Skocz do zawartości

Prowler

MVP
  • Postów

    1 492
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Prowler

  • Urodziny 22.09.1981

Osiągnięcia Prowler

Kadet

Kadet (1/14)

0

Reputacja

  1. Możecie się normalnie zalogować w serwisie Egosoft ? Chciałem ściągnąć non-steam exe do AP, ale przy logowaniu użytkownika wywala jakiś błąd CBACK CrackerTracker i klapa. Myślałem, że to chwilowe, ale od paru dni to samo i nie wiem czy to coś u mnie, czy u nich nie tak. Testowałem na dwóch różnych przeglądarkach, ale ni chu chu.
  2. Prowler

    Darmowy weekend

    Jeśli ktoś nie testował tej gry to może zrobić to teraz. Jeszcze przez parę godzin w Rebirth można grać za darmo na steam Dodatkowo jest promocja 65% zniżki na tą i inne gry z serii X'ów. Edit: Ech, nie zauważyłem że pisaliście o tym na shoutboxie
  3. Może taką dyskusją uda się trochę rozładować przyciężkawą atmosferę na forum Jak w temacie, może ktoś odkrył jakieś ciekawe sposoby na ominięcie ograniczeń w grze albo wykonanie czegoś w zupełnie inny ale równie skuteczny sposób. Jeśli tak to dopisujcie w tym temacie. Walka, eksploracja, handel, co tylko przyjdzie do głowy Kilka sztuczek, niektóre pewnie znane ale warto odświeżyć Jak przypomnę sobie jeszcze jakieś to dopiszę. Niektóre z nich podchodzą pod kategorię spoilerów, więc czytacie na własną odpowiedzialność 1. Przypisywanie dużych statków do stacji. Niektórzy z Was pewnie zauważyli, że pewnych klas większych statków nie da się przypisać do stacji. Jest na to sposób. Wystarczy stworzyć z nich skrzydło, przypisać całe do wybranej stacji i potem je rozwiązać. Skrzydło znika ale ustawienia bazy dla poszczególnych statków zostają zapamiętane. Przydaje się gdy mamy większą flotę, można szybko wydać rozkazy powrotu do bazy w celu uzupełnienia paliwa, amunicji itd itp. 2. Sposób na niechcianych gości. Każdy pewnie spotkał się z sytuacją w której większe jednostki wroga atakują dany sektor. Pół biedy jeśli ma to miejsce z dala od obszaru naszego działania albo w późniejszym etapie gry gdy mamy już fregaty, niszczyciele czy bombowce by się im przeciwstawić. Ale co zrobić gdy dzieje się to w początkowych etapach gry, gdy nie mamy jeszcze zbyt wielkich środków finansowych, a wróg zagraża bezpośrednio naszym włościom ? Można na przykład kupić kilkadziesiąt wież laserowych i zrzucić je przed nosem wroga (15-20 powinno załatwić nawet niszczyciel) albo... zrzucić na niego jakąś niedrogą stację. Przy odrobinie wprawy można wybudować stację tak, aby znalazła się dokładnie na wrogiej jednostce. Stacje mają 30GJ osłon, więc konfrontacji z nimi nie wytrzyma żaden typ statku. 3. Niszczenie celu bez spadku reputacji Gdy chcemy się pozbyć jakiejś stacji albo statku danej rasy nie tracąc przy tym u niej reputacji możemy wykorzystać pewną sztuczkę. Potrzebujemy do tego dwóch statków i odpowiedniej ilości rakiet. Lokalizujemy cel i wsiadamy do jednostki wyposażonej w rakiety, odpalamy odpowiednią ich ilość, szybko przesiadamy się do drugiego statku, a tamtym skaczemy do sąsiedniego sektora. Rakiety niszczą cel, a my nie tracimy ani jednego punktu reputacji Przydatne na przykład wtedy gdy mamy gdzieś wrogo nastawione do nas wieże laserowe, mimo że poprawiliśmy stosunki z daną rasą. Wież nie da się 'przeprosić' i będą czerwone do końca gry albo dopóki ktoś ich nie zniszczy. 4. 'Dropy' ze statków. Od pewnej rangi bojowej ze zniszczonych statków zaczynają wylatywać też wszelkiej maści działka i działa (około 17-18 rangi mniejsze, mniej więcej o oczko wyżej większe działa). Z tym, że możemy tak zdobyć tylko te, które znajdują się w ładowni statku. Te, w które w danym momencie wyposażone są jego wieżyczki nigdy nie wylatują. Możemy to wykorzystać gdy polujemy na pewien rodzaj broni. Większe jednostki mają zwykle w ładowniach różne typy uzbrojenia i automatycznie zmieniają je w wieżyczkach, w zależności od tego w jakiej odległości od nich znajduje się cel. Jeśli więc próbujemy zdobyć np. działa fotonowe albo wyrzutnie bomb zapalających to najlepiej walczyć na krótki dystans, i przeciwnie jeśli chcemy zmaksymalizować szansę na zdobycie FLAK'ów to trzymamy się jak najdalej od celu. Można przyuwazyć jak to się zmienia skanując ładownię danego statku. Działka przy których jest '(*)' są w danej chwili zamontowane w wieżyczkach. 5. Misje odzyskania statku Od czasu do czasu w misjach odzyskania porzuconego/skradzionego statku trafia się dosyć ciekawa i/lub cenna jednostka. Niestety jeśli nie oddamy jej właścicielowi to naśle na nas patrol policji i po jego zniszczeniu spadek reputacji będzie jeszcze większy niż za samo zawalenie misji. Co zatem zrobić by go zminimalizować ? Patrol pojawia się zwykle parę minut po przerwaniu misji lub upływie czasu jej trwania, kilka kilometrów od jednostki którą mieliśmy oddać i będzie podążał tylko za nią. Możemy to wykorzystać w pewien niecny sposób Potrzebny jest do tego zapasowy napęd skokowy i zapas ogniw, jeśli ktoś używa skryptu upgrade kits to sprawa jest prosta, jeśli nie to można wykorzystać np. statek klasy TM z zadokowanym na nim myśliwcem wyposażonym w taki napęd. 1. Lokalizujemy i przejmujemy statek będący celem misji, przekazujemy mu ogniwa i napęd skokowy, jeśli mamy czas to możemy go trochę podreperować i/albo przekazać jakieś osłony i inne wyposażenie. 2. Gdy już jesteśmy gotowi to skaczemy tym statkiem do któregoś z sektorów sąsiadujących bezpośrednio z sektorem Xenońskim 472 albo 598 (347 też mógłby być ale czasem jest zbyt spokojny i potrzebne jest kilka podejść) i czekamy na upływ czasu misji lub kończymy ją od razu. 3. Po pojawieniu się patrolu policji od razu wydajemy naszej jednostce rozkaz skoku do sektora znajdującego się po przeciwnej stronie terytorium Xenonów (czyli jeśli jesteśmy w Grand Exchange to statek skacze do Zyarth's Domion, jeśli w Black Hole Sun to do Thyn's Abyss). Statki ją ścigające nie skorzystają z napędu skokowego tylko będą leciały do niej najkrótszą drogą, czyli prosto w ręce (?) Xenków, którzy się już nimi odpowiednio zajmą Czasem operację trzeba powtórzyć, czyli nasz statek skacze do sektora w którym znajdował się wcześniej i czekamy aż policja pokona znowu tą samą drogę, tym razem w przeciwnym kierunku. Nie zostanie przeciwko nam wysłany kolejny patrol policji, więc po zniszczeniu tamtego statek jest już zupełnie bezpieczny i możemy z nim zrobić co tylko chcemy. 6. Silniki boczne. Gdy lecimy powolnym statkiem to możemy sobie pomóc używając silników bocznych. Wystarczy ustawić statek pod dobrym kątem i uruchomić napęd boczny w odpowiednim kierunku. Dzięki temu nawet Feniksem można lecieć z prędkością ok. 80 m/s 7. Mobilne górnictwo. Nawet jeśli używamy skryptu do usuwania małych asteroid nie musimy z tego rezygnować. W obecnej wersji TC małe kawałki asteroid pozostałe po zniszczeniu tych głównych, widocznych na mapie nigdy nie znikają jeśli jesteśmy poza danym sektorem i nasze statki mogą je zbierać z jednego miejsca praktycznie do końca gry. Wystarczy znaleźć jakiś w miarę rzadko uczęszczany sektor z asteroidami (współczynnik nie ma znaczenia), rozłupać jeden z nich laserem górniczym albo jakimś mocniejszym działem/rakietą (szerszeń powinien wystarczyć) na kawałki, a potem większe z nich na jeszcze mniejsze i ustawić w tym miejscu satelitę. Potem wystarczy tylko wydać naszym górnikom rozkaz zbierania minerałów w miejscu w którym umieściliśmy satelitę i opuścić sektor. Jeśli do niego nie będziemy wlatywać to nasze nowo powstałe pole asteroid nigdy się nie skończy. Można tak wydobywać dowolny rodzaj minerałów np. dla naszych stacji czy do produkcji statków w HQ, również nividium, które później możemy sprzedawać za grube kredyty (sposób na bardzo łatwą kasę...). Przy okazji, świetnie do tego nadaje się skrypt Prospector. Polecam. 8.Gdy mamy w sektorze satelitę to możemy skorzystać z dodatkowego trybu podglądu obiektów na mapie. Po otwarciu mapy sektora wystarczy nacisnąć klawisz 'k' aby zobaczyć na niej kontury wszystkich obiektów w nim się znajdujących. Bardzo przydatne przy budowie stacji i kompleksów, a także odnajdywaniu wraków. 9.Używane statki Najlepiej jest kupować je z ofert dostępnych na stacjach, wtedy mamy największą szansę na to, że na pokładzie pozostanie jakieś cenne wyposażenie. Gdy kupujemy statek w przestrzeni to w większości wypadków dostaniemy zupełnie gołą jednostkę, czasem z osłonami 1MJ i działkami implusowymi. Niektóre z nich pewnie można wykorzystać również w Reunion Kolejne: Otwierając mapę przenosi nas zawsze do sektora w którym jest nasz statek. Lewy górny róg mapy - k - Kingdom End Prawy górny róg mapy - g - Getsu Fune Lewy dolny róg mapy - v - Vestibule of Creation Prawy dolny róg mapy - qq - Quens Retribution Uwaga, DUŻY spoiler/cheat i najprostsza droga do zepsucia sobie przyjemności z gry. Czytasz na własną odpowiedzialność:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...