Skocz do zawartości

Błąd w czasie walki


Kapitan
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zrobiłem mały test. Dzięki skryptowy Cheat collection czy jak mu tam. Skopiowałem swój statek (zdobyczny) 90 razy. 30 statków dla xenonów i 60 dla mnie. Na wszelki wypadek. Oczywiście moi raz raz posprzątali, a o to wyniki testu:

1. usunięte pliki bailingu od XTC - tak jak przewidziano nie zależnie jak wysokie ustawienia żaden z pilotów nie wyskoczył. Gra się nie zacielą mimo tak totalnej wojny. LX- przenoszą broń neutronową a to pieruńsko szybko pluje pociskami - 295 pocisków na min. Pewnie są szybsze, ale nie było moim zamiarem testować uzbrojenie.

2. usunięte pliki bailingu + zainstalowany NPCBailingAddon-V1.6.3-05.12.2008.spk - mimo iż gra nie wyskakuje do pulpitu a statki teoretycznie są opuszczane tak jak powinny być to zaraz po opuszczeniu :ph34:

Postaram się przejrzeć ten skrypt bailingu dla XTC może coś z tego wyjdzie aczkolwiek mam poważne wątpliwości. Nie nic to przecież nie da bo jak wykasowałem pliki bailingu a one nadal eksplodują to znaczy że gdzieś indziej jest to zaszyte....

Ja się kurka blaszka pytam... po co zmieniać coś co jest dobre? wymyślili własny skrypt bailingu który psuje całą przyjemność z gry, mimo że przecież jest gotowy działający.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 79
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

właśnie prościej by zrobili jakby zerżneli po prostu ten skrypt. 😛 i umnie właśnie walnąłem wysoko morale by nie wywalało i dałem wersję bez spalin i sądzac po ustawieniach jakie dałem skacza narazie tak jak wtedy, co miałem starego dobrego npc baila.Konrad, wyłamałeś sie od zasady 😀 a raczej zepsułeś zasadę 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeprowadziłem kolejne obserwacje.... Ponieważ stwierdzone zostało wyżej że za niszczenie statku tuż po opuszczeniu musi odpowiadać jakiś skrypt. wszedłem w "podgląd działjących skryptów" co pewien czas podczas walki pojawiały się skrypty takie jak:

Blast damage - fala uderzeniowa

create loot - tworzenie skrzynek (resztki po rozwalonych statkach)

i plugin board - tak się zastanowiłem co ma plugin abordażu współnego z opuszczaniem sttaków i postanowiłem do niego zajrzeć... w skrypcie poszukałem czegoś co niszczy xD i o to co znalazłem

To jest tylko fragment całego pluginu ale wydaje się że to jest to...

if not $target->get marines array
  * target was not boarded
  $race = $target->get owner race
[b]  if $race == {Neutralna rasa} [/b]
    * target did bail on it's own
[b]    $target->destroy object: killer=$attacker, show no explosion=[FALSE][/b]
    return null
  else
    * target was claimed
    * if $target->get local variable: name='XTC.CAPTURED'
    $shiptype = $target->get ware type code of object
    $name = sprintf: pageid=1706 textid=11, $shiptype, null, null, null, null
    $target->set name to $name
    * $target->set local variable: name='XTC.CAPTURED' value=null
    return null
    * end
  end
end

Jednym słowem z tego co przeczytałem jeśli statek jest neutralny to go zniszcz... A jeśli używamy skryptu bailing to właśnie statek do przejęcia taki się staje.

Jednym słowem zaraz to przetestuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Efekt zmiany jednej linii kodu:

na screenie możemy zobaczyć to co możemy zobaczyć czyli LX gotowe do przejęcia które nie ulegają tej śmiesznej natychmiastowej autodestrukcji.

Podsumowując walka 60 LX vs 30 LX + wywalone skrypty bailingu XTC oraz dodany zewnętrzny plugin bailingu, gra się nie zacięła a okręty gotowe do przejęcia. Mapa scropa wskazuje też że są do przejęcia.

Wycięte pliki skryptowe:

plugin.XTC.AL.10.Bailing.xml

plugin.XTC.ALM.Bailing.xml

plugin.XTC.Signal.Bailing.xml

plugin.XTC.Task.BailedShipTimer.xml

plugin.XTC.TaskBailing.xml

zmienione pliki skryptowe:

plugin.XTC.Task.Boarded.xml

Link do zmienionego pliku:

link

Doinstalowane skrypty

Zewnętrzny bailing: NPCBailingAddon-V1.6.3-05.12.2008.spk

Plugin konfigurujący: CommunityPluginConfiguration-V1.20-03.06.2009.spk

Kończąc ten mój spam i wypociny:

Nie jestem w stanie powiedzieć na co może wpłynąć ta zmiana, o ile wykasowanie skryptów bailingu z XTM powinno wpłynąć na to że po prostu nie będzie bailingu ich autorstwa, o tyle zmiana 1 linii kodu w/w skrypcie po prostu MOŻE spowodować że będzie trochę więcej wolnych statków do zebrania. Jak na razie po tak sporej bitwie wszystko działa.

A i ostatnia sprawa piwo dla tego komu będzie się chciało poprawić ten wywalający Bailing z XTM. Bo to co ja zrobiłem to tylko "tymczasowa" łatka.

Jeszcze raz przepraszam za za spamowanie forum i tak długie posty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

okładałem jakiegoś dziada z neutrona beta i krach:

W tym oknie co było:

Sygnatura błędu

AppName: x3tc.exe AppVer 3.0.0.0 ModName: x3tc.exe

ModVer: 3.0.0.0 Offset: 000494f2

a w informacjach technicznych że do raportu zostanie dołączony plik

D:\tmp\ab18_appcompat.txt

ale to co po zastosowaniu mojej "procedury"? bo aż nie możliwe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konrad162 WIELKIE DZIĘKI . Robiłem te testy w nadziei że ktoś kto zna się na skryptach TC weźmie się za to. Logikę programowania znam (kiedyś w delphi nawet sporo )ale języka skryptów TC ni w ząb . Jak się potwierdzi 100 % że to działa, warto żebyś zrobił posta z przepisem jeszcze raz w osobnym temacie (jak pozbyć się crushy w XTC 1.1)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Konrad162 WIELKIE DZIĘKI . Robiłem te testy w nadziei że ktoś kto zna się na skryptach TC weźmie się za to. Logikę programowania znam (kiedyś w delphi nawet sporo )ale języka skryptów TC ni w ząb . Jak się potwierdzi 100 % że to działa, warto żebyś zrobił posta z przepisem jeszcze raz w osobnym temacie (jak pozbyć się crushy w XTC 1.1)

przetestuje to co zrobiłem jeszcze dziś wieczorem więc nie do końca należy mówić HOP... jak dziś mi gra nie wyskoczy (a nastawię się wyjątkowo na polowanie) to znak że raczej działa i wtedy krok po kroku przepisze.

Szczerze? na 90% powinno działać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no już gram jakieś prawie 3 godziny leje się od czasu do czasu z innymi pilotami, czasem wyskakują na razie żadnych problemów z wyskokami do pulpitu. Jak testy dalsze przebiegną pozytywnie napiszę instrukcje w osobnym temacie jak prosił saradeus.

PS statków takich samoistnie pojawiających się "wolnych" na mapie scropa jest mało bo jak już wcześniej Yacek zauważył ten świat X'ów jest cholernie pokojowy. 😛

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że opisany przez saradeusa sposób powinien być wystarczający. Twoja poprawka nie bardzo mi się widzi. Dlaczego? Bo fragment kodu, który przedstawiłeś jest wyrwany z kontekstu. Na mój głupi rozum skrypt bailingu działa tak:

atakujesz statek - gdy zostaną spełnione warunki bailingu statek jest pozbawiany pilota

opuszczony statek jest usuwany z gry - to ten fragment kodu, który cytowałeś

na miejsce usuniętego statku klonowany jest nowy statek, z takim samym poziomem kadłuba i bez pilota, natomiast jego wyposażenie zależne jest o Twoich ustawień w bailingu - albo nie znalazłeś kodu odpowiedzialnego za tę operację, albo brakuje ci w grze tego skryptu i dlatego masz CTD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

....

czegoś nie łapię... mówisz że sposób saradeusa powinien być wystarczający. Ale przecież to ten sam sposób, wygrywa tę moją poprawkę jedyne czego nie robi to nie usuwa skryptów Bailingu XTC tylko je wyłącza (przez ustawienie prawdopodobieństwa na 0)

Cytat

albo brakuje ci w grze tego skryptu i dlatego masz CTD.

ale przecież napisałem że gram 3 godziny i NIE mam żadnych crush'y do pulpitu. A statki są opuszczane przez pilotów.

Linijka którą "wykasowałem" odpowiadała za natychmiastowe kasowanie statku po opuszczeniu go przez pilota. Bo jeśli wyłączymy/skasujemy bailing XTC wszystkie statki opuszczone będą od razu kasowane. A tego nie chcemy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Chodziło mi o sposób nr 2 opisany tu: http://xudb.pl/topic/1674-re-b-d-w-czasie-walki/page__pid__26157__st__40#entry26157

Jeśli ustawisz w opcjach bailingu XTC 0% to tak jakbyś nie używał tego skryptu, więc poprawka jak i usuwanie skryptów nie są potrzebne.

aaa ok, ale saradeus chyba doinstalował zewnętrzny bailing?

Zresztą idę pisać instrukcję. Tę instrukcję step by step napisać tu czy w zewnętrznym temacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba kolejny problem rozwiązany. Nie wiem czy zauważyliście, ale podczas walk gra zaczyna drastycznie zwalniać i skakać. Wygląda to jakby np. atakujące na myśliwce poruszały się skokowo. Odpowiada za to parametr ustawiany w Rozgrywka/Ustawienia SI - Bezpieczne skoki, który nie tylko przenosi nasz statek po wykonaniu skoku do bramy w bezpieczne miejsce w pobliżu bramy, tak aby nie doszło do kolizji z jakimś innym statkiem przelatującym przez bramę, ale również odpowiada za obliczenia kolizji ze innymi statkami. Wyłączenie tego parametru uspokaja grę podczas walk i mam nadzieję, że zmniejszy też innym CTD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Chyba kolejny problem rozwiązany. Nie wiem czy zauważyliście, ale podczas walk gra zaczyna drastycznie zwalniać i skakać. Wygląda to jakby np. atakujące na myśliwce poruszały się skokowo. Odpowiada za to parametr ustawiany w Rozgrywka/Ustawienia SI - Bezpieczne skoki, który nie tylko przenosi nasz statek po wykonaniu skoku do bramy w bezpieczne miejsce w pobliżu bramy, tak aby nie doszło do kolizji z jakimś innym statkiem przelatującym przez bramę, ale również odpowiada za obliczenia kolizji ze innymi statkami. Wyłączenie tego parametru uspokaja grę podczas walk i mam nadzieję, że zmniejszy też innym CTD.

no to fajnie. 😛

A swoją drogą jestem ciekaw jak twórcy takiego dużego moda w ogóle mogli to dopuścić ten twór do beta testów, bo to nawet nie powinno przejść alfa testów.... sami nie patrzyli co robią czy programowali z zamkniętymi oczyma - "oczy szeroko zamknięte".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Chyba kolejny problem rozwiązany. Nie wiem czy zauważyliście, ale podczas walk gra zaczyna drastycznie zwalniać i skakać. Wygląda to jakby np. atakujące na myśliwce poruszały się skokowo. Odpowiada za to parametr ustawiany w Rozgrywka/Ustawienia SI - Bezpieczne skoki, który nie tylko przenosi nasz statek po wykonaniu skoku do bramy w bezpieczne miejsce w pobliżu bramy, tak aby nie doszło do kolizji z jakimś innym statkiem przelatującym przez bramę, ale również odpowiada za obliczenia kolizji ze innymi statkami. Wyłączenie tego parametru uspokaja grę podczas walk i mam nadzieję, że zmniejszy też innym CTD.

niestety,miałem to cały czas na nie i crushy w cholere

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...