Skocz do zawartości


- - - - -

X-Tended - Terran Conflict 1.2


1 odpowiedź w tym temacie

#1 Yacek

    Komandor

  • Gwardia
  • 9433 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X: Rebirth

Napisano 25 czerwiec 2011 - 12:35

Pojawiła się właśnie wersja 1.2 moda XTC (X-Tended - Terran Conflict).

Zmiany w tej wersji:
Fixed missing claim option for bailed ships. (While in a spacesuit.)
Blocked ware consumption task from consuming upgrades.
Restored ware stock on upgrades. (Related to above.)
Adjusted factory rel vals.
Merged in more camera position fixes from Draffutt. (Thanks.)
Added a fix for Statistics Center.
Added automated drone repairs on player owned drone carriers. Drones will now be repaired when they are docked.
Added dummy entries into Tfactories for Gaz's Complex Cleaner.
Fixed ECM. (Some parameters were wrong because we shifted the shield indexs by one prior to release. Example: Capital ship ECM was way too weak)[/I]
Added Player Owned Shipyard fixes.
Blocked equipment docks from spewing tunings when they are repackaged.
Added new effects to stop Kyon beams from lagging the hell out of your system.
Changed all Kyon variations to safe values in order to solve the reported lags on several customer systems. Kyons are a even deadlier than before, especially the bigger ones.
Changed the IBC to match the expectations on the weapon.
Changed the IBC to give it more OOOOMPH. It's now close to the beta Kyons.
Added fix for the bailing crash.
Akurei fix fixed.
Fix to remove leftover 'buy ship' mission ships.
Bombers have their range reduced, some Bomber missiles are toned down a bit.
Bombers have also had changes to yaw pitch roll and speed/acceleration, which are too complex to write a short explanation here. Wink
When changing products on a factory, playership is now properly un-docked automatically.
Laser rel. values adjusted. (Fixes stalled production for some weapons.)
Switched Complex Construction Kits back to Argon default ones. (At least the Terran ones were broken.)
Fixed some ghost tasks slowing down the game over time
Emergency jump code added.
Added the R6 console (Repair, re-arm, etc, etc.) for player ships and activated automated hull repairs, docked fighter repairs, docked fighter reammunition, recall damaged fighters and automated retreat.
Hull regen values adjusted.
Fixed some vanilla signal_attacked bugs which blocked subsequent calls.
Added new Salvage Insurance AL (disallows saving in hostile sectors but makes sure you can always save in friendly ones - if you can afford it).
Lasertowers are now properly shielded again.
The repair laser is now added to the spacesuit on easy difficulty. (In-game difficulty menu.)
Weapon/shield production complexes limited to one product to make them "complex safe", also you are automatically asked to configure them on placement now (can still reconfigure them as needed).
Lifeform loot now decays.
Yaki shipyard changed to fix docking problems.
Fixed a performance leak in the GNS which was responsible for game stutters / freezes if the GNS was not used for a while
USC TS+ turrets fixed. 


Wersja 1.2 jest w dwóch odmianach, zależnie od tego czy mieliśmy wcześniej zainstalowaną grę XTC 1.1, czy instalujemy na nowej czystej instalce:
Dostęp do plików znajduje się tu: http://www.thexunive...ct-Download-Hub

Wersje będą dostępne również na ModDB i Egosofcie, ale jeszcze nie zostały zatwierdzone. Linki pojawią się jak tylko będą dostępne na tych serwisach.

Instalacja:

Instalacja pełnej wersji XTC 1.2 na czystej grze:
1. Instalacja czystej, nowej wersji TC.
2. Instalacja patchy do wersji 3.0
3. Instalacja patcha 3.1
4. Instalacja XTC Full 1.2
5. Rozpoczęcie nowej gry


Instalacja patcha wersji XTC 1.2 na wersji XTC 1.1:
1. Zmian numeracji plików 13 CAT/DAT na jeden numer wyższy (więc na 14)
2. Instalacja patcha 3.1
3. Instalacja patcha XTC 1.2

O zaawansowanych opcjach konfiguracji XTC można przeczytać w temacie: Jak zainstalować i skonfigurować XTC

Mój komentarz.
Jak widać, wersja 1.2 zawiera tylko same poprawki błędów, dawno wykrytych i zgłoszonych. W zasadzie nić nowego nie wnosi do gry.
Jak dla mnie, ta wersja powinna być albo pierwszą wydaną wersją XTC, albo pojawić się maksymalnie miesiąc po wersji 1.1.
W każdym razie, ja jak na razie nie wracam do XTC, nie ma więc co liczyć na kontynuację prac nad tłumaczeniem plików tekstowych XTC.

#2 Yacek

    Komandor

  • Gwardia
  • 9433 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X: Rebirth

Napisano 27 czerwiec 2011 - 16:01

Kilka miesięcy poprawiania błędów i testowania i co?
I po kilu godzinach gry już zgłoszono nowe błędy, które spowodowały wydanie nowej wersji 1.2a :P





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych