Skocz do zawartości

Uzbrojenie w X3 TC


Jagoda
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Oczywiście miałem na myśli tylko grę bez modów bo faktycznie mody mogą mocno zmienić ta grę. Natomiast co ciekawe to tutaj jest informacja jakie stocznie i za ile produkują jednostki Xenonów i Yaki:

http://eng.x3tc.ru/x3_tc_map/ware-list. ... DY0NTQ0Mjc

http://eng.x3tc.ru/x3_tc_map/ware-list. ... DM3OTEzMjM

Tylko nie wiem czy jak się tam udam z kasą to coś załatwię...czy też mnie zaatakują od razu! 😀

Pozostaje jeszcze opcja abordażu oczywiście ale z takimi M2 to pewnie sprawa niełatwa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W czystej grze nie masz możliwości kupowania statków stoczniach Xenonów. Aby zakup był możliwy wymagane jest odpowiednie podniesienie reputacji u danej rasy, a reputacji u Xenonów nie można podnieść, jest zablokowana na maksymalnie najniższej.

Możesz użyć mojej opcji startowej (ManMachine), aby wystartować jako Xenon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Faktycznie! Sprawdziłem w bazie statystyk gry niezmodowanej i nie zauważyłem, że tam też Boreasz jako jedyna z jednostek M2 może w wieżyczkach 5 i 6 (górna i dolna) mieć zamontowane ciężkie uzbrojenie - a mianowicie IBL. Reszta jednostek M2 może tam montować tylko lżejszą broń. A myślałem, że to jest novum z moda CMOD3... 😀

To co mnie zmyliło to fakt, że w CMOD3 gabaryty broni i tarcz są jednak mniejsze niż w vanilli bo na Tyr mogę załadować 6 tarcz 2 GJ wraz 32 PSP i jeszcze jest dość miejsca w "bagażniku". W vanilli nie da się tyle na niego zabrać...

Ponadto z dostępnością jednostek M2 jest trochę dziwnie. Jeśli chodzi o ich zakup to:

Tytan - dostępny

Pyton - dostępny

Odyseusz - dostępny

Ray - dostępny

Feniks - dostępny

Ksenon K - dostępny (??)

Tyr - niedostępny

Osaka - dostępny (??)

Niszczyciel Kha'aków - niedostępny

Boreasz - dostępny

Brygantyna - niedostępny

Akuma - dostępny (??)

Pytanie tylko, czy w X3:TC można coś w ogóle kupić w stoczniach należących do Ziemian, Ksenonów i Jaków??? Jeśli to tylko teoretyczna możliwość (podobnie jak obecność Walhalli w tej grze) to i tak cała zabawa ogranicza się normalnie do wyboru jednego spośród sześciu a nie dwunastu niszczycieli.

Te statki co nie kupisz możesz zdobyc.A u Ziemian można kupowac.

Co do flot Ziemian statki ATF są tylko dla wojskowych, reszta jest dla zwykłych śmiertleników 😀 Jakie tam marnotrawstwo,mieli co robic przez setki lat izolacji hehe.

A te m7m to w grze przynajmniej są jakies porządne 'bombowce' a nie jakieś przerośnięte myśliwce je udające 😀

to jak jest z tym phased array laser cannon w Final Furry,wszyscy myślą że jest tam w jakimś kontenerze,ale nie ma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, czyli bez modów jednostki Khaaków, Xenonów i Yaki można sobie odpuścić. Podobnie jest z pirackimi statkami bo ci nie mają w ogóle stoczni. Statki ziemskie UFC można chyba kupować tylko gdy gra się jako Terranin a wszystkie jednostki AGI są i tak niedostępne. Swoją drogą chyba także broń typu IBL jest w zasadzie niedostępna bo produkują ją trzy pirackie fabryki a nie sądzę, żeby komuś ją sprzedawali poza innymi piratami. Czyli podsumowując mamy do wyboru statki Argonów, Boronów, Taladian, Splitów, Paradian, Terran i OTAS. W sumie jest i tak z czego wybierać... 😀

Tak więc uważam, że pomijając Terran bo ci mają tylko Osakę do wyboru to grając jedną z ras Uniwersum X najlepiej kupić w klasie M2 Boreasza, ponieważ wyszedł mi taki oto subiektywny ranking "kupnych" niszczycieli:

1. Boreasz - 32 ciężkich dział, v=42/63, generatory 15480/300000, osłony 10 GJ, ładowność 8500 XL

2. Płaszczka - 24 ciężkie działa, v=41/57, generatory 14200/248800, osłony 8 GJ, ładowność 11000 XL

3. Tytan - 24 ciężkie działa, v=35/49, generatory 14400/276400, osłony 8 GJ, ładowność 10000 XL

4. Odyseusz - 24 ciężkie działa, v=32/51, generatory 12400/304000, osłony 8 GJ, ładowność 8000 XL

5. Pyton - 16 ciężkich dział, v=49/69, generatory 14400/331600, osłony 6 GJ, ładowność 7000 XL

6. Feniks - 24 ciężkie działa, v=23/40, generatory 8000/276400, osłony 10 GJ, ładowność 13000 XL

PS. Ponadto muszę nieco zweryfikować to co zamieściłem w moim pierwszym poście w tym wątku o przewadze ziemskich statków M2 nad ich "uniwersowymi" odpowiednikami. Otóż w grze niezmodowanej po uwzględnieniu rzeczywistych a nie encyklopedycznych danych dot. broni wyłania się inny obraz teoretycznej siły ognia jednostek M2 ziemskich i tych z Uniwersum X. Otóż niszczyciele ziemskie posiadają siłę ognia - to znaczy sekundowy poziom punktów destrukcji - na poziomie 605k/230k (Osaka) i 807k/306k (Tyr, Walhalla). Natomiast niszczyciele Uniwersum X mają te wskaźniki na poziomie 1500-2000k/120-200k co oznacza przede wszystkim ich dwuipółkrotnie większy potencjał w niszczeniu osłon wrogich okrętów. Nawet jeśli uwzględnić fakt, ze jednostki ziemskie maja osłony maksymalne 25-50% mocniejsze to sądzę, że przy tak dużej dysproporcji w niszczeniu tych osłon na korzyść okrętów M2 z Uniwersum X to one szybciej powinny zniszczyć osłony Tyra lub Osaki a ponieważ odporność kadłubów w grze vanilla na ostrzał jest praktycznie żadna więc błyskawicznie je potem wykończą. Testy tego nie pokazują zapewne dlatego, że niszczyciele AI są defaultowo kiepsko uzbrojone i opancerzone. Faktem jest jednak, że CMOD3 znacznie zrównuje obie grupy M2 pod tym względem głownie przez obniżenie szybkostrzelności dział PPC i IC o dwa-trzy razy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Aha, czyli bez modów jednostki Khaaków, Xenonów i Yaki można sobie odpuścić. Podobnie jest z pirackimi statkami bo ci nie mają w ogóle stoczni.

A zdobyć to nie łaska? Abordaż na duże statki i masz co chcesz.

Cytat

Statki ziemskie UFC można chyba kupować tylko gdy gra się jako Terranin a wszystkie jednostki AGI są i tak niedostępne.

To nie ma znaczenia. Na każdym profilu możesz handlować z każdą rasą, w tym z ziemianami. Ważna jest reputacja, a tę bardzo łatwo jest podnieść (kilka misji i masz co chcesz).

Cytat

Swoją drogą chyba także broń typu IBL jest w zasadzie niedostępna bo produkują ją trzy pirackie fabryki a nie sądzę, żeby komuś ją sprzedawali poza innymi piratami.

Też bez znaczenia, czy jesteś piratem, czy nie. Znów ważna reputacja u piratów. Też można ją podnosić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- toć pisałem, że abordaż to zupełnie inna sprawa...tego jeszcze nie przerabiałem.

- reputację może można i łatwo podnieść ale nie wiem czy podniesienie jej u jakiejś rasy nie oznacza zablokowania sobie możliwości jej podniesienia u piratów i vice versa. No i na zakup M1 i M2 trzeba mieć chyba dwa-trzy najwyższe poziomy reputacji. Tak czy siak 150 mln kredytów na jeden M2 chyba raczej trudno uciułać.

A tak w ogóle to czy można rozpocząć karierę jako pirat a jeśli nie to jak można do nich dołączyć grając inną rasą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma czegoś takiego jak przyłączenie się do danej rasy. Reputacje nie są od siebie bezpośrednio zależne i możesz utrzymywać przyjazne stosunki ze wszystkimi możliwymi rasami.

Co do piratów, wystarczy robić dla nich misje, a reputacja szybko wzrośnie. Jej wartość możesz sprawdzić za pomocą dodatkowych skryptów, ja używam Display Ranks. Niezależnie od tego jak wysoką będziesz miał, mogą się pojawić grupy piratów wrogo do Ciebie nastawionych, tak to już sobie twórcy wymyślili.

Cytat
Cytat

Aha, czyli bez modów jednostki Khaaków, Xenonów i Yaki można sobie odpuścić. Podobnie jest z pirackimi statkami bo ci nie mają w ogóle stoczni.

A zdobyć to nie łaska? Abordaż na duże statki i masz co chcesz.

Nie dotyczy to dużych statków Kha'ak. Z tego co się orientuję jak na razie nie można ich zdobyć abordażem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, bo myślałem że ponieważ niektóre rasy za bardzo się nie lubią to automatycznie i gracz danej rasy nie jest przez nie poważany i misje niezbyt mogą to zmienić. Z tymi piratami to ciekawa sprawa bo myślałem, że to jedna frakcja a okazuje się, że to wiele niezależnych od siebie gangów. Przy okazji to jak wygląda sprawa z Yakami? Można z nimi handlować jak z innymi rasami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza sprawa. Nie żadne UFC a USC. UFC to może być United Football Club. USC - United Space Command.

Yaki się nie odmienia, więc nie ma żadnych Yaków/Jaków/Jakich/Yakich.

Ludzie, plisss... Gracie w X3, to piszcie te nazwy bez błędów.

Cytat

Tak czy siak 150 mln kredytów na jeden M2 chyba raczej trudno uciułać.

Jak masz wysoką reputację u danej rasy, to zdarzają się misje za nawet 4mln kredytów. 30-40 takich misji i masz na swojego olbrzyma 😀.

Swoją drogą, używam Pytona, i ze względu na jego powierzchnię, radzę sobie nim lepiej niż jakimś grubaskiem pokroju Płaszczki 😀.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Aha, bo myślałem że ponieważ niektóre rasy za bardzo się nie lubią to automatycznie i gracz danej rasy nie jest przez nie poważany i misje niezbyt mogą to zmienić.

Jedyne zależności między reputacją, a wzajemną wrogością między rasami (Argoni vs Paranidianie; Boroni vs Splici) są takie:

- Jeśli zniszczysz statek Paranidiański w sektorze Argonów - spadnie reputacja u Paranidian, wzrośnie u Argonów.

- Jeśli zniszczysz statek Boronów w sektorze Splitów - spadnie reputacja u Boronów, wzrośnie u Splitów.

- Jeśli zniszczysz statek Argonów w sektorze Paranidian - spadnie reputacja u Argonów, wzrośnie u Paranidian.

- Jeśli zniszczysz statek Splitów w sektorze Boronów - spadnie reputacja u Splitów, wzrośnie u Boronów.

- Zniszczenie statku Splitów w sektorze Paranidian powoduje spadek reputacji u Splitów i Paranidian.

- Zniszczenie statku Paranidian w sektorze Splitów powoduje spadek reputacji u Splitów i Paranidian.

- Zniszczenie statku Argonów w sektorze Boronów powoduje spadek reputacji u Argonów i Boronów.

- Zniszczenie statku Boronów w sektorze Argonów powoduje spadek reputacji u Argonów i Boronów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Nie wiem jak u Was, ale gdy ja rozwaliłem statek Paranidian w sektorze Argonów (nie ważne czy centralny, czy obrzeża) to i tak ścigała mnie policja i reputacja nieznacznie spadała. Nie wspominając już o trój ocznych.

To ciekawe. Ja zawsze jak zaczynam grę na profilu, na którym mam u wszystkich ras najniższą reputację, podbijanie jej zaczynam właśnie od niszczenia wrogów danej rasy. Czyli jeśli chcę podnieść reputację u Argonów, atakuje w ich sektorach (najczęściej tych o ochronie względnej, bo w sektorach centralnych zaczynają mnie szybko gonić zaraz po wleceniu) Paranidian. Reputacja skacze szybko u Argonów do góry, kłopotów z policją nie mam, wręcz przeciwnie, dostaję podziękowanie za zniszczenie wrogów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Z tego co zrozumiałem to chcesz zwiększyć używanie rakiet przez NPC?

Dziwne, bo od samego początku w TC statki NPC aż za dużo używają rakiet. Był nawet skrypt, który zmniejszał to użycie: Reduced Enemy Missiles. Kolejne patche zmniejszały to użycie, ale nawet na patchu 2.7.1 nie można narzekać na brak rakiet, szczególnie statki dodawane przez skrypty i mody lubią czasem zaszaleć rakietami.

Jeśli nadal mało Ci rakiet, zobacz do podanego wyżej skryptu. porównaj sobie modyfikowane w nim cztery pliki z takimi plikami z czystej gry i spróbuj zrobić odwrotna modyfikację tych plików, zwiększająca spaming rakiet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w końcu z czymś do ludzi. Dzięki Yacek. Ja chciałem więcej rakiet bo mam mod Battlestar Galactica i akurat on jest dobry. Ale do tego mam małe pytanko czy jest możliwość zwiększenia zasięgu wroga mi chodzi bo mam broń co może 22 km, ale komputer w poleceniach statku jak dam atakuj okręty wojenne to strzela z max 10km. Czy jest sposób na zmiane tego. 😆 A właśnie czym je otworzyć żeby zobaczyć i zmieniać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zważywszy, że jest to wątek o uzbrojeniu, to chciałem się podzielić spostrzeżeniem odnośnie sławnego Działa fuzyjnego. Po instalacji Xtra_Shippack v 1.82 zniknął problem produkcji pszenicy w kuźni DF, ale powiem szczerze, że spodziewałem się po tej broni czegoś więcej. Jak na razie wyprodukowałem jedną sztukę, którą szybko zamontowałem na Sendai variant A no i... klapa. Nie wiem czy tym da się M3 zestrzelić. Oczywiście, nie mogę wykluczyć, że mam coś skopane i broń nie działa poprawnie. Może w większej liczbie na coś się te całe działo przyda.

Tak na marginesie, wie ktoś co to może być?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też się zawiodłem na tej broni. Może liczyłem na większy power? Jak dla mnie to PDF-y i Projektory Punktu Osobliwości "żondzom".

A jak wygląda strzał z DF, dawno nie grałem z modem Cadiusa, gram teraz w New Horizons, nie pamiętam dokładnie, musiałbym save podmienić. Ja znajdę czas to podmienię i napiszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie spieszy mi się, zanim uzbieram 100melonów na statek (pokojowo oczywiście) zdążę znaleźć substytut.

Ps. Może rozszerzę moje pytanie z tematu o DZ'tach.

Jak dodać broń bezpośrednio do gry lub fabryki?

I offtopowo, jak edytować pobrany statek?

Tships go nie wykrywa, zainstalowany przez PM'a lite (bodajże).

Ostatecznie jeśli pytanie powyżej nie znajdzie odpowiedzi to czy da się sklonować działo nie dostępne w "sklepach"

chodzi mi o te szperacze z fabuły FF.

To chyba fsio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...