Skocz do zawartości


- - - - -

Handel - pytania i odpowiedzi


187 odpowiedzi w tym temacie

#181 Yacek

    Komandor

  • Gwardia
  • 9433 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X: Rebirth

Napisano 05 czerwiec 2012 - 15:50

Dlatego ja wolę skrypt http://xudb.pl/topic...tware-commands/

Konrad zapomniałeś napisać, że grasz z modem XRM, to zmienia postać rzeczy w stosunku do Vanilli. W XRM musisz albo liczyć się ze stratami (więcej wrogów niż w Vanilli), albo skorzystać z tych rozwiązań:

Kupić lepsze (lepiej osłonięte i uzbrojone) TS-y

Kupić i użyć jak handlowców statki TM (np. Chokaro) z zadokowanymi myśliwcami do obrony (rozkaz broń i wskazany statek TM).

Użyć jako handlowców statków Hyperion :)

#182 Konrad162

    Pilot myśliwski

  • Przyjaciele
  • PipPipPipPip
  • 636 postów
  • LokalizacjaUlica Sezamkowa
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X3: Terran Conflict

Napisano 05 czerwiec 2012 - 16:51

 Użytkownik Yacek dnia 05 czerwiec 2012 - 15:50 napisał

...


no tak w sumie XRM tu sporo zmienia na tym tle liczbowym wrogów

Wydaje się że poradziłem sobie trochę w inny sposób z tą sprawą (jak zwykle na swój własny ;p). Zastosowanie komend Sprzedaj/Kup za Największą/Najmniejszą cenę (te podstawowe) powoduje to że statek skacze do bramy danego sektora... problem pojawia się w przypadku gdy między ową bramą a stacją znajduje się np. 20 khaak (co w przypadku XRM jest b. prawdopodobne)
Pamięta może ktoś moją przeróbkę skryptu Gateless jump, głównie chodziło o to, że statek nie skakał z punktu do bramy tylko z punktu do dowolnego punktu w tym samym lub innym sektorze bez "zahaczania" o bramę.
Postanowiłem tutaj też wykorzystać ten sam sposób podróży. Zmodyfikowałem tak dwa pliki tego skryptu (dodanie 8 linii kodu) że statki po znalezieniu stacji z najlepszą ceną nie skaczą do bramy i później przebijają się przez cały sektor lecz skaczą od razu w pobliże stacji a później dolatują ten fragment i dokują.

Taki sposób załatwia o tyle te sprawę że znacznie skraca czas oraz drogę potrzebną na taki handel, a to bezpośrednie wpływa na zmniejszenie szansy zniszczenia danego okrętu.

W przypadku XRM za sam statek handlowy zapłaciłem około 2.3 mln (Delfin Superfrachtowiec XL), dodatki do niego (napęd skokowy i handlowe mk3, itp.) trochę ponad 7 mln. Wydaję prawie 10mln na cały okręt to chyba mogę wymagać aby nie pchał się w objęcia wroga 20 min po tym jak go zakupiłem :D

PS. jakby ktoś chciał mogę umieścić gdzieś tą swoją mini modyfikację.

PS2 Yacek podany przez Ciebie skrypt jest o tyle ciekawy że ma kolejkowanie tylko wydaje mi się że twórca chyba o czymś zapomniał. Bo gdy nie ma miejsca na stacji to statki bardzo łatwo zapychają mi się towarami tzn. kupił ogniwa maksimum okazuje się że nie ma gdzie ich wyładować i np. po steki już nie poleci bo jest zapchany ogniwami itd. Szkoda że nie ma takiej opcji żeby dokupywane były tylko braki w danym towarze, tzn. pełno jest ogniw ale brakuje steków to pomijam polecenie zakupu ogniw i lecę po steki.

#183 Prowler

    Porucznik

  • Przyjaciele
  • PipPipPipPipPip
  • 1445 postów
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X3: Reunion, X3: Terran Conflict

Napisano 05 czerwiec 2012 - 16:52

Te skrypty to jednak nie to samo :) ETSC używałem i spisuje się nieźle jako proste narzędzie do kontroli naszych statków handlowych, ale jeśli ktoś planuje duży i w pełni zautomatyzowany kompleks to jednak Przedstawiciel Handlowy jest według mnie najlepszy. Mnie akurat ta zabawa w szkolenie się podoba, troszkę urealnia całość. Tak nawiasem, UT też zdobywa doświadczenie, a nikt jakoś nie narzeka :)

#184 Yacek

    Komandor

  • Gwardia
  • 9433 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X: Rebirth

Napisano 05 czerwiec 2012 - 17:00

 Użytkownik Prowler dnia 05 czerwiec 2012 - 16:52 napisał

Te skrypty to jednak nie to samo :) ETSC używałem i spisuje się nieźle jako proste narzędzie do kontroli naszych statków handlowych, ale jeśli ktoś planuje duży i w pełni zautomatyzowany kompleks to jednak Przedstawiciel Handlowy jest według mnie najlepszy.

Zgadzam się. ETSC jest prostym narzędziem. Mnie to wystarcza, wiesz chyba, że nie lubuję się mega kompleksach.
Ale przy odpowiedniej konfiguracji też sobie poradzi z obsługą kompleksu.

UT to nie to samo co statki obsługujące stacje. uruchamiasz takiego i zapominasz o nim (chyba że zapłacze bo ktoś go zaatakował).
uruchamiając stację lub mały kompleks, chcesz aby zaczęła jak najszybciej pracować. Gdy musisz czekać, aż handlowiec wyszkoli się, to cię nerwy zjadają. A handlowca z ETSC konfigurujesz odpowiednio i zaczyna działać od razu, podobnie jak twoja fabryka.

Niemniej jednak każdy ma swoje upodobania do skryptów, jednemu to pasuje innemu tamto :)
Zresztą, wiele razy na ten temat już dyskutowaliśmy :)

#185 Konrad162

    Pilot myśliwski

  • Przyjaciele
  • PipPipPipPip
  • 636 postów
  • LokalizacjaUlica Sezamkowa
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X3: Terran Conflict

Napisano 06 czerwiec 2012 - 08:32

jak to jest z zakładaniem fabryk osłon czy uzbrojenia tzn. czy jest to opłacalny interes bo mam pewien problem, pamiętam że kiedyś sprzedając osłony rynek się błyskawicznie zapchał bo te osłony zostawały w dokach zaopatrzenia placówkach wojskowych i chyba w ogóle nie były zużywane. I teraz się zastanawiam czy tak jest czy tan nie jest :P Bo jeśli znów rynek się błyskawicznie zapcha to trochę marna ta inwestycja.

PS. jeśli tak jest to może jest jakaś ciekawy skrypt aby za symulować takie zużycie.

MOD XRM


PS2. A jeszcze jedno da się jakoś rozmontować kompleks na poszczególne fabryki?

#186 szczekan

    Pilot bombowca

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 200 postów
  • LokalizacjaPodbeskidzie
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X3: Terran Conflict, X3: Albion Prelude

Napisano 06 czerwiec 2012 - 10:17

Dzięki, bardzo przydatne :)

#187 Prowler

    Porucznik

  • Przyjaciele
  • PipPipPipPipPip
  • 1445 postów
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X3: Reunion, X3: Terran Conflict

Napisano 06 czerwiec 2012 - 12:10

 Użytkownik Konrad162 dnia 06 czerwiec 2012 - 08:32 napisał

jak to jest z zakładaniem fabryk osłon czy uzbrojenia tzn. czy jest to opłacalny interes bo mam pewien problem, pamiętam że kiedyś sprzedając osłony rynek się błyskawicznie zapchał bo te osłony zostawały w dokach zaopatrzenia placówkach wojskowych i chyba w ogóle nie były zużywane. I teraz się zastanawiam czy tak jest czy tan nie jest :P Bo jeśli znów rynek się błyskawicznie zapcha to trochę marna ta inwestycja.

PS. jeśli tak jest to może jest jakaś ciekawy skrypt aby za symulować takie zużycie.

MOD XRM


PS2. A jeszcze jedno da się jakoś rozmontować kompleks na poszczególne fabryki?


Będą powoli znikać, ale nie polecam zbyt dużej ilości fabryk danego rodzaju wyposażenia, bo wcześniej czy później rynek się nasyci i musiałbyś wysyłać statki na drugi kraniec wszechświata by sprzedawały towary. Lepiej łączyć różne fabryki, np. w przestrzeni argonów budowałem kompleks 6x 1MJ (one schodzą zawsze), 2x Mosquito, 2x IRE, u Paranidian 2x Hornet, 2x HEPT, 2x Aurora, itd. Każdy obsługiwało 2 przedstawicieli handlowych w Chokaro i nie było problemu ze zbytem. Można postawić parę takich kompleksów w różnych rejonach wszechświata.


Z tego co pamiętam to po zniszczeniu węzła kompleksu znikną wszystkie połączenia.

#188 Konrad162

    Pilot myśliwski

  • Przyjaciele
  • PipPipPipPip
  • 636 postów
  • LokalizacjaUlica Sezamkowa
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X3: Terran Conflict

Napisano 06 czerwiec 2012 - 12:21

 Użytkownik Prowler dnia 06 czerwiec 2012 - 12:10 napisał

....


dzięki, danwo nie grałem w X, a obecnie nie mam na tyle kasy żeby to przetestować samemu. :P





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych