Skocz do zawartości


- - - - -

Uzbrojenie w X3 TC


61 odpowiedzi w tym temacie

#21 Kapitan

    Pilot bombowca

  • Przyjaciele
  • PipPipPip
  • 358 postów
  • LokalizacjaHeaven's Assertion
  • Rasa: Paranid
  • Gram w: X3: Terran Conflict

Napisano 02 wrzesień 2010 - 10:33

ludzie to nie nie jest mmo żeby wszystkie statki były idealnie zrównoważone,ziemianie żyli w strachu kilkaset lat toi zbudowali lepsze statki i bronie.Zresztą coś za coś,mają gigantyczne stacje i trudno dostępne są te ich bronie.Co do prędkości po co więcej,starożytni zostawili bramy,pozatym zauważ że ten napęd,mimo że dośc ''słaby'' jak mówisz,nie pobiera żadnego paliwa :) M7M takie świetne nie są,skończą się rakiety to okręt jest bezbronny . Dobrze w każdym razie że jest takie zróżnicowanie statków :) a nie tylko niszczyciele+myśliwce

A te specjalnie działka co można znależc w final furry to jak z nimi jest?mam patcha 2.7.1 i nigdzie w tej fabule nie było takich kontenerów,ktoś powie konkretnie w której misji można zdobyc te działa?

#22 Sky Hunter

    Pilot

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 14 postów

Napisano 02 wrzesień 2010 - 13:01

- ewidentnie w CMOD3 mogę załadować więcej uzbrojenia na pokład statku niż w czystej grze. Jeśli ten mod nie zmienia parametrów samych statków to wobec tego zmienia gabaryty samych systemów uzbrojenia tak, że można ich zamontować więcej i być może w te miejsca gdzie poprzednio się nie mieściły.

- oczywiście, że super-zrównoważenie wszystkiego jest mało osiągalne - po prostu rzuciła mi się w oczy przewaga capshipów ziemskich nad X-owymi. A tak a propos: po co Ziemianie mają równocześnie dwie różne floty - UFC i AGI - z zupełnie innymi statkami w każdej klasie? To jest dopiero kompletne marnotrawstwo zasobów...

- fregaty rakietowe może i są bezbronne po wykończeniu się ich zapasów rakiet ale sprawdź ile tych rakiet mogą one zabrać! Czy aby nie SETKI pocisków Młot i Morgenstern na jednej?

#23 Yacek

    Komandor

  • Gwardia
  • 9433 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X: Rebirth

Napisano 02 wrzesień 2010 - 17:04

Sky Hunter napisał:

- ewidentnie w CMOD3 mogę załadować więcej uzbrojenia na pokład statku niż w czystej grze. Jeśli ten mod nie zmienia parametrów samych statków to wobec tego zmienia gabaryty samych systemów uzbrojenia tak, że można ich zamontować więcej i być może w te miejsca gdzie poprzednio się nie mieściły.

Gabaryty broni nie mają nic do ilości slotów na broń jakie ma dany statek. Tego CMOD nie zmienia. Jeśli statek ma 10 slotów głównych i po dwa w dwóch wieżyczkach (łącznie 12 slotów) to po dodaniu CMOD-a nadal będzie miał 12 slotów na broń i więcej broni nie użyjesz na nim, choćbyś miał w ładowni 10 razy więcej uzbrojenia.

#24 Sky Hunter

    Pilot

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 14 postów

Napisano 02 wrzesień 2010 - 17:49

Faktycznie! Sprawdziłem w bazie statystyk gry niezmodowanej i nie zauważyłem, że tam też Boreasz jako jedyna z jednostek M2 może w wieżyczkach 5 i 6 (górna i dolna) mieć zamontowane ciężkie uzbrojenie - a mianowicie IBL. Reszta jednostek M2 może tam montować tylko lżejszą broń. A myślałem, że to jest novum z moda CMOD3... :)

To co mnie zmyliło to fakt, że w CMOD3 gabaryty broni i tarcz są jednak mniejsze niż w vanilli bo na Tyr mogę załadować 6 tarcz 2 GJ wraz 32 PSP i jeszcze jest dość miejsca w "bagażniku". W vanilli nie da się tyle na niego zabrać...

Ponadto z dostępnością jednostek M2 jest trochę dziwnie. Jeśli chodzi o ich zakup to:

Tytan - dostępny
Pyton - dostępny
Odyseusz - dostępny
Ray - dostępny
Feniks - dostępny
Ksenon K - dostępny (??)
Tyr - niedostępny
Osaka - dostępny (??)
Niszczyciel Kha'aków - niedostępny
Boreasz - dostępny
Brygantyna - niedostępny
Akuma - dostępny (??)

Pytanie tylko, czy w X3:TC można coś w ogóle kupić w stoczniach należących do Ziemian, Ksenonów i Jaków??? Jeśli to tylko teoretyczna możliwość (podobnie jak obecność Walhalli w tej grze) to i tak cała zabawa ogranicza się normalnie do wyboru jednego spośród sześciu a nie dwunastu niszczycieli.

#25 Volvez

    Kucyk myśliwski

  • Gwardia
  • 406 postów
  • LokalizacjaHic sunt leones
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X3: Reunion, X3: Terran Conflict, X: Rebirth

Napisano 02 wrzesień 2010 - 19:37

Statki ATF dodaje skrypt ATF shipyard.
Co do pozostałych to może stocznia Maruder je dodaje ale z statkami krzaków to wątpię.
Może jest taki skrypt jak kha'ak shipyard ale szczerze mówiąc nie chce mi się szukać.

#26 Yacek

    Komandor

  • Gwardia
  • 9433 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X: Rebirth

Napisano 02 wrzesień 2010 - 19:43

Volvez napisał:

Może jest taki skrypt jak kha'ak shipyard ale szczerze mówiąc nie chce mi się szukać.

Stocznia Menagerie Shipyard

#27 Sky Hunter

    Pilot

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 14 postów

Napisano 02 wrzesień 2010 - 20:31

Oczywiście miałem na myśli tylko grę bez modów bo faktycznie mody mogą mocno zmienić ta grę. Natomiast co ciekawe to tutaj jest informacja jakie stocznie i za ile produkują jednostki Xenonów i Yaki:

http://eng.x3tc.ru/x3_tc_map/ware-list. ... DY0NTQ0Mjc
http://eng.x3tc.ru/x3_tc_map/ware-list. ... DM3OTEzMjM

Tylko nie wiem czy jak się tam udam z kasą to coś załatwię...czy też mnie zaatakują od razu! :)

Pozostaje jeszcze opcja abordażu oczywiście ale z takimi M2 to pewnie sprawa niełatwa...

#28 Yacek

    Komandor

  • Gwardia
  • 9433 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X: Rebirth

Napisano 02 wrzesień 2010 - 20:42

W czystej grze nie masz możliwości kupowania statków stoczniach Xenonów. Aby zakup był możliwy wymagane jest odpowiednie podniesienie reputacji u danej rasy, a reputacji u Xenonów nie można podnieść, jest zablokowana na maksymalnie najniższej.
Możesz użyć mojej opcji startowej (ManMachine), aby wystartować jako Xenon.

#29 Kapitan

    Pilot bombowca

  • Przyjaciele
  • PipPipPip
  • 358 postów
  • LokalizacjaHeaven's Assertion
  • Rasa: Paranid
  • Gram w: X3: Terran Conflict

Napisano 02 wrzesień 2010 - 20:53

Sky Hunter napisał:

Faktycznie! Sprawdziłem w bazie statystyk gry niezmodowanej i nie zauważyłem, że tam też Boreasz jako jedyna z jednostek M2 może w wieżyczkach 5 i 6 (górna i dolna) mieć zamontowane ciężkie uzbrojenie - a mianowicie IBL. Reszta jednostek M2 może tam montować tylko lżejszą broń. A myślałem, że to jest novum z moda CMOD3... :)

To co mnie zmyliło to fakt, że w CMOD3 gabaryty broni i tarcz są jednak mniejsze niż w vanilli bo na Tyr mogę załadować 6 tarcz 2 GJ wraz 32 PSP i jeszcze jest dość miejsca w "bagażniku". W vanilli nie da się tyle na niego zabrać...

Ponadto z dostępnością jednostek M2 jest trochę dziwnie. Jeśli chodzi o ich zakup to:

Tytan - dostępny
Pyton - dostępny
Odyseusz - dostępny
Ray - dostępny
Feniks - dostępny
Ksenon K - dostępny (??)
Tyr - niedostępny
Osaka - dostępny (??)
Niszczyciel Kha'aków - niedostępny
Boreasz - dostępny
Brygantyna - niedostępny
Akuma - dostępny (??)

Pytanie tylko, czy w X3:TC można coś w ogóle kupić w stoczniach należących do Ziemian, Ksenonów i Jaków??? Jeśli to tylko teoretyczna możliwość (podobnie jak obecność Walhalli w tej grze) to i tak cała zabawa ogranicza się normalnie do wyboru jednego spośród sześciu a nie dwunastu niszczycieli.

Te statki co nie kupisz możesz zdobyc.A u Ziemian można kupowac.
Co do flot Ziemian statki ATF są tylko dla wojskowych, reszta jest dla zwykłych śmiertleników :) Jakie tam marnotrawstwo,mieli co robic przez setki lat izolacji hehe.
A te m7m to w grze przynajmniej są jakies porządne 'bombowce' a nie jakieś przerośnięte myśliwce je udające :)
to jak jest z tym phased array laser cannon w Final Furry,wszyscy myślą że jest tam w jakimś kontenerze,ale nie ma?

#30 Sky Hunter

    Pilot

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 14 postów

Napisano 02 wrzesień 2010 - 23:35

Aha, czyli bez modów jednostki Khaaków, Xenonów i Yaki można sobie odpuścić. Podobnie jest z pirackimi statkami bo ci nie mają w ogóle stoczni. Statki ziemskie UFC można chyba kupować tylko gdy gra się jako Terranin a wszystkie jednostki AGI są i tak niedostępne. Swoją drogą chyba także broń typu IBL jest w zasadzie niedostępna bo produkują ją trzy pirackie fabryki a nie sądzę, żeby komuś ją sprzedawali poza innymi piratami. Czyli podsumowując mamy do wyboru statki Argonów, Boronów, Taladian, Splitów, Paradian, Terran i OTAS. W sumie jest i tak z czego wybierać... :)

Tak więc uważam, że pomijając Terran bo ci mają tylko Osakę do wyboru to grając jedną z ras Uniwersum X najlepiej kupić w klasie M2 Boreasza, ponieważ wyszedł mi taki oto subiektywny ranking "kupnych" niszczycieli:

1. Boreasz - 32 ciężkich dział, v=42/63, generatory 15480/300000, osłony 10 GJ, ładowność 8500 XL
2. Płaszczka - 24 ciężkie działa, v=41/57, generatory 14200/248800, osłony 8 GJ, ładowność 11000 XL
3. Tytan - 24 ciężkie działa, v=35/49, generatory 14400/276400, osłony 8 GJ, ładowność 10000 XL
4. Odyseusz - 24 ciężkie działa, v=32/51, generatory 12400/304000, osłony 8 GJ, ładowność 8000 XL
5. Pyton - 16 ciężkich dział, v=49/69, generatory 14400/331600, osłony 6 GJ, ładowność 7000 XL
6. Feniks - 24 ciężkie działa, v=23/40, generatory 8000/276400, osłony 10 GJ, ładowność 13000 XL

PS. Ponadto muszę nieco zweryfikować to co zamieściłem w moim pierwszym poście w tym wątku o przewadze ziemskich statków M2 nad ich "uniwersowymi" odpowiednikami. Otóż w grze niezmodowanej po uwzględnieniu rzeczywistych a nie encyklopedycznych danych dot. broni wyłania się inny obraz teoretycznej siły ognia jednostek M2 ziemskich i tych z Uniwersum X. Otóż niszczyciele ziemskie posiadają siłę ognia - to znaczy sekundowy poziom punktów destrukcji - na poziomie 605k/230k (Osaka) i 807k/306k (Tyr, Walhalla). Natomiast niszczyciele Uniwersum X mają te wskaźniki na poziomie 1500-2000k/120-200k co oznacza przede wszystkim ich dwuipółkrotnie większy potencjał w niszczeniu osłon wrogich okrętów. Nawet jeśli uwzględnić fakt, ze jednostki ziemskie maja osłony maksymalne 25-50% mocniejsze to sądzę, że przy tak dużej dysproporcji w niszczeniu tych osłon na korzyść okrętów M2 z Uniwersum X to one szybciej powinny zniszczyć osłony Tyra lub Osaki a ponieważ odporność kadłubów w grze vanilla na ostrzał jest praktycznie żadna więc błyskawicznie je potem wykończą. Testy tego nie pokazują zapewne dlatego, że niszczyciele AI są defaultowo kiepsko uzbrojone i opancerzone. Faktem jest jednak, że CMOD3 znacznie zrównuje obie grupy M2 pod tym względem głownie przez obniżenie szybkostrzelności dział PPC i IC o dwa-trzy razy!





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych