Sorkvild Opublikowano 18 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2010 W związku z częstymi pytaniami na forum dotyczącymi tego jak zwiększyć ilość fps w grze i tym samym wydajność, postanowiłem zebrać wszystkie patcho-mody. Linki prowadza do odpowiednich tematów na forum Egosoft, skąd można pobrać owe pliki. Mody poniżej zamieszczone są kompatybilne z patchem 2.5.Aplikowanie patchy jest jedna z metod. Druga z metod są czynności jakie należy przeprowadzić na naszym komputerze celem uzyskania dobrej wydajności systemu. Warto zapoznać się z poradnikiem autorstwa STx89 pod tytułem "Poprawa wydajności przed uruchomieniem gry" link: http://xudb.pl/topic/145-poprawa-wydajno-ci-przed-uruchomieniem-gry/Zachęcam do podzielenia się własnymi uwagami oraz spostrzeżeniami podczas poprawy wydajności w czasie gry.No CiviliansMod istnieje w dwóch wersjach. Wersja A usuwa statki cywilne oraz taksówki. Część cywilnych lotów pozostaje w grze np. Statek Szpitalny. Z kolei wersja B tego patcha jest bardziej radykalna i usuwa wszelkie statki należąca do cywilów. Patch ten jest zgodny z wersja 2.5.http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=262259***Shader enhancement mod a.k.a SS_T's X3TC Performance upgradeMod ten podmienia pliki shadeów na te znane z X3Reunion. Rożnica w grafice jest niezauważalna, podczas gdy wydajność w pewien sposób wzrasta.http://www.thexuniverse.com/forum/showt ... post145757***Low Polygon AsteroidsTen patch podmienia asteroidy na obiekty o mniejszej złożoności.http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=176980Ten plik pochodzi z czasów X3Reunion i jest w starym formacie .spk. Należy pobrać wersje fake patch stad http://www.megaupload.com/?d=YTGD46OA***Remove RocksBardzo popularny skrypt. Należy go aktywować poprzez edytor skryptów. Usuwa on wszelkie skalne drobiny, lupki oraz drobiny odciążając tym samym grę. http://forum.egosoft.com/viewtopic.php? ... highlight=***Remove AdsignsTen mod usuwa wszystkie ekrany, telebimy które znajdują się przy każdej stacji. Jest to jeden z modów, które warto dodać do swej gry celem ulepszenia wydajności.http://forum.egosoft.com/viewtopic.php? ... ht=adsigns***Replace Corp HQs and Military OPs with standard EQ dockRekomendowany dla wszytskich, którzy narzekają na spadki płynności w czasie pobytu w sektorze z siedziba korporacji. Istnieje dwie wersje. Wersja A zamienia model korporacji na zwyczajny dok zaopatrzeniowy, z kolei wersja B zamienia model siedziby korporacji na instalacje wojskowa.http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=245468***X3 UnleashedAutor tego moda drastycznie zmniejszył ilość wszelkich statków we wszechświecie o ponad polowe począwszy od cywilów, handlarzy oraz statków wojskowych. Aplikacja tego moda skutkuje znacznym przyspieszeniem gry poprzez zwolnienie zasobów cpu. W prawdzie jest to wersja rozwojowa (dedykowana dla wersji 2.1) i poprzez tak masywna redukcje statków handlowych fabryk może wystąpić spowolnienie gospodarki w grze. http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=260355***Toned down bullet effectsPodmiana efektów trafienia na jeden efekt trafienia pochodzący z laserowego działka impulsowego. Może podnieść płynność podczas walk na platformach ze słabszymi kartami graficznymi.http://forum.egosoft.com/viewtopic.php? ... highlight=***Tubeless ComplexUsuwa laczenia rurowe miedzy fabrykami w kompleksach produkcyjnychhttp://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=167224***More performant complex tubesTen mod poprawia wydajnosc przy budowaniu k. produkcyjnych, zastepujac laczenia rurowe nowymi o mniejszej ilosci polygonow.http://forum.egosoft.com/viewtopic.php? ... sc***Improved Combat Frame RateW tym modzie autor mocno uprościł, zredukował a także usunął efekty cząsteczkowe pojawiające się przy trafieniach bronią. Mod ten ma za zadanie wzmóc wydajność podczas walk. http://forum.egosoft.com/viewtopic.php? ... c&start=30***Combat Mod 3W prawdzie nie jest to mod stworzony celem poprawy wydajności w czasie gry. Mod ten powstał celem poprawienia parametrów broni, rakiet oraz osłon. Statystyki każdej z nich zostały skrupulatnie przemodelowane.Skutkuje to bardziej wiarygodnymi rezultatami walk oraz dłuższym czasem ich trwania. Dzięki temu modowi, można na przykład zapomnieć o zniszczeniu platformy bojowej przez 5 Xenonskich L. Druga cecha tego moda jest nowa oprawa dźwiękowa oraz co ważne ... przemodelowanie efektów pocisków oraz trafień. Sa to bardziej zoptymalizowane modele wyglądające równie dobrze lub nawet lepiej!Na poniższych filmach autor prezentuje swoje dzieło raz porównuje wydajność do gry standardowej. http://www.youtube.com/watch?v=32PvnXwF ... re=relatedhttp://www.youtube.com/watch?v=3VL4ipr3 ... re=relatedMod do pobrania jest z forum TheXUniversehttp://www.thexuniverse.com/forum/showt ... adid=13553Dla tych co chcą pozostać przy standardowych właściwościach broni i osłon, a chcą cieszyć się nowymi efektami broni, trafień, wyglądem laserów oraz nowym czytelnym GUI - można użyć Military HUD MK3, który jest również polecany przy jednoczesnym korzystaniu z Combat Mod'a.http://www.eutharan.com/ulfius/CMODII_C ... r%20TC.rar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sorkvild Opublikowano 18 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2010 ***rezerwacja posta*** Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad162 Opublikowano 18 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2010 Sorkvild nie wysłuchali Twojej prośby i przenieśli Cie do skryptów ^^ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 18 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2010 Zgraliśmy się I to za bardzo.Temat przeniesiony, dlatego że poprawę właśnie uzyskuje się skryptami i modami, ktoś kto chce grac w czystą grę i tak nie pokusi się na zmiany. Temat przyklejony. Swój usunąłem, to samo, a tu zdecydowanie lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 21 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2010 Dziwna sprawa. Postanowiłem spróbować moda LowPoly i gra zaczęła po jego instalacji chodzić wolniej niż przed, mimo że asteroidy faktycznie straciły na detalach. usunąłem pliki z modem i znów gra śmiga.Jak u was z tym modem jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sorkvild Opublikowano 21 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2010 Hmm dziwna sprawa. U mnie w sektorach gdzie jest mnostwo tych skalek, mod ten zdaje sie dzialac. Dla przykladu. Nowy start - bankrut zabojca. Bez modyfikacji w tym sektorze nieco zwalnia. Gdy zapodalem low poly, to smiga tak jakbym remove rocks wrzucil (podczas gdy jeszcze nie wrzucilem). Dodatkowo wrzucam remove rocks, bo statki zwlaszcza te wieksze nie potrafia latac w tych skalkach i czasami robia jakies karkolomne manewry by wyminac te drobiny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość berengar Opublikowano 16 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sorkvild Opublikowano 20 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 Dodalem Tubeless complex oraz dodalem link z low poly asteroids. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lizard Opublikowano 20 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 Dzięki Skorvild za info o Cmod 3 zainstalowałem i robi naprawdę wielkie wrażenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K3NZO Opublikowano 20 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 CytatDzięki Skorvild za info o Cmod 3 zainstalowałem i robi naprawdę wielkie wrażenie Przede wszystkim niweluje kretyńskie statystyki Generatora plazmowego, jak dla mnie to główna zaleta tego moda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jagoda Opublikowano 21 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2010 O ile dobrze pamiętam ale chyba broń wymagająca pociski ma większy zasięg? I o ile tak jest to ma swojego rodzaju sens. Dawno nie używałam tego koda, chyba powróci w moje łaski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 CytatNo CiviliansMod istnieje w dwóch wersjach. Wersja A usuwa statki cywilne oraz taksówki. Część cywilnych lotów pozostaje w grze np. Statek Szpitalny. Z kolei wersja B tego patcha jest bardziej radykalna i usuwa wszelkie statki należąca do cywilów. Patch ten jest zgodny z wersja 2.5.Mod istnieje w większej ilości wersji. Hard mod i Extreme mod też usuwają statki cywilne dodając zamiast nich dodatkowe wrogie statki (pirackie, Xenków Kha'ak). Są też moje przeróbki NoCiv, Hard i Extreme mod + Pirate Patrol, trzy wersje z dodatkowymi statkami z moda Pirate Patrol. Jest też moja wersja NoCiv dla moda DDTC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sorkvild Opublikowano 6 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2010 Dodalem nowy modCytatMore performant complex tubesTen mod poprawia wydajnosc przy budowaniu k. produkcyjnych, zastepujac laczenia rurowe nowymi o mniejszej ilosci polygonow.http://forum.egosoft.com/viewtopic.php? ... scDziala jak nalezy. Aplikujemy jako fake patch. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BAAL-Melkart Opublikowano 17 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2010 Mam pytanie, czy skrypty/mody (przede wszystkim Low Polygon Asteroids; Remove Rocks; Remove Adsigns) są kompatybilne z wersją 2.6? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZupkaChinska Opublikowano 5 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2010 a ja też mam pytanko, mianowicie już doszedłem sam do tego, że trzeba to wypakować do katalogu "mods" który trzeba samemu utworzyć , a następnie zaznaczyć moda w menu gry (tym przed właściwym uruchomieniem).moje pytanie brzmi: czy da się uruchomić na raz więcej modów niż tylko 1? mam moda nocivilians, i chciałem jeszcze zlikwidować te połączenia rurowe w kompleksach (komp zmula) ale już nie moge zaznaczyć 2 moda. da sięto jakoś obejść?zainstalowałem też rockremover, czy jakoś tak ale jego się uruchamiało inaczej (przez jakiś menadżer) i działa.i jeszcze jedno mam pytanie moanowicie gram w tc, i nagle ni z tego ni z owego gra zaczyna się ścinać. nie zależy to od grafiki, ani ilości obliczeń (potrafił mi się ściąć w sektorze mars jakieś 5 minut po bitwie z 6 klastrami kaaków). zapoznałem się z tematem o wydajności przed uruchomieniem gry, zrobiłem te kroki no i teraz władowywuje mody które odciążają grafikę. mogę coś jeszcze zrobić?uuff rozpisałem się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 5 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2010 1. FAQ#10 dokładnie opisane jak instalować mody.2. Co jakiś czas uruchamiają się skrypty, kody MD, które mają ustawione czasowe odświeżanie i sprawdzanie czy mogą już, albo ponownie zadziałaś. Nie poradzisz na to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prowler Opublikowano 5 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2010 Cytati jeszcze jedno mam pytanie moanowicie gram w tc, i nagle ni z tego ni z owego gra zaczyna się ścinać. nie zależy to od grafiki, ani ilości obliczeń (potrafił mi się ściąć w sektorze mars jakieś 5 minut po bitwie z 6 klastrami kaaków). zapoznałem się z tematem o wydajności przed uruchomieniem gry, zrobiłem te kroki no i teraz władowywuje mody które odciążają grafikę. mogę coś jeszcze zrobić?uuff rozpisałem się Sprawdziłeś czy nie powoduje tego jakiś program bądź usługa działająca w tle ? U siebie takich przycięć raczej nie zauważam, jedynie w przypadkach gdy np. jakiś M7M odpala kilka(dziesiąt) salw rakiet rojowych to gra na chwilę dostaje zadyszki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZupkaChinska Opublikowano 5 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2010 no wlasnie wyłączałem. próbowałem nawet wyłączać antywira, oraz tego sposobu z explorer - nie pomaga. dzięki za ten link do faq, szukałem tam ale mi umknęło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 6 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 Instalowałem grę od nowa. Po każdej instalacji moda sprawdzałem grę uruchamiając nową. I największy zysk wydajności zauważyłem przy modzie NoFog, usuwającym te mgiełki z sektorów. Oczywiście w sektorach Boronów był największy skok wydajności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gie_N_koV Opublikowano 20 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2010 Cała lista (a nawet większa) tych modów znajduje się na specjalnej stronie dot. wydajności X3 TC.LINK: X3TC Performance Upgrade Index Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szynszyl Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2010 A jest mod usuwający mgłe z sektorów?? Było coś takiego do X3R i fajnie by było dostać coś takiego do TC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2010 CytatA jest mod usuwający mgłe z sektorów?? Było coś takiego do X3R i fajnie by było dostać coś takiego do TCOczywiście że jest. Powinien być dodany do listy ulepszeń w pierwszym poście.Można go samemu poszukać w temacie Community Script & Mod Download Library for X3: Terran ConflictMod nazywa się (co za zbieg okoliczności) No fog.Jest też moja wersja tego moda dla DDTC NoFog dla DDTC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szynszyl Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Mam problem z remove rocks mianowicie mimo wypakowania plików do katalogu script i uruchomieniu edytora (tych dwóch rzeczy jestem pewien) nie mam skryptu na liście w grze. Problem już opisywałem ale nie udało się go rozwiązać. Nie pomagało reinstalowanie skryptu gry czy nawet format kompa (to ostatnie robiłem dzisiaj rano). Nie wiem w czym tkwi problem. Czy ten skrypt się z czymś gryzie?? Nie ukrywam że chciałbym żeby mi zadziałał gdyż ponieważ drobne skałki są mi nie potrzebne (nie zbieram rudy) a byłaby to duża ulga dla mojego kompa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Jeśli skrypt jest w katalogu script to musi być na liście. Jedyne co może być źle:1. Nie wypakowałeś pliku z archiwum rar, plik musi być w formacie .spk aby gra go zobaczyła.2. Źle szukasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szynszyl Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2010 A ja będę się upierał przy swoim a oto dowody:http://img843.imageshack.us/g/20100827053220.jpg/Natomiast o ile mi wiadomo skrypt na liście powinien być jako pierwszy przebrnąłem przez niezły kawałek listy i nic...http://img828.imageshack.us/g/x3tc2010082705451003.png/ screeny z gryOkazuje się że z Nofog tez mam problem jest zainstalowany jako fake patch a mgła nadal jest... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.