Skocz do zawartości

X3: Farnham's Legacy - nowa gra Egosoftu! To nie żart!


Sorkvild
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dołączam się do słów Aldaran - wiele osób będzie niezmiernie wdzięcznych za spolszczenie.

Pograłem kilka godzin i przyznać muszę, że to chyba najlepsza gra z serii X ( w X4 Foundation nie grałem ) więc tylko " chyba ". Ale też fabuła przypomina trochę X Rebirth - gdzie trzeba było szukać bramy do innej lokalizacji pośród licznych autostrad.

Mam trochę dziwne wrażenie, iż pozbierali najlepsze mody do TC i AP i zrobili z tego pełną grę co dało wielką funkcjonalność biorąc pod uwagę, że jest darmowe jest to wielki ukłon do ludzi którzy te modyfikacje tworzyli z myślą o ulepszeniu gry.

Dla przykładu gra Farming Simulator 17 była taka sobie i dopiero po zainstalowaniu modów ( darmowych ) stała się grywalna. Następnie panowie z Giants Software pozbierali najlepsze mody do kupy nic nie płacąc autorom modów i wypuścili Farming Simulator 19 każąc sobie słono płacić - według mnie to cios poniżej pasa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem test wydajności katując tą grę 24 h..

Sprzęt -

system - windows 7 Ultimate

procesor AMD Athlon (fm) II X4 640, 3000 Mhz, rdzenie 4

RAM - 4 Giga

Grafika - GeForce GT 530 2 Giga

Żadnych lagów w grze nie stwierdzono ( nawet w momencie pobierania aktualizacji automatycznych ) gra działała płynnie.

P.s. jeżeli komuś się zechce rozpocząć od razu swobodną grę to daleko nie zajdzie - rozgrywka jest podobna do X3 AP, ale też zupełnie inna - sprawdziłem też mod kokpitów - " PSC01's CockpitMod " autor reaktywował linki do moda - działa bez problemów -

- Jedynie co trzeba zrobić po zainstalowaniu ( WAŻNE !!! ) - Po oddokowaniu ze stacji TRZEBA wyjść ze statku i z powrotem do niego wsiąść - wszystko w kokpicie wróci na swoje miejsce i odblokuje wszystkie kokpity ( nie wiem czemu autor moda tak sobie wymyślił, pewnie był jakiś cel )

Mam nadzieję, że mnie tutaj nie skatują za podanie linku ( pliki przeskanowane programem NORTON Antywirus i brak problemów )

https://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=254635

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Nigdy nie miałem dłuższego kontaktu z serią X. Zawsze mnie odrzucał brak możliwości lądowania na planetach. Którą część byście polecali na początek? Myślałem o X3 - FL. Ona zwiera TC i AB. Z tego co widzę nie ma tu kampanii Reunion. Jak rzumiem, to co różni wszystkie wymienione tytuły X3, to ścieżka fabularna? Powinienem zacząć od TC? Te wątki fabularne są ciekawe?

Poza tym. X4 obejrzałem na paru filmach i wygląda bardzo ciekawie. Jak się ma Rebirth do reszty serii?

I kwestia modów. Do FL są jakieś mody? Są jakieś, które po prostu trzeba mieć? Na 100% zainstaluje ten z kokpitem, tylko muszę ogarnąć jak się mody instaluje. XRM z FL działa?

Spolszczenia do FL chyba nie ma i raczej nie będzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.09.2021 o 15:08, Unseen napisał:

Nigdy nie miałem dłuższego kontaktu z serią X. Zawsze mnie odrzucał brak możliwości lądowania na planetach. Którą część byście polecali na początek? Myślałem o X3 - FL. Ona zwiera TC i AB. Z tego co widzę nie ma tu kampanii Reunion. Jak rzumiem, to co różni wszystkie wymienione tytuły X3, to ścieżka fabularna? Powinienem zacząć od TC? Te wątki fabularne są ciekawe?

Poza tym. X4 obejrzałem na paru filmach i wygląda bardzo ciekawie. Jak się ma Rebirth do reszty serii?

I kwestia modów. Do FL są jakieś mody? Są jakieś, które po prostu trzeba mieć? Na 100% zainstaluje ten z kokpitem, tylko muszę ogarnąć jak się mody instaluje. XRM z FL działa?

Spolszczenia do FL chyba nie ma i raczej nie będzie?

Zobaczylem ta gre na gog i sie zarejstrowalem ponownie tutaj. Powiem krotko zacznij od X3 FH bo to najnowszy produkt i dziala naprawde dobrze. Poprzednie czesci mozesz smialo narazie odpuscic. Jezeli cie wciagnie to i tak zagrasz. Ja gralem w x3 tc or x3 ap poprzednie czesci mi nie podeszly. Ba nawet najnowsze x4 mi nie podchodzi. Ale to jest powrot klasyki x3 i zagrywam sie strasznie. Zaraz zona bedzie mnie na sile od komputera odciagac 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.09.2021 o 16:37, arto napisał:

Zobaczylem ta gre na gog i sie zarejstrowalem ponownie tutaj. Powiem krotko zacznij od X3 FH bo to najnowszy produkt i dziala naprawde dobrze. Poprzednie czesci mozesz smialo narazie odpuscic. Jezeli cie wciagnie to i tak zagrasz. Ja gralem w x3 tc or x3 ap poprzednie czesci mi nie podeszly. Ba nawet najnowsze x4 mi nie podchodzi. Ale to jest powrot klasyki x3 i zagrywam sie strasznie. Zaraz zona bedzie mnie na sile od komputera odciagac 😉

Dzięki. Super, że ktoś tu żyje. 😀 X3 - Farnham's Legacy zawiera TC i AP, więc zacznę zgodnie z chronologią uniwersum od TC, bo zakładam, FL (2021) różni się tylko fabularnie, a zawiera, to co 2 pozostałe dodatki (?). Które mody warto do TC doinstalować? Nie lubię ułatwień..XMR rzeczywiście jest obowiązkowy jak niektórzy piszą? Ma jakieś wady?

XMR z tego co czytałem nie posiada jeszcze aktualizacji do najnowszego updejtu FL. Jeżeli TC mi się spodoba, to zanim go skończę , to pewnie pojawi się już aktualizacja. Czytałem, że niektórzy zarzucają XMR dla FL zbytnie ułatwienie gry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz przejść fabuły poznając historię uniwersum lub spokojnie się rozwijać to faktycznie możesz zacząć od TC. Jak wolisz walkę to AP lub od razu AP+XMR. XMR został stworzony raczej z myślą o AP, lepiej instalować na nim niż na TC.

Zasadniczo TC i AP różnią się tylko głównymi fabułami i tym, że w AP trwają ciągłe walki.

XMR dodaje dużo statków do wyboru, masę latających piratów i ciągłe najazdy Xenonów - doskonały mod dla miłośników kosmicznych potyczek.

FL różni się od dwóch poprzednich. Kosmos jest całkiem przebudowany. Na początku nie masz dostępu do całego uniwersum, bramy powoli będą się otwierać. Mechanika gry niby ta sama, choć ma pewne usprawnienia.

XMR nie będzie działał z FL, chociażby z powodu innego układu wszechświata. Chyba że powstaje jakąś specjalną wersja pod FL. W sumie to nie śledzę tematu, jakoś trudno mi do X3 wrócić po zmianach w X4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.09.2021 o 15:03, Adrian_Wir napisał:

Jeśli chcesz przejść fabuły poznając historię uniwersum lub spokojnie się rozwijać to faktycznie możesz zacząć od TC. Jak wolisz walkę to AP lub od razu AP+XMR. XMR został stworzony raczej z myślą o AP, lepiej instalować na nim niż na TC.

Zasadniczo TC i AP różnią się tylko głównymi fabułami i tym, że w AP trwają ciągłe walki.

XMR dodaje dużo statków do wyboru, masę latających piratów i ciągłe najazdy Xenonów - doskonały mod dla miłośników kosmicznych potyczek.

FL różni się od dwóch poprzednich. Kosmos jest całkiem przebudowany. Na początku nie masz dostępu do całego uniwersum, bramy powoli będą się otwierać. Mechanika gry niby ta sama, choć ma pewne usprawnienia.

XMR nie będzie działał z FL, chociażby z powodu innego układu wszechświata. Chyba że powstaje jakąś specjalną wersja pod FL. W sumie to nie śledzę tematu, jakoś trudno mi do X3 wrócić po zmianach w X4.

Walka nie jest najważniejsza. Bardziej mnie kręcą kwestie fabularne i eksploracyjne. Lubię książki sci-fi. Planuje zacząć od TC bez modów (chyba, że jakieś naprawdę warto. No na 100% muszę mieć kokpit. Przydałoby się też ulepszyć oprawę audiowizualna.), a jak mnie wciągnie to AP z XMR i później FL. Przyjemnie się na padzie gra.

Da radę jakoś zwiększyć czcionkę interfejsu? W 1440p ledwo co widać, a mam monitor 32".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.09.2021 o 16:48, Unseen napisał:

Walka nie jest najważniejsza. Bardziej mnie kręcą kwestie fabularne i eksploracyjne. Lubię książki sci-fi. Planuje zacząć od TC bez modów (chyba, że jakieś naprawdę warto. No na 100% muszę mieć kokpit. Przydałoby się też ulepszyć oprawę audiowizualna.), a jak mnie wciągnie to AP z XMR i później FL. Przyjemnie się na padzie gra.

Da radę jakoś zwiększyć czcionkę interfejsu? W 1440p ledwo co widać, a mam monitor 32".

To musisz zrozumiec jedna rzecz. Mody w tej grze to 50% jej wartosci. Za to wszyscy kochamy ta serie. Czyta gra jest tak sucha, ze az boli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby było jasne, ja jestem ogólnie wielkim zwolennikiem modów. W stalkera gram już z 10 lat na modach. Wyszedłem tylko może z mylnego założenia, że skoro dużo gier z tej serii przede mną, to może pierwsza grę przejść bez modów. Takich w znaczny sposób zmieniających grę. Jeżeli do TC są jakieś mody dodające dodatkową fabułę/misje fabularne to chętnie usłyszę propozycję takich. Czy jak już wcześniej pisałem jakichkolwiek z grupy - must have. Przeglądam dział TC i jest tego tyle, że nie wiadomo co wybrać.

Dodałem mod z kokpitami. Świetnie zrobiony - zupełnie jak nie mod.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.09.2021 o 22:23, Unseen napisał:

Żeby było jasne, ja jestem ogólnie wielkim zwolennikiem modów. W stalkera gram już z 10 lat na modach. Wyszedłem tylko może z mylnego założenia, że skoro dużo gier z tej serii przede mną, to może pierwsza grę przejść bez modów. Takich w znaczny sposób zmieniających grę. Jeżeli do TC są jakieś mody dodające dodatkową fabułę/misje fabularne to chętnie usłyszę propozycję takich. Czy jak już wcześniej pisałem jakichkolwiek z grupy - must have. Przeglądam dział TC i jest tego tyle, że nie wiadomo co wybrać.

Dodałem mod z kokpitami. Świetnie zrobiony - zupełnie jak nie mod.

To z miejsca ci podaje liste modow must have w mojej opinii:

- NPC Bailing Addon

- Salvage Claim Software

- Numeric Race Rank Titles

- Ship killed notifications

- Missile Defense Mosquito

- Follow me/Remember homebase + wingman

- Race Response Fleet

- Satalite Early Warning Network

- Factory Complex Constructor

- Befehlsbibliothek

- Masive set home base

- Jump Beacon

- SLAM - Ship Labor and Maintenance, with Repairs!

- Global Friend Foe Upgrade

- Blacklist Manager

- Commodity Logistics Software

- Galaxy Explorer

Jak widzisz lista jest dluga a i tak bedzie to jakies 50% z ktorymi ja gram. Ta gra MUSI byc zmodowana by byla sensowna. Zreszta pograsz to sie sam przekonasz. Mozesz tez zainstalowac mod typu total conversion ale za tym np ja nie przepadam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.09.2021 o 02:03, arto napisał:

To z miejsca ci podaje liste modow must have w mojej opinii:

- NPC Bailing Addon

- Salvage Claim Software

- Numeric Race Rank Titles

- Ship killed notifications

- Missile Defense Mosquito

- Follow me/Remember homebase + wingman

- Race Response Fleet

- Satalite Early Warning Network

- Factory Complex Constructor

- Befehlsbibliothek

- Masive set home base

- Jump Beacon

- SLAM - Ship Labor and Maintenance, with Repairs!

- Global Friend Foe Upgrade

- Blacklist Manager

- Commodity Logistics Software

- Galaxy Explorer

Jak widzisz lista jest dluga a i tak bedzie to jakies 50% z ktorymi ja gram. Ta gra MUSI byc zmodowana by byla sensowna. Zreszta pograsz to sie sam przekonasz. Mozesz tez zainstalowac mod typu total conversion ale za tym np ja nie przepadam.

Dzięki, sprawdzę. Tak na pierwszy rzut oka, to np: "jump beacon", czy "galaxy explorer" to nie są w sumie takie mega ułatwienia? Szczególnie dla kogos kto gra 1 raz i lubi sobie eksplorować i poznawać uniwersum gry? Te mody będą działać przy grze w wersji PL?

Do FL, to pewnie za wcześnie (a pewnie i tak już nie powstaną), ale są jakieś modyfikacje do TC i AP szczególnie wybitne od strony fabularnej? Opowiadające jakąś ciekawą historię?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mają plik L048-xxx.xml to będą działać z polską wersją. Jeśli nie to robisz kopię pliku L044-xxx.xml, zmieniasz nazwę na L048-xxx.xml, otwierasz plik z jakiegoś notepada++ (lepiej nie z systemowego notatnika, może zmienić kodowanie pliku) i na początku pliku, przy language zmieniasz id="44" na id="48". Skryptu to nie przetłumaczy, ale sprawi że zamiast read-tekstów będą się wyświetlały angielskie teksty. Ewentualnie możesz przetłumaczyć skrypt i wrzucić tu na forum 😀

Co do modów fabularnych - o jako takich dodających nowe fabuły do TC i AP nie słyszałem. Są całkowite konwersje gry, opowiadające o innym wszechświecie, innych wydarzeniach, zawierające swoje fabuły. Jak skończysz te z TC i AP możesz je sprawdzić. To np. XTC, ToTT... Kiedyś były polonizowane, ale mamut padł i tyle było. Do XTC mam gdzieś chyba spolszczenie, które zacząłem robić, ale zatrzymałem się właśnie na fabułach. Więc te będą po angielsku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tłumaczenie XTC na takim etapie:

"7211-L048 - 75% - zostały opisy sektorów i kilka tekstów encyklopedii

7212-L048 - 99% - zostały pojedyncze wiersze ustawień

7213-L048 - 100% - (polecenia konsoli)

7214-L048 - 0% - (wiadomości dot. wydarzeń)

7215-L048 - 0% - (teksty encyklopedii)

7216-L048 - 100% - (misje ze stacji)

7217-L048 - 0% - (fabuły)

7218-L048 - 100% - (wersja gry)

9500-L048 - 0% - Galactic News Service

conversations - 100%

L\true\gamestarts - 100% - (opisy startów)"

?

Czytam, że kokpity dopasowałeś też do tego moda. Mamut to jakiś FTP, który padł i nie było backupu?

Ponawiam pytanie. Jest sposób żeby powiększyć czcionkę interfejsu gry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to ostatnia wersja jaka była. Potem dalem sobie spokój. Ogólnie twórcy XTC nie mieli chyba doświadczenia z tłumaczeniami, napisali moda tak, że trudno było to poprawnie przetłumaczyć jeśli chodzi np. o polskie odmiany. W końcu miałem go dosyć i zarzucił ten projekt. Tym bardziej, że zainteresowania nie było.

MamutHQ był stroną na której były hostowane spolszczenia. Niestety, padł. Backup-u chyba nie było, więc udało się odzyskać tylko to co wrzucili gracze na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.09.2021 o 16:43, Adrian_Wir napisał:

Tak, to ostatnia wersja jaka była. Potem dalem sobie spokój. Ogólnie twórcy XTC nie mieli chyba doświadczenia z tłumaczeniami, napisali moda tak, że trudno było to poprawnie przetłumaczyć jeśli chodzi np. o polskie odmiany. W końcu miałem go dosyć i zarzucił ten projekt. Tym bardziej, że zainteresowania nie było.

MamutHQ był stroną na której były hostowane spolszczenia. Niestety, padł. Backup-u chyba nie było, więc udało się odzyskać tylko to co wrzucili gracze na forum.

Eeee. to ja tu widzę że piloci wiedzą co robią a ja tu taki malutki 😠 heheheheee

No to czemu mi kurła te mody jeszcze nie chodzą jak tu sami specjaliści od zamieszania 🥰

To moje wypociny przy waszych malowaniach to jak szczyny argońskiego kota na śniegu 😆

A wiele w gwiazdach bywałem i tutaj przeczytałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy. XTC to całkowita konwersja. Jak chcesz poznać X3 to lepiej zacząć od podstawki. Można dodać parę skryptów, ewentualnie mody pokroju XMR, które nie zmieniają świata a jedynie dodają zawartość. Jak się komuś podstawowy X3 znudził, to sięga po całkowite konwersje. Ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zacząć od XTC. Tylko jak pisałem, tłumaczenie tego jest niepełne, a do tego ma pewne mankamenty związane z założeniami twórców moda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.09.2021 o 02:03, arto napisał:

To z miejsca ci podaje liste modow must have w mojej opinii:

- NPC Bailing Addon

- Salvage Claim Software

- Numeric Race Rank Titles

- Ship killed notifications

- Missile Defense Mosquito

- Follow me/Remember homebase + wingman

- Race Response Fleet

- Satalite Early Warning Network

- Factory Complex Constructor

- Befehlsbibliothek

- Masive set home base

- Jump Beacon

- SLAM - Ship Labor and Maintenance, with Repairs!

- Global Friend Foe Upgrade

- Blacklist Manager

- Commodity Logistics Software

- Galaxy Explorer

Jak widzisz lista jest dluga a i tak bedzie to jakies 50% z ktorymi ja gram. Ta gra MUSI byc zmodowana by byla sensowna. Zreszta pograsz to sie sam przekonasz. Mozesz tez zainstalowac mod typu total conversion ale za tym np ja nie przepadam.

A tu mała paczka spolszczeń modów, również w częsci i tych, może Ci pomoże zacząć zabawe z x3

http://xudb.pl/topic/2914-prosba-o-spolszczenia/page__hl__spolszczenia__fromsearch__1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...