Skocz do zawartości

Skrypt Wars: Argon/Boron vs Paranid/Split


Yacek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tłuką się aż miło, widać to po ilości opuszczonych statków w sektorach (musiałem zmniejszyć ustawienia NPC Bail Addon bo się o złom można było potknąć na każdym kroku). Czy ma to wpływ na gospodarkę X? Raczej nie, a przynajmniej jak na razie nie zauważyłem żadnego kryzysu.

Nie wiem co dalej z fabułą Final Fury, bo w sektorze M148 Argoni leją się ze Splitami ile wlezie, a o Kha'ak cisza jak makiem zasiał 😎

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Czy ma to wpływ na gospodarkę X? Raczej nie, a przynajmniej jak na razie nie zauważyłem żadnego kryzysu.

Problemy mogą się pojawić po kilku/kilkunastu godzinach gry, bo stacje którym brakuje surowców albo te z których nie są skupowane produkty uważane są za zbędne i po jakimś czasie znikają. Ale może nie będzie tak źle 😎

Z ciekawości wrzucę dziś ten skrypt i zobaczę z czym się to je 😎

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Problemy mogą się pojawić po kilku/kilkunastu godzinach gry, bo stacje którym brakuje surowców albo te z których nie są skupowane produkty uważane są za zbędne i po jakimś czasie znikają. Ale może nie będzie tak źle 😎

A po jakimś czasie się respawnują, wszak stacje się zawsze odbudowują.

Ilość traderów też jest stała, więc na miejsce tych zniszczonych powstaną nowe. Zwiększy się zapewne ruch traderów latających pomiędzy stacjami przyjaznych ras (Argoni i Boroni; Paranidianie i Splici), do tego Teladianie ręce zacierają, bo zyssski im rosną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat
Cytat

Problemy mogą się pojawić po kilku/kilkunastu godzinach gry, bo stacje którym brakuje surowców albo te z których nie są skupowane produkty uważane są za zbędne i po jakimś czasie znikają. Ale może nie będzie tak źle 😎

A po jakimś czasie się respawnują, wszak stacje się zawsze odbudowują.

Ilość traderów też jest stała, więc na miejsce tych zniszczonych powstaną nowe. Zwiększy się zapewne ruch traderów latających pomiędzy stacjami przyjaznych ras (Argoni i Boroni; Paranidianie i Splici), do tego Teladianie ręce zacierają, bo zyssski im rosną.

W tych samych miejscach odbudowują się tylko doki zaopatrzeniowe, stocznie, placówki handlowe i wojskowe. Z pozostałymi jest różnie, decyduje o tym sama gra i mogą się wcale nie pojawić. Stąd czasem ludzie mają problem z zaopatrzeniem w w niektóre rodzaje ziemskiego uzbrojenia- fabryki z racji braku zbytu lub surowców znikają i większości wypadków już się nie pojawiają w grze.

Statki się odnawiają ale jednak muszą dolecieć na miejsce żeby towar dostarczyć, a przy takich jatkach jest wielce prawdopodobne, że znowu zostaną po drodze zniszczone 😎

Na przykład okolice Contorted Dominion- u mnie nie ma tam żadnej fabryki produkującej splicką żywność, wszystko jest dostarczane z oddalonych o kilka(naście) skoków sektorów splitów. Gdy ten obszar zostanie odcięty od dostaw to pewnie się trochę wyludni z fabryk po jakimś czasie. Z punktu widzenia gracza na pewno będzie ciekawiej, będzie można obserwować rynek i zapełniać takie luki własnymi stacjami 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po kilkunastu dniach używania skryptu widzę że ekonomia TC wcale się przez niego nie załamała. Traderzy NPC nauczyli się latać po bezpiecznych dla nich sektorach, korzystają na ty Teladianie (wszędzie ich pełno), fabryk nie ubyło (kilka tak, ale to wina Pirate Guild i ataków piratów na nie). Statki wojskowe, od czasu do czasu ktoś, kogoś przegoni, z pożytkiem dla mnie, bo czasem jakiś fajny statek po tym zostanie. Największe walki trwają w sektorze M148, tam Splici z Argonami non stop się tłuką.

W sumie OK. Nie ma skutków ubocznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Jak alternatywa? Żadna, MBRR to pożeracz wydajności gry, tworzący masę niepotrzebnych statków. Ten skrypt jest jego przeciwieństwem, nie tworzy żadnych dodatkowych statków, a tylko zmusza istniejące do wzajemnej eksterminacji z korzyścią dla wydajności

Chodziło mi o alternatywne zadymy bez szkody dla wydajności 😎

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Na liczniku w grze w której od początku używam tego skryptu mam prawie 3 dni i widać spore zmiany w niektórych sektorach 🙁 Ciężko powiedzieć, które z nich spowodowane są jego działaniem, a które normalnie występują w grze ale domyślam się, że przynajmniej w niektórych przypadkach skrypt miał spore znacznie. Porównałem sobie obecną sytuację z mapką na x3tc.ru i sektory nie posiadające własnego pełnego zaplecza i w okolicy których nie ma dużej ilości doków zaopatrzeniowych skupujących odpowiednie towary, wyraźnie opustoszały. Na przykład Rhy's Desire, w tym sektorze na początku gry było 8 stacji, teraz są zaledwie 3. Pozostałe Splickie sektory w okolicy wyglądają podobnie, w Rhonkar's Trial została tylko 1 fabryka z 7 dostępnych na początku gry. Na terytorium innych ras też jest sporo zmian, w niektórych AI usunęło ponad 50% fabryk, np. Argońskie sektory w okolicach Interworlds (w Nathan's Voyage są 4 stacje z początkowych 11, zapewne dlatego, że główne szlaki handlowe do nich biegnie przez sektory Xenonów i Paranidian).

Ogólnie skrypt oceniam na plus, dzięki niemu wszechświat staje się bardziej dynamiczny 😀 Nawet zwykle neutralni Teladianie mają co robić- często ich siły wojskowe 'rozdzielają' walczące na ich terytorium strony, co zwykle kończy się totalną masakrą 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja mam więcej dni na liczniku i aż takich zmian nie zauważyłem. Stacje, jeśli poznikały w pewnych sektorach, to w wyniku ataku myśliwców z PG3. Skąd wiem? Bo widziałem info w wiadomościach PG3 i widziałem myśliwce w akcji.

Co prawda po kilku godzinach od uruchomienia skryptu, nastąpiło spore opróżnienie sektorów ze statków handlowych i wojskowych (wycieli się w pień, co było mi na rękę ze względu na wydajność), to upływie kolejnych godzin, gdy minęła magiczna godzina 6 czasu gry, wszechświat znów się zaroił od statków (odczuwalny spadek wydajności) i teraz ilość statków utrzymuje się raczej na stałym poziomie.

Handlowcy NPC nauczyli się latać po bezpiecznych sektorach (np. Boroni unikają sektorów Splitów itp.), Teladianie korzystają na tym latając wszędzie gdzie popadnie. Może to jest przyczyną, że u mnie stacje nie znikają? Może masz za mało inteligentnych pilotów NPC? 🙁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

To ja mam więcej dni na liczniku i aż takich zmian nie zauważyłem. Stacje, jeśli poznikały w pewnych sektorach, to w wyniku ataku myśliwców z PG3. Skąd wiem? Bo widziałem info w wiadomościach PG3 i widziałem myśliwce w akcji.

Co prawda po kilku godzinach od uruchomienia skryptu, nastąpiło spore opróżnienie sektorów ze statków handlowych i wojskowych (wycieli się w pień, co było mi na rękę ze względu na wydajność), to upływie kolejnych godzin, gdy minęła magiczna godzina 6 czasu gry, wszechświat znów się zaroił od statków (odczuwalny spadek wydajności) i teraz ilość statków utrzymuje się raczej na stałym poziomie.

Handlowcy NPC nauczyli się latać po bezpiecznych sektorach (np. Boroni unikają sektorów Splitów itp.), Teladianie korzystają na tym latając wszędzie gdzie popadnie. Może to jest przyczyną, że u mnie stacje nie znikają? Może masz za mało inteligentnych pilotów NPC? 🙁

Najwidoczniej 😀 U mnie handlarze zawsze latają najkrótszą trasą, nie patrzą na to kto jest właścicielem sektora przez który przelatują. Nie mam PG ani innych dodatkowych skryptów dodających wrogów, więc te zmiany musiały być spowodowane 'decyzjami' AI. Poznikało sporo fabryk, które zawsze miałem w grze, np. fabryki chipów w Family Zyarth (zostały tam tylko 3 rafinerie oleju rastar) i o niektóre towary jest trudniej niż normalnie. Nie narzekam, bo w tej grze nastawiam się na samowystarczalność i mam już masę fabryk produkujących na moje potrzeby ale miejscami trochę dziwnie się czuję widząc tą pustkę. Potem zabiorę się za zapełnianie luk w fabrykach AI, powinien być z tego ładny grosz 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tak osobiście, to uważam że ten skrypt powinien się już znajdować w wydawanej grze. Bo czystemu X3 TC po paru dniach grania zaczyna brakować dynamiki, a co dopiero gdy jest się graczem z dłuższym stażem. Jeśli wyjdzie X4, to producent powinien się zastanowić nad dodaniem niektórych skryptów od razu do wydawanej gry. Gracze i tak odwalili za nich kupę roboty. Co nie zmienia faktu ze jest to gra niszowa i panowie z Ego nie będą mieli zbyt wielu zmartwień z potencjalną konkurencją. No przynajmniej przez jakiś czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NO ale to wszystko w sumie zależy od tego jaką prowadzimy rozgrywkę. Uważam że jak gracz zajmuje i opiera się na Handlu to ten skrypt zaszkodzi. Przykładowo Jak mam Kompleks w Avarice to czy TS paranidianów zdoła dolecieć do Avarice przemierzając sektory Boronów i Argon ? Chyba raczej nie. A jak ktoś gra w rozgrywkę opierającą się na walce to chyba ten skrypt jak znalazł.

Mogę się mylić oczywiście, ale ja osobiście nie używam tego skryptu. Od czasu do czasu widzę jak Paranidianie tłuka się z Argonami i jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

NO ale to wszystko w sumie zależy od tego jaką prowadzimy rozgrywkę. Uważam że jak gracz zajmuje i opiera się na Handlu to ten skrypt zaszkodzi. Przykładowo Jak mam Kompleks w Avarice to czy TS paranidianów zdoła dolecieć do Avarice przemierzając sektory Boronów i Argon ? Chyba raczej nie. A jak ktoś gra w rozgrywkę opierającą się na walce to chyba ten skrypt jak znalazł.

Mogę się mylić oczywiście, ale ja osobiście nie używam tego skryptu. Od czasu do czasu widzę jak Paranidianie tłuka się z Argonami i jest ok.

Tym lepiej, jest bardziej realistycznie i trzeba trochę pokombinować. Nic nie stoi przecież na przeszkodzie, by zbudować kolejny kompleks gdzieś w pobliżu terytorium Paranidian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...