Skocz do zawartości


- - - - -

XTC 2.0 - jak wrażenia?


14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Zwierzu

    Pilot

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 42 postów
  • LokalizacjaMars
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X3: Reunion, X3: Terran Conflict, X3: Albion Prelude

Napisano 05 styczeń 2013 - 23:15

Cześć wszystkim :)

Mam malutkie pytanie do użytkowników, którzy mieli możliwość dłuższego przetestowania najnowszej wersji XTC.
Jakie są wasze wrażenia? Czy mod jest w pełni grywalny? Nie ma większych bugów?
Jestem ciekaw, bowiem ostatni raz grałem w X3:TC dobre pół roku temu na modzie XRM - mam zamiar jednak wreszcie przejść na coś innego a XTC wydaje się idealnym wyborem :)

Byłbym bardzo wdzięczny, gdybyście mi chociaż w malutkim skrócie doradzili czy warto przenosić się na XTC czy może pozostać przy XRM -
do XTC mam wielki sentyment (głównie ze względu na doskonały XTM do X3:Reunion) jednak za bardzo się przyzwyczaiłem do XRM i ogromu contentu jaki dodaje.

Wszystkie opinie i rady bardzo mile widziane :)

#2 Yacek

    Komandor

  • Gwardia
  • 9433 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X: Rebirth

Napisano 05 styczeń 2013 - 23:24

Zagraj, sam zobaczysz. http://xudb.pl/topic...dpost__p__38312

#3 kolorek

    Kadet

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 4 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Rasa: Split
  • Gram w: X: Beyond the Frontier, X2: The Threat, X3: Reunion, X3: Terran Conflict

Napisano 25 luty 2013 - 14:34

Witam, niewielki tu ruch, widać społeczność X poważnie się zmniejsza. Na jednym kompie mam TC a na drugim wgrałem XTC. Odpowiedź na "malutkie" pytanie Zwierza jest jasna. Oczywiście warto zagrać. Wersja jest znacznie trudniejsza, bardziej zrównoważona w statkach i laserach a rakiety zadają poważne a często nieodwracalne szkody. Obrona sektora jak już jesteś w takiej randze by nagroda była co najmniej 700 000 to tak minimum 3 godziny walki z czterema Tepukai, dziesiącioma (i więcej) M6 i niezliczona ilość drobnicy. Latam na zmianę "ciężkim smokiem" lub "rabusiem" i trzeba się bardzo uwijać i solidnie napracować nad utrzymaniem dobrej kondycji mając 6x125 przeciwko tym M7. Kilka biorących w tym udział M8 wyłączy Ci co najmniej jedną wieżyczkę na absolutnie konieczną obronę antyrakietową, i gdy dodasz zbieranie w trakcie co cenniejszego złomu to nie masz czasu na odpowiedź żonie na pytanie " co słychać, i jak żyjesz " Niewielka szansa na odpoczynek występuje jedynie gdy zmusi Cię rodzina do wspólnego zjedzenia posiłku.
Gdzieś tam jest wątek o statystykach to nadmienię jedynie, odstępstw od nich jest masa, niektóre jak prędkości, pojemności ilości dział i laserów - bardzo ważne.
XTC to mod nad wyraz miodny.
Ps. Jestem szczęśliwcem który nie przeżywał stresu z wersją 1.0
Pozdrawiam.

#4 LeWaR

    Admirał

  • Admiralicja
  • 1920 postów
  • Rasa: Teladi
  • Gram w: X2: The Threat, X3: Reunion, X3: Terran Conflict, X3: Albion Prelude, X: Rebirth

Napisano 25 luty 2013 - 16:50

Hmm.... cóż... Jakoś tak dziwnie gra mi się w XTC. XRM mi lepiej podchodzi. Ale to tylko takie moje odczucie.

#5 Yacek

    Komandor

  • Gwardia
  • 9433 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X: Rebirth

Napisano 25 luty 2013 - 18:06

 Użytkownik LeWaR dnia 25 luty 2013 - 16:50 napisał

Hmm.... cóż... Jakoś tak dziwnie gra mi się w XTC. XRM mi lepiej podchodzi. Ale to tylko takie moje odczucie.

Dokładnie tak samo. Po miesiącu grania XTC znudził mnie. Wracam do XRM, gdzie mimo gry od roku, nadal mam wiele do zrobienia.

#6 LeWaR

    Admirał

  • Admiralicja
  • 1920 postów
  • Rasa: Teladi
  • Gram w: X2: The Threat, X3: Reunion, X3: Terran Conflict, X3: Albion Prelude, X: Rebirth

Napisano 25 luty 2013 - 18:32

No i dla tego XTC leci w kosz. Szkoda, XTM świetnie im wyszedł, tu przesadzili...

#7 kolorek

    Kadet

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 4 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Rasa: Split
  • Gram w: X: Beyond the Frontier, X2: The Threat, X3: Reunion, X3: Terran Conflict

Napisano 28 luty 2013 - 11:58

Przesadzili ???? - Z czym? Dziwnie się gra?? Panowie jakieś argumenty poproszę !! Przyznaję, że XTM był niemalże doskonały, ale inne podejście w XTC jakże zaskakuje. Prowadzę równolegle cztery fabuły, z których dwie są skierowane wzajemnie przeciwko rasom je prowadzącym - nowatorskie i zaskakujace pomysły. Super gierka.
Pozdrawiam

#8 Yacek

    Komandor

  • Gwardia
  • 9433 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X: Rebirth

Napisano 28 luty 2013 - 17:56

A do czego porównujesz XTC? Do czystej gry? To masz prawo uważać XTC za świetny od. Ja grałem w wiele modów do TC (DDTC, TOTT, XRM), to co zrobili w XTC jest nowością, ale w wielu aspektach XTC jest słaby.
Jak pisałem, wróciłem do XRM, wolę XRM od XTC, więc napiszę w kilku punktach dlaczego.
XRM to nie tylko balans broni i statków, nowe sektory, nowe statki itp. To nie tylko zmieniona nieco wojna Argońsko-Terrańska w AP.
Jedna z głównych zalet XRM jest doskonale zrobiony plik Jobs odpowiedzialny za generowanie statków NPC, w tym również wrogich statków. Dzięki temu już od początku nowej gry we wszystkich sektorach mamy szanse spotkać Piratów, Yaki, Xenonów i Kha'ak. Dla początkujących graczy lub nie lubiących walki, to może nawet być za duże utrudnienie. Dla mnie, jest to idealne rozwiązanie.

Jak to wygląda w XTC:
Piraci - jest co prawda wiele ich klanów, ale latających bez celu piratów nie uświadczysz (jeśli już, to naprawdę sporadycznie, o czym możesz przeczytać w GNS). Natomiast jeśli w sektorze jest Habitat Piracki, to będzie on z kolei generował z zegarkiem w ręku małe floty pirackie, lecące do najbliższej bramy. W większości przypadków floty te zostaną zniszczone przez siły obronne sektora. I tak w kółko, wszystko przewidywalne, brak losowości.

Yaki - kompletnie ich brak, po za ich jedynym sektorem. Do tego dziwnym, bo jest w nim stocznia, nie ma innych stacji Yaki, nie ma jak podnieść reputację u Yaki.

Kha'ak - sporadycznie pojawiają się. Klastry są słabe. Klastry M6 już silniejsze, ale najczęściej zorientujesz się, że pojawił się taki po tym że w sektorze będzie opuszczony statek M6 Kha'ak.

Xenoni - ich sektory leżą na skraju mapy, minie więc trochę czasu gry zanim zostaną odkryte, a do tego czasu tu ich nie uświadczysz.

A gdzie Sohneni (to nawiązanie do XTM-a)?

Dochodzi do tego sprawa skryptów, mam swoje ulubione, których używam. W XTC są już ich alternatywne wersje. Wolę jednak swoje sprawdzone. Mogę je zainstalować, ale w takim razie szkoda było czasu twórców moda na to co stworzyli. Zamiast tego mogli więcej popracować na grywalnością.

Fabuły - mnie nie interesują. Wole grę swobodną, fabuły robię tylko aby zdobyć to co one dodają (jeśli nie użyje odpowiedniego skryptu na dostęp do nagród fabuł).

Tak więc dla mnie bardziej grywalnym modem jest XRM. Nie grałeś w niego, zagraj, będziesz miał porównanie.

#9 chak510

    Pilot bombowca

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 209 postów
  • Rasa: Ziemianin
  • Gram w: X: Beyond the Frontier, X2: The Threat, X3: Reunion, X3: Terran Conflict

Napisano 28 luty 2013 - 18:16

No yacek nie potępiaj tego moda tak bardzo . Jest idealny dla początkowych graczy . Oczywiście zgodzę się z tobą że nie ma wogóle piratów ( co dla zlomiarzy jest zle ) ale jak obczaisz sektor z habitem piratów to już jesteś ustawiony . Co do pozostałych punktów to przesadziłeś bez nękających cię xenonów jest lepiej i spokojniej a to że czasami opuszczony m6 krzaczkow to nie problemem wystarczy strzelać do rozwalenia go . Resztę da się ustawić skryptami . Co do fabuł to nie wiesz co tracisz bo ja lubie fabuły niezależnie jakie

#10 Yacek

    Komandor

  • Gwardia
  • 9433 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X: Rebirth

Napisano 28 luty 2013 - 19:38

 Użytkownik chak510 dnia 28 luty 2013 - 18:16 napisał

Co do pozostałych punktów to przesadziłeś bez nękających cię xenonów jest lepiej i spokojniej

I właśnie nudniej. Nie ma to jak konwoje Xenonów latające od jednego ich sektora, do drugiego przez pół mapy. To jest to co lubię.

 Użytkownik chak510 dnia 28 luty 2013 - 18:16 napisał


Resztę da się ustawić skryptami .
To samo można w XRM. Z XTC jest jednak problem, nie wszystkie skrypty będą działać.

 Użytkownik chak510 dnia 28 luty 2013 - 18:16 napisał

Co do fabuł to nie wiesz co tracisz bo ja lubie fabuły niezależnie jakie
A kto napisał FAQ fabuł? Ile razy można jednak robić te same fabuły (TC). Wiesz ile razy zaczynałem nową grę w TC? A nowe (inne) fabuły w XTC, jakoś mnie to nie podnieca.

Kwestia gustu, każdy szuka czegoś innego w modach, ja znalazłem to w XRM. XTC to dla mnie mało strawna papka.





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych