Skocz do zawartości

Sztuczki, kruczki i ciekawostki


Prowler
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Może taką dyskusją uda się trochę rozładować przyciężkawą atmosferę na forum 😎

Jak w temacie, może ktoś odkrył jakieś ciekawe sposoby na ominięcie ograniczeń w grze albo wykonanie czegoś w zupełnie inny ale równie skuteczny sposób. Jeśli tak to dopisujcie w tym temacie. Walka, eksploracja, handel, co tylko przyjdzie do głowy 😎

Kilka sztuczek, niektóre pewnie znane ale warto odświeżyć 😀 Jak przypomnę sobie jeszcze jakieś to dopiszę. Niektóre z nich podchodzą pod kategorię spoilerów, więc czytacie na własną odpowiedzialność 😀

1. Przypisywanie dużych statków do stacji.

Niektórzy z Was pewnie zauważyli, że pewnych klas większych statków nie da się przypisać do stacji. Jest na to sposób. Wystarczy stworzyć z nich skrzydło, przypisać całe do wybranej stacji i potem je rozwiązać. Skrzydło znika ale ustawienia bazy dla poszczególnych statków zostają zapamiętane. Przydaje się gdy mamy większą flotę, można szybko wydać rozkazy powrotu do bazy w celu uzupełnienia paliwa, amunicji itd itp.

2. Sposób na niechcianych gości.

Każdy pewnie spotkał się z sytuacją w której większe jednostki wroga atakują dany sektor. Pół biedy jeśli ma to miejsce z dala od obszaru naszego działania albo w późniejszym etapie gry gdy mamy już fregaty, niszczyciele czy bombowce by się im przeciwstawić. Ale co zrobić gdy dzieje się to w początkowych etapach gry, gdy nie mamy jeszcze zbyt wielkich środków finansowych, a wróg zagraża bezpośrednio naszym włościom ? Można na przykład kupić kilkadziesiąt wież laserowych i zrzucić je przed nosem wroga (15-20 powinno załatwić nawet niszczyciel) albo... zrzucić na niego jakąś niedrogą stację. Przy odrobinie wprawy można wybudować stację tak, aby znalazła się dokładnie na wrogiej jednostce. Stacje mają 30GJ osłon, więc konfrontacji z nimi nie wytrzyma żaden typ statku.

3. Niszczenie celu bez spadku reputacji

Gdy chcemy się pozbyć jakiejś stacji albo statku danej rasy nie tracąc przy tym u niej reputacji możemy wykorzystać pewną sztuczkę. Potrzebujemy do tego dwóch statków i odpowiedniej ilości rakiet. Lokalizujemy cel i wsiadamy do jednostki wyposażonej w rakiety, odpalamy odpowiednią ich ilość, szybko przesiadamy się do drugiego statku, a tamtym skaczemy do sąsiedniego sektora. Rakiety niszczą cel, a my nie tracimy ani jednego punktu reputacji 😀 Przydatne na przykład wtedy gdy mamy gdzieś wrogo nastawione do nas wieże laserowe, mimo że poprawiliśmy stosunki z daną rasą. Wież nie da się 'przeprosić' i będą czerwone do końca gry albo dopóki ktoś ich nie zniszczy.

4. 'Dropy' ze statków.

Od pewnej rangi bojowej ze zniszczonych statków zaczynają wylatywać też wszelkiej maści działka i działa (około 17-18 rangi mniejsze, mniej więcej o oczko wyżej większe działa). Z tym, że możemy tak zdobyć tylko te, które znajdują się w ładowni statku. Te, w które w danym momencie wyposażone są jego wieżyczki nigdy nie wylatują.

Możemy to wykorzystać gdy polujemy na pewien rodzaj broni. Większe jednostki mają zwykle w ładowniach różne typy uzbrojenia i automatycznie zmieniają je w wieżyczkach, w zależności od tego w jakiej odległości od nich znajduje się cel. Jeśli więc próbujemy zdobyć np. działa fotonowe albo wyrzutnie bomb zapalających to najlepiej walczyć na krótki dystans, i przeciwnie jeśli chcemy zmaksymalizować szansę na zdobycie FLAK'ów to trzymamy się jak najdalej od celu.

