Aha, czyli bez modów jednostki Khaaków, Xenonów i Yaki można sobie odpuścić. Podobnie jest z pirackimi statkami bo ci nie mają w ogóle stoczni. Statki ziemskie UFC można chyba kupować tylko gdy gra się jako Terranin a wszystkie jednostki AGI są i tak niedostępne. Swoją drogą chyba także broń typu IBL jest w zasadzie niedostępna bo produkują ją trzy pirackie fabryki a nie sądzę, żeby komuś ją sprzedawali poza innymi piratami. Czyli podsumowując mamy do wyboru statki Argonów, Boronów, Taladian, Splitów, Paradian, Terran i OTAS. W sumie jest i tak z czego wybierać...
Tak więc uważam, że pomijając Terran bo ci mają tylko Osakę do wyboru to grając jedną z ras Uniwersum X najlepiej kupić w klasie M2 Boreasza, ponieważ wyszedł mi taki oto subiektywny ranking "kupnych" niszczycieli:
1. Boreasz - 32 ciężkich dział, v=42/63, generatory 15480/300000, osłony 10 GJ, ładowność 8500 XL
2. Płaszczka - 24 ciężkie działa, v=41/57, generatory 14200/248800, osłony 8 GJ, ładowność 11000 XL
3. Tytan - 24 ciężkie działa, v=35/49, generatory 14400/276400, osłony 8 GJ, ładowność 10000 XL
4. Odyseusz - 24 ciężkie działa, v=32/51, generatory 12400/304000, osłony 8 GJ, ładowność 8000 XL
5. Pyton - 16 ciężkich dział, v=49/69, generatory 14400/331600, osłony 6 GJ, ładowność 7000 XL
6. Feniks - 24 ciężkie działa, v=23/40, generatory 8000/276400, osłony 10 GJ, ładowność 13000 XL
PS. Ponadto muszę nieco zweryfikować to co zamieściłem w moim pierwszym poście w tym wątku o przewadze ziemskich statków M2 nad ich "uniwersowymi" odpowiednikami. Otóż w grze niezmodowanej po uwzględnieniu rzeczywistych a nie encyklopedycznych danych dot. broni wyłania się inny obraz teoretycznej siły ognia jednostek M2 ziemskich i tych z Uniwersum X. Otóż niszczyciele ziemskie posiadają siłę ognia - to znaczy sekundowy poziom punktów destrukcji - na poziomie 605k/230k (Osaka) i 807k/306k (Tyr, Walhalla). Natomiast niszczyciele Uniwersum X mają te wskaźniki na poziomie 1500-2000k/120-200k co oznacza przede wszystkim ich dwuipółkrotnie większy potencjał w niszczeniu osłon wrogich okrętów. Nawet jeśli uwzględnić fakt, ze jednostki ziemskie maja osłony maksymalne 25-50% mocniejsze to sądzę, że przy tak dużej dysproporcji w niszczeniu tych osłon na korzyść okrętów M2 z Uniwersum X to one szybciej powinny zniszczyć osłony Tyra lub Osaki a ponieważ odporność kadłubów w grze vanilla na ostrzał jest praktycznie żadna więc błyskawicznie je potem wykończą. Testy tego nie pokazują zapewne dlatego, że niszczyciele AI są defaultowo kiepsko uzbrojone i opancerzone. Faktem jest jednak, że CMOD3 znacznie zrównuje obie grupy M2 pod tym względem głownie przez obniżenie szybkostrzelności dział PPC i IC o dwa-trzy razy!