Piteropeter Opublikowano 2 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2012 Wiecie co panowie, lepiej będzie jak dyskusję o tłumaczeniu poprowadzimy w innym temacie, mianowicie: http://xudb.pl/index.php?/topic/2270-spolszczenia-moda-xrm/, zanim nas ktoś o offtop oskarży A jak któremuś z moderatorów się nie spodoba, to może też część postów stąd przerzucić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Centurion Opublikowano 2 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2012 Ja się zajme 7027-L048.xml. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
henryk5pio Opublikowano 2 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2012 Jak dokończę tłumaczenie 0004-L048.xml to dokończę też tą resztkę z 9950-L048.xml. Postaram się wyrobić z tym do końca tego tygodnia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piteropeter Opublikowano 2 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2012 Ja tam może i robię wolno, ale stałym tempem i staram się, aby identyczny przekaz otrzymywała osoba czytająca opisy po polsku, jak ta czytająca po angielsku. Mam nadzieję, że tłumaczenia będą na wysokim poziomie Dopisuję Aldrina do listy osób pomagających w spolszczeniu. Napiszcie, jak skończycie przerabiać plik, wyślę wam swojego e-maila, wy mi podeślecie pliki, a ja wrzucę na jakiś pewny hosting/podeślę Yackowi, żeby wrzucił na mamuta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trucx Opublikowano 2 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2012 W dniu 1.05.2012 o 20:23, henryk5pio napisał:Ekhm, miałem ale grałem Co do tłumaczenia, sorry, robię jutro, u mnie dzisiaj było 28,5 stopnia, nie dało się myśleć nawet... Str. z podręcznika czytałem dwa razy zanim zajarzyłem co czytam :/Ja raz "miałem" ale gdy rodziców nie było grałem ile chciałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 2 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2012 Tematy połączone. Bez sensu było zakładać nowy temat o tym samym, czy o XRM i tłumaczeniu.Lepiej było założyć nowy temat o waszych osiągnięciach w nauce, bo to czy ktoś miał świadectwo z czerwonym paskiem, na nim, czy na d... to mało kogo interesuje.Co do tłumaczenia: plik 7027 to w większości teksty dla tych co używają skryptu GNS, jak toś nie wie co to za skrypt, to i tłumaczenie tych tekstów nic mu nie da. To co jest potrzebne w grze zostało w pliku przetłumaczone.@Piteropeter pisz na PM, dostaniesz adres maila do mnie. Wrzuci się na Mamuta jako kolejną wersję tłumaczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piteropeter Opublikowano 2 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2012 Jak tak dalej pójdzie, to niedługo wątek o XRM będzie największy na xudb... Niech ci będzie.@henryk5pio, @aldrinZmiana planów. Tłumaczcie, jak skończycie wysyłacie plik mi/Yackowi, następnie ja/Yacek montuje to w paczke i wysyłam Yackowi, a Yacek wrzuca na mamuta. A przepraszać za opóźnienia nie musisz, nikt nam nie płaci, nikt nie ma prawa od nas nic wymagać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 2 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2012 850 stron do nadrobienia Nie będzie tolerancji spóźnień: każdy dzień spóźnienia to dzień bana(na) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trucx Opublikowano 2 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2012 Dopiero teraz zauważyłem że Yacek ma 7553 postów A więc oto ban(nany) dla was .henryk5pio banan Aldrin banan Piteropeter banan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 4 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 Pojawiła się kolejna wersja moda o numerze 1.20Informacja: http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?p=3875587#3875587Wersja jest kompatybilna z zapisami gry z wersji 1.19 zarówno w wersji TC jaki APWersja jest od teraz dostępna tylko w formacie .zip do instalacji manualnej, nie wersji do instalacji przez PM.Należy więc zapoznać się z instrukcją instalacji w drugim poście. Pliki, które uległy zmianie:XRM Part 1XRM Part 2Hull Packs (wszystkie trzy wersje)STATKI, KTÓRE POWINNO SIĘ SKLONOWAĆ:Tylko przy kontynuacji gryBrakSTATKI, KTÓRYCH NIE MOŻE BYĆ W SEKTORZE PODCZAS UPGRADE:Tylko przy kontynuacji gryBrakNależy pobrać i wypakować (zainstalować) wszystkie pliki. Pliki cat/dat moda podmieniamy pamiętając w jakiej kolejności mieliśmy zainstalowane poprzednio. Podmieniamy je na aktualne pliki. Również pliki z katalogu script z archiwum PART 2 należy przekopiować do katalogu script w katalogu gry.Po zainstalowaniu wszystkich składników moda należy:1. Uruchomić grę z ostatniego zapisu.2. Otworzyć Edytor Skryptów. Jak ktoś nie wie, to opisane jest to w FAQ#33. W Edytorze Skryptów przeglądnąć listę skryptów i odszukać skrypt o nazwie "temp.xrm.1.19to1.20patch.TC".4. Uruchomić ten skrypt, poprzez naciśnięciu klawisz r mając ten skrypt podświetlony na liście. Następne okna potwierdzamy enterem. Po uruchomieniu skryptu możemy kontynuować grę. Polecałbym zapisać grę po wykonaniu skryptu.Skrypt "temp.xrm.1.19to1.20patch.TC" możemy usunąć z katalogu "script", ale nie jest to konieczne.ZMIANY W WERSJI 1.20:Fixed - Lasertowers being given corrupt bounties. They now score generic bounties. Fixed - All trail textures converted to dds format. Fixed - Terran freight drone description (TC). Fixed - Flagship/Commandship names not being spoken correctly. Fixed - Matriarch's Thorn description. Fixed - Argon peacekeeper start script coordinate typo (AP). Fixed - Repriced Xenon and Khaak weapons to be much more expensive. Fixed - Swapped Strong Arms Weapons Dealer XL race ownership to "Race 2" (now called "Independent") for compatibility with Phanon Corp. Fixed - Repriced small HQs (e.g. Asteroid Bases). Fixed - Improved Boron ship glow textures. Fixed - Incorrect shaders on Boron Coelcanthe and Oceanus. Added - Complete overhaul of X3 Merchant/Bartering System. Added - Xenon and Khaak weapons and sector coordinates for sale via the new merchant system, as well as various other "helpful" information. Added - Destroying enemy stations now scores bounties. Added - Mining wares for sale in Terran space. Added - Remaining missing ships for sale at various SYs (AP only). Added - More selling locations for Heavy Dragon (AP only). Added - Independent owned Privateer Trading Posts (AP only). Added - New sun textures. Added - Job sector ownership check for use with sector takeover scripts (AP only). Added - New gate link between Venturer's Sentinel and Spires of Elusion (AP only). Wersja 1.20 jest zarówno dla TC jak i dla AP. Jednak nowości jak widać powyżej w liście zmian są tylko dla AP.Instalacja moda w grze AP odbywa się w ten sam sposób co w TC, należy tylko pamiętać, że AP jest zainstalowany w folderze Addon i tam należy kopiować wszystkie pliki moda. Aktualizacje plików tłumaczenia i plików mini moda będą wkrótce na Mamucie.Również wkrótce pojawi się tłumaczenie opisów nowych rozwiązań z wersji 1.20 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 5 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2012 Na Mamucie dostępne są aktualizacje:Mini poprawek XRM - zaktualizowany do wersji 1.20 plik Jobs - NoCiv.Tłumaczenia XRM - zaktualizowane do wersji 1.20 przetłumaczone wszystkie nowe (dodane w wersji 1.20) teksty w pliku 9950.Przetłumaczony cały plik 9951.Tłumaczenie ma status 0.4Przypominam, że są dostępne na Mamucie dwa rodzaje tłumaczenia: dla AP i dla TC, różnią się jednym plikiem, ale ta różnica może powodować powstawanie readtextów, więc sprawdzajcie co pobieracie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 16 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 Pojawiła się kolejna wersja moda o numerze 1.21Informacja: Info o wersji 1.21Wersja jest kompatybilna z zapisami gry z wersji 1.20 zarówno w wersji TC jaki APWersja jest od teraz dostępna tylko w formacie .zip do instalacji manualnej, nie wersji do instalacji przez PM.Należy więc zapoznać się z instrukcją instalacji w drugim poście. Pliki, które uległy zmianie:XRM Part 2Hull Packs (wszystkie trzy wersje)Docking Computer Ware Size Fix for CODEAProszę upewnić się, że przekopiowaliście wszystkie pliki skryptów z części 2, zmieniło się w nich bardzo dużo. Wystarczy skopiować i wkleić je do folderu scripts w odpowiednim katalogu gry, nadpisuje oryginały.Użytkownicy AP - kopiują skrypty z folderu "scripts_AP"Użytkownicy TC - kopiują skrypty z folderu "scripts_TC"STATKI, KTÓRE POWINNO SIĘ SKLONOWAĆ:Tylko przy kontynuacji gryBrakSTATKI, KTÓRYCH NIE MOŻE BYĆ W SEKTORZE PODCZAS UPGRADE:Tylko przy kontynuacji gryBrakNależy pobrać i wypakować (zainstalować) wszystkie pliki. Pliki cat/dat moda podmieniamy pamiętając w jakiej kolejności mieliśmy zainstalowane poprzednio. Podmieniamy je na aktualne pliki. Również pliki z katalogu script z archiwum PART 2 należy przekopiować do katalogu script w katalogu gry.Po zainstalowaniu wszystkich składników moda należy:1. Uruchomić grę z ostatniego zapisu.2. Otworzyć Edytor Skryptów. Jak ktoś nie wie, to opisane jest to w FAQ#33. W Edytorze Skryptów przeglądnąć listę skryptów i odszukać skrypt o nazwie "temp.xrm.1.20to1.21patch.TC".4. Uruchomić ten skrypt, poprzez naciśnięciu klawisz r mając ten skrypt podświetlony na liście. Następne okna potwierdzamy enterem. Po uruchomieniu skryptu możemy kontynuować grę. Polecałbym zapisać grę po wykonaniu skryptu.Skrypt "temp.xrm.1.20to1.21patch.TC" możemy usunąć z katalogu "script", ale nie jest to konieczne.ZMIANY W WERSJI 1.21:Fixed - Slight bullet speed increase on the slower corvette/frigate class weapons. Fixed - Slowed missile boat refire rates (AP). Fixed - Repriced slaves, unfocused jumpdrive and police licences. Fixed - Switched Ghoul and Shadow to use the same subtype to free one up for a new missile. Fixed - Complete overhaul and bug fix of Race Responce Fleets (AP). Added - New missile - Kha'ak Lance missile - for use by Sentinels. Wersja 1.21 jest zarówno dla TC jak i dla AP.Instalacja moda w grze AP odbywa się w ten sam sposób co w TC, należy tylko pamiętać, że AP jest zainstalowany w folderze Addon i tam należy kopiować wszystkie pliki moda. Aktualizacje plików tłumaczenia i plików mini moda (tylko dla AP, zmiany w Jobs) są na Mamucie. Tłumaczenie ma status 0.5 kompletnie przetłumaczony plik 9950, kilka zmian w pliku 7027 (na razie tylko dla AP).Również wkrótce pojawi się tłumaczenie opisów nowych rozwiązań z wersji 1.20 i 1.21 (brak na razie czasu, ale postaram się w weekend). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lokutus1 Opublikowano 31 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 jesli cos moge dodac` ,to bardzo fajny mod,ale wykrylem w nim bledey ktore uniemozliwialy wrzucenie swojego statku,a i nie wiem jak u was,ale w poczatkowej misji u argonow gdzie ochraniamy terrianski transporter podczas gdy juz dolatywal do eskorty nagle hamowal i stal w miejscu,i nic go nie chcialo ruszyc,ale koniec koncow znalazlem plik w cat,dat ktory powodowal taki blad.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 31 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 1. Raczej brak wiedzy o dodawaniu innych statków lub błąd PM (jeśli inny statek w formacie .spk to instalowany powinien być przez PM, a ten powoduje konflikty, dlatego od jakiegoś czasu XRM dostępny jest tylko do instalacji manualnej).2. Misje fabuły TC nie zostały w modzie zmodyfikowane, są takie jak w Vanilli, więc to nie błąd moda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lokutus1 Opublikowano 31 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 1.Dodawane statki byly wrzucane przez PM,i nie dzialaly na zmodowanej grze a na czystej dzialaly bez problemowo,tak samo tyczy sie tej misji na modzie statek terrianski nie chcial leciec,po dolaczeniu do eskorty.. ..znalazlem pliki w modzie ktore powodowaly te bledy wiec je usunolem...nie mowie ze sam mod powodowal te bledy,byc moze to wynikalo z wersj gry ,w polaczeniu z modem tak sie dzialo.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 1 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2012 Pojawiła się kolejna wersja moda o numerze 1.22Informacja: Info o wersji 1.22Wersja jest kompatybilna z zapisami gry z wersji 1.21 zarówno w wersji TC jaki APWersja jest od teraz dostępna tylko w formacie .zip do instalacji manualnej, nie wersji do instalacji przez PM.Należy więc zapoznać się z instrukcją instalacji w drugim poście. Pliki, które uległy zmianie:XRM Part 1XRM Part 2Hull Packs (wszystkie trzy wersje)Proszę upewnić się, że przekopiowaliście wszystkie pliki skryptów z części 2, zmieniło się w nich bardzo dużo. Wystarczy skopiować i wkleić je do folderu scripts w odpowiednim katalogu gry, nadpisuje oryginały.Użytkownicy AP - kopiują skrypty z folderu "scripts_AP"Użytkownicy TC - kopiują skrypty z folderu "scripts_TC"STATKI, KTÓRE POWINNO SIĘ SKLONOWAĆ:Tylko przy kontynuacji gryMorriguSTATKI, KTÓRYCH NIE MOŻE BYĆ W SEKTORZE PODCZAS UPGRADE:Tylko przy kontynuacji gryAny Argon Capital Ship Shuri Morrigu Eurus Należy pobrać i wypakować (zainstalować) wszystkie pliki. Pliki cat/dat moda podmieniamy pamiętając w jakiej kolejności mieliśmy zainstalowane poprzednio. Podmieniamy je na aktualne pliki. Również pliki z katalogu script z archiwum PART 2 należy przekopiować do katalogu script w katalogu gry.Po zainstalowaniu wszystkich składników moda należy:1. Uruchomić grę z ostatniego zapisu.2. Otworzyć Edytor Skryptów. Jak ktoś nie wie, to opisane jest to w FAQ#33. W Edytorze Skryptów przeglądnąć listę skryptów i odszukać skrypt o nazwie "temp.xrm.1.21to1.22patch.TC".4. Uruchomić ten skrypt, poprzez naciśnięciu klawisz r mając ten skrypt podświetlony na liście. Następne okna potwierdzamy enterem. Po uruchomieniu skryptu możemy kontynuować grę. Polecałbym zapisać grę po wykonaniu skryptu.Skrypt "temp.xrm.1.21to1.22patch.TC" możemy usunąć z katalogu "script", ale nie jest to konieczne.ZMIANY W WERSJI 1.22:Fixed - Broken Mobile Drilling System bullet. Fixed - Reduced size and duration of CFA explosion. Fixed - Shortened DMBC beam duration and increased rapid box to help it take out fighters. Fixed - OWPs given small acceleration to stop them travelling forever if they happen to be moved. Fixed - Small bug with the Terran Military Intel Network. Fixed - Doubled the size of the Griffon. Fixed - Improved some of the new sun textures and increased size variety. Fixed - Corrupted HUD on Fujin Explorer. Fixed - Various jobs fixes. Added - New hotkey and script for System Override Software for claiming and taking over ships. Added - More selling locations of the SOS. Added - Xtra Update: Added - New ship - The Otas Tempest. Added - Model replacements for Shuri, Morrigu and Eurus. Added - New turret models to all Argon capital ships (except Mk Is).Wersja 1.22 jest zarówno dla TC jak i dla AP.Instalacja moda w grze AP odbywa się w ten sam sposób co w TC, należy tylko pamiętać, że AP jest zainstalowany w folderze Addon i tam należy kopiować wszystkie pliki moda. Aktualizacje plików tłumaczenia i plików mini moda są na Mamucie. Również wkrótce pojawi się tłumaczenie opisów nowych rozwiązań z wersji 1.20, 1.21 oraz 1.22 (brak na razie czasu, ciężko powiedzieć kiedy przetłumaczę opisy nowych opcji, a jest ich sporo.) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lokutus1 Opublikowano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2012 O juz nowa wersja,a dopiero co zmontowalem poprzednia,no ale jak jest to dobrze,przynajmniej widac ze mod sie rozwija Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 1 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2012 W dniu 1.06.2012 o 20:18, lokutus1 napisał:O juz nowa wersja,a dopiero co zmontowalem poprzednia,no ale jak jest to dobrze,przynajmniej widac ze mod sie rozwija Przyzwyczaj się. To już 22 wersja moda od lipca ubiegłego roku, średnio dwie wersje w miesiącu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lokutus1 Opublikowano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2012 To dobrze,im wiecej nowinek tym przyjemniejsza gra,a jak by nie bylo TC juz troche czasu temu wyszla,a jescze sie cos dzieje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad162 Opublikowano 2 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2012 Postanowiłem wrócić do X3:TC... Albiona niestety nie mam i obawiam się że nie będę miał. W każdym razie do rzeczy:Czy decydując się na XRM mogę:1. zainstalować takie skrypty jak: cmod, khaak invasion, pirate guild, yaki armada, race wars?2. czy XRM domyśnie usuwa te wszystkie statki cywilne?Pytania takie a nie inne ponieważ bardzo dawno nie zajmowałem się tematyką X'ów. A jakoś informacje w tych tematach albo przeoczyłem albo nie znalazłem.PS.Co do Combat Mod to znalazłem już info że jest włączony w XRM. Pirate Guild też ponoć działa z XRM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 2 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2012 W dwóch pierwszych tematach starałem się napisać jak najwięcej informacji o modzie, warto więc zacząć czytać temat od początku. Również linki do tematu oryginalnego na forum Ego będą przydatne. O przeczytaniu całego tematu nie piszę, choć na pewno kilka pytań i odpowiedzi znajdzie się w nim.CMOD jak sam doszedłeś jest już w XRM.Co do podanych skryptów, to polecałbym zagrać bez nich. Sam mod generuje sporo Kha'ak, piratów i wprowadza zamieszanie między rasami (choć to lepiej wychodzi w AP+XRM). Dla TC polecany jest skrypt MBBR i zalecam go zainstalować.Odnośnie braku statków cywilnych, to ściągnij z Mamuta mini moje poprawki dla XRM TC, o tym co zmieniają przeczytasz w drugim poście tego tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xenon.Q Opublikowano 2 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2012 A jak z tłumaczeniem wersji 1.22? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad162 Opublikowano 2 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2012 W dniu 2.06.2012 o 12:12, Yacek napisał:...dziękuję. Dobra idę zaciągnąć wersje 1.22 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lokutus1 Opublikowano 2 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2012 ja juz wrzucilem 1.22 i ladnie odpala z save,wczesniej mialem problemy podczas zmiany z 1.20 na 1.21,niechcialo mi wczytac,teraz dziala idealnie,oczywiscie usowajac dwa pliki ktore psuly gre... co do skruptow to wiekszosci koliduje z modem,albo nie dziala...np:wrzucalem RPF na poczatku statki sie pojawialy gdy cos sie dzialo w sektorach,jednek zbiegiem czasu zanikaly calkowicie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xenon.Q Opublikowano 2 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2012 W dniu 2.06.2012 o 17:03, lokutus1 napisał:oczywiscie usowajac dwa pliki ktore psuly gre...Chodzi Ci o pliki dotyczące komend wieżyczek?Bo pamiętam, że miałem problem ze znalezniem przyczyny, lecz po obejrzeniu loga z Wattsona wyszło wszystko na jaw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.