Skocz do zawartości

Konfiguracja TS-a


loko
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie, w FAQ nie znalazłem odpowiedzi albo źle szukałem...

Otóż, jak można i czy jest to w ogóle możliwe aby tak skonfigurować statek transportowy aby w razie braku danego surowca w fabryce sam poleciał i go kupił. Przeglądam wszystkie opcje statku jak i fabryki ale niestety nie wiem. Ustawiłem sobie tylko do danego statku bazę. Gram w czyste X3 TC bez modów i skryptów. Jedynie spachowane do najnowszej wersji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.02.2015 o 20:36, loko napisał:

Mam pytanie, w FAQ nie znalazłem odpowiedzi albo źle szukałem...

Otóż, jak można i czy jest to w ogóle możliwe aby tak skonfigurować statek transportowy aby w razie braku danego surowca w fabryce sam poleciał i go kupił. Przeglądam wszystkie opcje statku jak i fabryki ale niestety nie wiem. Ustawiłem sobie tylko do danego statku bazę. Gram w czyste X3 TC bez modów i skryptów. Jedynie spachowane do najnowszej wersji.

Jeśli chodzi Ci o to żeby mieć jeden statek do wszystkiego (zaopatrzenie w kilka produktów plus ewentualnie sprzedaż) to pokombinuj ze skryptami z bonus packa (przedstawiciel handlowy).

Jeśli chcesz żeby tylko kupował jeden towar w pobliskich sektorach to wystarczą podstawowe polecenia handlowe, a te są wyjaśnione w instrukcji. W skrócie: ustawiasz na stacji ceny i zasięg handlu, przypisujesz do niej statek i wydajesz mu polecenie kupna towaru po najlepszej cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi głównie o jedną fabrykę a raczej kopalnę, chcę aby jeden TS się tym zajował. Zarówno kupnem jak i dystrybucją.

Tak właśnie robię. Ustawiam zasięg, przypisuję statek do danej bazy i też daję komendę kupna za najlpeszą cenę. Jednak wciąż jest to sterowanie manualne bo chyba za każdym razem gdy surowiec będzie się kończył, trzeba będzie TS-owi wydać polecenie kupna surowca po najlepszej cenie.

Poza tym jedna rzecz mnie zastanawia, poniewaź gdy wydałem statkowi taką komendę w informacjach było: "polecenie: kupo towar za najlepszą cenę; ogniwa energetyczne 1" czyli według tego komunikatu leci po jedną sztukę ogniw 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To o czym piszesz w informacji to nie ilość po jaką leci tylko to pokazuje ilość, którą ma w tym momencie na pokładzie.

A jeśli chodzi o kupno i dystrybucję - uruchom przedstawiciela handlowego. Jeśli statek ma przypisaną fabrykę jako bazę to wtedy ta opcja będzie dostępna. Przedstawiciele handlowi mają swoje poziomy - u siebie nie zauwżyłem, żeby początkujący praktykant potrafił coś sprzedać, jedyne co to na piechotę latać po zaopatrzenie dla fabryki. Ważne jest ustawienie cen.

Gdzieś w okolicach 3 poziomu przedstawiciel dopiero się zaopatruje w drony itp i zaczyna korzystać z napędu skokowego (jeśli go ma) do szybszego latania po zaopatrzenie a jednocześnie umie już sprzedawać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.02.2015 o 00:45, loko napisał:

Chodzi mi głównie o jedną fabrykę a raczej kopalnę, chcę aby jeden TS się tym zajował. Zarówno kupnem jak i dystrybucją.

Tak właśnie robię. Ustawiam zasięg, przypisuję statek do danej bazy i też daję komendę kupna za najlpeszą cenę. Jednak wciąż jest to sterowanie manualne bo chyba za każdym razem gdy surowiec będzie się kończył, trzeba będzie TS-owi wydać polecenie kupna surowca po najlepszej cenie.

Poza tym jedna rzecz mnie zastanawia, poniewaź gdy wydałem statkowi taką komendę w informacjach było: "polecenie: kupo towar za najlepszą cenę; ogniwa energetyczne 1" czyli według tego komunikatu leci po jedną sztukę ogniw 😀

Gdybyś wybrał polecenie 'ręczne' to statek by wykonał tylko jedną akcję i czekał na kolejne rozkazy. Nie wiem czy zauważyłeś, ale kolejne polecenia pojawiły się dopiero po przypisaniu statku do stacji i są one całkowicie zautomatyzowane. Jedyne co musisz określić to to o czym pisałem wyżej, czy ma być używany napęd skokowy (o ile statek go posiada) oraz zapas paliwa dla niego. Potem odpalasz polecenie o którym była mowa i statek kupuje lub sprzedaje towar który wybrałeś do momentu w którym fabryce nie skończy się kasa albo ktoś go nie ustrzeli.

Minusem tych standardowych poleceń jest to, że jeden statek może wykonywać jedną akcję dla jednego produktu, więc musisz mieć osobne transportowce do kupna/sprzedaży oraz to, że są... głupie.

- statki nie sprawdzają na bieżąco cen na stacjach docelowych, a jeśli ktoś je ubiegnie to wracają do stacji macierzystej i dopiero wtedy szukają kolejnego kursu = tracisz czas, a stacja nie ma surowców do produkcji

- jeśli masz kilka statków kupujących ten sam towar w danej okolicy to zdarza się, że urządzają sobie wyścigi do tej samej stacji po czym przegrani wracają z niczym = j.w.

- przy sprzedaży nie potrafią ocenić realnego zapotrzebowania docelowej stacji i zwykle zabierają na pokład zbyt dużo lub zbyt mało towarów = co w drugim przypadku na dłuższą metę obniża zysk fabryki którą obsługują

- nie potrafią sprawnie unikać wrogich statków i sektorów

Wszystko to poprawiają dodatkowe skrypty, np. wymieniony wyżej przedstawiciel handlowy. Jest trochę zabawy z konfiguracją i szkoleniem, ale gdy piloci wbiją już wyższy poziom to jeden statek potrafi obsłużyć cały kompleks. W obecnej grze mam kompleks produkujący wieże laserowe i mikroczipy (w sumie potrzebne są 4 różne surowce), który jest obsługiwany przez jednego TSa pilotowanego przez PH z max rangą.

Więcej info znajdziesz tutaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze, polecalbym zacząć od instrukcji, a następnie pobawienie się ustawieniami stacja+przypisane do niej TS-y. Kiedy będziesz wiedział o co biega w tym całym zaopatrzeniu stacji i sprzedaży jej produktów, co jest wymagane i jak ustawiać ceny sprzedaży oraz zasięg handlu, dopiero przejść do instalacji skryptów, które to usprawnia. Był juz ktoś, kto miał podobny problem, też mu poradzono skrypty, ale po ich instalacji nadal miał problem. Jak się okazało później, nie wiedział ze należy przelać kredyty na konto stacji, aby statki kupowały dla niej surowce. Kto zapoznał się z instrukcja, temu nawet do głowy nie przyszło, ze ktoś o rtym nie wie.

Po drugie, ja bym nie polecał skryptu CA z bonus packa. Z dwóch powodów. W BP jest starać wersja tego skryptu, w temacie o tym skrypcie jest link do najnowszej wersji. Mimo to zamiast niego polecalbym ten skrypt: http://xudb.pl/topic/793-skrypt-extended-trade-software-commands/

Ma spore możliwości skonfigurowania rozkazow dla każdego handlowca przypisanego do stacji. A ich działanie. Rozpocznie się zaraz po ich uruchomieniu, bez durnego "szkolenia". To co potrafią " wyszkolenie" handlowcy z CA masz od razu. Unikniesz przez to sytuacji, gdy twój malo zdolny pilot handlowy będzie godzinami siedział bezczynnie w stacji, bo cos mu źle skonfigurowales i "biedaczyna" ma za malo doświadczenie, aby samemu się ruszyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym, że ja gram bez żadnych skryptów i modów. To co pisze Yacek to wiem, przeczytałem manula z płytki i sporo się wyjasniło a propos Ustawień stacji.

Dzięki, będe kombinował może ze skryptami chociaż nie bardzo lubię wszelkie dodaki/mody/skrypty do orginalnych gier.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze mam takie pytanko a propos tych skryptów o któych pisaliście. Czy jak zainstaluje dowolny skrypt poprzez tego Plugin Managera to czy grę muszę, że tak powiem "zaczynać od nowa" czy mogę grać na obecnych sevach i gra będzie w pełni kompatybilna.

Edit: Wszystko już śmiga, przepraszam za zamieszanie 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku skryptów prawie zawsze można je bez stresu instalować na aktualnych save'ach. Wyjątkiem są np. niektóre modyfikujące wszechświat. Info o wymogu rozpoczęcia nowej gry znajduje się zwykle w opisie takiego skryptu.

Inaczej ma się sprawa w przypadku większych modów (np. XRM, LU, XTC), one zawsze wymagają nowej gry.

Oczywiście przed instalacją dodatkowych skryptów zalecane jest zrobienie kopii save, bo niektóre rzeczy z nimi związane są zapisywane właśnie w save i np. jeśli źle zainstalujesz pliki językowe to mogą ci zostać readtexty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...