Skocz do zawartości

Handel - pytania i odpowiedzi


Falshion
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 187
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Kupiłem sobie fabrykę osłon 200MJ przypisałem do niej 4 okręty a dzięki skryptowi zaproponowanemu przez Yacka jako tako utrzymywana jest ciągłość dostaw. Po jakimś czasie patrze że z 4 okrętów zrobiły się 3... No niby mówi się trudno jednakże... może da się jakoś zabezpieczyć te okręty starciem z wrogiem? Bo inaczej to handel jest dość mało opłacalny zainwestuje te parę milionów w okręt tylko po to żeby po godzinie latania został przerobiony na kosmiczne śmieci 😛

Przydałby się może skrypt który dodałby jakieś nadrzędne zachowanie typu widzisz wroga? skacz do sektora X

Bo innego wyjścia nie widzę statki są za wolne żeby uciec, a jako statki handlowe no nie bardzo nadają się do samoobrony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.06.2012 o 22:17, Konrad162 napisał:

Kupiłem sobie fabrykę osłon 200MJ przypisałem do niej 4 okręty a dzięki skryptowi zaproponowanemu przez Yacka jako tako utrzymywana jest ciągłość dostaw. Po jakimś czasie patrze że z 4 okrętów zrobiły się 3... No niby mówi się trudno jednakże... może da się jakoś zabezpieczyć te okręty starciem z wrogiem? Bo inaczej to handel jest dość mało opłacalny zainwestuje te parę milionów w okręt tylko po to żeby po godzinie latania został przerobiony na kosmiczne śmieci 😛

Przydałby się może skrypt który dodałby jakieś nadrzędne zachowanie typu widzisz wroga? skacz do sektora X

Bo innego wyjścia nie widzę statki są za wolne żeby uciec, a jako statki handlowe no nie bardzo nadają się do samoobrony.

Możesz spróbować skryptu wprowadzającego przedstawicieli handlowych (wchodzi w skład bonus packa). Jest trochę zabawy z ich początkowym wyszkoleniem, ale potem są w miarę inteligentni i potrafią unikać wroga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.06.2012 o 09:59, Prowler napisał:

Możesz spróbować skryptu wprowadzającego przedstawicieli handlowych (wchodzi w skład bonus packa). Jest trochę zabawy z ich początkowym wyszkoleniem, ale potem są w miarę inteligentni i potrafią unikać wroga.

No, jest. W moim wypadku to nie tyle zabawa, co przypadek. Stoi taki matoł jeden z drugim, na stażu, i nic nie robi przez cały czas. Wszystko ma rozpisane (co kupować, co sprzedawać), kasę ma zapewnioną - i nic. Czekam, aż coś się ruszy, w międzyczasie upływa masa czasu, robię sobie misje, coś tam buduję, walczę, a kompleks dalej nie jest obsługiwany. Kupuję w końcu, wściekły, małą flotyllę, i korzystając ze standardowych możliwości jakie daje oprogramowanie handlowe, mozolnie ustalam co który ma kupić, a co ma sprzedawać. Kompleks rusza. No i nagle dostaję komunikat, że dotychczasowy bumelant awansował, bo zaczął latać i zarabiać. I nawet fajnie mu to wychodzi. Drugi dalej nie pracuje. Nie wiem, od czego to zależy. Szkoda, bo jak już się rozkręci taki handlarz, to naprawdę jest pożyteczny (zastępuje kilka statków handlowych, pracujących na zwykłym oprogramowaniu handlowym).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.06.2012 o 11:05, szczekan napisał:

No, jest. W moim wypadku to nie tyle zabawa, co przypadek. Stoi taki matoł jeden z drugim, na stażu, i nic nie robi przez cały czas. Wszystko ma rozpisane (co kupować, co sprzedawać), kasę ma zapewnioną - i nic. Czekam, aż coś się ruszy, w międzyczasie upływa masa czasu, robię sobie misje, coś tam buduję, walczę, a kompleks dalej nie jest obsługiwany. Kupuję w końcu, wściekły, małą flotyllę, i korzystając ze standardowych możliwości jakie daje oprogramowanie handlowe, mozolnie ustalam co który ma kupić, a co ma sprzedawać. Kompleks rusza. No i nagle dostaję komunikat, że dotychczasowy bumelant awansował, bo zaczął latać i zarabiać. I nawet fajnie mu to wychodzi. Drugi dalej nie pracuje. Nie wiem, od czego to zależy. Szkoda, bo jak już się rozkręci taki handlarz, to naprawdę jest pożyteczny (zastępuje kilka statków handlowych, pracujących na zwykłym oprogramowaniu handlowym).

