków. Na początek będą to plany myśliwców (M4-5), jeśli zakupimy takie plany to w następnej kolejności pojawią się plany większych statków. Tak więc jeśli chcemy zakupić plany dużych statków, musimy wcześniej nabyć plany mniejszych. Przy czym zasada ta obowiązuje tylko w obrębie jednej rasy. To znaczy jeśli będziemy kupować plany statków od Argonów, to tylko oni powiększą swoją ofertę zakupu planów. Jeśli będziemy chcieli kupić plany statku np. M7 u Splitów to musimy u nich zacząć kupować plany od najmniejszych jednostek.

#73 Yacek

    Komandor

  • Gwardia
  • 9433 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X: Rebirth

Napisano 14 wrzesień 2009 - 07:18

#72 Jak zmienić wersję językową gry?

Są dwa sposoby. Oba działają zarówno w X3R jak i TC. Gdyby jednak komuś nie zadziałał w X3R drugi sposób niech użyje pierwszego.

1. Należy w katalogu gdzie mamy zainstalowaną grę odszukać plik lang.dat, otworzyć do edycji (może być PPM i edytuj) i zmienić wpis 44 na 48 lub odwrotnie. Zależy jaką chcemy mieć wersję gry. 44 - angielska; 48 - polska.

Uwaga: w AP są teraz dwa pliki lang.dat jeden w katalogu głównym, drugi a katalogu addon, Zmienić trzeba oba.

2. Otwieramy właściwości ikony którą mamy na pulpicie i polu "Element docelowy" dodajemy na końcu parametr
-language 48 który zmieni język z angielskiego na polski
-language 44 zmienia z polskiego na angielski
Tak to ma mniej więcej wyglądać
E:\X3_Terran_Conflict\X3TC.exe -language 48
Oczywiście litera dysku może być inna, zależy gdzie kto sobie zainstalował grę. Ważne jest to aby po ...exe była spacja, a dopiero po niej -language 48.

I jeszcze jedna uwaga, jeśli wykonamy zmianę w sposób drugi, należy pamiętać że grę musimy uruchamiać z tego skrótu. Jeśli uruchomimy ja z innego (np. start/programy/...) to gra uruchomi nam się wtedy w wersji angielskiej. No chyba że mamy również zmienioną wersję sposobem pierwszym.

Dodatkowo w TC można pominąć intro dodając jak w sposobie drugim wpis -skipintro. Wtedy będzie to wyglądać tak:
E:\X3_Terran_Conflict\X3TC.exe -language 48 -skipintro

Jeśli grasz ze skryptami (w X3R z Bonus Packiem) to zadbaj zawczasu o spolszczenia tych skryptów i BP. Inaczej po zmianie wersji i uruchomieniu gry zobaczysz pełno readtextów.

3. Pojawił się również napisany przez <GM> program do zmiany wersji językowej. O programie możesz dowiedzieć się w tym temacie: X Language Changer, można też do w tamtym temacie pobrać wraz.

#74 Yacek

    Komandor

  • Gwardia
  • 9433 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X: Rebirth

Napisano 05 październik 2009 - 15:35

#73 Pobrany skrypt zapisał mi się jako plik MAN. Co mam zrobić?

Problem dość częsty ostatnio. Wina leży po stronie przeglądarek internetowych, które w celu uchronienia użytkownika przed pobranie plików nieznanego (dla nich typu) zmieniają automatycznie rozszerzenie pliku z .spk na .nam
Problem występuje na pewno w Internet Explorerze, podobno w Operze.
Nie ma problemu w Firex Foxie.
Jak w innych przeglądarkach jest, nie wiem.

Jak sobie z tym radzić?
Należy pobrać i zapisać plik skryptu w takiej formie jak podpowiada przeglądarka.
Następnie otwieramy folder, gdzie został zapisany plik i zmieniamy jego nazwę, a raczej rozszerzenie nazwy pliku z NAZWA_SKRYPTU.MAN na NAZWA_SKRYPTU.SPK.
Jeśli nie ma możliwości zmiany rozszerzenia, należy wybrać z paska narzędzi opcję "Narzędzie", z menu wybrać "Opcje folderów". Przejść na zakładkę "Widok" i poszukać opcji "Ukryj rozszerzenia znanych typów plików". Jeśli opcja ta jest "zafajkowana" to należy usunąć jej zaznaczenie poprzez kliknięcie na niej (fajka z lewej strony nazwy opcji zniknie) i potwierdzić zmiany klikając na przycisk "Zastosuj" lub od razu na przycisk "OK".
Teraz już będziemy mieć podgląd dla wszystkich plików na ich nazwy i rozszerzenia. Będziemy mogli również zmienić poprzez opcję zmiany nazwy możliwość zmiany rozszerzenia nazwy pliku, czyli tych trzech liter lub cyfr znajdujących się po kropce w nazwie pliku.
Uwaga, należy pamiętać że ta kropka widoczna teraz w nazwie pliku jest bardzo ważna dla systemu i musi pozostać.

#75 Yacek

    Komandor

  • Gwardia
  • 9433 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X: Rebirth

Napisano 08 grudzień 2009 - 16:55

#74 Wzajemne stosunki Ras


Są opisane w instrukcji na stronach 95-105.
Jeśli nie chce ci się szukać w instrukcji możesz sprawdzić na forum w temacie Relacje ras
Temat dotyczy TC, ale podobne relacje są w X3R.

#76 Yacek

    Komandor

  • Gwardia
  • 9433 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X: Rebirth

Napisano 11 luty 2010 - 07:40

#75 Zastosowanie rakiet
Jakie rakiety użyć na jakie cele? Odpowiedź na to pytanie znajduje się w dwóch tematach, jeden dotyczy X3R, drugi TC:
Rakiety - spis zastosowań X3R
Rakiety w TC - spis zastosowań
Dlaczego dwa tematy? W TC pojawiło się wiele nowych rakiet i szukamy dla nich zastosowań.

#77 Yacek

    Komandor

  • Gwardia
  • 9433 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X: Rebirth

Napisano 11 luty 2010 - 07:44

#76 O co chodzi z tymi cenami zakupu/sprzedaży? Jak ustawiać ceny we własnych fabrykach?
Cena zakupu=cena sprzedaży.
Jak to? A no tak. Opisze to na przykładzie Steków Wołowych.
Smażalnia steków sprzedaje je w cenach od 34 do 110 kr. Średnia cena to 72kr. Jeśli masz Stację Handlową ustawiasz w niej cenę na 72kr. Handlowcy z poleceniem kup po najniższej cenie będą szukać SW w cenach z przedziału 34-71kr. Handlowcy z poleceniem sprzedaj po najlepszej cenie, będą szukać fabryk gdzie będą mogli sprzedać SW w cenach z przedziału 73-110kr. I na tym będzie polegał zysk. Ceny sprzedaży w Smażalniach i ceny zakupu w fabrykach zależą od zapasów tego towaru w magazynie. Im go mniej, tym ceny wyższe i na odwrót.
Proste? czy jeszcze coś nie tak?

Aneks:
Średnia cena jest ceną domyślną dla SH.
Balansowanie tą ceną powoduje zwiększenie zysków jednostkowych przy zmniejszeniu obrotu lub zmniejszenie zysków jednostkowych przy zwiększeniu obrotów. Co teoretycznie może się równoważyć, ale w praktyce może być różnie.
Przykład: stawiamy SH w sektorze gdzie jest kilka fabryk potrzebujących SW, wtedy możemy podnieść cenę średnią o kilka kredytów. Nasze statki będą więcej skupowały SW, ale równocześnie dzięki dużemu zapotrzebowaniu na SW w sektorze towar ten nie powinien nam zalegać w magazynie tylko szybko schodzić z niego. Dzięki temu przy zmniejszeniu zysku jednostkowego będziemy mieć zwiększony obrót, a co za tym idzie zwiększone zyski.

PS. Ale ja się na handlu nie znam, wole walkę B)

Jeśli masz pytanie, chcesz coś dodać do opisu, pisz w tym temacie: Trading Station - pytanie.

#78 Yacek

    Komandor

  • Gwardia
  • 9433 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X: Rebirth

Napisano 10 marzec 2010 - 12:03

#82 Dodatkowe profile startowe

W X3R dodatkowe profile startowe dodawał tylko (chyba) XTM-em.
Do TC, ze względu na uproszczenie tworzenia takich profili, powstało już kilka różnych modów dodających dodatkowe profile startowe.
Dzięki tematowi Własne profile startowe - tutorial, każdy może stworzyć swój własny profil startowy. Jeśli podzieli się nim z innymi, dodam go do tej listy:

Lista profili startowych:
ATF Agent gamestart - Seathal
- 120: ATF Agent

Lucky Heir v1.0 (All pre 2.0 Plots complete) - Ketraar
- 103: Lucky Heir

Vanilla Malt Gamestarts 1.0 - Snowship
- 117: Yaki Insurgent
- 120: ATF Agent Start
- 190: ATF Captain
- 191: ATF Admiral
- 192: Pirate Profiteer
- 193: Clan Warrior
- 194: Atreus Tech
- 195: Dukes Dupe
- 196: Jonferco Chauffer
- 197: NMMC Prospector
- 198: OTAS Employee
- 199: Plutarch Transporter
- 200: Strong Arms Security
- 201: Terracorp's Commodore
- 202: Goner Split
- 203: Kha'ak Invader
- 204: Paranid War Priest
- 205: Lost Split
- 206: Teladi Defender
- 207: Bounty Hunter
- 208: Mercenary Leader

Profil startowy Tizonsk16 - Tizonsk16
- 200: Tizon

Profil startowy Alex Mercer - Tizonsk16
- 200: Alex Mercer

BlueBerry Game Start - Jagoda
- 235: Predator
- 236: J'on Taksówkarz
- 237: Paladyn
- 238: Argoński Agent
- 239: Boroński Książe
- 214: Egzekutor
- 215: Szpieg
- 216: Zbuntowana maszyna
- 217: Zapomniany górnik
- 218: Komiwojażer
- 219: Siły policyjne OTAS
- 220: Uciekinier
- 221: Rabuś
- 222: Yaki baron
- 223: Obiecujący pilot
- 224: Asy przestworzy
- 225: Gwiezdna wataha
- 226: Gwiezdny krzyżowiec
- 227: Gwiezdny kupiec
- 228: Gwiezdny pionier
- 229: Strażnik PTNI HQ
- 230: Poszukiwacz skarbów
- 231: Smak goryczy i zemsty
- 232: Wygnaniec Walhalli
- 233: Czerwony baron
- 234: Kolonizacja Capri Prime

Nowa opcja startowa Man Machine - Yacek
- 210: Man Machine
- 211: Xenon Invader

Spadkobierca - Yacek
- 213: Spadkobierca - opcja posiada własną misję.

#79 Yacek

    Komandor

  • Gwardia
  • 9433 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X: Rebirth

Napisano 12 marzec 2010 - 12:29

#83 Gdzie kupić Napęd Skokowy?

Pytanie pojawia się dość często, więc warto je dodać do FAQ.
W X3R sprawa była prosta, Napęd kupowało się w Świątyni Gonerów. Patch 2.5 dodał Napęd Skokowy do placówki Terracorp.
W TC Świątyń Gonerów nie ma. Po wykonaniu fabuły Gonerów, powstaje taka jedna, ale nie ma żadnych produktów na stanie.
Gdzie więc można kupić Napęd Skokowy?
1. Zobacz do tematu Encyklopedia w TC, znajdź w niej Napęd skokowy i już będziesz wiedział gdzie jest dostępny. Warunkiem jest jednak to że spotkaliśmy i skanowaliśmy statek posiadający taki Napęd w ładowni, lub byliśmy w sektorze gdzie był dostępny do kupienia Napęd. Tylko wtedy nowe urządzenie zostaje dodane do Encyklopedii.

2. Jeśli nie masz oporów przed skryptami to polecam: Mapę Scorpa, Universal Best Buys/Sells Locator, Teladi Information Service i będziesz wiedział gdzie i za ile można kupić każdy towar.

3. Jeśli nie masz Napędu w Encyklopedii, a opcja z pkt.2 Ci nie odpowiada to Napęd Skokowy można kupić:
Spoiler






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych