Skocz do zawartości


- - - - -

Skrypt dodający zaawansowaną bankowość


3 odpowiedzi w tym temacie

#1 Adrian_Wir

    Pilot

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 48 postów
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X3: Reunion

Napisano 16 marzec 2018 - 12:59

Szukam skryptu który doda do gry większe możliwości w zarządzaniu funduszami. Z tego co pamietam Teladi Bank oferował jedno konto pozwalające zarządzać stacjami. Mam teraz skrypt Bank Universe który jest trochę bardziej rozwinięty, pozwala założyć kilka rachunków. Wszystko fajnie, tylko po co one jeśli zarządzanie np. stacjami dalej jest wspólne. W tym skrypcie mając np. konta K1, K2 i K3 i fabryki F1, F2 i F3 mogę zdecydować, że zarządzać funduszami stacji będzie konto K1, a gdyby ono było puste lub pełne to wtedy kredyty będą pobierane/przelewane z kolejnego konta K2. I mogę tam dodać jakie fabryki mają być zarządzane przez skrypt np. F1 i F3 przy czym dla każdej z osobna mogę ustawić minimalną i malsymalną ilość kredytów na koncie stacji.

Szukam natomiast czegoś co pozwoli mi osobno przypisać konto K1 dla fabryk F1 i F2, a konto K2 dla fabryki F3. A jeszcze jedno konto K3 chciałbym przypisać dla stacji bazy dla UT z której te mogłyby pobierać pieniądze zamiast z konta gracza.
Ma to wyglądać tak, jakbym założył kilka firm: handlową, zbrojeniową, jakąś do nielegalnych interesów i każda miała osobny budżet.

Słyszeliście o jakimś bardziej zaawansowanym skrypcie? Ewentualnie spróbuje pogrzebać w pliku tego skryptu i go rozwinąć. Z programowaniem problemu noe mam, tu jednak musiałbym poznać od podstaw język skryptowy jakim się posługuje X3 że tak to nazwę. Dużo czasu to może zabrać.
Jeśli ktoś już miał plazje się tym bawić, żeby stworzyć coś takiego wystarczy jakaś podstawowa znajomość pisania skryptów czy będę musiał się w to bardziej zagłębiać?

#2 Sorkvild

    Kapitan

  • Przyjaciele
  • PipPipPipPipPip
  • 1379 postów
  • Rasa: Argon
  • Gram w: X2: The Threat, X3: Reunion, X3: Terran Conflict, X3: Albion Prelude

Napisano 18 marzec 2018 - 15:12

Pomysł ciekawy, ale nie spotkałem się z takim skryptem. Ja sam poza Teladi Bankiem nie używałem nic innego. Odnośnie kodzenia w MSCI (język skryptowy w X), to raczej nie jest to nic trudnego tym bardziej dla osoby, która ma styczność z programowaniem. Obejrzyj dwa tutoriale od Joubarbe, który na yt objaśnia co i jak robi się w msci https://www.youtube....h?v=dr1wcnlx-hU

#3 Adrian_Wir

    Pilot

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 48 postów
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X3: Reunion

Napisano 19 marzec 2018 - 21:32

Dzięki. Jak będę miał czas to spróbuje się pobawić :)

#4 Adrian_Wir

    Pilot

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 48 postów
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X3: Reunion

Napisano 30 marzec 2018 - 17:33

Próbuję coś napisać ale mam problem z plikiem setup. Gra go nie widzi. Stworzyłem do testów trzy pliki: brb.interface, setup.brb i 8850-L048.
Wygląda to tak:
setup.brb
* plik tekstowy
$pageId = 8510
load text: id=$pageId
* ustawienie pliku tekstowego jako zmienna globalna
set global variable: name='brb.pageId' value=$pageId
* ustawienie komendy w konsoli polecen
set ship command preload script: command=[COMMAND_TYPE_CUSTOM_60] script='brb.interface'
global script map: set: key=[COMMAND_TYPE_CUSTOM_60], class=[Ship], race=[Player], script='brb.interface', prio=0
set script command upgrade: command=[COMMAND_TYPE_CUSTOM_60]  upgrade=[TRUE]
* Ustawienia hotkey
$txtBRB = read text: page=2010 id=760
$keyBRB = get global variable: name='brb.hotkey'
if not $keyBRB
$keyBRB = register hotkey $txtBRB to call script name 'brb.interface'
set global variable: name='brb.hotkey' value=$keyBRB
end
$keyBRB = get global variable: name='brb.hotkey'
if $keyBRB
unregister hotkey $keyBRB
set global variable: name='brb.hotkey' value=null
end
return null


brb.interface
$test = 'Wiadomosc testowa'
write to player logbook $test
return null


Kiedy w grze spod edytora skryptów odpalę brb.interface w dzienniku pojawia mi się wiadomość. Ale nie ma nigdzie pliku setup.brb. Nie ma go na liście. Gra go nie widzi :( Ma ktoś jakiś pomysł?





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych