Skocz do zawartości

Nowe rozwiązania w AP


Yacek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wiemy że w AP jest Giełda Handlowa. Dość ciekawy skrypt, pozwalający spekulować na na giełdach ras. A jak wiadomo spekulacje na giełdzie mogą być zyskowne, przy małych stratach; zyskać możemy nawet do 900%, a stracić tylko 100% 😉

Poniżej kilka innych nowości w AP:

łatwiejsze wyszukiwanie sektorów na mapie galaktyki. Bardzo fajne rozwiązanie. Wpisujemy pierwszą literę szukanego sektora, pojawia się lista wszystkich znanych nam sektorów zaczynających się na tę literą, poruszając się strzałkami (góra, dół) po liście tych sektorów, automatycznie mapa jest centrowana na wybrany sektor.

post-15-0-50313600-1324718731_thumb.jpg

Nowe rozkazy dla flot: z każdego statku przewożącego inne statki możemy zrobić dowódcę floty składającej się z przewożonych przez niego statków, którymi możemy łatwiej zarządzać z konsoli poleceń statku bazy.

post-15-0-24888800-1324719621_thumb.jpg

Po stworzeniu floty, jej dowódca będzie miał dodatkowy zestaw komend w swoich rozkazach:

post-15-0-56725600-1325007775_thumb.jpg

Tak wygląda zestaw poleceń dla floty:

post-15-0-49847800-1325007782_thumb.jpg

A po naciśnięciu klawisz i na rozkazie, jak zwykle pojawi się nam opis tego polecenia:

AP09.jpg

W Rozgrywce mamy nową opcję dotycząca globalnych ustawień zachowania wieżyczek na wszystkich naszych statkach (to chyba coś jak MARS).

AP03.jpg

Osiągnięcia. Coś takiego było w TOTT, teraz jest również w AP:

post-15-0-77623600-1324719635_thumb.jpg

Po wpisaniu "Magicznego imienia" (zobacz do FAQ) oprócz dostępu do Script Editora będziemy mieć również dostęp do edytora Mission Director - dostęp w Rozgrywce:

AP05.jpg

A dzięki niemu będzie możliwa z poziomu gry edycja istniejących misji i fabuł:

post-15-0-30908200-1325007766_thumb.jpg

Nowością są również wykresy graficzne naszych osiągnięć w grze, np stanu naszej gotówki:

post-15-0-05960500-1325008384_thumb.jpg

Jest jeszcze jedno nowe rozwiązanie:

Zapewne nie jeden raz, podczas misji obrony stacji, zdarzyło wam się przez przypadek ostrzelać bronioną stację. Efektem tego, oprócz spadku reputacji, było to, że stacja taka pozostawała do nas wrogo nastawiona. Czasem na długo, bo trzeba było wyszukiwać oferty na neutralizację wrogiego nastawienia. Lub używać specjalnych skryptów, jeśli komuś na tym zależało.

W AP w takim przypadku, po zakończeniu misji, stacja automatycznie staje się do ponownie przyjaźnie nastawiona.

Kolejne nowe rozwiązanie:

W kilkunastu sektorach rozmieszczone zostały "boje nadprzestrzenne". Jeśli wydamy jakiemuś naszemu dużemu statkowi rozkaz skoku do takiego sektora (i lotu np. do stacji), to skoczy on w pobliżu tej boi nawigacyjnej, a nie do bramy w tym sektorze. Pozwala to unikać problemów przy bramach (tłok, zbyt duże statki dla bram itp)

I jeszcze jedno: dostępne na naszych stacjach ( w tym przypadku w HQ):

post-15-0-66338200-1325614070_thumb.jpg

Kolejne, ciekawe rozwiązanie:

We wszystkich stacjach i statkach, wchodząc w opcję "Zadokowane statki" na pierwszej pozycji mamy dostęp do podstawowych rozkazów i ustawień (parametrów) zadokowanych tam naszych statków. Dzięki temu rozwiązaniu można w prosty sposób ustawić jako bazę stację lub lotniskowiec dal wszystkich zadokowanych w niej statkach, jednym poleceniem. Można również jednym poleceniem ustawić parametry autoskoku dla wszystkich tych statków.

Chyba nie muszę pisać, jak ułatwia to zarządzanie flotami statków (myśliwców lub handlowców w przypadku stacji) przypisanymi do stacji lub statku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.12.2011 o 10:46, Yacek napisał:

W Rozgrywce mamy nową opcję dotycząca globalnych ustawień zachowania wieżyczek na wszystkich naszych statkach (to chyba coś jak MARS).

AP03.jpg

To trzeba dokupić ? bo u mnie są dostępne 3 pierwsze polecenia.

I jakoś za nic w świecie nie mogę ogarnąć tej giełdy ;]

Ciągle mam jakieś straty. Nawet jak czekam 20-30min aby index był pozytywny.

Jak wam się udaje takie zyski zrobić ?

Sz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek zajmij się skalpowaniem na lokalnej giełdzie.

Pierwsze 10mln zarobiłem kupując i sprzedając jakieś szczątki albo

chemikalia czy inne tekstylia. Później zajmij się średnioterminowymi

inwestycjami na akcje firm albo długoterminowe akcje korporacji.

Zacznij od małych, inwestuj wszystko co masz jak index pokazuje 99-100. Później juz będzie łatwiej.

Ja juz mam dosyc giełdy, lecę szkolic marinesów i zdobywać te nowe statki...

Wesołych Świąt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o nowe rozwiązania...

1. Kiedyś chyba komputer pokładowy nam przedstawiał pełną informację o statku po jego zaznaczeniu, np. "Teladi. Energy trans-porter. Vulture. Super Freighter." Z charakterystycznymi pauzami. 😉 A teraz tylko te 2 pierwsze człony (które widać i tak na liście statków przy mapie. Wprawdzie i tak można sobie sprawdzić, co to za statek ale był to detal, który akurat bardzo lubiłem. ;|

2. Nadal trochę zamieszania dla ludzi, którzy preferują "classic flight mode". Najlepiej, gdyby to po prostu można było w opcjach ustawić - albo tak, albo tak.

3. Nadal brak jakiś dobrych narzędzi, które _pewnie_ zaznaczą najbliższy statek wroga, rakietę itp. Jedynie po zniszczeniu jednego statku komputer natychmiastowo zaznacza nam następny. Gorzej z początkiem, trudno szybko wybrać chociażby "następnego/poprzedniego wroga".

4. AI chyba bez zmian. Wrogowie potrafią strzelić rakietą z bliska (nawet jeśli wybuch będzie dla nich zabójczy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze jedno nowe rozwiązanie:

Zapewne nie jeden raz, podczas misji obrony stacji, zdarzyło wam się przez przypadek ostrzelać bronioną stację. Efektem tego, oprócz spadku reputacji, było to, że stacja taka pozostawała do nas wrogo nastawiona. Czasem na długo, bo trzeba było wyszukiwać oferty na neutralizację wrogiego nastawienia. Lub używać specjalnych skryptów, jeśli komuś na tym zależało.

W AP w takim przypadku, po zakończeniu misji, stacja automatycznie staje się do ponownie przyjaźnie nastawiona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne nowe rozwiązanie:

W kilkunastu sektorach rozmieszczone zostały "boje nadprzestrzenne". Jeśli wydamy jakiemuś naszemu dużemu statkowi rozkaz skoku do takiego sektora (i lotu np. do stacji), to skoczy on w pobliżu tej boi nawigacyjnej, a nie do bramy w tym sektorze. Pozwala to unikać problemów przy bramach (tłok, zbyt duże statki dla bram itp)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy chodzi o produkcję z wyposażeniem. Raczej o to, że po zapisaniu ustawień, gdy zadokujesz innym, nowo kupionym/wyprodukowanym statkiem tego rodzaju (tej klasy), to zapisane wyposażenie znajdzie się na nim automatycznie. Jeśli chodzi o broń i osłony, to pewnie trzeba mieć odpowiednie na stanie stacji.

Ta opcja powinna być dostępna na innych naszych stacjach, jako przykład podałem HQ, bo to moja pierwsza stacja, biedny jestem 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.12.2011 o 15:14, Yacek napisał:

odp. 3 - klawiszologia się kłania. Zapoznaj się z nią, sporo Ci ułatwi.

Racja, racja. Przez przypadek nacisnąłem Delete i mi się zaznaczył mój statek. Wtedy mi się przypomniało. Ale i tak mi się coś nie zgadzało jak to pisałem. xD Tak czy siak miałem na myśli porównanie do bardzo (bardzo!) rozbudowanej klawiszologi bojowej z freelancera2.

W dniu 31.12.2011 o 15:57, LeWaR napisał:

Następny / Poprzedni wróg ustawiłem pod klawisze dla kciuka na myszce. Fajna sprawa.

Jop, dobry pomysł, też sobie tak zrobie. Kiedyś chyba miałem na myszce poprzednia/następna rakieta, ale Twój lepszy pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...