Skocz do zawartości


- - - - -

Windows 7 x86 czy 64bit


34 odpowiedzi w tym temacie

#21 Yacek

    Komandor

  • Gwardia
  • 9433 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X: Rebirth

Napisano 06 styczeń 2012 - 18:26

Dlatego nie zamykamy tematów. Po za wyjątkowymi przypadkami (naruszenie regulaminu, dublowanie tematu). Jeśli przeglądniecie forum, zamknięte tematy będziecie mogli policzyć na palcach.

Jakby co: używam obecnie Win7 64Bit i nie mam problemów z grami. Jeśli coś nie działało, to wystarczyło użyć trybu zgodności z WinXP i/lub uruchomienia jako administrator, ale to były sporadyczne przypadki.

#22 Yacek

    Komandor

  • Gwardia
  • 9433 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X: Rebirth

Napisano 04 styczeń 2013 - 18:08

Rok temu przesiadłem się z XP na Win7.
Zmieniłem pamięć z 2GB na 8GB.
Wiesz jaki skok wydajności w TC miałem? Kolosalny.
To że gra zajmuje 1.6GB nie znaczy że nie może więcej. System też ma spore wymagania i jeśli da mu się luz, bez ciągłego gmerania w pliku wymiany, to odwdzięczy się z nawiązką.
TC i AP mogą wykorzystywać do 4GB RAM, pamiętaj o tym. Mogę, nie znaczy muszą, ale zawsze dać lepiej dać im luz.

#23 Aldaran

    Pilot

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 146 postów
  • Rasa: Teladi
  • Gram w: X3: Terran Conflict, X3: Albion Prelude

Napisano 04 styczeń 2013 - 19:02

Moze sie nie zrozumielismy.
Masz wersje 64bitowa ?
Uwazam ze im nowsze gry tym sa bardziej pamieciozerne,system XP oraz Win7 32 bit ograniczaja to.
To ze zmieniles system nie wplynelo na wydajnosc gry , tylko ilosc Ramu.
Nie sprawdzalem na bieżąco ile TC czy AP zajmuje pamieci,ale max mialem 1.6 GB przypisane do tej aplikacji.
U siebie plik wymiany wylaczylem bo jest mi zbedny,przy 8 GB.

#24 Yacek

    Komandor

  • Gwardia
  • 9433 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X: Rebirth

Napisano 04 styczeń 2013 - 19:31

 Użytkownik Aldaran dnia 04 styczeń 2013 - 19:02 napisał

Moze sie nie zrozumielismy.
Masz wersje 64bitowa ?
Uwazam ze im nowsze gry tym sa bardziej pamieciozerne,system XP oraz Win7 32 bit ograniczaja to.
To ze zmieniles system nie wplynelo na wydajnosc gry , tylko ilosc Ramu.

Nie zrozumiałeś. Miałem na myśli to, że zmiana ilości pamięci miała wpływ na wzrost wydajności. Ale również zmiana systemu. Czy na XP 32Bit możesz mieć 8GB? Nie.
Jedno z drugim jest związane.

 Użytkownik Aldaran dnia 04 styczeń 2013 - 19:02 napisał

U siebie plik wymiany wylaczylem bo jest mi zbedny,przy 8 GB.

Ja też.

#25 FSEbola

    LEGENDA X3

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 145 postów
  • LokalizacjaCzarna Dziura - Włocławek
  • Rasa: Argon
  • Gram w: X3: Reunion, X3: Terran Conflict, X3: Albion Prelude, X: Rebirth

Napisano 04 styczeń 2013 - 19:36

 Użytkownik Aldaran dnia 04 styczeń 2013 - 17:59 napisał

Zakladamy ze ta gra bedzie 'wymagajaca' to dla mnie odpalenie jej na Win7 32bit bedzie porazka,chyba ze ktos lubi miec mielone z twardego dysku , slajdy i czesta wymiana HDD.

nie koniecznie .....Windows 7 jest systemem bardziej zoptymalizowanym, czysty 32 bitowy system + bufor na standardowych ustawieniach będzie zabierał ok 700MB.... w tym "pamiec jadra zajmuje koło ~300MB" = tyle zajmuje system, nie licząc usług i aplikacji, które można powylaczac. Czytałem ze jeszcze lepiej wyglada to z Win 8 ;)

_______________________________________

u mnie AP XRM zajmuje 2335 mega :o 5 minut po odpalenu , 15 minut od startu i 2401 mega (nie liczas steam'u) :o...po 30 minutach 2640 mega :angry:, po 45 minutach 3281 mega (z tym ze wpadlem do sektora Grand Exchange a tam mala potyczka Xenonów Z Teladi i Teladi z Yaki łaczenie koło 11 szt. M1/M2 koło 15 szt. M7 i dziesiatki M3/M4
_______________________________________

od kiedy zaczely sie prace nad X Rebirth ..????

#26 Aldaran

    Pilot

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 146 postów
  • Rasa: Teladi
  • Gram w: X3: Terran Conflict, X3: Albion Prelude

Napisano 04 styczeń 2013 - 20:28

FSEbola : Win7 jest bardziej zoptymalizowany niz XP - z tym sie zgadzam,ale bardziej wymagajacy,tzn XP bedzie Ci chodzil szybciej niz Win 7.Odpal fraps i sprawdz na tych dwoch systemach gre X3 TC lub AP,przy tym samym sprzecie.
Kilku rzeczy czy tez uslug nie wylaczysz,np. antywirusa,firewalla(chyba ze chcesz miec niepozadanych gosci przy ponad 65 tys. otwartych portow w kompie) ,odpalasz steama (chyba ze sie rejestrowales na forum egosoftu i masz plik 'nosteam') itd.Same aplikacje svchost zajmuja po kilkaset mega(sprawdz) wiec teoretycznie zbic Win7 do 700 MB jest ciezko... ale wykonalne dla potencjalnych hardcorowcow ;)

#27 Yacek

    Komandor

  • Gwardia
  • 9433 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X: Rebirth

Napisano 04 styczeń 2013 - 20:40

 Użytkownik Aldaran dnia 04 styczeń 2013 - 20:28 napisał

FSEbola : Win7 jest bardziej zoptymalizowany niz XP - z tym sie zgadzam,ale bardziej wymagajacy,tzn XP bedzie Ci chodzil szybciej niz Win 7.

Optymalizacja polega właśnie na tym, że Win7 używa mniej zasobów niż XP.
Jeśli jednak będziesz miał problem, dodajesz mu pamięci i otrzymasz większą wydajność niż na XP.
Zrobił się kolejny raz offtop. jest na forum temat o Win 7, jeśli ktoś chce dyskutować dalej na temat XP vs Win7 proszę pisać w tamtym temacie.

#28 Macyek09

    Pilot

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 31 postów
  • LokalizacjaEarth

Napisano 05 styczeń 2013 - 17:27

Zgadzam sie Yackiem W7 jest lepiej zoptymalizowany od XP , mi od początku przejscia z xp na seven gry chodzą o niebo lepiej i wcale niemam jakiegoś super kompa z nasa procek c2d E 8400 2 gb ram ddr2 grafa gtx 295 Win 7 ultimate 32 bit niezauwazylem też zeby wesja 32 bitowa ograniczała mi cokolwiek natomiast wersja 64 nadal jest niekompaktobilna z wieloma programami i w moim przypadku powodowała coś w rodzaju freeze frame

#29 Yacek

    Komandor

  • Gwardia
  • 9433 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X: Rebirth

Napisano 05 styczeń 2013 - 17:41

 Użytkownik Macyek09 dnia 05 styczeń 2013 - 17:27 napisał

...natomiast wersja 64 nadal jest niekompaktobilna z wieloma programami i w moim przypadku powodowała coś w rodzaju freeze frame

Nie ma czegoś takiego, na 64 wszystko chodzi.
Jeśli już, to może być problem sprzętowy.
Ja tak miałem, po instalacji Win7 64 nie mogłem uruchomić TC, ani w trybie zgodności, ani w trybie administratora. Zawsze kończyło się to wyjściem do pulpitu. Inne gry albo chodziły w trybie zgodności, albo był ten sam problem.
Po testach okazało się, że winne były nowo zakupione pamięci RAM. Wymiana na inna parę (2x4GB) rozwiązała problem i obecnie wszystko chodzi bez kombinowania z trybem zgodności z XP lub trybem administratora.

#30 Macyek09

    Pilot

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 31 postów
  • LokalizacjaEarth

Napisano 05 styczeń 2013 - 17:51

Nie chodzi wszystko na 64 są programy , których używam do pracy i zostaly napisane na 32bity , niema możliwosci zainstalowania ich na 64 bit i nic tu nieda szperanie w opcji ''uruchom w trybie zgodnosci '' poprostu instalator mówi , że system jest niezgodny i przerywa instalacje. To są moje spostrzeżenia dlatego używam wersji 32 bitowej i niemam z niczym najmniejszych problemów no pomijając kłopoty z XTM ale już sobie dawno odpusciłem





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych