Skocz do zawartości

X3 Editor TC


michal3588
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Czy ktoś mógł by mi podać namiary skąd mógł bym pobrać w.w program??? Ostatnio naszła mnie ochota na po majstrowanie z parametrami statków i udało mi się wyczytać, że to tego właśnie programu do szczęścia mi potrzeba;]. Najdziwniejsze jest to, że wszyscy mówią o tym programie ale ani tu ani na forum egosoft nie znalazłem linku z którego mógł bym go pobrać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wprowadzić zmiany do gry??? Zapisuję plik ale statek w grze(ciężki nemezis- podniosłem moc laserów kosztem prędkości) pozostaje bez zmian. Czy muszę zacząć nową grę???

EDIT: "20:43:05: Error opening C:\ProgramData\X3 Editor 2\settings.xml:

Odmowa dostępu do ścieżki 'C:\ProgramData\X3 Editor 2\settings.xml'."

Czy to ma związek z moim problemem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Zmieniałem w 3.cat w pliku tship.

No to nie ma co się dziwić. TShips używany przez grę jest w pliku 11.cat/.dat, zawsze zmian należy dokonywać w pliku z najwyższym numerem, bo z niego pliki są ostatnie wczytywane przez grę.

Plik TShips (podobnie jak inne pliki) występuje w kilku plikach .cat/.dat, trzeba przeszukać wszystkie pliki i użyć do zmian ten z najwyższym numerem.

Zobacz do FAQ i poczytaj odnośnie modów, tam to wyjaśniałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Pytałem już o to w innym temacie ale ten został najpierw przeniesiony a potem zamknięty. Przy czym ja nadal nie otrzymałem odpowiedzi 😀.

Gdzie szukać w edytorze wrzuconych przez nas statków??? Mówię konkretnie o M6Normandy (a dokładniej "M6NormandyByTenk1.3") . Przeleciałem wszystkie pliki 1-14 ale nigdzie nie znalazłem tego statku (14 to właśnie Normandy). Statek jest w grze i mogę go normalnie kupić a mimo to w edytorze nie mogę go znaleźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak.

Nazwa w grze, to nazwa dla gracza. Nazwa ta jest brana z pliku .xml z opisami i nazwami statków. Natomiast gra rozpoznaje statki po ID i nazwie wewnętrznej. Nazwa wewnetrzna jest potrzebna by np. skryptem dodać statek do gry.

W tym przypadku ta nazwa wewnętrzna to ta, którą podałeś. A ID statku sprawdzisz jak przełączysz widok w X3 Editorze na ID.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
W dniu 4.12.2012 o 22:34, sunairam napisał:

W zakładce 'plugins' jest opcja 'Text Resource Editor' która otwiera 'Strings in memory' 😆

Można przeglądać ale nic nie zmienisz. Czy to tak działa w przypadku 'Strings in memory' ?

Tak.

Jeśli chcesz edytować musisz to zrobić inaczej, zobacz do pomocy programu.

Choć do edycji plików tekstowych wystarczy edytor tekstowy, ważne aby kodowanie tekstu było w UTF-8. Ja używam Notepad++

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam....

Chcialem troche pogrzebac w statkach zascalem X3 Edytor 2 i mam problem z otwieraniem 😠 .

Ciagle wyskakuje mi Error loading file types\TShields:File does not exist,zaczyna sie od tego i TCocpits,TLaser,TMissiles,TWare files na TWare list konczac i wyskakuje lista statków która jest w ID (bez nazw statków)pomimo ze zmieniam na nazwy,bez rezultatu.W efekcjie moge tylko edytowac w zakładkach General Performance i Model-może ktoś wie o co chodzi? i jeszcze gdy zamykam X3 Edytor 2 wyskakuje znów Error closing settings. Odmowa dostepu do C:\ProgramDate\X3 Editor 2\settings.xml skoro jest zainstaloiwany na dysku E:\ to czego szuka w C:

Moj zestaw to:

X3 AP+XRM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie żebym się podpinał do problemu, raczej to jest moja rada: też tak mam i mnie to w sumie nie przeszkadza, po symbolach idzie poznać który to statek, w nazwie pierwsza litera nazwy rasy (P - paradianie, a - argoni, b - boroni itp), następnie klasa statku. Generalnie polecam zapamiętać np. prędkość maksymalną statku statku który chcemy "podrasować" i bez problemu odnajdziesz go w TShips. Co się tyczy zakładek, w ten sposób można bezproblemowo edytować podstawowe parametry statku, chociaż co prawda bez wieżyczek, broni i rakiet. Pierwsza zakładka po zjechaniu na dół oferuje nam (o ile się nie mylę) edycję maksymalnej pojemności podczas gdy druga zakładka cała resztę - prędkość, obroty wokół poszczególnych osi, rodzaj i ilość tarcz, szybkość ich ładowania i ładowania broni, moc laserów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robje tak jak piszesz poznaje po symbolach tylko w modzie XRM rasy maja przypisane swoje grupy broni co mnie troche irytuje i chcialem to troche pozmieniac.Podam taki maly przyklad M1 czy M2 ma obsluge tylko 4-6 rodzajow broni z czego 3-5 nadaje sie do strzelania do kaczek i jestesmy zmuszeni do montowania tej jedynej,a w przypadku abordazu to totalna lipa bo niemamy wyboru po zdjeciu oslon nie ma mozliwosci zmiany na taka która by zdejmowala tylko(prawie tylko)oslony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To niestety nie pomogę, trzeba się bawić z wieżyczkami, dać statku wieżyczki od orkętu innej rasy (która obsługuje bronie takie jakie chcemy), lub ew. dodać do istniejących wieżyczek nowych broni, ale jak to zrobić to nie wiem. Ten program to wgl porażka jakaś, bo ja np. nie mogę wejść w TBullets ponieważ jakieś errory wyskakują "file does not exist", a po wyrzuceniu takiego pliku poza plik cat. owy TBullets jawi się jako plik .txt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.02.2013 o 18:50, nekkoru napisał:

To niestety nie pomogę, trzeba się bawić z wieżyczkami, dać statku wieżyczki od orkętu innej rasy (która obsługuje bronie takie jakie chcemy), lub ew. dodać do istniejących wieżyczek nowych broni, ale jak to zrobić to nie wiem. Ten program to wgl porażka jakaś, bo ja np. nie mogę wejść w TBullets ponieważ jakieś errory wyskakują "file does not exist", a po wyrzuceniu takiego pliku poza plik cat. owy TBullets jawi się jako plik .txt

I ja mialem taki numer ale gdy go usunolem i zainstalowalem ponownie to mi wgral normalnie TBullets(mowa o X3 Edytor) i -nie wiem czy wierz ale musisz otworzyc go w TDebugger.Nic pozostaje pobawić sie wieżyczkami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.02.2013 o 18:22, kwapik napisał:

Witam....

Chcialem troche pogrzebac w statkach zascalem X3 Edytor 2 i mam problem z otwieraniem 😠 .

Ciagle wyskakuje mi Error loading file types\TShields:File does not exist,zaczyna sie od tego i TCocpits,TLaser,TMissiles,TWare files na TWare list konczac...

Musisz w X3Editor 2 wskazać ścieżkę do gry X3TC, aby mógł on odczytywać dane, które potrzebuje.

Po drugie, masz zainstalowane wszystkie biblioteki, których wymaga program? Są one dostępne na stronie, gdzie pobiera się program.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...