Skocz do zawartości


- - - - -

TOTT, a mod BSG


6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Cerber

    Porucznik

  • Przyjaciele
  • PipPipPipPip
  • 676 postów
  • LokalizacjaCerber's Prime
  • Rasa: Argon
  • Gram w: X3: Terran Conflict

Napisano 01 wrzesień 2013 - 05:07

Czy korzytał ktoś z moda BSG i TOTT równocześnie? U mnie dzieje się ciekawa rzacz - po pierwsze zapisane stany cry "may be corrupted", a po drugie i co ciekawsze: zaczynem grę jako obrońca terrański, lecz gdy chcę wlecieć do saturna wywala grę, problemu nie ma gdy chcę polecieć w kierunku przeciwnym - tylko saturn. Wygląda na to, że mody się ze sobą gryzą (testowałem 2 razy - raz ze wszystkimi innymi skryptami i raz z czystym X3 3.2 i bonuspackiem - efekt ten sam), a jak to jest u was?

#2 Yacek

    Komandor

  • Gwardia
  • 9433 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X: Rebirth

Napisano 01 wrzesień 2013 - 09:20

Nie można mieć dwóch modów równocześnie, szczególnie takich, które oba zmieniają główne pliki gry (TShips, Tfaktories, Galaxy map itp)
Chyba to jest jasne? FAQ zdaje się o tym mówi.
Jeśli chcemy grać w dwa duże mody, a nie ma mada je scalającego, musimy sami scalić oba mody. Po takiej operacji najlepszym rozwiązaniem jest rozpoczęcie nowej gry na nowym modzie.

#3 Cerber

    Porucznik

  • Przyjaciele
  • PipPipPipPip
  • 676 postów
  • LokalizacjaCerber's Prime
  • Rasa: Argon
  • Gram w: X3: Terran Conflict

Napisano 01 wrzesień 2013 - 16:44

NIe powiedziałbym, że jest to duży mod, same statki instaluje się jako fake patch, do tego dochodzą jakieś skrypty, mapy galaktyki chyba nie zmienia (przynajmniej w opisie nic o tym nie ma), oraz pierdoły typu obrazki podczas ładowania, opcje startowe i intro. Jest jedynie wzmianka, że może nie działać z innymi modami " This mod may not work with other mods as it is heavilly modifed.
I will not give support for people who are using other ship mods in conjuction with this one sorry. Use this mod on its own please."

w nowej, odświerzonej wersji nic nie piszą na temat kompatybilności. http://forum.egosoft...ic.php?t=233733 http://forum.egosoft...ic.php?t=261806

#4 Yacek

    Komandor

  • Gwardia
  • 9433 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X: Rebirth

Napisano 01 wrzesień 2013 - 17:02

Bo to się rozumie samo przez się. Chyba, że ktoś gra w X od wczoraj.
Nigdy nie można instalować dwóch modów zmieniających te same pliki. Tak jest w przypadku TOTT i BSG. Oba mody przynajmniej modyfikują plik Tships (bo oba dodają dodatkowe statki), o innych plikach nie wspominając.
Gra może używać na raz tylko jednego pliku (np. TShips). To którego użyje, zależy od instalacji, jeśli oba mody zainstalujesz jako fake patch to użyty przez grę będzie plik TShips z pliku cat/dat o najwyższym numerze.
Jeśli chcesz używać obu modów musisz je scalić ze sobą. czyli połączyć wszystkie występujące w obu modach pliki. Czasochłonne i pracochłonne. Do tego trzeba się trochę znać na tym.

#5 Cerber

    Porucznik

  • Przyjaciele
  • PipPipPipPip
  • 676 postów
  • LokalizacjaCerber's Prime
  • Rasa: Argon
  • Gram w: X3: Terran Conflict

Napisano 01 wrzesień 2013 - 17:19

Tylko problem ze skokiem występuje nawet po wywaleniu plików zmieniających t-ships, zresztą nawet w FAQ jest napisane, że jeśli jest kilka modów operujących na tych samych plikach (statki) to jeden będzie poprostu ignorowany. Najbardziej mnie interesuje, co może powodować problem ze skokiem tylko przez jedną bramę - na logikę to Galaxy map, ale BSG na tym pliku nie operuje (przynajmniej żadnych informacji o tym nie ma).

#6 Yacek

    Komandor

  • Gwardia
  • 9433 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X: Rebirth

Napisano 01 wrzesień 2013 - 17:28

Ale pliki są ze sobą powiązane, to co zmienia TShips to nie wszystko, statki mają przypisane kompatybilne z nimi bronie itp.
Gra przy skoku wywala się, ponieważ w trakcie skoku następuje przeładowanie wszystkich głównych plików gry, jeśli gra ma odczytać jakieś dane (np. o statku) i nie znajduje tych danych w pliku który odczytuje, to się wywala.
Zrozum w końcu, że tak się nie da.
Po to powstają mody takie jak XRM lub dla niego MSP, aby właśnie połączyć kilka modów w jeden.

#7 Cerber

    Porucznik

  • Przyjaciele
  • PipPipPipPip
  • 676 postów
  • LokalizacjaCerber's Prime
  • Rasa: Argon
  • Gram w: X3: Terran Conflict

Napisano 01 wrzesień 2013 - 17:40

Wiesz, gdyby to było przy każdym skoku to wszystko byłoby jasne, dla mnie dziwne jest tylko to, że wywala tylko przy skoku z urana do saturna. A co do moda to najbardziej zależało mi na skrytpach generujących losowe atatki cylonów na flotę BSG, ale widać zmiany przez nie robione są zbyt głębokie (chociaż to by miało sens, skrypt generuja atak nowych statków - których nie ma bo są ignorowane) - a miałem nadzieje, że to tylko drobny zbiór niegroźnych skryptów i statków :mellow:





Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych