Skocz do zawartości

Advanced Fight Scripts AP/TC


Sorkvild
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czy kogoś nie denerwuje scena, gdzie mozolny M1 próbuje dogonić i zniszczyć uciekające po obrzeżach mapy nic nie znaczące M5, zamiast po prostu wysłać za nim innego myśliwca?

Jest całkiem fajny skrypt, który wprowadza nieco zmian co do sposoby prowadzenia walki przez AI.

Instalacja ręczna, ściągnąć odpowiednią paczkę i wrzucić do skryptów.Patch kompatybilności wymagany jedynie w przypadku, gdy ktoś używa Gazz Missile Safety. Warto tez zrobić sobie kopię plików, na wypadek gdyby zechciałoby się odinstalowania tego dodatku. Skrypt posiada konfigurowalne menu, którego opis znajdziecie w temacie.

http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=329012&postdays=0&postorder=asc&start=0

Z tym dodatkiem AI lepiej dobiera cele i lepiej organizuje rozdział statków w swych skrzydłach. Bardziej agresywnie prowadzi ogień i gdy, trzeba wycofuje się gdy osłony bądź kadłub spadną do zdefiniowanej wartości.

Gram już z tym odkąd wznowiłem w styczniu rozgrywkę. Na ostatniej stronie tematu na Ego są moje zastrzeżenia co do pewnych zachowań, aczkolwiek pozytywy biorą górę.

Fakt... czasem statki potrafią okładać się twarzą w twarz na zatrzymanych silnikach, zatrzymują się gdy atakują stację lub jakaś ślamazarę (to jest akurat logiczne, ale z drugiej strony naraża ich na ostrzał lub trafienie rakietką).

Ostatecznie zostawiłem ten skrypt, bo nie mogę patrzeć jak szef formacji z prędkością 60 i jego znacznie szybsza świta (lecąca na komendzie chroń mnie) próbuje dorwać nić nie znaczące m5, podczas gdy w sektorze są bardziej istotne cele. Jeśli chodzi o rozwiązanie tego problemu, to ten skrypt robi robotę. Polecam spróbować.

Cytat

Short Description:

These scripts are aimed at improving combat, mainly fighter combat, by changing the standard fight scripts.

The Scripts consist of two parts: A target picking routine and an overhaul of the Vanilla in Sector fighter combat AI.

The picking routine replaces the stock behavior for all ships with the commands: Protect, attack same, attack nearest and kill all enemies, as well as any reaction (like signal_attacked) that calls fight scripts

The Vanilla target picking routine consists of just having every ship in the formation attack one target, e.g. the first attacker for ships under a protect command.

With these scripts, ships will instead analyze the entire enemy formation and pick the "best" target for themselves. They do this by calculating the offensive and defensive values for each enemy ship and then attacking the ship that has the highest damage to defense ratio. As of Version 2.3, ships will take enemy speed into account and prefer slower targets, as well as targets that are attacking them.

The new fight scripts uses the local variables introduced by the picking script to check who is attacking and how to react. By using local variables, the script can tell whether it is in firing range of any attacker and if the attacker is actually firing on it. It will then calculate hit chance and damage and will react accordingly. Ships will only evade when they are in danger and will otherwise try to maximize their damage output.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...