Można przyuwazyć jak to się zmienia skanując ładownię danego statku. Działka przy których jest '(*)' są w danej chwili zamontowane w wieżyczkach.

5. Misje odzyskania statku

Od czasu do czasu w misjach odzyskania porzuconego/skradzionego statku trafia się dosyć ciekawa i/lub cenna jednostka. Niestety jeśli nie oddamy jej właścicielowi to naśle na nas patrol policji i po jego zniszczeniu spadek reputacji będzie jeszcze większy niż za samo zawalenie misji. Co zatem zrobić by go zminimalizować ? Patrol pojawia się zwykle parę minut po przerwaniu misji lub upływie czasu jej trwania, kilka kilometrów od jednostki którą mieliśmy oddać i będzie podążał tylko za nią. Możemy to wykorzystać w pewien niecny sposób 😀

Potrzebny jest do tego zapasowy napęd skokowy i zapas ogniw, jeśli ktoś używa skryptu upgrade kits to sprawa jest prosta, jeśli nie to można wykorzystać np. statek klasy TM z zadokowanym na nim myśliwcem wyposażonym w taki napęd.

1. Lokalizujemy i przejmujemy statek będący celem misji, przekazujemy mu ogniwa i napęd skokowy, jeśli mamy czas to możemy go trochę podreperować i/albo przekazać jakieś osłony i inne wyposażenie.

2. Gdy już jesteśmy gotowi to skaczemy tym statkiem do któregoś z sektorów sąsiadujących bezpośrednio z sektorem Xenońskim 472 albo 598 (347 też mógłby być ale czasem jest zbyt spokojny i potrzebne jest kilka podejść) i czekamy na upływ czasu misji lub kończymy ją od razu.

3. Po pojawieniu się patrolu policji od razu wydajemy naszej jednostce rozkaz skoku do sektora znajdującego się po przeciwnej stronie terytorium Xenonów (czyli jeśli jesteśmy w Grand Exchange to statek skacze do Zyarth's Domion, jeśli w Black Hole Sun to do Thyn's Abyss). Statki ją ścigające nie skorzystają z napędu skokowego tylko będą leciały do niej najkrótszą drogą, czyli prosto w ręce (?) Xenków, którzy się już nimi odpowiednio zajmą 😀

Czasem operację trzeba powtórzyć, czyli nasz statek skacze do sektora w którym znajdował się wcześniej i czekamy aż policja pokona znowu tą samą drogę, tym razem w przeciwnym kierunku.

Nie zostanie przeciwko nam wysłany kolejny patrol policji, więc po zniszczeniu tamtego statek jest już zupełnie bezpieczny i możemy z nim zrobić co tylko chcemy.

6. Silniki boczne.

Gdy lecimy powolnym statkiem to możemy sobie pomóc używając silników bocznych. Wystarczy ustawić statek pod dobrym kątem i uruchomić napęd boczny w odpowiednim kierunku. Dzięki temu nawet Feniksem można lecieć z prędkością ok. 80 m/s 😀

7. Mobilne górnictwo.

Nawet jeśli używamy skryptu do usuwania małych asteroid nie musimy z tego rezygnować. W obecnej wersji TC małe kawałki asteroid pozostałe po zniszczeniu tych głównych, widocznych na mapie nigdy nie znikają jeśli jesteśmy poza danym sektorem i nasze statki mogą je zbierać z jednego miejsca praktycznie do końca gry. Wystarczy znaleźć jakiś w miarę rzadko uczęszczany sektor z asteroidami (współczynnik nie ma znaczenia), rozłupać jeden z nich laserem górniczym albo jakimś mocniejszym działem/rakietą (szerszeń powinien wystarczyć) na kawałki, a potem większe z nich na jeszcze mniejsze i ustawić w tym miejscu satelitę. Potem wystarczy tylko wydać naszym górnikom rozkaz zbierania minerałów w miejscu w którym umieściliśmy satelitę i opuścić sektor. Jeśli do niego nie będziemy wlatywać to nasze nowo powstałe pole asteroid nigdy się nie skończy. Można tak wydobywać dowolny rodzaj minerałów np. dla naszych stacji czy do produkcji statków w HQ, również nividium, które później możemy sprzedawać za grube kredyty (sposób na bardzo łatwą kasę...).

Przy okazji, świetnie do tego nadaje się skrypt Prospector. Polecam.

8.Gdy mamy w sektorze satelitę to możemy skorzystać z dodatkowego trybu podglądu obiektów na mapie. Po otwarciu mapy sektora wystarczy nacisnąć klawisz 'k' aby zobaczyć na niej kontury wszystkich obiektów w nim się znajdujących. Bardzo przydatne przy budowie stacji i kompleksów, a także odnajdywaniu wraków.

9.Używane statki Najlepiej jest kupować je z ofert dostępnych na stacjach, wtedy mamy największą szansę na to, że na pokładzie pozostanie jakieś cenne wyposażenie. Gdy kupujemy statek w przestrzeni to w większości wypadków dostaniemy zupełnie gołą jednostkę, czasem z osłonami 1MJ i działkami implusowymi.

Niektóre z nich pewnie można wykorzystać również w Reunion 😀

Kolejne:

Cytat

Przeglądając nasze dobra (klawisz r) często widzimy np. że jakiś statek jest atakowany, chcemy zobaczyć przez kogo. Ja zawsze wtedy sprawdzałem w jakim sektorze dzieje się akcja, wychodziłem z podglądu własności i dopiero uruchamiałem mapę galaktyki i szukałem sektora, w którym był atakowany ten statek. Często było już za późno na reakcję. Przypadkowo odkryłem, po długim czasie, że wystarczy najechać na ten statek w zestawieniu własności i nacisnąć . lub , aby mieć dostęp do sektora, sektorów.

Cytat
Cytat

Obym się nie pomylił bo piszę z mojej krótkiej pamięci ale gdy otwieramy mapę jesteśmy zawsze w lewym górnym rogu. Wciskamy wtedy oo, qq, vv - żeby przeskoczyć szybko odpowiednio w pozostałe rogi (jak już mamy mapę odkrytą) i l mniej więcej aby wylądować w środku.

Otwierając mapę przenosi nas zawsze do sektora w którym jest nasz statek.

Lewy górny róg mapy - k - Kingdom End

Prawy górny róg mapy - g - Getsu Fune

Lewy dolny róg mapy - v - Vestibule of Creation

Prawy dolny róg mapy - qq - Quens Retribution

Cytat

Misje eskorty konwoju handlowego: Po akceptacji misji udajemy się w przeciwnym kierunku niż wskazuje to naprowadzanie. Atak na konwój nastąpi tylko wtedy, gdy będziemy osobiście w tym samym sektorze co konwój. Jeśli unikniemy spotkania z konwojem, bezpiecznie on dotrze do stacji docelowej i misja zostanie zakończona poprawnie. Warunek, to nie oddalać się od sektora, w którym przebywa konwój dalej niż 3-4 bramy skokowe, inaczej misja zostanie przerwana.

Cytat

Sztuczka z klonowaniem (zaczerpnięte z FAQ)

Sztuczka znana od czasów X2, działa w X3, w X3+XTM oraz w X3:TC.

Wykorzystuje prosty fakt iż w momencie zakupu w stoczni większej ilości statków, tak naprawdę to kupujemy zawsze jeden statek, dzięki obecności w tym samym sektorze DOK-u zaopatrzeniowego zaopatrujemy go w potrzebne nam wyposażenie i dopiero po zatwierdzeniu zakupów w DOK-u gra sprawdza ile statków na początku zdecydowaliśmy się kupić i zakupiony statek wraz z wyposażeniem jest klonowany tyle razy ile statków mieliśmy zamiar kupić.

Jak można wykorzystać praktycznie z korzyścią dla nas ten fakt?

Podam na przykładzie:

Powiedzmy że kupiliśmy/zdobyliśmy jakiś statek A, który posiada 8 slotów broni głównej i chcemy we wszystkie te słoty włożyć broń B. Tak się jednak składa że broń B jest dostępna w tej chwili tylko w DOK-u zaopatrzeniowym C i tylko w ilości 2 szt. Jeśli zadokujemy statkiem A w DOK-u C i kupimy broń B to będziemy mieć tylko 2 sztuki, na pozostałe 6 sztuk możemy czekać bardzo długo.

Co zrobić by mieć 8 sztuk broni B?

Rozwiązanie jest proste:

W tym samym sektorze co DOK zaopatrzeniowy C znajduje się stocznia D (co za zbieg okoliczności). Szukamy w stoczni najtańszego statku, którego ładownia będzie w stanie pomieścić broń B (nie chodzi o to by można było w tym statku montować broń B, bo to bez znaczenia, tylko aby broń B mogła wejść do ładowni). Jeśli broń B ma rozmiar XL, to musimy szukać najtańszego statku z ładownią mogąca pomieścić kontenery XL.

Jak znajdziemy taki statek kupujemy 4 sztuki tego statku. Otwiera nam się okno do zakupu wyposażenia dla statku, kupujemy 2 sztuki broni B (jeśli kupowane statki chcemy wykorzystać to możemy też zakupić potrzebne im wyposażenie, jeśli nie to zatwierdzamy tylko zakup broni 😀. Po zatwierdzeniu w stoczni pojawia się cztery statki i mimo że z DOK-u zaopatrzeniowego zniknęły tylko 2 sztuki broni B to okazuje się że każdy z zakupionych przez nas statków ma w ładowni 2 sztuki broni B. Ponieważ statków są cztery to w sumie mamy 8 sztuk broni B.

Możemy więc teraz zadokować naszym statkiem A do stoczni D, przenieść do jego ładowni z każdego statku po 2 sztuki broni B i zainstalować w każdym slocie głównym statku broń B.

Cztery statki kupione podczas tej operacji możemy po opróżnieniu im ładowni sprzedać, stracimy na tym kilka kredytów, bo cena sprzedaży zawsze jest niższa niż cena zakupu.

Ale czasami takie rozwiązanie jest jedynym wyjściem jeśli chcemy szybko wyposażyć statek.

Cytat

Jak sprzedać coś, czego nie można sprzedać? (zaczerpnięte z FAQ)

Wszystkie towary, znajdowane w przestrzeni, których nie sprzedamy normalnie w żadnej fabryce/stacji, takie jak: płyty, materiały reklamowe, łuski i skorupy pozostałe po smokach i chrząszczach można sprzedać wraz ze statkiem, tzn należy mieć te towary w ładowni sprzedawanego statku. Nadają się do tego zdobyte myśliwce.

Cytat

Naprawianie statków. Wyłącz myszkę lub wyjmij baterię z niej, a laser ciągle będzie naprawiał twój statek, a ty w między czasie możesz iść do kuchni i z lodówki wyjąć zimne piwo lub mleko ja nie masz 18 lat 😀

Chodzi o to że nie musisz siedzieć i trzymać tego przycisku, czas leci szybciej jak robisz coś innego, a nie tępo gapisz się w ekran.

Niby nic wielkiego, ale przydatne zwłaszcza na początku gry, jak nie masz wystarczającej ilości gotówki na naprawę, albo węża w kieszeni 😀))

Cytat

Korzystanie z monitorów (zaczerpnięte z FAQ)

Jak ustawić widok z wieżyczki na drugim monitorze? I czy w ogóle jest możliwe takie ustawienie żeby było widać gdzie wieżyczka celuje?

1. Rozgrywka, Ustawienia monitora.

2. Mamy do wyboru Prawy lub Lewy monitor. Wybieramy ten, który chcemy ustawić.

3. Z menu kontekstowego wybieramy "Odszukaj" i odszukujemy na mapie statek, z którego widok chcemy ustawić.

4. Teraz ponownie otwieramy menu kontekstowe i zmieniamy domyślnie ustawiony widok zewnętrzny na widok z takiej wieżyczki z jakiej chcemy sobie ustawić.

Jeśli ustawimy widok na "Kokpit główny" to kiedy najedziemy kursorem na monitor z widokiem z kokpitu naszego drugiego statku, będziemy mogli nim sterować (prawy przycisk myszy w obrębie monitora), a nawet strzelać z niego (lewy przycisk myszy w obrębie monitora). Warunkiem jest tylko to aby statek nie miał nic wybranego jako cel.

Cytat

Sposób na odblokowanie wszystkich opcji startowych (zaczerpnięte z FAQ)

Spoiler:

Zmian dokonamy w rejestrze systemowym.

Uruchamiamy edytor rejestru, ci którzy nie wiedzą jak niech dalej nie czytają.

Oczywiście o wykonaniu dla bezpieczeństwa kopii całego rejestru lub choćby gałęzi, którą będziemy modyfikować przypominam tylko proforma.

Szukamy klucza:

[HKEY_CURRENT_USER\Software\EGOSOFT\X3TC]

a w nim nazwy:

"GameStarts"

edytujemy wartość i zmieniamy system z szesnastkowego na dziesiętny (możemy zapisać sobie naszą wartość, aby jeśli ktoś będzie chciał powrócić do swoich odblokowanych opcji, wiedział jaką wartość musi wpisać)

aby odblokować wszystkie opcje startowe wpisujemy wartość: 1048575

aby zablokować wszystkie dodatkowe opcje startowe i mieć tylko te dostępne po instalacji gry wpisujemy: 63

zamykamy edytor rejestru, uruchamiamy X3 i rozpoczynamy nową grę.

Cytat

W trakcie fabuły Gonerów, w pewnym momencie mamy śledzić piracki statek. Statek BlastClaw Prototyp pojawia się w sektorze Merchant Heaven. Obok niego można znaleźć kilka kontenerów z ciekawą zawartością, pilota podążającego zygzakiem do najbliższej stacji i opuszczony przez tego pilota statek (jeśli dobrze pamiętam to jest to Tukan Tragarz). Statek jak statek, ale przez błąd w pliku MD, ma on, podobnie jak wszystkie statki z fabuł zablokowany poziom kadłuba na 93%. Statek można przejąć i błąd ten wykorzystać, wszak to statek niezniszczalny.

Jak wykorzystać? To zależy od nas, można np. posłać go wrogiego sektora (Xenoni, Kha'ak), poczekać aż wszystkie wrogie statki w sektorze zleca się, aby go zniszczyć (co im się nie uda, ale zajęcie będą mieli) i samemu wlecieć do sektora. Wykonanie zadania np. z misji fabuły, będzie dziecinnie łatwe, sektor będzie czysty od wrogich jednostek, które będą zajęte atakowaniem naszej przynęty w postaci Tukana Tragarza.

Cytat

Sposób na odnowienie stanu osłon, przydatne podczas walki

np. podczas walki gdy dostajemy łomot od wrogich jednostek zawsze można jakoś się na chwile urwać na w miarę bezpieczna odległość i jeśli mamy w ładowni obojętnie jaka nieprzydatna osłonę to możemy ja wyrzucić i zebrać z powrotem do ładowni po zebraniu owej osłony swoje na statku mamy na poziomie 100% 😀

działa tez gdy się wyrzuci osłonę zainstalowana na statku.

Cytat

Przekopałem się przez temat i mam nadzieję że nie zdubluję sztuczki.

Zdarza się że potrzebna nam jest konkretna misja lub usługa (hacking) w konkretnym sektorze. Wiemy że dostępne misje po wczytaniu save są takie same jak przy zapisywaniu. Otóż są zapisywane w sektorze w którym obecnie się znajdujemy, po wczytaniu save w sektorze obok będą losowe. (Robimy save przy bramie,po wczytaniu przelatujemy do sektora w którym potrzebujemy misję)

1.Wykorzystałem to w Vanilli path 3.0 żeby hakować Przystań Księcia. Po czwartym załadowaniu save pojawił się hacker w "cywilnej stacji" w sektorze sąsiadującym z Przystanią .(Czytałem gdzieś na forum że ktoś kilka godzin na secie czekał na hackera).

2.Drugi raz wykorzystałem to w XTC przy podnoszeniu reputacji. Potrzebny był mi patrol jednosektorowy - tylko w sektorach przygranicznych nie strzelali do mnie. Reputacja była chyba -2 jak wleciałem do sektorów "core" to mnie wypraszano. :ph34:

Cytat

możliwe że nie wszyscy wiedzą ale istnieje sposób na przyśpieszenie ''skoku'' w momencie gdy skaczemy do jakiegos sektora komputer pokładowy nam odlicza czas do załadowania napędu w tym momencie wystarczy np wydac polecenie do wierzyczek ''chroń statek'' i odliczanie ustaje a statek skacze przaktycznie od razu oczywiscie moze to byc jakie kolwiek polecenie byle był odzew ''polecenie zaakceptowane''

Uwaga, DUŻY spoiler/cheat i najprostsza droga do zepsucia sobie przyjemności z gry. Czytasz na własną odpowiedzialność:

Spoiler
Cytat

Metoda wzięta z angielskiego forum, a jak wynika z tego co czytałem mało osób na polskim umie dobrze angielski, stwierdziłem, że może warto zapoznać Was z tym sposobem.

UWAGA! To jest tak łatwe, że może się Wam odechcieć robić jakiekolwiek misje! Naprawdę!

Nie potrzeba żadnych skryptów, wszystko na Vanilli!

Spoiler

OK. Więc chcesz wiedzieć.

1. Zdobądź jakieś pieniądze na początek.

2. Leć do Argon Prime, i kup Merkurego.

3. Wyposaż go w zgarniacz rudy i polecenia specjalne MK1. Nic więcej nie jest potrzebne, naprawdę. Nawet tarcza 1MJ wystarcza.

4. Każ mu lecieć do Kingdom End.

5. Ty też tam poleć, na pozycję 0, 0, 1.5. Musisz znaleźć asteroidy z Nividium. Powinno być co najmniej 4. Rozwal je na mniejsze. Wyrzuć w pobliżu satelitę, żeby łatwo potem kierować tam transportowce.

6. Merkury już dotarł? Każ mu lecieć na pozycję satelity, a potem zbierać minerały.

Statek zbiera 1 sztukę nividium na SETA 1000% co 2 sekundy, kiedy jesteś poza sektorem.

7. Kup jakiś transportowiec (delfin, jak jesteś w Kingdom End) i wrzuć na niego wyposażenie z Merkurego.

8. Sprzedaj Merkurego, powtarzaj punkty 6-8 dla zyssssssssssków.

W przeciwieństwie do Reunion Nividium się nie kończy.

Oczywiście można użyć większej ilości statków. Ja mam pięć.

ok. 6 mln za statek pełny Nividium Very Happy

Kryten wspomina, że używał później Orki zamiast TS, ja nie próbowałem.

Forum angielskie na ten temat: http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=263657

Dzięki wielkie dla Krytena, za opisanie tego sposobu.

To ja to napisałem na forum X3 egosoftu, wrzucam tutaj bo tak 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 141
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Bardzo ciekawy temat.

Napiszę coś, co mnie sprawiało długo problem, a rozwiązanie znalazłem przypadkiem. Wiem, pewnie o tym wiecie, ja jednak długo żyłem w niewiedzy.

Przeglądając nasze dobra (klawisz r) często widzimy np. że jakiś statek jest atakowany, chcemy zobaczyć przez kogo. Ja zawsze wtedy sprawdzałem w jakim sektorze dzieje się akcja, wychodziłem z podglądu własności i dopiero uruchamiałem mapę galaktyki i szukałem sektora, w którym był atakowany ten statek. Często było już za późno na reakcję. Przypadkowo odkryłem, po długim czasie, że wystarczy najechać na ten statek w zestawieniu własności i nacisnąć . lub , aby mieć dostęp do sektora, sektorów.

O tym jak sortować własności w podglądzie inaczej niż domyślne sortowanie wg. sektorów pisałem już w innym temacie. Można tamten opis tu przenieść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Misje eskorty konwoju handlowego: Po akceptacji misji udajemy się w przeciwnym kierunku niż wskazuje to naprowadzanie. Atak na konwój nastąpi tylko wtedy, gdy będziemy osobiście w tym samym sektorze co konwój. Jeśli unikniemy spotkania z konwojem, bezpiecznie on dotrze do stacji docelowej i misja zostanie zakończona poprawnie. Warunek, to nie oddalać się od sektora, w którym przebywa konwój dalej niż 3-4 bramy skokowe, inaczej misja zostanie przerwana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Obym się nie pomylił bo piszę z mojej krótkiej pamięci ale gdy otwieramy mapę jesteśmy zawsze w lewym górnym rogu. Wciskamy wtedy oo, qq, vv - żeby przeskoczyć szybko odpowiednio w pozostałe rogi (jak już mamy mapę odkrytą) i l mniej więcej aby wylądować w środku.

Otwierając mapę przenosi nas zawsze do sektora w którym jest nasz statek.

Lewy górny róg mapy - k - Kingdom End

Prawy górny róg mapy - g - Getsu Fune

Lewy dolny róg mapy - v - Vestibule of Creation

Prawy dolny róg mapy - qq - Quens Retribution

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Lewy górny róg mapy - k - Kingdom End

Prawy górny róg mapy - g - Getsu Fune

Lewy dolny róg mapy - v - Vestibule of Creation

Prawy dolny róg mapy - qq - Quens Retribution

k albo a - Antigone Memorial

v - Vestibule of Creation albo w mojej wersji Venus (pozostaje vv)

oo- Ocean of Fantasy ale g wygodniejsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Misje eskorty konwoju handlowego: Po akceptacji misji udajemy się w przeciwnym kierunku niż wskazuje to naprowadzanie. Atak na konwój nastąpi tylko wtedy, gdy będziemy osobiście w tym samym sektorze co konwój. Jeśli unikniemy spotkania z konwojem, bezpiecznie on dotrze do stacji docelowej i misja zostanie zakończona poprawnie. Warunek, to nie oddalać się od sektora, w którym przebywa konwój dalej niż 3-4 bramy skokowe, inaczej misja zostanie przerwana.

Yacku, czy w tych sektorach miałeś jakieś własności ? Satelity/statki/stacje ? Próbowałem tego jeszcze raz i po raz kolejny się nie udało. Wziąłem misję ochrony argońskiego konwoju z Light of Heart do Aladna Hill. W Light of Heart nie mam żadnych właśności, w Aladna Hill zadokowany był jeden z moich statków. Odleciałem szybciutko do Akeela's Beacon i na ekranie misji obserwowałem co się dzieje. Po paru minutach zniszczony został jeden statek konwoju, po chwili kolejny i misja failed. Oba zniszczone jeszcze w Light of Heart. Na 100% nie było tam żadnych innych wrogich jednostek, więc musiały się jednak pojawić te tworzone w czasie misji.

Jak to u Ciebie wygląda ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie wiem o co biega, próbowałem tego parę razy przez ostatnie miesiące i za każdym razem się nie udawało. Statki niszczone są przy pierwszej z kolei bramie skokowej, gdy ja znajduję się w odległości 1-2 sektorów od nich 😎

Żeby nie było, nie mówię że sztuczka w ogóle nie działa. Czytałem o niej na forum Ego i wygląda na to, że dużo osób z niej korzysta, więc jest jak najbardziej prawdziwa. Tylko ciekawe co u mnie powoduje taki problem, zestaw skryptów i modów mamy chyba podobny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodów może być kilka:

1. Zbyt duża odległość od konwoju. Jak pisałem może to być max. 4-5 bram skokowych. Inaczej misja zostaje przerwana. To u Ciebie nie wchodzi w rachubę, bo piszesz ze byłeś w odległości 1-2 sektorów od nich.

2. Zbyt słaba reputacja u rasy, której konwój masz eskortować. Miałem tak teraz, gdy miałem reputację u Argonów maksymalnie niską (-10000000) i próbowałem brać pierwsza misję DTS z Bractwa (DDTC). Konwój pojawiał się w sektorze Legends of Home, ale po chwili znikał i misja była przerywana. Gdy podciągnąłem reputację u Argonów na plus, misja poszła bez problemów.

3. Wrogie nastawienie rasy, w której sektorze pojawia się konwój do rasy, której jest konwój. Tak jest w przypadku pierwszej misji z Terrakorp, gdzie konwój pojawia się sektorach Paranidian (jeśli dobrze pamiętam). Jeśli dodasz do tego skrypt (Wars lub MBRR) to raczej marne są szanse na to że konwój przeleci bezpiecznie przez wrogie sektory. A efekt wybuchu konwoju, to nie wina atakujących go piratów, wystarczy mieć MMBR i wszystko jasne. Ten skrypt dodaje do gry zabójcze Fregaty rakietowe. Pisałem o tym kiedyś, wziąłem misje obrony stacji w sektorze Black Hole Sun, zanim jednak zdążyłem dolecieć do stacji, której miałem bronić minęło mnie kilkanaście rakiet, wystrzelonych przez M7 z MBRR. Efekt, wszystkie statki pirackie zniszczone, wraz ze stacją, którą miałem bronić. Fregata była na drugim końcu sektora co stacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa pierwsze punkty odpadają. O odległości już pisałem- 1/2 skoki max. Reputacja około 6-7 rangi u danej rasy. Statki lecą, bo na mapie wszechświata przy drugim teście dwóm z czterech udało się pokonać pierwszą bramę i zostały zniszczone po jej drugiej stronie.

Co do punktu trzeciego, wczoraj brałem misje ochrony konwoju argonów w argońskich sektorach i teladich w teladiańskich sektorach i żadnych wrogich im jednostek po drodze nie zauważyłem. Wątpię żeby nagle pojawił się wystarczająco duży i nie związany z misją patrol, by zniszczył tak szybko kilka transportowców ale spróbuję następnym razem zainwestować w kilka satelitów albo wyślę razem z transportowcami jakiegoś M5 skoro inne statki nie przeszkadzają i będę obserwował dokładnie lot konwoju. Kiedyś próbowałem tej sztuczki bez Wars i efekt był podobny ale posprawdzam dokładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawianie statków. Wyłącz myszkę lub wyjmij baterię z niej, a laser ciągle będzie naprawiał twój statek, a ty w między czasie możesz iść do kuchni i z lodówki wyjąć zimne piwo lub mleko ja nie masz 18 lat 😎

Chodzi o to że nie musisz siedzieć i trzymać teko przycisku, czas leci szybciej jak robisz coś innego, a nie tępo gapisz się w ekran.

Niby nic wielkiego, ale przydatne zwłaszcza na początku gry, jak nie masz wystarczającej ilości gotówki na naprawę, albo węża w kieszeni 😎))

Gdzies to jest opisane w FAQ.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sposób podany przez Jagodę można także praktykować przy pomocy kubka z nisko położonym uchem 😀 . Ja zawsze kładę kubek na kablu od myszki, zaś ucho opieram od klawisz 😀 . Wszak każdy Space-kapitan ma swój kielich mądrości z którego spija swe taktyki. Ale tylko prawdziwy geniusz błądzący na granicy szaleństwa wie do czego ten kielich tak naprawdę służyć winien 🙁 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...