Skocz do zawartości


Egosoft zapowiada streaming z prezentacji X4!


11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Riess

    Admirał Floty

  • Admiralicja
  • 200 postów
  • LokalizacjaWrocław
  • Rasa: Ziemianin
  • Gram w: X2: The Threat, X3: Reunion

Napisano 25 sierpień 2017 - 23:39

Jak zapewne wszyscy subskrybujący newsletter X-news już wiedzą, na sobotę 26 sierpnia, na godzinę 15 czasu środkowo-europejskiego Ego zapowiedziało prezentację nadchodzącego tytułu z X-universe.

Prezentację można będzie oglądać na kanale Egosoftu w serwisie Twitch.tv:

https://www.twitch.tv/egosoftofficial

Get hyped!

#2 Sorkvild

    Kapitan

  • Przyjaciele
  • PipPipPipPipPip
  • 1371 postów
  • Rasa: Argon
  • Gram w: X2: The Threat, X3: Reunion, X3: Terran Conflict, X3: Albion Prelude

Napisano 26 sierpień 2017 - 12:02

Trzeba oglądać, pierwsza kurtyna wreszcie opadnie.

#3 Peroox

    Pilot bombowca

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 347 postów

Napisano 26 sierpień 2017 - 14:33

O 16 zaczyna się właściwy stream. Na razie są trzy kamerki po rogach + pokazują filmiki z X:R czytajac komentarze ktoś znalazł na filmiku boronski statek.

Mi rzucił się w oczy tylko duży statek, którego na pierwszy rzut oka nie rozpoznałem. Może nowy, może mody, ale w większości kompilacja z obecnego X:R w oczekiwaniu na prezentacje X4.

#4 Peroox

    Pilot bombowca

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 347 postów

Napisano 26 sierpień 2017 - 16:46

Później połącze posty i może trochę rozpisze surowe punkty z prezentacji.

Pierwszy rzut okiem, wypisywałem wszystko w punktach. Co warte wspomnienia cały czas mówili, że to wstępna faza więc możliwe że część pozostałości x:r m.in interfejs przejdą jeszcze zmiany bo koncentrowali się na razie na tym, żeby dało się latać, chodzić (żeby było co pokazać).

- x:rebirth z nowym silnikiem graficznym (ale podobny do x:r)
- hud okrętowy bardzo x:r
- wracają znane nam statki, tu przedstawiali nove w odświeżonej odsłonie.
- mostek dowodzenia na każdym statku
- dalej jest chodzenie po stacjach i postacie, które tam spotykaliśmy. :/
- ma być inna "fizyka" lotu dla różnych klas (statków ? ) i coś ze sterowaniem adaptacyjnym - takie bardziej zaawansowane.
- podoba mi się nowa mapa galaktyki z filtrami i szczegółami zależnymi od przybliżenia oraz systemem handlu dostępnego z mapy.
- dynamiczny system frakcji i stacji, świat będzie się zmieniał w trakcie gry, za każdym razem inaczej.
- W komunikacji z tymi npc znów widzę to kółko z wyborami z x:r
- Dalej mamy austostrady ale nie będzie ich wszędzie tylko pomiędzy "miastami" czyli więcej tzw. pustej przestrzeni ale po za miejscami przy autostradzie także ma być co eksplorować.
- Teleportacja między własnymi statkami, którą trzeba chyba najpierw rozwinać (chyba coś jak seta w x:r).
- można latać "capital ship".
- budowanie stacji będzie możliwe z pojedynczych modułów, które sami sobie wybieramy i układamy w kolejności, na początku mamy podstawowe moduły, pozostałe pozyskujemy ze skanowania stacji (x:r) tylko tym razem będzie to jednorazowa czynność, żeby pozyskać blueprinty.
- potem było q&a które powinno pojawić się spisane na forum.
- Gra dostępna w następnym roku, możliwe że będzie early access.

Jak dla mnie zapowiada się dobrze, ale trzeba zachować ostrożność, zwłaszcza jeżeli wybrali sobie dość krótki czas do premiery. Jeżeli będą problemy to pozostanie więcej z X:R.
Z drugiej strony mówili, że tak jak wcześniej poprzez wszystkie serie rozwijali poprzedni typ silnika przez co interfejs powiększał się tak, że był słabo czytelny tak teraz będą rozwijać nowy typ, który powstał do X:R, oraz że są świadomi tego że był on słabo zrobiony i przeprasza bo zdają sobie z tego sprawę i próbowali co nieco naprawić przy dlc (zobaczymy co z tego wyjdzie).

#5 Sorkvild

    Kapitan

  • Przyjaciele
  • PipPipPipPipPip
  • 1371 postów
  • Rasa: Argon
  • Gram w: X2: The Threat, X3: Reunion, X3: Terran Conflict, X3: Albion Prelude

Napisano 26 sierpień 2017 - 21:58

Nie jest źle. To co pokazali to wcześniak, ale z potencjałem. Chyba wiele wyciągnęli z masakracji jaką zafundowali sobie pośpiesznie wydanym Rebirthem, wprawdzie później nawet udało im się dopracować produkt, ale niesmak pozostał.
Z tego co było widać wiele zasobów było wziętych z XR to na tej prezentacji ładnie to wyglądało. "Ficzery" gry zapowiadają się dobrze, kreatywny miks między sprawdzonymi rozwiązaniami w starych X'ach, a nowszymi koncepcjami z Rebirtha. Sporo ludzi hejtuje autostrady, moim zdaniem to dobra rzecz. W XR sektory były gigantyczne i wygląda na to, że w X4 będą one podobne. Autostrada organizuje życie w takim sektorze, tu są punkty zainteresowań, nie mówiąc o tym, że skraca podróż między hubami. Oczywiście super, że powiedziano, że będzie więcej bram skokowych i te słabiej skolonizowane sektory będą się opierały na tradycyjnym modelu przemieszczenia się czyli kurs i s.e.t.a. Tu mam nadzieję, że będzie jakaś eksploracja, jakaś akcja, wszak dziś w każdej dobrej grze musi być eksploracja. Liczę na dobry balans między walką, handlem, myśleniem i właśnie eksploracją, tak by rutyniarza z X3 wciągnąć na nowo. Optymistycznym jest też, to , że chodzenie po stacjach to raczej opcja i wiele rzeczy da się załatwić via kokpit. Mnogosć statków do pilotażu - chyba główne clou tej gry :) Budowa stacji, modularność, koniec ze spagehtti kompleksami. Nieźle prezentuje się nawigacja i mapa. Fajnie też, że poszli w nowe technologie i gra opierać się będzie na Vulkanie, jako ze grono vulkanowych gier jest bardzo małe (https://en.wikipedia..._Vulkan_support), to kolejny tytuł na pewno ucieszy sympatyków tej wydajnej technologii. Na pewno to też ucieszy posiadaczy kart AMD, gdyż jak wiadomo AMD i Vulkan to jak dżinsy i skóra :) Myślę, że był to argument za wydajnością by Ego poszło w tą technologię.

Smucą natomiast rzeczy takie jak brak pewnych ras jak Boroni, Splici. Bernd coś tam przebąkiwał o "trudnościach adaptacyjnych". Moim zdaniem bullshit, nie ma czegoś takiego. Chyba każdy fan kosmicznych gier wie jak Bioware sobie radziło w umieszczeniem w grze ras takich jak Volusi, Elkorzy czy Hanarzy. Mam nadzieję, że nie wywalą jednaj z najbardziej klimatowych ras (i mojej ulubionej), tylko dlatego, że nie chciało się zrobić modelu skafandra, paru statków itp. Co do Splitów, bardzo możliwe, że to temat na dodatek by gracz odkrył co się stało, by pomóc im połączyć się z cywilizacją.

Mnie to generalnie cieszy, że coś się dzieje, zainteresowanie odżywa niczym oczekiwanie na nową kultiwego serialu czy filmu :) Warto tez zaglądać na forum Ego, gdyż tam będzie pojawiać się wiele ciekawych dyskusji, które warto będzie śledzić. Niebawem też ukaże się zapis video Q&A oraz zbiór pytań i odpowiedzi jakie padły w studio w Wurselen oraz na tłiczu.

Filary gry:
https://forum.egosof...ic.php?t=396083

Zapowiedź video
https://www.youtube....h?v=FuIeKMYaIAk

#6 szczekan

    Pilot

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 189 postów
  • LokalizacjaPodbeskidzie
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X3: Terran Conflict, X3: Albion Prelude

Napisano 27 sierpień 2017 - 00:16

Fajnie było to zobaczyć. Jest chyba więcej zrobione niż szacowałem, ale w ten przyszły rok nie za bardzo wierzę.Cały czas myślę, czy nie znajdą jakiegoś sposobu na grę online, bo to jednak przyciąga ludzi.

#7 Omicron

    Pilot

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 173 postów
  • LokalizacjaOmicron Lyrae
  • Rasa: Argon
  • Gram w: X3: Terran Conflict

Napisano 29 sierpień 2017 - 20:20

Mnie cieszy to że będzie obsługa Vulkana a co za tym idzie multiplatformowość. Wersja na Linuksa na 100% mam nadzieję :-)

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka



#8 Sorkvild

    Kapitan

  • Przyjaciele
  • PipPipPipPipPip
  • 1371 postów
  • Rasa: Argon
  • Gram w: X2: The Threat, X3: Reunion, X3: Terran Conflict, X3: Albion Prelude

Napisano 29 sierpień 2017 - 21:04

Było na konferencji. Bernd powiedział, że linuksowy port nie jest ich to priorytetem i właściwie leży to poza głównymi planami.

#9 Omicron

    Pilot

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 173 postów
  • LokalizacjaOmicron Lyrae
  • Rasa: Argon
  • Gram w: X3: Terran Conflict

Napisano 30 sierpień 2017 - 08:49

To po co w takim razie Vulkan, tylko tak gadał że nowa technologia i multiplatformowosc? Żeby mieli możliwość jeżeli cyferki się nie będą zgadzać tak, to wypuszcza grę na inne platformy? Podobno chcą i w konsole uderzyć ale tylko im Windows w głowie? Ja i tak zaczekam z kupnem minimum rok, po ostatnim ich failu zresztą co tu gadać, widać na przykładzie większości gier, że zamiast finalnego produktu dostajemy bubla, którego trzeba latać.

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka



#10 Sorkvild

    Kapitan

  • Przyjaciele
  • PipPipPipPipPip
  • 1371 postów
  • Rasa: Argon
  • Gram w: X2: The Threat, X3: Reunion, X3: Terran Conflict, X3: Albion Prelude

Napisano 30 sierpień 2017 - 11:23

Multiplatformowość to tylko jedna z zalet api Vulkan. Nikt nie idzie w tą technologię, tylko dlatego, że fani grania na niszowej platformie tego oczekują.
Przełoży się to na lepszą wydajność gry, pełniejsze wykorzystanie nowych technologii. Są jeszcze argumenty czysto techniczne od strony programistycznej, których przeciętny gracz nie zrozumie, w skrócie w Vulkanie zrobisz rzeczy, które w innym api wymagają niemałej gimnastyki powodując dodatkowo spory narzut sterownika. Moim zdaniem to bardzo dobra decyzja z ich strony i niech lepiej robią grę od początku do końca na Windows, a nie potem szukać kompromisów bo na konsoli coś nie bangla i trzeba ciąć zawartość, a tam coś spłycić, bo pamięci brakuje. XR miał być w zamyśle mutliplatformowy, robili oryginalnie grę na xbox z późniejszym portem na pc, wydawca się wycofał sypnął groszem i powiedział "nie wyrzucajcie tego na śmietnik tylko zróbcie tę grę tylko na pecety". No i wyszło, co wyszło, bo czas naglił.





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych