Skocz do zawartości


- - - - -

Poradnik stoczniowca amatora - czyli zrób sobie statek


52 odpowiedzi w tym temacie

#11 Vrihedd

    Pilot

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 132 postów
  • Rasa: Nieznana

Napisano 12 październik 2008 - 11:36

Jak wypakowujesz pliki pobaw się opcjami dekompresji:

Dołączona grafika

Jedna opcja daje pliki .bob i .bod a druga .pbb .pbd.

#12 randal

    Pilot

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 15 postów

Napisano 12 październik 2008 - 16:41

Mam kolejny problem :(
Mianowicie wg. p.9 importuje plik argon_M3_scene.bod. (zaznaczona opcja scene)i pojawiają mi się takie czerwone boxy bez tekstury , a ty piszesz że mam zaznaczyć model argon nowy a go tam niema , jest tylko box o takiej nazwie.
No to zmieniam nazwe tego boxu na Bships ..itd.
P 10. Następnie eksportuje (export all , zaznaczone scene) całość.
No i importuje to samo jako co body czy scene ?

#13 Vrihedd

    Pilot

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 132 postów
  • Rasa: Nieznana

Napisano 12 październik 2008 - 17:12

Importujesz scenę.
Nova powinna była się wgrać, jeżeli w katalogu na kótry wskazuje nazwa obiektu novy (czyli ships\objecys\argon...) masz plik w formacie .bod. Jeśli się nie pojawia w okienku "Listener window" powinno być wyjaśnienie dlaczego tak jest. To samo dotyczy innych boxów - jeżeli są. Z tego co wiem, nazwy obiektów odnoszą się do ścieżek dostępu do plików w strukturze katalogów gry.

#14 randal

    Pilot

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 15 postów

Napisano 16 październik 2008 - 17:00

No wszystko w porządku kończę na razie pierwszy statek, już odbyłem loty próbne na razie bez zaprogramowanych wieżyczek
i laserów .
Natomiast mam inny problem . Gdy chcę zaimportować większy statek niż nowa np. argon m2 to wyskakuje mi okienko:
"--Rutime error : Out of scripter memory - use options to increase"
Gdzie i jak mogę zwiększyć tą pamięć w skrypcie , co mogę z tym zrobić?

P.S.
Czy można zastosować własne tekstury np.jpg ?

#15 Azakal

    Porucznik

  • Przyjaciele
  • PipPipPipPip
  • 790 postów
  • LokalizacjaBydgoszcz
  • Rasa: Khaak
  • Gram w: X: Beyond the Frontier, X2: The Threat, X3: Reunion, X3: Terran Conflict

Napisano 16 październik 2008 - 17:19

randal napisał:

Gdy chcę zaimportować większy statek niż nowa np. argon m2 to wyskakuje mi okienko:"--Rutime error : Out of scripter memory - use options to increase"


Bo statek za duży i nie mieści się :unsure:

#16 Vrihedd

    Pilot

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 132 postów
  • Rasa: Nieznana

Napisano 17 październik 2008 - 21:34

randal napisał:

No wszystko w porządku kończę na razie pierwszy statek, już odbyłem loty próbne na razie bez zaprogramowanych wieżyczek
i laserów .
Natomiast mam inny problem . Gdy chcę zaimportować większy statek niż nowa np. argon m2 to wyskakuje mi okienko:
"--Rutime error : Out of scripter memory - use options to increase"

Czy masz zaznaczoną opcję "Load highest LOD"? Jeśli nie to bywa, że wyskakuje ten komunikat.
Jeśli masz zaznaczoną to nie wiem jak zwiększyć ustawienie pamięci. Za mało o tym wiem :unsure: .

randal napisał:

Czy można zastosować własne tekstury np.jpg ?

Można. Mój statek w używa z powodzeniem dwóch .jpg. Chociaż, z tego co wiem, .dds-y są efektywniejsze z powodu obsługi wielu warstw i przezroczystości.

#17 randal

    Pilot

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 15 postów

Napisano 18 październik 2008 - 11:35

Mam problem z ustawieniem widoku z kokpitu.
Po zaimportowaniu novy mam novę i sześcian .
Wywalam novę wklejam własny statek odpowiednio go nazywam, ustawiam sześcian jako obiekt potomny.
Korzystam też oczywiście z polecenia Reset XForm do obydwu obiektów następnie eksportuje do pliku Component
ustawienie cockpitu.( eksportuje do pliku 04cat/types/component )
W ship creator ustawiam ścieżkę do mego pliku component i wgrywam swój statek.
Mimo to zawsze kamerę z kokpitu mam centralnie w środku statku .
W rozpakowanych folderach cat. component występuje kilka razy : cat 04, cat 05 i cat 06
Czy wszystko jedno z którego components korzystam jeżeli nie tu robie błąd to już nie wiem gdzie

#18 LeWaR

    Admirał

  • Admiralicja
  • 1920 postów
  • Rasa: Teladi
  • Gram w: X2: The Threat, X3: Reunion, X3: Terran Conflict, X3: Albion Prelude, X: Rebirth

Napisano 18 październik 2008 - 12:08

robisz błąd, im wyższy numer tym ważniejszy. zrzuć wszystkie dane statku do jakiegoś katalogu i zrób plik xsp - samo się wgra gdzie trzeba....

#19 randal

    Pilot

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 15 postów

Napisano 18 październik 2008 - 13:32

Zrobiłem tak jak mi poradziłeś LeWaR ( wszystkie pliki do jednego katalogu, a plik component z cat 06, wyższego nie ma) ale nie pomogło.
Czy w takim bądź razie mogę prosić Szanownych Panów Stoczniowców o podesłanie mi pliku bob któregokolwiek z waszych
statków na maila: Jarobos@wp.pl
Będę miał porównanie i może dojdę gdzie tkwi błąd.

#20 Vrihedd

    Pilot

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 132 postów
  • Rasa: Nieznana

Napisano 18 październik 2008 - 21:55

Problem polega na tym, że tworząc plik. xsp w "Ship creatorze" powinieneś zaimportować plik components.txt (opcja jest w odpowiedniej zakładce). Jak to zrobisz twój "punkt widzenia" powinien być umieszczony we właściwym miejscu.
Plik .bob ani .bod nie ma tu nic do rzeczy. Sprawdziłem, że nawet eksport modelu bez sześcianu kokpitu daje właściwy punkt widzenia, jeśli w pliku components.txt ręcznie wpiszę właściwe koordynaty.
// Generated by DBOX2 at 2008-10-06 00:13:27
 
// Automatically generated components file
// Delete this file and run the game to regenerate from body/cut data
 

SCTYPE_COCKPIT; 1;

ships\argon\Dionizos_MTS; 1;
NULL; -0.000000;0.077995;0.949416; 0.000000;0.000000;0.000000;


Tak wygląda ten plik w przypadku mojego Dionizosa.
Skopiuj sobie taki plik w odpowiednie miejsce, wyeskportuj z maxa położenie kokpitu a potem zedytuj plik kasując wszystkie statki poza Twoim własnym i zmień liczbę po "SCTYPE_COCKPIT" na "1". Taki plik każ zaimportować "creatorowi" - powinno pomóc.





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych