Skocz do zawartości


- - - - -

Problem z plikiem TShips


30 odpowiedzi w tym temacie

#1 ComradeJacob

    Pilot

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 120 postów
  • LokalizacjaWrocław
  • Rasa: Ziemianin
  • Gram w: X3: Terran Conflict

Napisano 12 lipiec 2011 - 18:06

Witajcie :P

Ostatnio chciałem pobawić się co nieco w modyfikację statystyk różnych statków. Jako że obsługa X3 Editor 2 nie sprawiła mi najmniejszego problemu, to natychmiast przystąpiłem do dzieła.

Postanowiłem zmienić statystyki argońskiego Mamuta. Zwiększyłem pojemność ładowni z 60 do 76 tysięcy jednostek. Zmniejszyłem prędkość do 35m/s i przyspieszenie, ale nie pamiętam już o ile.

I wszystko fajnie, pięknie. Zapisuję plik, włączam grę... i nic. Jak było, tak jest. Mamut dalej lata niecałe 90m/s i mieści 60k jednostek ładunku. Rozpoczynałem nową grę i to też nic nie dało.

Nawet specjalnie użyłem cheatów i chciałem władować mu 76 tysięcy ogniw energetycznych, ale weszło tylko 60 tysięcy.

Czy ktoś z Was wie, co robię źle? Albo czego nie robię, a powinienem?

Pozdrowienia!

#2 Yacek

    Komandor

  • Gwardia
  • 9433 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X: Rebirth

Napisano 12 lipiec 2011 - 18:11

A plik TShips gdzie wrzuciłeś?

#3 ComradeJacob

    Pilot

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 120 postów
  • LokalizacjaWrocław
  • Rasa: Ziemianin
  • Gram w: X3: Terran Conflict

Napisano 12 lipiec 2011 - 18:16

Nadpisałem w tym samym miejscu, gdzie był. Przed chwilą odpaliłem plik jeszcze raz i zobaczyłem, że moje modyfikacje pozostały nienaruszone. Ale w grze dalej kicha.

#4 Yacek

    Komandor

  • Gwardia
  • 9433 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X: Rebirth

Napisano 12 lipiec 2011 - 18:17

Znaczy edytowałeś plik cat/dat?
Jaki? O jakim numerze?
Masz jakieś mody?

#5 ComradeJacob

    Pilot

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 120 postów
  • LokalizacjaWrocław
  • Rasa: Ziemianin
  • Gram w: X3: Terran Conflict

Napisano 12 lipiec 2011 - 20:03

Edytowałem plik cat05 (plik TShips.pck) za pomocą "T File Editor"

Mody - Combat Mod 4, podmiana tła w grze, wojna Argon-Boron vs Paranid-Split, MARS.

#6 Yacek

    Komandor

  • Gwardia
  • 9433 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X: Rebirth

Napisano 13 lipiec 2011 - 03:14

A dlaczego plik 05 cat/dat?
Zawsze należy edytować najnowszy TShips, czyli ten, który znajduje się w plikach cat/dat o najwyższym numerze lub w plikach znajdujących się w katalogu mods (jeśli mamy jakiegoś moda zainstalowanego jako base mod).

Jeśli nie masz innych modów instalowanych jako fake patch (modów dodających statki oczywiście) to najwyższy numer plików cat/dat masz 13 (jeśli masz patcha 3.1) i od niego powinieneś zacząć przeszukiwać pliki w poszukiwaniu TShips, bo w nim jest najnowszy TShips, używany przez grę. To ten plik powinieneś edytować.

Choć ja bym polecał wyeksportować w plików cat/dat TShips, wyedytować i sam plik TShips wrzucić do katalogu "types" - jeśli nie masz takiego, to założyć.
Dlaczego?
Będziesz miał pewność że gra użyje tego pliku TShips, a w razie, gdyby ci się znudziły zmiany, wystarczy, że go usuniesz, nie będziesz musiał przeinstalowywać gry lub patcha.

#7 ComradeJacob

    Pilot

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 120 postów
  • LokalizacjaWrocław
  • Rasa: Ziemianin
  • Gram w: X3: Terran Conflict

Napisano 13 lipiec 2011 - 11:59

Rzeczywiście, zapomniałem o tym.

Dziękuję bardzo Yacku :P

#8 ComradeJacob

    Pilot

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 120 postów
  • LokalizacjaWrocław
  • Rasa: Ziemianin
  • Gram w: X3: Terran Conflict

Napisano 13 lipiec 2011 - 18:47

Problem rozwiązany.

Musiałem edytować z cat17 plik TShips w katalogu types.

Temat do zamknięcia.

#9 Yacek

    Komandor

  • Gwardia
  • 9433 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X: Rebirth

Napisano 13 lipiec 2011 - 18:55

Wyświetl postUżytkownik ComradeJacob dnia 13 lipiec 2011 - 18:47 napisał


Temat do zamknięcia.


Jeżeli w temacie nie doszło do naruszenia regulaminu forum, nie będzie on zamykany. Każdy będzie mógł kontynuować wątek.

#10 henryk5pio

    Pilot bombowca

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 217 postów
  • LokalizacjaMłoszowa
  • Rasa: Split
  • Gram w: X3: Terran Conflict

Napisano 21 lipiec 2011 - 23:51

Mam pytanie co do edytowania statystyk okrętów w X3:TC.

Kolega ComradeJacob pisał, że:

"Musiałem edytować z cat17 plik TShips w katalogu types."

Ja natomiast w: "D:\Program Files\EGOSOFT\X3 Terran Conflict\types"
mam tylko plik: TWareT.pck

Co mam więc zrobić aby móc edytować statystyki Xenon J i K?? Bo planuję dodać im po 21 szybkości oraz zwiększyć J-otce generator laser z 42500 do 85000. Chcę potem przez abordaż zdobyć sobie już taką zmodyfikowaną J-otkę (oczywiście modyfikacja dotyczyłaby wszystkich jednostek tego typu w grze).

Uprzedzając pytania... Nie, nie uważam, abym takie zmiany były niemoralne etc., gdyż najpierw i tak muszę zdobyć ten statek abordażem, a po tych zmianach na pewno to nie będzie proste :P





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych