Skocz do zawartości

Mod X3 Rebalance Mod (XRM) - Total conversion - dla Albion Prelude


Yacek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 703
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Nie jestem pewien czy pomogę bo sam nie używam OSX'a ale na stronie moda jest podana instalacja dla wersji Steam. Tutaj cytat

STEAM INSTALLATIONS -

Cytat

You will need to recopy all scripts from Part 2 whenever TC or AP update via Steam or if Steam verifies the game cache - BEFORE loading an XRM save. This is because it will pick up the XRM modified versions of scripts and replace them with vanilla versions. Also steam will put the 00044 file back into the mov folder so this will need removing again.

Best practise is to create a completely separate X3 installation for the XRM and keep your main steam install as vanilla. Use the no-steam exe from the Egosoft downloads section.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xenon.Q, wyłączyłem auto aktualizacje w STEAM. Żaden plik nie jest modyfikowany (mam wgląd w ostatnią datę modyfikacji odnoszące się do katalogu - OSX) jak i nie jest tworzony plik 00044.

Gra działa, uruchamia się jeśli wybiorę jeden z pierwszych profili ale nie ten wskazany powyżej, który wywalą X-a. Problem jest też to gdy chce wybrać np. "Wolna Gra", nie da rady bo belka kolejno przechodzi w dół, nachodzi na Argon Anarchista i crash.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.09.2013 o 05:58, Xenon.Q napisał:

Próbowałes robić reinstalkę moda? Może coś źle zainstalowałeś.

Próbowałeś przeczytać ostatnie posty? Może coś źle przeczytałeś?

Problem został rozwiązany, opis rozwiązania podany, a przyczyny powstania problemu opisane w linkach.

Po co więc reinstalacja? Skoro i tak by nie pomogła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miała miejsce mała pomyłka... Gdy otrzymałem taką odpowiedź:

W dniu 24.09.2013 o 20:02, Marucins napisał:

Xenon.Q, wyłączyłem auto aktualizacje w STEAM. Żaden plik nie jest modyfikowany (mam wgląd w ostatnią datę modyfikacji odnoszące się do katalogu - OSX) jak i nie jest tworzony plik 00044.

Gra działa, uruchamia się jeśli wybiorę jeden z pierwszych profili ale nie ten wskazany powyżej, który wywalą X-a. Problem jest też to gdy chce wybrać np. "Wolna Gra", nie da rady bo belka kolejno przechodzi w dół, nachodzi na Argon Anarchista i crash.

To odpisałem na nią później, a co za tym poszło ominąłem z braku uwagi Wasze dwa posty wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaktualizowano mi przez przypadek AP do wersji 3.1, grałem w X3 AP+patch 3.0+XRM 1.29d+MSP 1.6+LoCo 2.01+IR 2.0

a pytanko czy czasami mi sie wszystkie mody nie posypały ? czy wersja 3.1 dodaje tak mało, że wszystko będzie działać jak należy ?

Ok już przeczytałem, że przed aktualizacją trzeba przenieść wszystkie pliki po 04

A jak sie nie zdążyło przenieść to czy można cofnąć aktualizację patcha w jakiś sposób ?

W sumie jeśli patch dodaje "tylko" 2 pliki cat dat z numerem 04 to nadpisuje tylko moda z pozycji 04 reszte nizej powinno być ok, więc wystarczy wszystkie pozycje od 05 przesunać o jeden niżej, a wykasowana pozycję 04 wgrać spowrotem jako 05 i będzie wszystko śmigać dobrze chyba....

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.09.2013 o 22:32, zamek9 napisał:

...W sumie jeśli patch dodaje "tylko" 2 pliki cat dat z numerem 04 to nadpisuje tylko moda z pozycji 04 reszte nizej powinno być ok, więc wystarczy wszystkie pozycje od 05 przesunać o jeden niżej, a wykasowana pozycję 04 wgrać spowrotem jako 05 i będzie wszystko śmigać dobrze chyba....

Na tyle na ile zaznajomiłem się z mechaniką aktualizacji/modowania X to tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.09.2013 o 22:32, zamek9 napisał:

W sumie jeśli patch dodaje "tylko" 2 pliki cat dat z numerem 04 to nadpisuje tylko moda z pozycji 04 reszte nizej powinno być ok, więc wystarczy wszystkie pozycje od 05 przesunać o jeden niżej, a wykasowana pozycję 04 wgrać spowrotem jako 05 i będzie wszystko śmigać dobrze chyba....

Nie bardzo.

Przed patchem 3.1 miałeś przypuszczalnie tak:

01.cat/dat pliki AP

02.cat/dat pliki AP

03.cat/dat pliki AP

04.cat/dat - XRM PART 1

05.cat/dat - XRM PART 2

06.cat/dat - MSP

07.cat/dat - MSP

08.cat/dat - LoCo

Po aktualizacji patchem 3.1 masz:

01.cat/dat pliki AP

02.cat/dat pliki AP

03.cat/dat pliki AP

04.cat/dat - pliki AP

05.cat/dat - XRM PART 2

06.cat/dat - MSP

07.cat/dat - MSP

08.cat/dat - LoCo

Zostaw pliki 04.cat/dat patcha 3.1, nie zmienia on wiele, ale oprócz plików 04.cat/dat dodaje nowy plik .exe i oraz x3files.xml. Jeśli usuniesz pliki cat/dat patcha 3.1 możesz nie uruchomić gry, bo będzie jej ich brakowało. Ponadto będziesz miał pewność że żadna przypadkowa nawet weryfikacja plików nie namiesza ci znów w plikach cat/dat.

Przesuń wszystkie pliki cat/dat powyżej numeru 04 o numer w górę:

01.cat/dat pliki AP

02.cat/dat pliki AP

03.cat/dat pliki AP

04.cat/dat - pliki AP

06.cat/dat - XRM PART 2

07.cat/dat - MSP

08.cat/dat - MSP

09.cat/dat - LoCo

Wypakuj ponownie pliki cat/dat z XRM PART 1 i przekopiuj jako 05.cat/dat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów 😉 Mój pierwszy post na forum!

Po roku przerwy wróciłem do serii X, tym razem w wydaniu AP + RM. Staram się trochę przyspieszyć działanie gry, w stosunku to TC działa troszkę wolniej. Przejrzałem listę modów znajdującą się na mamucie i zainteresował mnie 'No civilans' nie jestem tylko pewien czy jest kompatybilny. Na głównym forum Egosoftu piszą coś mgliście o problemach mogących się pojawić gdy modyfikuje się ustawienia AL w X3:RM, pytanie czy w tym przypadku też tak jest. Macie z tym jakieś doświadczenia? Szperałem trochę w necie ale najdalsze aktualizacje jakie udało mi się znaleźć dotyczyły TC 3.0 (jeśli dobrze zrozumiałem). Chętnie wywaliłbym cywili z rozgrywki, wyszukiwanie ich ścieżek na bank odciąży trochę cpu i gpu, ale wolę nie testować tego na swoich zapisach gry 😛

PS. RM jest genialny! Wreszcie coś się dzieje w tym świecie. Grałem swojego czasu sporo w Frontiera Elite i w porównaniu do niego X3 był raczej bardzo spokojny, teraz AGI wszędzie szaleją, miło na to popatrzeć 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Yacku za szybkie naprowadzenie na trop 😉

Przyznaję bez bicia, jak zerknąłem na posta pomyślałem, że to 'tylko' tłumaczenie na Polski oryginalnego tekstu z oficjalnego forum 😉 Ctrl+F też nie znalazł frazy 'no civ'. Teraz widzę, że sporo dodatkowego napracowania zostało w to włożone.

Plik pobrany, dziś ochoczo przetestuję <radocha>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojawiła się kolejna wersja moda o numerze 1.30

Informacja: Informacja o wersji 1.30

Wersja dotyczy głównie kompatybilności XRM z patchem 3.1 dla AP. Przed instalacją należy zaktualizować AP do wersji 3.1.

Wersja jest kompatybilna z zapisami gry z wersji 1.29 zarówno w wersji TC jaki AP.

Wersja jest od teraz dostępna tylko w formacie .zip do instalacji manualnej, nie wersji do instalacji przez PM.

Należy więc zapoznać się z instrukcją instalacji w drugim poście tego tematu.

Pliki, które uległy zmianie:

XRM Part 1

XRM Part 2

Hull Packs

Advanced Universe

Proszę upewnić się, że przekopiowaliście wszystkie pliki skryptów z części 2, zmieniło się w nich bardzo dużo. Wystarczy skopiować i wkleić je do folderu scripts w odpowiednim katalogu gry, nadpisuje oryginały.

Użytkownicy AP - kopiują skrypty z folderu "scripts_AP"

Użytkownicy TC - kopiują skrypty z folderu "scripts_TC"

STATKI, KTÓRE POWINNO SIĘ SKLONOWAĆ:

Tylko przy kontynuacji gry

I

STATKI, KTÓRYCH NIE MOŻE BYĆ W SEKTORZE PODCZAS UPGRADE:

Tylko przy kontynuacji gry

Atlas

I

Należy pobrać i wypakować (zainstalować) wszystkie pliki. Pliki cat/dat moda podmieniamy pamiętając w jakiej kolejności mieliśmy zainstalowane poprzednio. Podmieniamy je na aktualne pliki. Również pliki z katalogu script z archiwum PART 2 należy przekopiować do katalogu script w katalogu gry.

Po zainstalowaniu wszystkich składników moda należy:

1. Uruchomić grę z ostatniego zapisu.

2. Otworzyć Edytor Skryptów. Jak ktoś nie wie, to opisane jest to w FAQ#3

3. W Edytorze Skryptów przeglądnąć listę skryptów i odszukać skrypt o nazwie "temp.xrm.1.29to1.30patch.AP".

4. Uruchomić ten skrypt, poprzez naciśnięciu klawisz r mając ten skrypt podświetlony na liście. Następne okna potwierdzamy enterem. Po uruchomieniu skryptu możemy kontynuować grę. Polecałbym zapisać grę po wykonaniu skryptu.

Skrypt "temp.xrm.1.29to1.30patch.AP" możemy usunąć z katalogu "script", ale nie jest to konieczne.

ZMIANY W WERSJI 1.30:

Fixed - Left/Right Weapon Turn-in on I and Atlas

Fixed - Increased rep with the Independent Race so all wares can be bought from the XL Weapons Dealer

Fixed - Removed built-in Cargo Bay Life Support from all TLs for AP 3.0 plot compatibility (AP Only)

Fixed - Incorrect race owner on stations in Family Rhy

Fixed - Reverted Oort Cloud and Kuiper Belt security level to Border (New start required to see this change)

Fixed - Crash when starting new game in OSX

Added - AP v3.1 compatibility

Added - Automated repair script for Maintenance Pods (Thanks to Dr Bullwinkle)

Added - External Docking to I (AP Only)

Wersja 1.30 jest zarówno dla TC jak i dla AP.

Instalacja moda w grze AP odbywa się w ten sam sposób co w TC, należy tylko pamiętać, że AP jest zainstalowany w folderze Addon i tam należy kopiować wszystkie pliki moda.

Wersja 1.30 zawiera aktualne polskie tłumaczenie.

Tłumaczenie jest kompletne, zarówno dla wersji XRM AP jak TC.

Tłumaczenia dostępne do tej pory na Mamucie zostały usunięte.

Moje mini poprawki są nadal aktualne dla tej wersji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanko dotyczące 'no civilians' do XRM, jest może wersja mniej hardcorowa? Tj. taka która zostawia szpitale, kasyna i areny - statki na których zazwyczaj szkolę marinsów do późniejszych bardziej wymagających akcji. Jeśli nie to czy mógłbyś wskazać temat w którym opisywana jest edycja pliku Jobs? Jakbym znalazł trochę czasu to mógłbym nad tym posiedzieć i samemu te 3 statki wyedytować tak by nie znikały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojawiła się mini aktualizacja moda o numerze 1.30b

Informacja: info o wersji 1.30b

Zmiany:

Zmiany dotyczą tylko AP i tylko tych, którzy grają w fabułę Kłopoty Korporacji (Corporation Troubles).

Pliki, które uległy zmianie:

XRM Part 2 (wystarczy tylko wypakować pliki cat/dat i nadpisać ich poprzednie wersje w katalogu addon).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W modzie xrm na profilu ziemski commander i po przejściu fabuły hq i hub, gdy wlatuje się do quens harbor - plot z hub się resetuje na rzecz misji z korporacji artreus.

Straciłem tak hub i trochę się pomęczyłem aby do tego dojść co było tego powodem.

Czy to normalne w tym modzie aby przechodzić ziemianinem - plot hub i hq dwa razy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...