Skocz do zawartości

Poradnik stoczniowca amatora - czyli zrób sobie statek


Vrihedd
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

A ja mam taki problem już na samym początku :/

http://img132.imageshack.us/my.php?imag ... 908xn7.jpg

I do całości czynności jeszcze pytanie Czy da się pominąć całą tą obróbkę w 3ds Max (z prostej przyczyny nie mam go) aby zmienić tylko nazwę statku ilość dokowanych statków czy chociażby obsługiwane działa (pozmieniać właściwości, nie grafikę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy kompilacji/dekompilacji musisz pamiętać o zaznaczaniu opcji.

W tym przypadku trzeba użyć: x2bc -d Terran_M0.bob Terran_M0.bod

Polecam readme dołączone do x2bc.

Co do zmian właściwości statku to wystarczy odpalić go w Ship Creatorze i możesz pozmieniać mu wszystko poza grafiką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

25. W zakładce "Lasers/Weapons" ustalamy dostępną broń.

Mam takie pytanko załadowałem plik TShips.pck wybrałem np. Valhalle (chce jej dodać obsługę jednego rodzaju broni, tak na test załóżmy) i wchodzę w Customize Ship i w zakładce Lasers/Weapons nie jest nic zaznaczone. Cokolwiek zaznaczę nie ma wpływu na obsługę broni statku.

Inny przykład otworzyłem plik Centaura i tam są zaznaczone bronie, zmieniłem i to miało wpływ na obsługę broni w grze (nie wiem czemu tylko w przednich no ale coś się zmieniło)

Tak kombinowałem tak kombinowałem że statek na którym mi zależało wziął i zniknął z możliwości kupna 🤪 no i okazało się że save jest skopany. No to zaczynamy od nowa 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznaję, że nie wie, gdzie są pozapisywane bronie statków stworzonych w X3 lub XTM. Jeśli chodzi o zmianę broni dostępnych w wieżyczce to chyba (bo nie testowałem) trzeba wejść w zakładkę "turrets", zaznaczyć wieżyczkę, skopiować jej kokpit i korzystając z opcji "custom" zaznaczyć obsługiwane przez nią bronie (powinny być niezależne od głównego uzbrojenia).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu Cię w 100% popieram 🤪

Jak chcesz mieć jakiś "wykręcony" statek to ściągnij coś z sieci (lub zrób sam w wolnej chwili) i pobaw się parametrami ale tak, żeby zbytnio nie zakłócić równowagi. Do kompletu zainstaluj skrypt Ship Overtune (czy jakoś tak) a czasem będziesz mógł zainstalować na statku nadprogramowe dodatki, za które zapłacisz ekstra (w zależności od wartości samego statku - np. dodatkowe 100 m/s do Valhalli kosztowało ok. 100 tys. a 20 m/s do Hyperiona 16 milionów 😉 ) - taki wydatek na pewno pozwoli zachować umiar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

....

dzięki za rady i pomoc jeszcze raz :-)

PS i tak ostatnio nie robie nic innego niż latam strzałą i zbieram śmieci (statki) porozwalane po moim sektorze... potem tylko naprawa i sprzedaż i tak w kółko ;p piraci przylatują i próbują odzyskać split fire 🤪

A co do tego skryptu Ships Overtune to mi się podoba

Cytat

The mechanics sometimes will make mistakes when trying to overtune your ship and you might end up worse of than before. Most of the time you will find that the overtune goes well and as expected but it can cause problems. These problems include:

* The ship doesn't increase in speed, so you just lose the money you spent

* The ships engine could be damaged actually decreases the speed of your ship instead of increasing it

* Your ships hull might get damaged costing you extra to repair it

* Your equipment could be damaged or destroyed by the process

* Your goods in the cargo bay could be permantly damaged and lost.

Trzeba uważać 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Od kilku dni bawię się w stoczniowca. Jest to moje drugie podejście do projektowania i w końcu cos zaczyna mi wychodzić. Za pierwszym razem chciałem tylko przerobić któryś ze statków, niestety po mimo wielokrotnych prób, na różne sposoby nie przebrnąłem nawet przez punkt trzeci, czyli:

Cytat

3.Odpalamy 3ds maxa (lub Gmaxa) uruchamiamy skrypt DBOX i importujemy plik argon_M3.bod. Pojawia nam się coś takiego:

Czy mógłbym prosić o dokładniejsze wskazówki, jak dokładnie uruchamia się skrypt DBOX?

Instaluje się go do katalogu z programem do edycji to wiem, jak odpalić MAXskrypt'a też wiem. Jednak który ze skryptów importuje pliki BOD i przerabia je na pliki gmax'a to nie mam pojęcia. Przejrzałem też forum Ego, jednak nawet tam po mimo wielu innych wskazówek nie natknąłem się wzmiankę o tym jak to zrobić. Był bym wdzięczny za pomoc.

To jest efekt moich dotychczasowych starań, podejście numer 2 - Tworzenie od zera:

http://img19.imageshack.us/my.php?image=capture10032009225841.jpg

http://img4.imageshack.us/my.php?image=capture10032009230107.jpg

Jak widać dłuuuuga droga przede mną. Sam nie wiem czy uda mi się to ukończyć. Podejrzewam problemów będzie nie mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

(...) Jednak który ze skryptów importuje pliki BOD i przerabia je na pliki gmax'a to nie mam pojęcia(...)

W prawym menu, tam gdzie tworzysz i modyfikujesz obiekty masz zakładkę z młotkiem o nazwie "Utilities". Klikasz ją i pojawia ci się lista przycisków, jeden z dolnych nazywa się "MAXccript".

Naciskasz go, pojawia się kolejna lista przycisków a pod nią lista rozwijana. Na niej powinien widnieć skrypt DBOX2. Jeśli nie ma to najpierw musisz wcisnąć guzik "Run script" i odpalić losowy skrypt z katalogu DBOX (nie pamiętam który ale zawsze mi się udawało, może wszystkie działają tak samo").

Jak uda się już wybrać z listy DBOX2 to pojawia się dodatkowe menu z opcjami importu/exportu.

Ważne żeby model importować z niezmienionymi opcjami:

Mam nadzieję, że w Gmaxie działa to tak samo jak w 3dmaxie.

P.S. Fajny model, klimatyczny.

P.P.S. Jak będziesz importować jakiś model wybierz taki, którego teksturę będziesz chciał wykorzystać (jeśli w ogóle będziesz korzystać z tekstur X3) - ułatwisz sobie potem pracę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za wyjasnienia zaraz bede probowal. Poprzednio jak wciskalem "run script" to nic sie nie dzilo, dlatego pierwsze podejscie zakonczylo sie fiaskiem. Moze tym razem bedzie lepiej, a wrecz jestem tego pewien.

Co do textur to problem rozwiazuje zapisywanie ich w formacie "dds" jednak nad tym jeszcze nie myslalem, na razie obnizam ilosc poligonow, mam ok 12.000 chce zejsc do 10.000, musze cos tez jeszcze zrobic z turbinami.

Jeszcze raz dzieki. Elo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam.

Juz jakis czas pracuje nad nowym statkiem i przyszedł chyba czas aby zaprezentować go publicznie. Wydaje mi się że zbliżam się do końca tego projektu, jednak jako początkujący moder niczego nie mogę być pewien.

Tak czy inaczej oto Proteusz:

http://img11.imageshack.us/my.php?image=proteusz1.jpg

http://img27.imageshack.us/my.php?image=proteusz2.jpg

http://img27.imageshack.us/my.php?image=proteusz3.jpg

http://img25.imageshack.us/my.php?image=proteusz6t.jpg

http://img17.imageshack.us/my.php?image=proteusz7.jpg

Jak widać nie jest on idealny. Dlatego zastanawiam się czy dodawać go do gry. Może mierze za wysoko?

Wypowiedzcie się proszę co o tym sądzicie, wszelkie rady, uwagi i krytyka mile widziane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem pod wrażeniem. Widać że sporo pracy w to włożyłeś i nie mam sumienia krytykować. Model jest dopracowany i chętnie bym polatał czymś takim. Jaka to klasa?

Co do modelu, to widać duży wpływ nauki o aerodynamice, co w związku z faktem że w X3 statki nie mogą lądować na planetach jest bez znaczenia dla kształtu statku. Ale z drugiej strony, takie kształty są dla nas pilotów jakby znajome, łatwo oswajalne i dzięki temu czujemy się za sterami takich statków jak w domu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zastanawiałem się jeszcze nad tym, zawsze odpowiadało mi uzbrojenie Sssssssplitów, jednak statek nie przypomina żadnej rasy więc sporwa jest otwarta.

Niestety nie mogę powiedzieć kiedy i przerobię go na grywalny mod, nie mam jeszcze elementów potrzebnych do tej operacji, jak i nie posiadam jeszcze potrzebnej wiedzy, do tej pory skupiałem się na nauce modelingu. Nie mam również wymaganych elementów do tej "operacji" , a także nie jestem do końca pewien czy textóry przeze mnie dodane będą współgrać z silnikiem gry, czytałem na forum Ego topic z wytycznymi, których trzeba się trzymać (rodzaje plików, rozdzielczosć itp.) jednak nie wszystko zrobiłem jak powinienem, więc nie mogę mieć pewnosci czy będzie działać.

Postaram się jednak spróbować, choć to pewnie potrwa za nim naucze się jak to robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rewelacyjny model. Widać, że masz talent i poświęciłeś mu dużo pracy.

Tak jak przedmówcy chętnie bym zobaczył ten statek w grze a nawet usiadł za jego sterami. Proponuję przypisać statek Argonom lub Splitom - z nimi najbardziej kojarzy mi się jego linia.

Jak będziesz umieszczać na nim uzbrojenie weź pod uwagę, że "fabryczne" działka są duże i mogą oszpecić model. Albo spróbuj je schować wewnątrz skrzydeł i kadłuba albo spróbuj stworzyć własne (sam nie jestem pewien jak, ale jest gdzieś opis).

Ogólnie: dla mnie BOMBA :ph34: 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

A jednak nie bede przerabial moich statkow na X. Tworzylem je po to a by nimi latac, jednak od kiedy zaczolem bawic sie w modelowanie i w dodatku calkiem sprawnie idzie mi nauka, praktycznie ani razu nie wlaczylem komputera aby grac, a siedze przy kompie po 8 - 12 godzin dziennie. Dodatkowo uwarzam, ze moje modele nie sa na tyle dopracowane aby mozna bylo beszczescic nimi serie X... moze jeszcze ten http://w985.wrzuta.pl/film/6TGWmpTV481/gruchot (sami widzicie, nie ma jeszcze nawet nazwy) ale proteusz http://w498.wrzuta.pl/film/0d3uVxPOiFi/prezentacja_proteusza, na pewno nie. Pracoje juz nad nastepnym smigaczem http://img2.imageshack.us/my.php?image=dagger1.jpg i tez chce go jak najszybciej skonczyc. Zas siedziec przy komputerze tez nie moge wiecej niz siedze do teraz.

Jak ktos chce moge odstapic pliki zrodlowe, ja jednak musze dalej koncentrowac sie na nauce.

Pozdawiam i udanych lowow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam ponownie

Zrobiłem se dłuższą przerwę od xsów i robienia statków.

Niedawno jednak wróciłem do tego.

Zrobiłem 4 statki (avatar) i chciałbym je wprowadzić do x3 reuniona lub nawet do XTM no i mam problem.

Wgrywam je Plugin Managerm każdego osobno (nie jako paczkę statków) i nigdy nie występują razem szczególnie w XTM

(w podstawowym reunionie mi się raz udało ale to były tylko testy)

Jak się robi paczkę statków tak by to był jeden skrypt może wtedy będę miał w stoczni wszystkie 4 statki.

p.s.

Jak gram XTM, a zaczynam od początku, to po jakimś czasie gra mi wyskakuje do winda i pojawia się komunikat

"file not found"

To w sumie nie ten dział ale może mieć to coś wspólnego z wprowadzaniem własnych statków do gry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...