Zerknij do tematu o tym skrypcie http://xudb.pl/topic/416-skrypt-commercial-agent/, podawaliśmy tam sposoby na szkolenie tych pilotów. Generalnie delikwent musi zacząć pracować w pojedynczej fabryce, a po osiągnięciu odpowiednich rang, czyli przelataniu danej ilości minut, będzie mógł zacząć pracować w stacjach handlowych, dokach zaopatrzeniowych, kompleksach i HQ. Z tego co pamiętam to dopiero od 4 rangi przedstawiciel może efektywnie obsługiwać większy kompleks.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego ja wolę skrypt http://xudb.pl/topic/793-skrypt-extended-trade-software-commands/

Konrad zapomniałeś napisać, że grasz z modem XRM, to zmienia postać rzeczy w stosunku do Vanilli. W XRM musisz albo liczyć się ze stratami (więcej wrogów niż w Vanilli), albo skorzystać z tych rozwiązań:

Kupić lepsze (lepiej osłonięte i uzbrojone) TS-y

Kupić i użyć jak handlowców statki TM (np. Chokaro) z zadokowanymi myśliwcami do obrony (rozkaz broń i wskazany statek TM).

Użyć jako handlowców statków Hyperion 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.06.2012 o 15:50, Yacek napisał:

...

no tak w sumie XRM tu sporo zmienia na tym tle liczbowym wrogów

Wydaje się że poradziłem sobie trochę w inny sposób z tą sprawą (jak zwykle na swój własny ;p). Zastosowanie komend Sprzedaj/Kup za Największą/Najmniejszą cenę (te podstawowe) powoduje to że statek skacze do bramy danego sektora... problem pojawia się w przypadku gdy między ową bramą a stacją znajduje się np. 20 khaak (co w przypadku XRM jest b. prawdopodobne)

Pamięta może ktoś moją przeróbkę skryptu Gateless jump, głównie chodziło o to, że statek nie skakał z punktu do bramy tylko z punktu do dowolnego punktu w tym samym lub innym sektorze bez "zahaczania" o bramę.

Postanowiłem tutaj też wykorzystać ten sam sposób podróży. Zmodyfikowałem tak dwa pliki tego skryptu (dodanie 8 linii kodu) że statki po znalezieniu stacji z najlepszą ceną nie skaczą do bramy i później przebijają się przez cały sektor lecz skaczą od razu w pobliże stacji a później dolatują ten fragment i dokują.

Taki sposób załatwia o tyle te sprawę że znacznie skraca czas oraz drogę potrzebną na taki handel, a to bezpośrednie wpływa na zmniejszenie szansy zniszczenia danego okrętu.

W przypadku XRM za sam statek handlowy zapłaciłem około 2.3 mln (Delfin Superfrachtowiec XL), dodatki do niego (napęd skokowy i handlowe mk3, itp.) trochę ponad 7 mln. Wydaję prawie 10mln na cały okręt to chyba mogę wymagać aby nie pchał się w objęcia wroga 20 min po tym jak go zakupiłem 😁

PS. jakby ktoś chciał mogę umieścić gdzieś tą swoją mini modyfikację.

PS2 Yacek podany przez Ciebie skrypt jest o tyle ciekawy że ma kolejkowanie tylko wydaje mi się że twórca chyba o czymś zapomniał. Bo gdy nie ma miejsca na stacji to statki bardzo łatwo zapychają mi się towarami tzn. kupił ogniwa maksimum okazuje się że nie ma gdzie ich wyładować i np. po steki już nie poleci bo jest zapchany ogniwami itd. Szkoda że nie ma takiej opcji żeby dokupywane były tylko braki w danym towarze, tzn. pełno jest ogniw ale brakuje steków to pomijam polecenie zakupu ogniw i lecę po steki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te skrypty to jednak nie to samo 😀 ETSC używałem i spisuje się nieźle jako proste narzędzie do kontroli naszych statków handlowych, ale jeśli ktoś planuje duży i w pełni zautomatyzowany kompleks to jednak Przedstawiciel Handlowy jest według mnie najlepszy. Mnie akurat ta zabawa w szkolenie się podoba, troszkę urealnia całość. Tak nawiasem, UT też zdobywa doświadczenie, a nikt jakoś nie narzeka 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.06.2012 o 16:52, Prowler napisał:

Te skrypty to jednak nie to samo 😀 ETSC używałem i spisuje się nieźle jako proste narzędzie do kontroli naszych statków handlowych, ale jeśli ktoś planuje duży i w pełni zautomatyzowany kompleks to jednak Przedstawiciel Handlowy jest według mnie najlepszy.

Zgadzam się. ETSC jest prostym narzędziem. Mnie to wystarcza, wiesz chyba, że nie lubuję się mega kompleksach.

Ale przy odpowiedniej konfiguracji też sobie poradzi z obsługą kompleksu.

UT to nie to samo co statki obsługujące stacje. uruchamiasz takiego i zapominasz o nim (chyba że zapłacze bo ktoś go zaatakował).

uruchamiając stację lub mały kompleks, chcesz aby zaczęła jak najszybciej pracować. Gdy musisz czekać, aż handlowiec wyszkoli się, to cię nerwy zjadają. A handlowca z ETSC konfigurujesz odpowiednio i zaczyna działać od razu, podobnie jak twoja fabryka.

Niemniej jednak każdy ma swoje upodobania do skryptów, jednemu to pasuje innemu tamto 😀

Zresztą, wiele razy na ten temat już dyskutowaliśmy 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to jest z zakładaniem fabryk osłon czy uzbrojenia tzn. czy jest to opłacalny interes bo mam pewien problem, pamiętam że kiedyś sprzedając osłony rynek się błyskawicznie zapchał bo te osłony zostawały w dokach zaopatrzenia placówkach wojskowych i chyba w ogóle nie były zużywane. I teraz się zastanawiam czy tak jest czy tan nie jest 😛 Bo jeśli znów rynek się błyskawicznie zapcha to trochę marna ta inwestycja.

PS. jeśli tak jest to może jest jakaś ciekawy skrypt aby za symulować takie zużycie.

MOD XRM

PS2. A jeszcze jedno da się jakoś rozmontować kompleks na poszczególne fabryki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.06.2012 o 08:32, Konrad162 napisał:

jak to jest z zakładaniem fabryk osłon czy uzbrojenia tzn. czy jest to opłacalny interes bo mam pewien problem, pamiętam że kiedyś sprzedając osłony rynek się błyskawicznie zapchał bo te osłony zostawały w dokach zaopatrzenia placówkach wojskowych i chyba w ogóle nie były zużywane. I teraz się zastanawiam czy tak jest czy tan nie jest 😛 Bo jeśli znów rynek się błyskawicznie zapcha to trochę marna ta inwestycja.

PS. jeśli tak jest to może jest jakaś ciekawy skrypt aby za symulować takie zużycie.

MOD XRM

PS2. A jeszcze jedno da się jakoś rozmontować kompleks na poszczególne fabryki?

Będą powoli znikać, ale nie polecam zbyt dużej ilości fabryk danego rodzaju wyposażenia, bo wcześniej czy później rynek się nasyci i musiałbyś wysyłać statki na drugi kraniec wszechświata by sprzedawały towary. Lepiej łączyć różne fabryki, np. w przestrzeni argonów budowałem kompleks 6x 1MJ (one schodzą zawsze), 2x Mosquito, 2x IRE, u Paranidian 2x Hornet, 2x HEPT, 2x Aurora, itd. Każdy obsługiwało 2 przedstawicieli handlowych w Chokaro i nie było problemu ze zbytem. Można postawić parę takich kompleksów w różnych rejonach wszechświata.

Z tego co pamiętam to po zniszczeniu węzła kompleksu znikną wszystkie połączenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...