Skocz do zawartości


Litcube's Universe


30 odpowiedzi w tym temacie

#11 LeWaR

    Admirał

  • Admiralicja
  • 1920 postów
  • Rasa: Teladi
  • Gram w: X2: The Threat, X3: Reunion, X3: Terran Conflict, X3: Albion Prelude, X: Rebirth

Napisano 16 październik 2014 - 16:30

Wyświetl postUżytkownik gchojna1 dnia 16 październik 2014 - 13:48 napisał

Mniej widowiskowy niz XRM i mniej rodzajów statków ale w zamian wielkie bitwy, wielkie imperium handlowe i długotrwały cel.


No i to jest argument :)

#12 gchojna1

    Pilot

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 125 postów

Napisano 17 październik 2014 - 10:34

W sumie to zachecam do tego moda. Ja zamierzam sporo pograć to będzie się mozna trochę powymieniac spostrzeżeniami.

https://code.google....erse/wiki/Index


Jestem na etapie kupowania pierwszego kiepskiego M2. Te lepsze widziałem kosztuja po 600 mln. Wogóle statki są sporo droższe. Dobry M6 ok 30 mln a dobry czysty TS - 6 mln, bardzo dobry TS nawet - ok 20 - 30 mln. Do zarzadzania flotą są specjalne stacje tez nie tanie, gdzie predefiniuje sie zachowanie statków, uzupełnienia itd. Generalnie jest na co zbierać.

Statki strzelają rzadziej ale energie traca szybciej. Nie można naładować największych dział i z głowy.
Duże statki strzelaja rzadzej wiec ciężej maja walczyć z małymi. Bardziej potrzebuja asysty. Walki są dłuzsze. M6 maja duzo osłon co sprawa ze sa w stanie sporo wytrzymać w konfrontacji z dużymi. Przynajmnie z M7.

Rakiety są skuteczniejsze ale bardzo drogie. Żeby nie łatwo konfigurowalne samowystarczające kompleksy Saturn Complex Hub cięzko by było ich używać.

#13 Yacek

    Komandor

  • Gwardia
  • 9433 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X: Rebirth

Napisano 17 październik 2014 - 16:06

Wszyscy grający w LU powinni zapoznać się ze skryptem XMR - X Missions Reloaded: http://forum.egosoft...=368692&start=0
Skrypt kompletnie przebudowuje misje dostępne w grze grupując je, tworząc własne poziomy trudności, nagrody, punkty reputacji. Dodaje dwie mini fabuły, nowe stacje, nowe opcje startowe, pozwala na własną konfigurację itp.
Został on specjalnie stworzony do współpracy z modem LU.

#14 gchojna1

    Pilot

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 125 postów

Napisano 19 październik 2014 - 16:36

XMR - X Missions Reloaded to ciekawa alternatywa bo wiele oferuje (sporo zmienionych i nowych misji) ale zmienia sposób rozgrywki. Klasycznie wlatujesz do sektora i rozglądasz się za misjami a tu wciskasz klawisz i masz wyświetlone misje. To jakieś takie monotonne na dłuższą mete - trochę psuje klimat. Wszystkie stare misje skasowano. Stawiania fabryk nie ma. Zapytałem o to twórcę a on powiedział ze nowe fabryki zasmiecają grę i nie są zbalansowane. Twórca też mocno namawia do dodatku całkowicie likwidującego bailing - to juz przesada.
Sam Litcube twierdzi że może jeszcze ruszy temat misji to może będzie na przyszłość alternatywa.
Co do LU to choć fajne i wiele uleprzeń to statki niestety dalej na siebie wpadają choć może nie tak ci a zarządzanie duża ilością statków jest może dobre ale dopiero jak się kupi specjalną drogą stację -trzeba być już dorobionym. No cóż nic nie jest idealne a zalety jednak przewazają.

#15 ryss

    Pilot

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 23 postów

Napisano 10 listopad 2014 - 12:28

Witam.
Szukając nowych wyzwań w X-ach zainstalowałem sobie omawiany mod. Na pewno jest to jena z ciekawszych alternatyw dla AP+XRM. Pewnie wynika to z innego podejścia do wizualizacji menu i podania gry w innych opcjach. Pewnie każdy będzie miał swoją opinie na ten temat.
Ale do rzeczy. Dla mnie osobiście ten mod choć " bardzo szybki" wydaje się taki na maksa wyjałowiony z tego co w X najciekawsze.
A wiec trzeba go spróbować "oskryptować". Byłem ciekaw co zadziała a co nie.
I tak :
Mapa - działa.
SCS Suite - działa, tylko w stacjach urządzenie pokazuje się jako nieznane.
CPC - konfigurator skryptów działa.
NPC - dałem w starszej wersji - działa.( myślę ze w nowej tez nie będzie problemu)
Custom Start - działa.
Improved Races - nie wiem. CPC go nie widzi. albo coś pomieszałem.
i na koniec
XRM MSP - zainstalował się ok. statki są ale ich nazwy to np. ReadText17 - 300002. zobaczyłem je w Custom Start. Tylko czy będą się same generować w grze - nie wiem. za krótko gram.

Ważne - odpalam grę w j. angielskim.

To tyle z pola walki ;) nad uzbrajaniem moda.

#16 Yacek

    Komandor

  • Gwardia
  • 9433 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X: Rebirth

Napisano 10 listopad 2014 - 12:51

Mod XRM MSP jak sama nazwa wskazuje, jest modem dla XRM i instalowanie go wraz z innym modem jest nie wskazane. Nawet jeśli ten mod (LU) nie dodaje własnych statków. Problemem nie są same readtexty w grze. Jeśli ktoś nie zna się na łączeniu różnych skryptów w jednej grze, lepiej nie instalować czegoś co potem będzie powodowało problemy z grą.

Wyskrobane Tapatalkiem na desce do krojenia.



#17 Szynszyl

    Pilot bombowca

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 392 postów

Napisano 13 listopad 2014 - 18:25

Wracam do moda po kilku patchach przerwy, zainstalowałem następujące skrypty:
Custom start
SCS suite
Capital Ship Energy Cells Generator (zainstalowany ręcznie nie przez PM)
i Scorp Map

Póki co działa.

EDIT: Ok po kilku godzinach gry i przetestowaniu kilku skryptów, wiem że większość z nich nie jest kompatybilna z LU, a oto ich lista:

1. Autosave- skrypt z którym wiązałem wielkie nadzieje, z początku wydawało się że działa, ale najprawdopodobniej blokuje odblokowanie giełdy i rozwala system Export/Import.
2. Hephaistos Corp. Station building service- co tu dużo mówić, bardzo wygodny skrypt z którego namiętnie korzystałem w XRM, niestety po wydaniu 4kk kredytów i odczekaniu około pół godziny stacja nie została zbudowana.
3. Capital Ship energy cell Generator (CSesG)- kolejny fajny skrypt, który na pierwszy rzut oka działa sprawnie, niestety po dłuższej chwili w mojej ładowni nie przybyło ogniw.
4. SCS Suite- Nie działają wszystkie opcje a reszta w większości działa niepoprawnie.
5. Custom Start- skrypt najważniejszy pozwalający odtworzyć własne imperium,. Na forum ego przeczytałem że może tworzyć problemy, jednak ja go nadal testuje.

#18 gchojna1

    Pilot

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 125 postów

Napisano 18 listopad 2014 - 11:20

IMHO błędne podejście do LU.
W LU zmienione jest prawie wszystko ale przewaznie w taki sposób ze trudno to od razu zauważyć. Co za tym idzie prawie zaden mod nie jest w pełni kompatybilny. Na strone widać że ludzie próbują ale sam Litcube nie wspiera (w LU jest wystarczająco duzo zmian i co za tym idzie wystarczajaco duzo błędów , ciagle są nowe wersje i nowe błedy które zresztą są szybko poprawiane.)

Trzeba czytac https://code.google....erse/wiki/Index
Polecam to zamiast kombinować z modami bo LU to taka zamknięta całość wyrażenie pewnej koncepcji i jak to człowiek przyjmie to dopiero ma największą i długotrwałą radochę :) Nie trzeba wszystkiego robić tak jak się przyzwyczailiśmy.

w podanym wyżej wiki dopiero można sie zorietowac co w LU jest dodane i jak dzała. Przewaznie sa to rzeczy które wiele zmienaja przy wielkim imperium i wielkiej mamonie (dużej ilosci statków) ale nie tylko

LU jest tak zbalansowane żeby było gorzej sie dorobic (drogie statki itd, drogie rakiety więc jest sens ich używać dopero jak sie człowiek dorobi i pare milionów nie ma znaczenia.)

Jakby ktoś miał jednak duże parcie na dodatkowe skrypty i równocześnie trudności z poruszaniem sie po tym wrogim forum to podaje linka:
Litcube's Universe - Addon/Script Compatibility Thread
http://forum.egosoft...ic.php?t=367414

#19 Yacek

    Komandor

  • Gwardia
  • 9433 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X: Rebirth

Napisano 18 listopad 2014 - 16:24

Jeden lubi nowości jakie daje mod. Inny jest przyzwyczajony do używanych skryptów. Kwestia gustu. Ja mam zestaw takich skryptów, które zawsze instaluje. Nie mniej jednak, zawsze zaczynając nowa gre, w nowym modzie, zaczynalem na wersji tylko z samym modem. W ten sposób można poznać dobrze mod, sprawdzić jak wygląda w nim gra, dopiero po jakimś czasie gry, szukać informacji o kompatybilnych z mim skryptach i instalować te potwierdzone przez twórców moda lub innych graczy.

Wyskrobane Tapatalkiem na desce do krojenia.



#20 gchojna1

    Pilot

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 125 postów

Napisano 19 listopad 2014 - 09:19

No właśnie o to chodzi. W LU wiele zmian trudno jest dostrzec na pierwszy rzut oka a jak człowiek zainstaluje mody to juz nie będzie mu się chciało szukać.
Równocześnie przestrzegam bo w LU zrobiono tak wiele zmian że te dodatkowe mody wydaja się kompatybilne ale błędy wyłażą po dłuzszym czasie. A LU niejako przeznaczony jest do długiej rozgrywki - wtedy dopiero pokazuje swoje zalety. Więc stabilność to podstawa.

W XRM bardzo lubie parę rzeczy których w LU niestety nie ma. Ale za to sa inne. A do XRM zawsze można sobie na chwilę "odskoczyć".





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych