Skocz do zawartości

X4 - pierwsze wrażenia


szczekan
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 1.12.2018 o 20:22, glouver napisał:

Działa. Ale widocznie Twój skaner pudłuje.

On działa w 3D.. obracaj statkiem i może coś ustrzelisz. ;p

A jak nie to zmień miejscówkę.

Być może masz rację. Gra jest chyba za łatwa bo w podstawowym statku poradzić sobie z Xeonon P to lekka przesada.

Najgorsze że mi piraci wyskakują ze statków i nie mam co z nimi robić bo jeszcze nie ogarnąłem jak wydawać inne polecenia dla innych zimków poza tym bycia skrzydłowym..

Jest kolejna łatka do pobrania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 236
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Kolejna niespodzianka...

Latając po sektorach na początku gry była wielka pustka.

Teraz widzę, że jednak frakcje przejmują sektory i się rozbudowują.

Chyba zrobili tak iż npc startuje z minimalnego poziomu i wraz z wpływem gracza na ekonomie szybciej lub wolniej rozwijają się.

W zależności z kim handlujemy.

Naprawdę, ta gra "żyje" i duży wpływ ma to z kim handlujemy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się ja miałem problem ze znalezieniem "ruchliwych" sektorów ale trafiłem na jakąś autostradę aż w końcu doleciałem do Argon Prime aby podbić poziom repy u jakiejś Pani. Jednak autostrada sprawiła, że poznałem 11 nowych sektorów. Jakby co jej wlot można znaleźć na Pn-Zach od Black Hole Sun IV w sektorze Second Contact II Flashpoint 😀 To te wrota które prowadzą na południe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super. A czy w innych sektorach spotykaliście NPCków z wyższymi poziomami umiejętności i czy wszystkie skille są widoczne w menu rozmowy? Na razie kręcę się w początkowych okolicach i widziałem tylko takich z morale/engineering (0 lub 1). Przy próbie przypisania ich do jakiejś roli na moim statku w każdej mieli 0 gwiazdek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.12.2018 o 08:27, housik napisał:

Mi kosmos się podoba, właśnie pustki mi odpowiadają bo taki on jest. Tak wczoraj latając bez celu muszę przyznać klimat serii X jest, da się go poczuć.

Grafika fajna jest progres, ogólnie budynki mi pasują, Statki mi się nie podobają, he poczekam na moda , mam nadzieje że będzie się dało wyłączyć pulpit statku.

Dokowanie dla mnie porażka, pomysł jeszcze gorszy jak poprzedni (pewnie bardziej realistyczny (ale automat dokujący rozwiąże ten problem ).

Wydajnościowo nie jest źle, mniej więcej jak przy wydaniu X3, pewne wymagania ma 😀:

AMD Ryzen 5 1600X, Radeon RX 480 8GB, 16 GB RAM

ustawienia grafiki bez zmian (czyli high jest jeszcze ultra) Antyaliasing FXAA High (MSAA i SSAA niestety zjada grafikę z powodu poniżej).

Rozdzielczość 2560x1440 fpsy średni 40-50, sporadyczne spadki do 29-27 (chyba tylko tam gdzie są te ładne asteroidy - takie niebieskie )

W 3840 x2160 (4k) gra na moim sprzęcie nie grywalna max 29 fps spadki do kilkunastu.

Zużycie procesora marginalne, w moim przypadku 12%, ale jeżeli jest podobnie jak w X3 to trzeba czasu aż gra będzie miała co przeliczać 😉

Tak jak koledzy pisali idealnie nie jest, ale Egosoft się postarał jest dobrze obrany kierunek 😀, czekam na spolszczenie i możliwość wyłączenia chodzenia po stacjach - co mnie w ogóle nie interesuje 😀

Mam propozycje żeby wklejać screeny co ładniejszych spotkanych statków 😉 (najlepiej w innym wątku i najlepiej 4k Ultra, potrzebuję tapetę na pulpit 😉

Ale pustki jak w elite dangerous czy x3 ap? Bo w ap w niektorych sektorach byko wrecz tłoczno i to mi sie podobalo

Zadam szybkie pytanie. Lepsza od Rebirth??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@facemob

Gra jest wykonana bardzo solidnie jak na chwilę po premierze. Na standardy Egosoftu jest naprawdę nieźle, a możliwe, że X4 wypada najlepiej z ich gier w chwili premiery. Zdecydowanie widać, iż Ego bardzo chciało odkupić się za X:Rebirth i sama gra jest wystarczająco stabilna, a nawet i w porządku zoptymalizowana. Według mnie Rebirth absolutnie nie ma tutaj podjazdu, a napewno nie w takim stanie w jakim był na premierę i spory okres czasu po niej.

Mamy tutaj tak naprawdę mieszankę ideologii z poprzednich prawowitych X'ów, udanych modyfikacji do nich oraz samego Rebirtha (i to na plus). Podsumowując gra ma prawdziwy potencjał, ten sam, a może i nawet większy niż przykładowe, wcześniejsze X3. Jest to ten potencjał, którego X:Rebirth nie posiadał ze względu na założenia rozgrywki znacznie odbiegające od tych znanych nam z wcześniejszych części serii. Według mnie gra ma najlepszy start i to daje Egosoftowi szanse na spektakularny i tak bardzo wyczekiwany powrót do korzeni. Wierzę w to, że kolejnymi patchami doprowadzą X4 do takiego stanu, że bez wątpienia wystarczy na kolejne lata rozgrywki, tak jak uczynili to z poprzednikami, nawet z Rebirthem, który po około roku aktualizacji stał się nie tak złą grą pomimo tych wszystkich negatywów. Teraz nie pozostaję nic jak chwilę poczekać, aż Egosoft da nam to czego tak naprawdę chciało, a nie tego czego chciał wydawca, kolejny raz pośpieszając datę premiery, bo studio robi naprawdę niezłą robotę, nawet przy tak krótkich terminach narzucanych odgórnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim odczuciu XR jest dużo uproszczoną wersją XF..

XR przy XF to tak jakby czytać streszczenie jakiejś epopei... jeśli ktoś zrozumie porównanie.

Naprawdę, szkielet XF jest solidny i bez modów jest wszystko co powinno być...

Moim zdaniem.. mody tylko będą upraszczać tą wersję.. bo naprawdę jest wysoki poziom złożoności rozgrywki który większości niedzielnych graczy odrzuca..

Ta wersja jest pierwszym symulatorem pełną gębą w X-ach.

Jest upierdliwa i skomplikowana, można się zgubić.

Ale to daje respekt i immersję i nagradza poniesiony trud...

O to chodzi w tym gatunku gier... 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to jest ulepszony X:R. Z jednej strony to jest na plus bo bardzo mi się spodobał ten ruch przy stacjach, z drugiej to nie sprawdziło się chodzenie po stacjach. No i odrzuciło mnie sterowanie, dlatego tutaj zacząłem od samouczków, swoją drogą słabej jakości.

Co się zmieniło: aby przejąć statek to trzeba mieć chyba załogę na statku, gdyż inaczej nie można mu wydawać rozkazów. Stoi sobie taka skorupa w kosmosie i nic nie robi. Właśnie lecę po gościa i zobaczymy jak to działa.

Skończyło się uciekanie przed wrogiem na stację, bo wlatują do stacji dokującej i nawet tam potrafią nas zestrzelić. Fajny bajer to szczątki statku jakie pozostają po zniszczeniu przeciwnika.

Jak się nie mylę to handel działa chyba także bez dokowania na stacji, na odległość. Czyli to co było w X3AP dla dużych statków z dronami transportowymi. W X:R też chyba ten motyw był, ale jakoś nie mogłem do niego się przekonać, może przez te całkowicie nowe sterowanie dlatego nie pamiętam. 😛

Podoba mi się pomysł z modowaniem statku i podziałem na segmenty.

Jak na razie to się staram nauczyć gry od nowa, więc duzo latam i się rozbijam.

W X:R wprowadzili skanowanie segmentów stacji, tutaj widzę jest to samo. Czy ono daje, bo z tego co pamiętam to chyba były zniżki przy handlu za 100%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz jak Ci się udało ze statkiem. Ja zatrudniłem kapitana i posadziłem za sterami swojego a sam wsiadłem do nowo zdobytego. Jedyne co mogłem kazać temu w moim statku to żeby był moim skrzydłowym i tyle z rozkazów, żadnej opcji aby mógł zadokować i żeby można było opylić zdobyty statek. Ja dobilem do 2 baniek kasy i zaraz będę się rozglądał za jakimś nowym statkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.12.2018 o 16:23, Kruzyd napisał:

Powiedz jak Ci się udało ze statkiem. Ja zatrudniłem kapitana i posadziłem za sterami swojego a sam wsiadłem do nowo zdobytego. Jedyne co mogłem kazać temu w moim statku to żeby był moim skrzydłowym i tyle z rozkazów, żadnej opcji aby mógł zadokować i żeby można było opylić zdobyty statek. Ja dobilem do 2 baniek kasy i zaraz będę się rozglądał za jakimś nowym statkiem.

Rozkazy są rozwiązane bardziej jak w RTS'ach. Wybierasz statek, klikasz prawym na stacji na której ma coś zrobić i pojawia się menu z którego możesz wydać rozkaz dokowania/sprzedaży itd itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie grałem w Elite ale tutaj jak wlatujesz w bramę to w mig Cie przenosi. Są też takie świetne trasy szybkiego ruchu. Wlatujesz w nią i lecisz 10000m/s gdzie normalnie mój statek ma max 188m/s a travel ma na poziomie 2500m/s. Z tej trasy może wylecieć w dowolnym dla siebie momencie a podróżuje się nią między sektorami błyskawicznie.

Dzięki Prowler!

Mały tip. Szukałem gdzie można kupić satelity i okazało się, że nie ma ich fabryk a są jako "Consumables" w doku gdzie ulepsza się i kupuje statki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załogę można szkolić za pomocą specjalnych skoroszytów do zakupu u handlarzy.

Rodzaj rozkazu zależy od posiadanego poziomu wyszkolenia.

Dobrze jest jak najwcześniej zainwestować w skompletowanie załogi aby mogli uczyć się z czasem.

Nauka wygląda jak w EVE.

Są już mody przyspieszające ten proces bo zwyczajnie 30% losowego zdobycia umiejętności jest dosyć losowy..

Mody zmieniają tą losowość w jednostkę czasu... np jedna gwiazdka co godzinę, dobę, itd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.12.2018 o 20:12, glouver napisał:

Załogę można szkolić za pomocą specjalnych skoroszytów do zakupu u handlarzy.

Rodzaj rozkazu zależy od posiadanego poziomu wyszkolenia.

Dobrze jest jak najwcześniej zainwestować w skompletowanie załogi aby mogli uczyć się z czasem.

Nauka wygląda jak w EVE.

Są już mody przyspieszające ten proces bo zwyczajnie 30% losowego zdobycia umiejętności jest dosyć losowy..

Mody zmieniają tą losowość w jednostkę czasu... np jedna gwiazdka co godzinę, dobę, itd...

Tylko gdzie można spotkać NPCków z lepszymi umiejętnościami? Do tej pory wszyscy jakich widywałem na stacjach mają wyświetlone tylko morale/engineering i max. 1 poziom w obu z nich.

Wiem, że przy kupnie statku dostaje się automatycznie pilota z 2-3 gwiazdkami, ale chyba nie tędy droga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to kwestia wyższej rangi u danej frakcji? Ile macie powbijanie "+" ???

Proces budowania statku wygląda zabawnie pod linkiem zrzut. No i mam swojego Osprey-a, szkoda tylko że wersji ze średnim wyposażeniem 😀

https://photos.app.goo.gl/jXsxdV6LCGV6EkL86

Wywalone w kosmos jest jak dajesz stery dla kapitana a sam w kokpicie stoisz i patrzysz jak on tą krową dokuje. Szkoda, że nie można iść i strzelać z wieżyczek samemu 🙁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.12.2018 o 16:23, Kruzyd napisał:

Powiedz jak Ci się udało ze statkiem. Ja zatrudniłem kapitana i posadziłem za sterami swojego a sam wsiadłem do nowo zdobytego. Jedyne co mogłem kazać temu w moim statku to żeby był moim skrzydłowym i tyle z rozkazów, żadnej opcji aby mógł zadokować i żeby można było opylić zdobyty statek. Ja dobilem do 2 baniek kasy i zaraz będę się rozglądał za jakimś nowym statkiem.

Ja zatrudniłem dwóch załogantów, no i mam crewmena z marines, ale za chiny nie wiem jak ich przenieść na zdobyty statek. Próbowałem im przypisać jakąś funkcję na moim statku, ale jak na razie są tylko te dwie aktywne (hm, chyba, że nie dawać im funkcji aby byli tylko na stanie i może wtedy uda się ich przenieść - a o tym wcześniej nie pomyślałem). Zaznaczenie statku na głównym monitorze i PPM nie działa. Teleportu jeszcze nie mam, a na piechotę nie chcą iść. Nie chcę się pozbywać swojego statku, tylko kombinuje jak ich wrzucić na przejęty statek. Pierwsza walka i gość od razu wyskoczył. Pech, że to czerwona strefa i musiałem parę razy save wczytać aby się przekonać, że nic z tego nie wychodzi. 😛 Więc latam dalej i zwiedzam.

Co do załogi: to czy dobrze zrozumiałem, że trzeba mieć wyszkolonego gościa w pilotażu, aby został kapitanem przejętego statku? Bo gdzieś to wyczytałem jak szukałem informacji o załodze. Na stacji to są 1/1 albo 2/1 - 1/2. Raz tylko widziałem 2/2. Na stacji to da radę bez problemu zrobić, ale w kosmosie ze zdobytą skorupą to nie wiem jak to zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.12.2018 o 21:56, Kajdorf napisał:

Ja zatrudniłem dwóch załogantów, no i mam crewmena z marines, ale za chiny nie wiem jak ich przenieść na zdobyty statek. Próbowałem im przypisać jakąś funkcję na moim statku, ale jak na razie są tylko te dwie aktywne (hm, chyba, że nie dawać im funkcji aby byli tylko na stanie i może wtedy uda się ich przenieść - a o tym wcześniej nie pomyślałem). Zaznaczenie statku na głównym monitorze i PPM nie działa. Teleportu jeszcze nie mam, a na piechotę nie chcą iść. Nie chcę się pozbywać swojego statku, tylko kombinuje jak ich wrzucić na przejęty statek. Pierwsza walka i gość od razu wyskoczył. Pech, że to czerwona strefa i musiałem parę razy save wczytać aby się przekonać, że nic z tego nie wychodzi. 😛 Więc latam dalej i zwiedzam.

Co do załogi: to czy dobrze zrozumiałem, że trzeba mieć wyszkolonego gościa w pilotażu, aby został kapitanem przejętego statku? Bo gdzieś to wyczytałem jak szukałem informacji o załodze. Na stacji to są 1/1 albo 2/1 - 1/2. Raz tylko widziałem 2/2. Na stacji to da radę bez problemu zrobić, ale w kosmosie ze zdobytą skorupą to nie wiem jak to zrobić.

Ja przejmowałem średnie (M) statki. Wśród załogi miałem 2 marines, podleciałem blisko (ok. 200-300m) opuszczonego statku, zaznaczałem go, PPM-> Claim i jeden z wojaków w kapsule próbował się dostać na pokład. Próbował = latał dookoła i nie mógł trafić w cel 😛 Dopiero jak odleciałem na trochę dalszą odległość (pewnie działał mechanizm OOS znany z X3 😉 ) to statek stawał się mój, a marine stawał się jego kapitanem i mogłem mu wydawać rozkazy. Moi załoganci skille mają praktycznie zerowe, bo spotykam co najwyżej takich z 1 pkt. w engineering i morale.

Znalazłem w sumie 4 statki tej wielkości i z każdym było to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nizłe jest to zarządzanie z poziomu mapy.

No i jest to podstawą. Wszystkim sterujemy z poziomu mapy.

Komendy i polecenia rozbudowane są dopiero w oknie mapy.

Czuję się jak w RTS..

Klikam na statek, wybieram lokalizację, stację lub inny mój statek i otwiera się okienko z poleceniami. jak w x3..

Naprawdę, dużo zerżnęli rozwiązań z moda X3 XRM.

Crewmana przydzielamy klikając na rozmowę, i wybieramy - pracuj gdzie indziej...

Otwiera się okno mapy i tam po prawej na górze są jego skille i pod skillami jest lista rozwijalna gdzie ma pracować i na jakiej posadzie.

Oczywiście z inzyniera można zrobić kapitana, a z kapitana inżyniera 😀

Jest to dowolne... sami decydujemy...

Co do umiejętności... npc; npc startują od zera razem z graczem i wraz z rozwojem gry za jakieś parę dni będziecie spotykać wyższe levele...

Gra żyje i się rozwija niezależnie od gracza...

Gracz ma jedynie wpływ jak szybko npc się rozwijają lub polegają... 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.12.2018 o 17:51, facemob napisał:

A ktos z Was gral w elite? Jesli tak to jakbyscie te gry porownali? Bo mi elite elite nie podchodzi przez te ciagle jump drajwy, a w X3 podobalo mi się, ze latałosiel przez bramy

Gram w Elite, ED wydaje mi się bardziej realistyczna pod względem mechaniki. Napęd FSD aby mógł namierzyć miejsce, w którym ma wyskoczyć z podprzestrzeni potrzebuje jakby znacznika a tym są gwiazdy (duża masa) A potem już musisz lecieć do stacji a jak ją masz 1,5mln sekund świetnych od gwiazdy to sorry gregory grzejesz 1,5h choć to wielka rzadkość. Brak jakiś dziwnych "autostrad" powoduje że tam ten kosmos jest bardziej naturalny, choć nie ukrywam że są bardzo wygodne. Same bramy skokowe mają jedną wadę, nie skoczysz tam gdzie ich nie ma i jedną zaletę nie musisz kombinować czemu jest tylko tyle systemów w tak ogromnym kosmosie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...