Skocz do zawartości

Własne HQ w TOTT z przydatnym małym bugiem


Krutek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Porada-solucja na własne HQ - warunek jeśli ktoś nie zakończył jeszcze fabuły głównej TOTT - Wróg publiczny.

Spoiler

Przed rozpoczęciem finałowej bitwy, nasze stosunki z Yaki powinny być ujemne. Musimy wgrać skrypt (Capture Stations v1.0 by Nividium) by przy pomocy odpowiednio wytrenowanych marines, przejąć jedno z HQ od Yaki. Osobiście wyczyściłem cały Sektor Quarry, stosunki mi spadły na -4, następnie za n-tym razem przejąłem HQ jednego z klanów Yaki, oraz Kopalnie Nividium - niestety po przejęciu marines dezerterują, ja ich nie oddzyskałem - są jednorazowego użytku, przynajmniej u mnie tak było, chociaż to i tak niewielka cena za HQ. Po zakończeniu finałowej bitwy w TOTT, nasze stosunki wzrastają na +7. Owszem, musiałem troche polatać i poprzepraszać zirytowanych Yaki, ale obecnie siedzę sobie sam w sektorze Yaki, którzy nie dość, że ze mną handlują to jeszcze pacyfikują większość innych ras które próbują do mnie przylecieć na handel - jest co zbierać z kosmosu. Nie mam u siebie problemów z piratami, Kha czy Xenonami konkretnie w tym sektorze, muszę jednak uważać na pojawiających się agresywnych Yaki i z góry ich przepraszać za użycie broni, po kilkunastu godzinach gry pojawiają się niezwykle rzadko, na początku większość chciała mnie roznieść mimo, pozystywnej reputacji.

W powyższym HQ wyłapałem małego ale bardzo przydatnego buga który może wykorzystać każdy złomiarz-handlarz, dotyczy on tunningu statków. Dzięki niemu, z każdego statku odzyskujemy praktycznie wszystko, włącznie z optymalizacją sterów, tunningiem silnika i ładowności. Bazowo, na starcie w HQ dostajemy 10.000 jednostek na optymalizację ładowności. Następnie mamy dwie opcje uzupełnienia tych ulepszeń w naszym HQ. Pierwsza możliwość prostsza ale wymagająca kredytów to wycieczka do stoczni, gdzie kupujemy np. 10 szt. M5, maksymalnie je optymalizując, a następnie oddzyskujemy to w naszym HQ. Druga, dająca więcej zabawy to oddzysk z porzuconych statków. Dla zobrazowania, z jednego znalezionego TS'a oddzyskujemy średnio od kilkudziesięciu do kilkuset jednostek, czasami znajdzie się coś powyżej 1000. Samemu skupiłem się na drugiej możliwości, czego efektem jest obecnie mój podrasowany Hyperion z ładownią wielkości rzędu 60k. Kosztowało mnie to naprawdę sporo zebranych i zezłomowanych TS'ów, M3 i M4. Dodatkowo podkreciłem sobie trochę tuning silnika oraz optymalizację sterów do parametrów przyzwoitego M3 ścigacza (nie przeginałem by nie zepsuć sobie zabawy).

Zbyt wysoka prędkość nie dość, że zabija zabawę, to ją jeszcze utrudnia, dlatego w razie nagłej potrzeby zwiększenia szybkości używam splickich dopalaczy które pożerają ogniwa i działają ok. 60 sek.

W tej chwili, HQ obsługuje mi kilka sprzedawców klasy TS z bazową ładownią nie mniejszą niż 10.000 oraz z tuningowaną prędkością ok 350 (wszystkie znalezione w kosmosie), dodatkowo dwa TL'e (Albatros i Fez) zbierają porzucone TS'y - te najwieksze mają szanse na wdrożenie do floty, mniejsze kończą na żyletkach. M6 z fabuły TOTT'a lata i zbiera porzucone M3. Dodatkowo, ze znalezionych i odremontowanych TS'ów zrobiłem kilku górników, którzy szybko docierają na miejsce wydobycia minerałów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sposób na szybki zarobek - czytasz na własną odpowiedzialność.

Potrzebne:

1. Jakikolwiek statek z kapsułą abordażową - wystarczy M6.

2. Kapsuła abordażowa.

3. Marines - ja używałem 10 osobową wytrenowaną na pięć gwiazdek ekipę, przypuszczam, że może być mniej.

Spoiler

W pirackim sektorze LooManckStrat's Legacy w okolicach północnej bramy, lata sobie Xenoński M2 z teladiańskim kapitanem. Statek nie posiada marines, żadnej "fruwającej" ochrony, ani dodatkowych systemów zabezpieczeń - laserów wewnętrznych, polaryzacji kadłuba, oprogramowania firewall - także większość średnio wyćwiczonych marines, powinno sobie dać radę. Uzbrojenie również ma proste do unikania. Bardzo dobry materiał do trenowania abordażu. Utrata reputacji u Teladian jest rzędu kilku %

Zdobyć, naprawić i zezłomować - przychód 89 milionów kredytów. Statek się odradza w miarę szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yacek, nie za bardzo załapałem co masz na myśli pisząc o SCS Suite.

M2 o którym wspominałem nie jest statkiem opuszczonym którego można przejąć przy użyciu SCS - trzeba go zdobyć, ale jest to trywialnie proste jeśli chodź trochę mamy pojęcie o abordażu. Owszem, potem za pomocą SCS sprzedajemy go na złom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Co powiecie na takie coś:

Ostatnio miałem przyjemność zmierzyć się z grupą abordażową. Kilkukrotnie odrzucałem ich propozycję, do chwili gdy uznałem, że nie jestem gotów, czyli szkolenie moich Marines było zakończone na 5 gwiazdkach.

Ale zaczynając od początku.

Od jakiegoś czasu cieszyłem się nowym nabytkiem ATF M7 Retribution testując go na Kha podczas fabuły Final Fury. W HQ skończyłem uzbrajać fregatę rakietową ATF Sirokos – czekała sobie na swoją chwilę testów. Jako, że jestem pilotem który lubi mieć pod manetką przyspieszenia co nie co zapasu, tak więc obydwie jednostki osiągają prędkości rzędu 220 km/s, do każdej z nich był również zainstalowany splicki dopalacz.

Mając chwilę przerwy między zadaniami exterminacji Kha, wskoczyłem do LooManckStrat’s Legacy, gdyż jakiś pirat wandal rozwalił mi satelitę. Postanowiłem wyrwać chwasta i ustawić nowego małego szpiega, jednak wszystko potoczyło się zupełnie inaczej...

Kilkanaście sekund po wskoczeniu do sektora na radarze robi się czerwono i to nie od pirackich statków. Dostaje komunikat o uszkodzonym napędzie skokowym, a w moim kierunki leci niemała grupa abordażowa, złożona z 3xM6, 1xM6, 1xM7 Skiron, 1xM2. Szybkie wykupienie polisy i nadszedł w końcu czas na testy.

Pierwsze podejście nie robię nic. Zobaczymy co pokażą. Osłony spadają w zastraszającym tempie, po chwili kadłub również znika by na końcu poczuć na swojej skórze eksplozję swojego statku. Koniec.

Używam polisy, tym razem nie ceregiele się. Na pierwszy ogień idzie drobnica M3 i M6, co by mi się nie pałętała koło kadłuba. M2 zaintersował się bardziej moim satelitą, więc miałem chwilę spokoju na walkę ze Skironem. Walcząc z Kha, uzbroiłem Sirokos w działa plazmowe, niestety przeciwko działom jonowym zainstalowanym na Skironie, zacząłem odczuwać ich potęgę do zdejmowania osłon. Na niewiele przydało się zwiększenie zwrotności i szybkości - co podlatywałem na odległość strzału z działa plazmowego musiałem się bardziej skupić na unikaniu pocisków wroga, niż na zdjęciu wrogich osłon i wystrzeleniu swoich Marines. Czas było wezwać ATF Sirokos.

Zwiększenie do maksimum prędkości plus małe wspomaganie splickich dopalaczy i rozpocząłem odciąganie M7 od M2. Gdy byłem na bezpiecznej odległości, pojawiła się fregata rakietowa ATF, wyposażona w całą gamę torped i rakiet. Szybka zamiana statku i lecę w kierunku wrogiego Skirona. Dostosowuję prędkość do wrogiej jednostki i utrzymuję ją na dystansie ok. 6 km. Kolejne wykupienie polisy i zaczyna się poligon testowy z przeróżnych rakiet i torped. Jako, że jestem poza zasięgiem rozwścieczonego wrogiego kapitana, podsyłam mu co chwile rakietowe przesyłki i podziwiam efekty wybuchów na jego kadłubie. W końcu tarcze osiągają poziom 2%, kolejna polisa i wysyłam dwie kapsuły swoich Marines, a za nimi kilkanaście rakiet Jedwabnik, by utrzymały odpowiedni poziom tarcz i nie usmażyły moich wojaków. Pierwsze podejście i o dziwo M7 jest moje. Zacieram ręce, gdyż od dłuższego czasu czaiłem się by zdobyć tę konkretną fregatę pod kontem abordażu – niestety nie występuje w żadnej znanej mi stoczni. Kolejna polisa, szybki transfer moich żołnierzy na pokład i lecę na osamotnionego M2. Zaczyna się najciekawsza zabawa ...

Podlatuje spokojnie na odległość 7 km, dostosowuję się do prędkości wrogiego statku – wszystko jak na szkoleniach, kilka salw torped, osłony spadają do ok. 20-25% i ... statek wykonuje skok w nadprzestrzeń – zwiał skubaniec. Mimo wszystko jestem zadowolony, gdyż mam M7, zaraz ... przejęte M7 również zniknęło ...

Wykorzystuje wykupioną polisę i ponownie lecę na wrogiego M2. Sytuacja powtarza się jeszcze kilkukrotnie z chwilą gdy osłony są poniżej 30% M2 zmyka, zabierając mi ze sobą przejętego M7. Zirytowany wypuszczam, znacznie większa salwę rakiet i spanikowana obsada M2 wyskakuje w skafandrach w kosmos. Przejmuje spokojnie kadłub M2 na poziomie 8%. Nie jest źle, ekipa remontowa zrobi swoje z agrafkami i szpachlą, a na złomie dostanę za niego kilkadziesiąt milionów kredytów. Jednak, historia lubi się powtarzać, statki znikają tak szybko jak się pojawiły, mimo, że już tym razem obydwa należały do mnie.

Wpada mi kolejny pomysł - użycie polisy do momentu zdobycia M7. Od razu wzywam Arana i wysyłam M7 na złom – oferta 56 milionów kredytów na otarcie łezki – lepszy rydz niż nic. Lecę w kierunku M2, jednak nie staram się z nim w jakikolwiek sposób walczyć. Po dłuższej chwili, na koncie pojawiają się kredyty, a niedługą chwilę później M2 skacze w nadprzestrzeń.

Podsumowanie:

Grupa abordażowa ma najprawdopodobniej określony czas na działanie.

Nieważne co przejmiemy od nich i tak wszystko ucieknie.

Niszcząc statki wrogiej grupy abordażowej tracimy reputację u innych ras.

Po ucieczce wrogiej grupy abordażowej, w M7 Retribution pojawił się powrotem napęd skokowy – mimo, ze dokowała w splickim doku zaopatrzeniowym kilka sektorów dalej.

Na koniec zostawiłem sobie niespodziankę którą zauważyłem trochę później. Wszystkie trzy pirackie stacje które miałem na czerwono w tym sektorze, m.in. Port Anarchistyczny, zrobiły się niebieskie witając mnie gwiezdną wódką i teledihuaną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Niszcząc statki wrogiej grupy abordażowej tracimy reputację u innych ras.

Z tym się nie zgodzę, owszem traci się reputację za niszczenie statków grupy ale wraca ona do stanu sprzed jej pojawienia gdy statki grupy wykonają skok.

Też miałem z nimi do czynienia akurat w trakcie podnoszenia reputacji dla boronów pod HUB dlatego lekko się poirytowałem widząc komunikat o spadku reputacji ale wszystko wróciło do normy po ucieczce grupy.

Latałem akurat sprinterem którego używam do rekonesansu z hyperiona (nie lubię podkręcać skryptami prędkości statków a sprinter śmiga 1140m/s więc wożę go sobie w hyperionie) a tu nagle słyszę, że jeden z moich statków jest atakowany w sektorze obok. Patrze na mapę tego sektora i widzę jak mój hyperion z połową osłon leci w strone bramy a za nim pełznie czerwona plama. Pomyślałem, że to pewnie xenonom się nudziło więc wracam do hyperiona bo sam sobie nie poradzi. Po przejściu przez bramę patrze a to wroga grupa abordażowa składająca się z 1 fregaty 3 korwet i chyba z 5 myśliwców goni mojego hipka 😀 Ledwo zadokowałem i dostałęm salwę od fregaty - osłony do 0 kadłub 93 % myślę sobie no to pupa bo nie zapisałem od dawna gry ale zrobiłem zwrot unikając kolejnej salwy akurat w momencie jak pojawił się komunikat że jestem w trakcie abordażu, tylnim wiezyczkom udało się zestrzelić w międzyczasie 2 myśliwce. Osłony podniosły się akurat do ok 7 jak dostałem kapsułą i pojawił się komunikat, że nie udało się przebić kadłuba 😀

Zauważyłem, że grupa abordażowa wykonuje skok chwilę po tym jak jej marines zostaną wyeliminowani. W moim przypadku usmażyli się na osłonach 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Zauważyłem, że grupa abordażowa wykonuje skok chwilę po tym jak jej marines zostaną wyeliminowani. W moim przypadku usmażyli się na osłonach 😀

Z tym się nie zgodzę. Jak pisałem wcześniej, u mnie grupa abordażowa pozostawiła Marines na pastwę losu.

Cytat

Czyli na jedno wychodzi bo żeby przejmować stacje też trzeba użyć skryptów 😀

Ale jak kto lubi 😀

Przejęcie sektorów jest chyba możliwe w TOTT, ale dopiero po zakończeniu drugiej fabuły Yaki, kiedy to w ich stoczni pojawia się specjalny rodzaj Stacji Handlowej. Tylko stawiając w pustym sektorze (ale nie Nieznanym) tę stację, można przejąc sektor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Chciałbym postawić HQ ale niechce instalować jakiś skryptów czy jest możliwe posiadanie jej w TOTT ? Jako że jej niemam a duże statki muszą gdzieś dokować postawiłem splicki dok zaopatrzeniowy w nieznanym sektorze i za chile dostałem wiadomość czy chce aby sektor był moją własnością za 35mln kredytów, zaakceptowałem oferte i od tej pory sektor jest mój, więc przejmowanie sektorów działa. Dodam jeszcze że u mnie w sektorze Black hole sun zagniezdzili się Xenoni i teraz należy do nich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Ze Xenki zajmują sektory to dostaje się komunikat o ile mamy licencje policyjną ras i można brać udział w obronie po jakimś czasie sektor zostanie odbity ja zaś przy drugiej obronie sektora Menalaus Paradise sektor Boroński dostałem komunikat że zostałem ubezpieczony i że jak zostanie zniszczony mój okręt dostane jego zwrot - choć nie wiem czy to było za obronę czy w tym momencie wygenerował jakiś skrypt. sektory które są notorycznie atakowane i przejmowane to : Menalaus Paradise;

Spoiler

Queen`s Wrath - borońskie; Tkr`s Deprivation, Zyarth Dominion -splickie; Grand Exchange, Eighteen Billion - teladjańskie; Black Hole Sun - argoni; Sacred Lands należący do paranidów. Sektor Skimisch splicki jest permanentnie najeżdżany przez krzaczki - to jest u mnie narazie nic nie wiem o sektorach Getsu Fune argonów oraz Nopileos` Memorjal piratów też graniczą z xenkami i jak u piratów nie ma licencji to u argonów komunikatu nie było

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest całkowicie odwrotnie. Otrzymanie wiadomości o inwazji i jej zaakceptowanie daje nam Licencję Policyjną danej rasy. Pisze o tym wyraźnie w wiadomości, którą otrzymujemy:

W przypadku pozytywnej odpowiedzi otrzymasz Argońską Licencję Policyjną, jak również współrzędne zaatakowanego sektora zostaną dodane do mapy galaktyki komputera pokładowego twojego statku.

.

Mam nadzieję, że grasz w wersję angielska moda, bo jeśli w wersję przetłumaczoną, to znaczy, ze nie potrzebnie było robione tłumaczenie, skoro i tak nikt nie czyta tego co pisze. 😀

Następnym razem tłumacząc jakiś skrypt lub mod, nie będę trudził się z dokładnym tłumaczeniem tekstu, tylko wpisze byle jaki tekst, byle po polsku, i tak nikt nie zauważy 😀

Co do Nopileos` Memorial, to ja tam jeszcze żadnych Xenków nie widziałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Jest całkowicie odwrotnie. Otrzymanie wiadomości o inwazji i jej zaakceptowanie daje nam Licencję Policyjną danej rasy. Pisze o tym wyraźnie w wiadomości, którą otrzymujemy:

W przypadku pozytywnej odpowiedzi otrzymasz Argońską Licencję Policyjną, jak również współrzędne zaatakowanego sektora zostaną dodane do mapy galaktyki komputera pokładowego twojego statku.

.

Mam nadzieję, że grasz w wersję angielska moda, bo jeśli w wersję przetłumaczoną, to znaczy, ze nie potrzebnie było robione tłumaczenie, skoro i tak nikt nie czyta tego co pisze. 😀

Następnym razem tłumacząc jakiś skrypt lub mod, nie będę trudził się z dokładnym tłumaczeniem tekstu, tylko wpisze byle jaki tekst, byle po polsku, i tak nikt nie zauważy 😀

Co do Nopileos` Memorial, to ja tam jeszcze żadnych Xenków nie widziałem.

przepraszam Yacek masz oczywiście racje wywołaniem komunikatu jest chyba obecność w jakimkolwiek innym sektorze danej rasy ( możliwe że się zasugerowałem tym że miałem wykupione licencje policyjne zanim dostałem pierwszą prośbę o pomoc) . 😀

A jeżeli chodzi o wersje językową to powiem tak jakbyście nie zrobili pl to bym nie grał w tego moda i jestem wam wdzięczny za polonizacje 😀

I ostatnia rzecz w Nopileos` Memorial to ja już kilka razy przeganiałem tam xenońskie P lub Q wlatują z sektora 101 a wiem na pewno bo podnosiłem sobie range u piratów fakt niszcząc xenków idzie wolno szybciej idzie jak jakiegoś krzaczka ustrzelę w ich sektorach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do pojawiania się misji to nie zauważyłem związku pomiędzy rasą sektora, w którym jesteśmy, a inwazją na sektor tej rasy. Po prostu skrypt ma interwał czasowy, po jakim generuje losową inwazję.

A co ubezpieczalni Gonerów, ja dostałem informację gdy przesiadłem się do M2.

Cytat

Chciałbym postawić HQ ale niechce instalować jakiś skryptów czy jest możliwe posiadanie jej w TOTT ? Jako że jej niemam a duże statki muszą gdzieś dokować postawiłem splicki dok zaopatrzeniowy w nieznanym sektorze i za chile dostałem wiadomość czy chce aby sektor był moją własnością za 35mln kredytów, zaakceptowałem oferte i od tej pory sektor jest mój, więc przejmowanie sektorów działa. Dodam jeszcze że u mnie w sektorze Black hole sun zagniezdzili się Xenoni i teraz należy do nich

Ja stawiałem w nieznanym sektorze SH i nie było informacji o przejęciu. Sektor przejąłem dopiero jak skończyłem fabułę Yaki - rozszerzenie i w stoczni Yaki pojawiła się Baza Handlowa, Jej postawienie pozwala przejąc sektor.

HQ można jak zwykle zdobyć po fabule PHQ (TC), można równiez zdobyć Mamuta z HQ na koniec fabuły Yaki rozszerzenie (TOTT).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...