Skocz do zawartości

Mod X3 Rebalance Mod (XRM) - Total conversion -


Yacek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Nie ma skryptu na podniesienie rangi (nie ważne jakiej), jest skrypt na działanie odwrotne, czyli spowolnienie wzrostu rangi.

W grę można grać latami. Można grać jedną rozgrywkę, można zmieniać rozgrywki wraz ze zmianą moda. Ja przez ostanie 4 lata grałem z wszystkimi modami jakie wychodziły dla TC (Transcend II, New Horizon, DDTC, Cadius Ship Pack, XTC, TOTT, XRM).

Teraz gram od stycznia w AP+XRM. Ale chyba czas zacząć nowa grę 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojawiła się kolejna wersja moda o numerze 1.24

Informacja: Info o wersji 1.24

Wersja jest kompatybilna z zapisami gry z wersji 1.23 zarówno w wersji TC jaki AP

Wersja jest od teraz dostępna tylko w formacie .zip do instalacji manualnej, nie wersji do instalacji przez PM.

Należy więc zapoznać się z instrukcją instalacji w drugim poście.

Jeśli gramy w wersję Steam, należy się upewnić, że przed aktualizacja moda do wersji 1.24 nastąpiła aktualizacja gry ze Steam do wersji 2.1 (AP) lub 3.2b (TC).

Ma to zapobiec nadpisaniu przez aktualizację Steam plików skryptów zmienionych przez mod XRM.

Pliki, które uległy zmianie:

XRM Part 1

XRM Part 2

Hull Packs

Advanced Universe Pack

MARS Data

Proszę upewnić się, że przekopiowaliście wszystkie pliki skryptów z części 2, zmieniło się w nich bardzo dużo. Wystarczy skopiować i wkleić je do folderu scripts w odpowiednim katalogu gry, nadpisuje oryginały.

Użytkownicy AP - kopiują skrypty z folderu "scripts_AP"

Użytkownicy TC - kopiują skrypty z folderu "scripts_TC"

STATKI, KTÓRE POWINNO SIĘ SKLONOWAĆ:

Tylko przy kontynuacji gry

Taipan (not 100% sure - see notes below)

Kha'ak Frigate

Kha'ak Hive Queen

STATKI, KTÓRYCH NIE MOŻE BYĆ W SEKTORZE PODCZAS UPGRADE:

Tylko przy kontynuacji gry

Carrack

Osaka

Threasher

Griffon

Kha'ak Hive Queen

Kha'ak Destroyer

Kha'ak Carrier

Należy pobrać i wypakować (zainstalować) wszystkie pliki. Pliki cat/dat moda podmieniamy pamiętając w jakiej kolejności mieliśmy zainstalowane poprzednio. Podmieniamy je na aktualne pliki. Również pliki z katalogu script z archiwum PART 2 należy przekopiować do katalogu script w katalogu gry.

Po zainstalowaniu wszystkich składników moda należy:

1. Uruchomić grę z ostatniego zapisu.

2. Otworzyć Edytor Skryptów. Jak ktoś nie wie, to opisane jest to w FAQ#3

3. W Edytorze Skryptów przeglądnąć listę skryptów i odszukać skrypt o nazwie "temp.xrm.1.23to1.24patch.TC".

4. Uruchomić ten skrypt, poprzez naciśnięciu klawisz r mając ten skrypt podświetlony na liście. Następne okna potwierdzamy enterem. Po uruchomieniu skryptu możemy kontynuować grę. Polecałbym zapisać grę po wykonaniu skryptu.

Skrypt "temp.xrm.1.23to1.24patch.TC" możemy usunąć z katalogu "script", ale nie jest to konieczne.

ZMIANY W WERSJI 1.24:

Fixed - Altered all modified vanilla scripts so they now have an XRM prefix. This is to prevent Steam from overwriting them. Jobs has been modified to make newly spawned ships use the new scripts.

Fixed - Moved Boreas cockpit location.

Fixed - Moved Carrick model to the centre of its scene.

Fixed - Removed anomolies from front of Griffon model.

Fixed - Threasher reduced in size to 80% of its original.

Fixed - OWPs increased in price

Fixed - AI OWPs now have racial weapon loadouts.

Fixed - Jump Drive Deployment Kit being sold by low end merchants.

Fixed - Taipan can now dock M6s.

Fixed - All left and right turrets turned in slightly on all ships from M6 and up so they can fire at a target directly in front.

Fixed - Dissapearing figher drones in privateer trade docks.

Fixed - Rotated Osaka engine blocks so the ship looks better.

Fixed - OOS damage rebalanced in AP.

Fixed - Missing collision boxes on vanilla Kha'ak capitals.

Fixed - Increased damage on all Kyons and shortened duration of GKE

Fixed - Increased guns on Kha'ak Frigate.

Added - New model for Kha'ak Hive Queen.

Added - Jobs for Hive Queen and more Guardians in Kha'ak sectors.

Added - Special bounties for killing #EFFA and the Hive Queen.

Added - Advanced Universe for Albion Prelude.

Wersja 1.24 jest zarówno dla TC jak i dla AP.

Instalacja moda w grze AP odbywa się w ten sam sposób co w TC, należy tylko pamiętać, że AP jest zainstalowany w folderze Addon i tam należy kopiować wszystkie pliki moda.

Wersja 1.24 zawiera aktualne polskie tłumaczenie. Gracze AP+XRM dodatkowo mają zaktualizowany o nowe tłumaczenia plik 7027 (opisy sektorów, ale jeszcze nie wszystkich). Oczywiście na Mamucie też jest aktualizacja tłumaczenia.

Aby korzystać z tłumaczenia zawartego w modzie, należy usunąć z katalogu t (dla TC) lub addon\t (dla AP) następujące, starsze wersji plików tekstowych moda:

0004-L048.xml

3500-L048.xml

7027-L048.xml

8387-L048.xml

9400-L048.xml

9950-L048.xml

9951-L048.xml

Na Mamucie dostępne są również zaktualizowane pliki moich mini poprawek. Jeśli ktoś ich używa (szczególnie pliku Jobs), to powinien pobrać zaktualizowane pliki dla wersji 1.24.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje statki nie mają żadnych poleceń a mają zainstalowane wszystko statki wroga mnie nie atakują wszystko się chrzani muszę zrobić reinstal gry 5 raz w tym dniu może najnowsza wersja moda coś da 🙁

UWAGA

Odkryłem jak szybko przez nieuwagę można sobie zniszczyć grę gdy usuwamy skrypty możemy tak że usunąć skrypty gry odpowiedzialne za atak i polecenia statków zauważyłem to gdy atakowałem wrogi myśliwiec który leciał przed siebie i nic nie robił tak samo było z patrolami wojsk stały w miejscu.Skojarzyło mi sie to z plikami które były w katalogu przed wgraniem moda i skryptów miały nazwy atack coś tam i parę innych gdy je usuniemy świat X nie będzie nic robił tylko stał jak ciele.

Więc najpierw należy zrobić kopie folderu!!!

Objawami są :

-brak rekacji na ataki

-statki zamiast latać stoją w miejscu (wojskowe co do handlarzy nie mam pojęcia)

-Brak poleceń nawigacyjnych , bojowych , specjalnych , handlowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy okręty frakcyjne NPC naprawiają się w stoczni? Naszło mnie teraz takie pytanie, jak zauważyłem, że Okręt Dowodzenia Atlas z BSH leci do stoczni po tym jak dostał od Xenońskiego G(zresztą mój okręt liniowy też został poharatany jego rakietami w mgnieniu oka:D). Najłatwiej to zauważyć na okrętach liniowych, a widziałem kilka popsutych normalnie latających, ale myśliwców policji. Jakoś wcześniej nie zwracałem na to uwagi, a teraz mnie to zaintrygowało.

Ktoś wie, w którym patchu osłabiono rakiety tau? Teraz już zamiast 200k, mają marne 32k obrażeń🙁

Warto inwestować w M7M czy wystarczą M8? Teraz gdy zauważyłem siłę M7M (w postaci G) zobaczyłem możliwość szybkiego rozwalania Xenońskich liniowców w ich sektorach. Jednak z tego co walczę 4 x M8 gdy tylko nie wybuchają im rakiety przed "maską" także robią takie piekło że...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam pytanie odnośnie inwazji xenonów. Wczoraj wkroczyli wielką armadą do Midnight Star,Belt of Agiular i Teers of Greed (nie wiem czy dobrze napisałem nazwy) i teraz wszystko niszczą. Ja mam Thora więc nic nie zrobię i czy to kiedykolwiek się skończy?

PS. Wyłączenia gry powodowały ostre ścinki po włączeniu SETA w sektorach gdzie było bardzo dużo jednostek i toczyła się walka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najniebezpieczniejszy statek xenononów :

Eskortowiec C piekielna maszyna straciłem 6 myśliwców .

Rozkazałem im zniszczyć C , fregaty się wlekły więc myśliwce miały go spowolnić i pierwszy szwadron rozpoczynał atak gdy drugi dolatywał i był tak o 1-2 km od niego on zaczął skręcać i myśliwce uderzyły w niego nie rozumiem jak taki fatalny błąd popełniło AI myśliwce w normalnej sytuacji powinny się rozdzielić po 5 km i rozpocząć atak a te najwidoczniej czekały aż znajdzie sie w zasięgu .

Koszt to nie był duży bo to było rozpoznanie czyli 6 odkrywców jest to koszt 480k gdy by to były myśliwce M3 albo M4 koszt by był ogromny.

SCS działa ściągnięty jeszcze raz 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niszczycielskich najazdów w patrolowanej przeze mnie okolicy nie zauważyłem, ale faktycznie widzę jak siły Paradian cały czas stoją przy bramie między Interwords, a Sacred Relic i od początku gry ubijają wszystko co lata. Także widuje Niszczyciela Kha w obstawie dwóch Fregat, które robią to samo, rzadko niszcząc jakąś fabrykę(np. w Wenus był brak reakcji na ich ataki).

Dodanie MBRR spowoduje więcej inwazji, lepsza odpowiedź na nie przez siły porządkowe i więcej frajdy z walk?

Jak tak to szykuje flotę, gromadzę zapasy i lecę na wojnę... tylko najpierw zainstaluje skrypt.

Extended Communication System. Skąd mogę go wziąć bo link główny nie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam XRM generuje w pliku Jobs inwazje Xenonów, może po prostu nie sprawdzałeś wszystkich sektorów granicznych z Xenonami.

MBRR wymaga ECS, ale można się bez niego obejść. Jeśli nie działa link ze skryptem, należy szukać w bazie skryptów i modów: http://xudb.pl/topic/2203-baza-skryptow-i-modow-dla-gier-serii-x/

jak się dobrze poszuka tam (wyszukiwarka) to się znajdzie: http://www.x1tp.com/root/index.php?option=com_jdownloads&Itemid=6&view=viewdownload&catid=47&cid=1350

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MBRR - zależy jaka wersja, jest .spk i jest .zip. SPK instaluje się Plugin Managerem, a wersję .zip wystarczy rozpakować programem do archiwizacji (RAR, ZIP itp) i przekopiować katalogi.

MBRR to skrypt, nie ma więc nic wspólnego z "Wybierz pakiet modyfikacji", Jeśli już, to Plugin manager znów namieszał. Wyrzuć go. Usuń z katalogu gry katalog Plugin Manager, bo możesz mieć problemy z grą.

Ja nie mam ruin, nigdzie. W czystym AP widziałem wiele razy jak statki inwazyjne niszczyły stacje. W XRM+AP zniszczenie stacji to rzadkość, Zapewne przez HULLPack, bo zniszczenie stacji, to bardzo długotrwały proces teraz.

Zobacz po sektorach (BHS, Grand Exchange i inne graniczne) czy są tam statki Xenonów. U mnie czasem jest tak, że jest dłuższy czas spokój, a potem inwazje wyruszają ze wszystkich sektorów Xenońskich na raz.

Masz mapę Scorpa? Można przy jej pomocy, w grze, wyszukiwać odpowiednich statków. Poszukaj przy pomocy tej wyszukiwarko statków K i J, będziesz wiedział gdzie są.

W XRM+AP można też w sieci wywiadowczej sprawdzić jakie sektory są atakowane przez jakie wrogie rasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś rozwaliłem i musze reinstalować. Da się obejść bez MBRR czy za chwile nic nie będzie?

ściągnąłem zip

ale chyba nie dokońca poustawiałem pliki tak jak trzeba, bo w ogóle nie patrzyłem na instrukcje tylko jak był "scripts" to do "scripts" i tak dalej.Teraz wyskakują mi błędy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...