Skocz do zawartości


Kosmos żyje! Ale handel już nie ... (W poszukiwaniu usprawnień handlu z NPC)


17 odpowiedzi w tym temacie

#1 Adrian327d

    Pilot

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 66 postów

Napisano 25 marzec 2016 - 16:23

Witam
Staram się jak mogę, żeby handel w grze przynosił zyssski ale niestety, NPC niechętnie kupują towary, przychód z kompleksów jest niski niczym średnia krajowa w Polsce, nie ma zbycia towaru... To są bolączki mojej gry w X3, dzięki skryptom typu Life IR itd. stworzyłem idealny kosmos, lecę akurat w okolicy jakichś walk i NPC się przechawalają zabiciami piratów, ogólnie osiągnąłem przyjemną grę po stronie explore/fight ale handel leży :/
Fakt mogę stworzyć sobie TS do handlu ale i tak zbycie towarów z kompleksów nie przynosi żadnego porządnego zysku, a czasem nawet straty, bo albo jakiś pirat albo xenon zniszczą mój TS

Macie jakieś pomysły?

Wystukane z
OnePlus One




#2 Prowler

    Porucznik

  • Przyjaciele
  • PipPipPipPipPip
  • 1438 postów
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X3: Reunion, X3: Terran Conflict

Napisano 26 marzec 2016 - 19:48

Nie napisałeś czym próbujesz handlować. Niektóre rodzaje wyposażenia trzeba sprzedawać ręcznie, inne są chętnie skupowane przez NPC. Natomiast popyt na surowce w większości zależy głównie od ilości stacji NPC i można dosyć łatwo przesycić rynek. Jeśli chcesz trochę rozruszać ekonomię to warto brać jak najwięcej misji budowy stacji. Kasa z nagrody + nowy rynek zbytu = zyssssssk.

#3 Yacek

    Komandor

  • Gwardia
  • 9433 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X: Rebirth

Napisano 26 marzec 2016 - 20:17

Zobacz do tego tematu: http://xudb.pl/topic...wo-produkcyjny/

#4 Sorkvild

    Kapitan

  • Przyjaciele
  • PipPipPipPipPip
  • 1371 postów
  • Rasa: Argon
  • Gram w: X2: The Threat, X3: Reunion, X3: Terran Conflict, X3: Albion Prelude

Napisano 29 marzec 2016 - 09:40

Pierwsze godziny takie mogą być, potem ekonomia się dociera i jest flow towarów, ale faktycznie jak masz nawalone jakiś modów typu IR to floty handlowe i strefy produkcyjne dostają w kość i są długie przestoje.

#5 Adrian327d

    Pilot

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 66 postów

Napisano 30 marzec 2016 - 06:26

Tu nawet nie chodzi o IR bo czasem kompleks stawiam w bezpiecznym obszarze i nadal cienko z handlem :/

Wystukane z
OnePlus One




#6 Prowler

    Porucznik

  • Przyjaciele
  • PipPipPipPipPip
  • 1438 postów
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X3: Reunion, X3: Terran Conflict

Napisano 04 kwiecień 2016 - 15:10

Napisz dokładnie co, w jakiej cenie i gdzie produkujesz/sprzedajesz i ile masz fabryk. Bez konkretów ciężko konkretnie pomóc.

#7 Adrian327d

    Pilot

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 66 postów

Napisano 11 kwiecień 2016 - 15:23

To było ogólnie na temat universum, ale przykładowo na samym dole w okolicach Queen Harbor, na A sektor (nieznany), miałem moskity/szerszenie/tomahawk i zbyt był jak się pogoniło handlarza ale nie odrabiał strat za bardzo :/

Wystukane z
OnePlus One




#8 Prowler

    Porucznik

  • Przyjaciele
  • PipPipPipPipPip
  • 1438 postów
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X3: Reunion, X3: Terran Conflict

Napisano 12 kwiecień 2016 - 08:29

Akurat tamten obszar jest do kitu jeśli chodzi o handel NPC, bo jest praktycznie odcięty od reszty wszechświata przez Xenków i (jeśli grasz z XRM) piratów. Trzeba liczyć na własne statki i ustawić im duży zasięg skoku żeby znalazły jakieś sensowne rynki zbytu.

#9 Adrian327d

    Pilot

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 66 postów

Napisano 12 kwiecień 2016 - 10:58

A co sądzisz o Mgrophya? (Ten sektor gracza)
Tam też średnio z handlem nawet po połączeniu z hubem

Wystukane z
OnePlus One




#10 Prowler

    Porucznik

  • Przyjaciele
  • PipPipPipPipPip
  • 1438 postów
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X3: Reunion, X3: Terran Conflict

Napisano 12 kwiecień 2016 - 13:43

O ile dobrze kojarzę to leży on pomiędzy Heretic's End, a pirackim sektorem na wschód od PTNI ? Jeśli tak to wszystko zależy od tego jak go połączysz, bo bez huba lokalizacja jest taka sobie- xenki i piraci w promieniu 2-3 sektorów, a z drugiej strony terrańska strefa wojny, jedno i drugie może blokować ruch transportowców.

Możesz sprawdzić w rozkazach stacji/kompleksu ile statków w danym momencie kieruje się do niej. Jeśli nie ma nic to znaczy, że źle ustawiłeś ceny albo oferujesz coś czego NPC nie chcą kupować(patrz niżej). Jeśli lista jest długa, ale żaden statek nie dociera do stacji to znaczy, że są niszczone po drodze.


Osobna sprawa to kwestia produktów. Broń i rakiety to raczej średni wybór, chyba że te najtańsze (moskity, IRE, PAC, te schodzą od ręki). Niektórych rodzajów NPC w ogóle nie chcą kupować i trzeba zdać się na własnych handlarzy albo ręcznie sprzedawać towar w dokach zaopatrzeniowych.
Tak z głowy- tuby kwantowe, mikroczipy, jedzenie, gwiezdna wódka i ziele, teladianium, osłony 1MJ, drony, satelity, moskity, IRE, PAC- to wszystko sprzedaje się samo, o ile tylko nie przesadzisz z ceną.





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych