Skocz do zawartości

Crash przy opuszczaniu staków?


Konrad162
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Temat na forum Ego zamknięty. Znów ten Ketraar, jak mu zgłosiłem błąd w skrypcie RSM to też podobnego focha puścił i udaje teraz, że bardzo zajęty w RL, aby przyglądnąć się problemowi i

poprawić błąd.

Ale nic to, temat ruszony, post na forum Xtendend też jest i już spotkał się z odzewem: http://www.thexuniverse.com/threads/211 ... post196144

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Wiecie co zarejestrowałem się na tym forum ale minęło już ze 30 minut i nie dostałem maila zwrotnego i nie mogę poczytać o tych bug raportach itd.

Admin musi zaakceptować, może trochę potrwać zanim dostaniesz maila.

No i mają kolejny post: http://www.thexuniverse.com/threads/211 ... post196157

lawina rusza powoli 😛

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prosiłbym Yacka lub saradeusa o zamieszczenie swojej kopii ustawień Bailingu XTC. (najlepiej screen z prawdopodbieństwem opuszczania statków morale pilotów itd.) Posłuży do ulepszonej wersji przepisu kulinarnego.

Oraz tego żebym mógł sobie ustawić tak samo ;] bo jak wszyscy to wszyscy.

PS. na dziś wieczór powinna być gotowa mała niespodzianka ^^ zamieszczę ją po przetestowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawiona wersja opisu obejścia problemu + niespodzianka(zadałoby się żeby ktoś ją jeszcze po testował):

Cytat

Jak obejść problem crash'u gry przy opuszczaniu statków przez pilotów.

1. Wyłączyć bailing XTC

Wyłączyć XTC bailing poprzez ustawienie prawdopodobieństwa opuszczania statków na 0% w samej grze XTC.

2. Zainstalować skrypty:

Zewnętrzny bailing: NPCBailingAddon-V1.6.3-05.12.2008.spk

Plug-in konfigurujący: CommunityPluginConfiguration-V1.20-03.06.2009.spk

Wersje mogą być nowsze, ale ja akurat na takich testowałem.

3) Nałożyć lekko spreparowany plik na plik w folderze skryptów. Plik jest dostępny w dwóch wersjach:

a) Wersja podstawowa bez większych zmian: link

- usuwa tylko i wyłącznie kasowanie statków zaraz po opuszczeniu ich przez pilotów.

😛 Wersja mniej podstawowa: link - dla osób ktore nie chcą kombinować na razie mniej zalecana

- klonuje statek opuszczony przez pilota, przesuwa klon z linii strzału i usuwa statek oryginalny. W ten sposób rozwiązuje się problem np. pojawiającej się obstawy statku.

4) Odpalić grę i skonfigurować Bailing Addon w zależności od swoich potrzeb (tak jak było to robione w czystym X3 TC)

5) UWAGA: należy zawsze mieć kopie zapasowe zmienianych plików.

Temat o błędzie na forum XTC:

link

Niestety wymagana jest rejestracja.

Prosiłbym aby jeden z moderatorów lub adminów zamienił/zmienił wypowiedź w pierwszym poście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

prosiłbym Yacka lub saradeusa o zamieszczenie swojej kopii ustawień Bailingu XTC. (najlepiej screen z prawdopodbieństwem opuszczania statków morale pilotów itd.) Posłuży do ulepszonej wersji przepisu kulinarnego.

Chcą spełnić Twoją prośbę, odpaliłem grę i wszedłem do konfiguracji. I tu niespodzianka 😛

Ale najpierw słowo wyjaśnienie: kiedy instalowałem Twoja poprawkę i NPC Bail Addon byłem w trakcie misji patrolowej. Niestety, niezbyt mi wychodziło i kilka razy z rzędu musiałem wczytywać save.

Z tego tez powodu, po którymś tam razie, skonfigurowałem sobie NPC Bail, a zapomniałem wyłączyć Bail z XTC. I od kilku dni gram nadal z Baile XTC zostawionym na ustawieniach:

morale pilotów - 80%

Bail 80%

statki - różnie, zależy od klasy, od 10% do 60%

Tak więc podsumowując, do poprawnej gry bez CTD wystarczy:

wgrać Twoją poprawkę

Nie trzeba usuwać plików skryptów XTC

Nie trzeba ustawiać Bailingu XTC na 0%

😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

mówisz o poprawce w wersji pierwszej? (czyli skasowana jedna linia kodu) Jak tak to trzeba tym tłumokom na tamtym forum to napisać.

PS szczerze powiedziawszy to ja właśnie teraz gram na obu bailingach włączonych + poprawka i też jak na razie bez CTD.

Tak, pisze o pierwszej poprawce do konstytucji, drugą dopiero pobrałem, ale jeszcze nie grałem z nią.

Napisałem: http://www.thexuniverse.com/threads/211 ... post196272

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Na razie zostawiam oba 😛

bo ja tak gram i część opuszczonych statków jest podświetlona przez XTC Bailing system a ta druga część jest "normalna". Szczerze powiedziawszy ja tak gram przez przypadek tzn wkopiowałem z powrotem pliki XTC bailing system ale zapomniałem już ich wyłączyć no i tak zostało.

PS Heheh ale jaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat
Cytat

prosiłbym Yacka lub saradeusa o zamieszczenie swojej kopii ustawień Bailingu XTC. (najlepiej screen z prawdopodbieństwem opuszczania statków morale pilotów itd.) Posłuży do ulepszonej wersji przepisu kulinarnego.

Chcą spełnić Twoją prośbę, odpaliłem grę i wszedłem do konfiguracji. I tu niespodzianka 😛

Ale najpierw słowo wyjaśnienie: kiedy instalowałem Twoja poprawkę i NPC Bail Addon byłem w trakcie misji patrolowej. Niestety, niezbyt mi wychodziło i kilka razy z rzędu musiałem wczytywać save.

Z tego tez powodu, po którymś tam razie, skonfigurowałem sobie NPC Bail, a zapomniałem wyłączyć Bail z XTC. I od kilku dni gram nadal z Baile XTC zostawionym na ustawieniach:

morale pilotów - 80%

Bail 80%

statki - różnie, zależy od klasy, od 10% do 60%

Tak więc podsumowując, do poprawnej gry bez CTD wystarczy:

wgrać Twoją poprawkę

Nie trzeba usuwać plików skryptów XTC

Nie trzeba ustawiać Bailingu XTC na 0%

😀

jaja jakies ztym wszystkim 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyłączyłem ten dodatkowy bailing system... odpaliłem testowo bitwę LX vs LX w liczbie około 120.... Żaden z wrogich LX nie zbailował... mimo cholernie wysokich ustawień bailing systemu. Więc już kompletnie nie wiem co jest grane i wracam do ustawień poprzednich czyli:

1. mój fix (obojętnie która wersja)

2. external bailing plug-in

3. włączony/wyłączony bailing z XTC widać nie wielką różnicę.

Ważne że przy w/w kompilacji działa.

PS Fotki z testów:

Jednym słowem jeszcze takiego zamieszania nie widziałem. + jeden bug. przy dużej liczbie statków pojawił się "dym" z silników mimo wyłączenia tej opcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Twoja nowa poprawka powoduje czasem dublowanie statków. Dwa takie same opuszczone statki na tej samej pozycji. Miałem ze dwa, trzy takie przypadki z TS-ami. Klon jest tworzony, ale oryginał nie kasowany? Albo dwa razy klonowany?

fajnie 😛, a tak na poważnie to nie wiem dlaczego tak jest nie powinno być tak w ogóle... Ale tak to jest jak się pisze skrypt pod mod. Który nie do końca wiadomo jak działa ;] i z tego co czytam to część twórców XTC też nie do końca wie jak to działa 😀

PS wykasowałem parę "zbędnych" linii mam nadzieje że będzie lepiej. Bo sam zauważyłem jeszcze jeden byk... tzn strasznie opóźnienie między sklonowaniem statku a skasowaniem oryginału.

Uaktualniony plik już w internecie pod tym samym linkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc moje ustawienia w XTC to :

Morale : 80

Kadłub - opuszczanie - 0%

Wyposażenie - 100 %

Szanse na opuszczenie dla wszystkich klas - 0%

Na razie mam wgraną pierwszą wersję twojej poprawki i statków bez pilotów z XTC bailingu nie stwierdziłem.

Poza tym warto żebyś zamiast eksplozji statków pokolorował je ale nie na ten sam kolor co XTC(błękitny czy seledynowy - jakiś inny mógłbyś ) o ile nie ma z tym zachodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CTD come back.

Najnowsza wersja Twojej przeróbki, ustawienia takie same jak podałem wcześniej.

Zaatakowałem Xenon R i w momencie gdy miał stać się opuszczonym CTD.

Tak się zastanawiam, ktoś na forum Xtended sugerował, że może to być spowodowane problemami z dźwiękiem. Może wina leży po stronie nowego pliku z tekstami mówionymi, który LeWaR zmienił na plik L048, nie chodzi mi o problem z polską wersją, tylko ogólnie o ten plik, może tam coś skopali?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

CTD come back.

Najnowsza wersja Twojej przeróbki, ustawienia takie same jak podałem wcześniej.

Zaatakowałem Xenon R i w momencie gdy miał stać się opuszczonym CTD.

Tak się zastanawiam, ktoś na forum Xtended sugerował, że może to być spowodowane problemami z dźwiękiem. Może wina leży po stronie nowego pliku z tekstami mówionymi, który LeWaR zmienił na plik L048, nie chodzi mi o problem z polską wersją, tylko ogólnie o ten plik, może tam coś skopali?

dziwne. Jak się rozwiąże problem z egzaminami to przysiądę nad tym może trochę bardziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

CTD come back.

Najnowsza wersja Twojej przeróbki, ustawienia takie same jak podałem wcześniej.

Zaatakowałem Xenon R i w momencie gdy miał stać się opuszczonym CTD.

Tak się zastanawiam, ktoś na forum Xtended sugerował, że może to być spowodowane problemami z dźwiękiem. Może wina leży po stronie nowego pliku z tekstami mówionymi, który LeWaR zmienił na plik L048, nie chodzi mi o problem z polską wersją, tylko ogólnie o ten plik, może tam coś skopali?

Yacku a opcja "kadłub opuszczanie" też na 0 miałeś ustawioną ? Sporo grałem na Konrada poprawce i tylko raz miałem CTD jak zacząłem kombinować z XTC bailingiem. Kadłub miałem wtedy na 100 % , prawdopodobieństwo opuszczenia na 0. Teraz mam wszystko na 0 tzn, szanse, kadłub i wyposażenie. Jeśli złapie jeszcze jeden CTD to dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...