Skocz do zawartości

Ulepszanie wydajności gry. Zbiór poprawek i skryptów dla TC.


Sorkvild
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W związku z częstymi pytaniami na forum dotyczącymi tego jak zwiększyć ilość fps w grze i tym samym wydajność, postanowiłem zebrać wszystkie patcho-mody. Linki prowadza do odpowiednich tematów na forum Egosoft, skąd można pobrać owe pliki.

Mody poniżej zamieszczone są kompatybilne z patchem 2.5.

Aplikowanie patchy jest jedna z metod. Druga z metod są czynności jakie należy przeprowadzić na naszym komputerze celem uzyskania dobrej wydajności systemu. Warto zapoznać się z poradnikiem autorstwa STx89 pod tytułem "Poprawa wydajności przed uruchomieniem gry" link: http://xudb.pl/topic/145-poprawa-wydajno-ci-przed-uruchomieniem-gry/

Zachęcam do podzielenia się własnymi uwagami oraz spostrzeżeniami podczas poprawy wydajności w czasie gry.

No Civilians

Mod istnieje w dwóch wersjach. Wersja A usuwa statki cywilne oraz taksówki. Część cywilnych lotów pozostaje w grze np. Statek Szpitalny. Z kolei wersja B tego patcha jest bardziej radykalna i usuwa wszelkie statki należąca do cywilów. Patch ten jest zgodny z wersja 2.5.

http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=262259

***

Shader enhancement mod a.k.a SS_T's X3TC Performance upgrade

Mod ten podmienia pliki shadeów na te znane z X3Reunion. Rożnica w grafice jest niezauważalna, podczas gdy wydajność w pewien sposób wzrasta.

http://www.thexuniverse.com/forum/showt ... post145757

***

Low Polygon Asteroids

Ten patch podmienia asteroidy na obiekty o mniejszej złożoności.

http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=176980

Ten plik pochodzi z czasów X3Reunion i jest w starym formacie .spk.

Należy pobrać wersje fake patch stad http://www.megaupload.com/?d=YTGD46OA

***

Remove Rocks

Bardzo popularny skrypt. Należy go aktywować poprzez edytor skryptów. Usuwa on wszelkie skalne drobiny, lupki oraz drobiny odciążając tym samym grę.

http://forum.egosoft.com/viewtopic.php? ... highlight=

***

Remove Adsigns

Ten mod usuwa wszystkie ekrany, telebimy które znajdują się przy każdej stacji. Jest to jeden z modów, które warto dodać do swej gry celem ulepszenia wydajności.

http://forum.egosoft.com/viewtopic.php? ... ht=adsigns

***

Replace Corp HQs and Military OPs with standard EQ dock

Rekomendowany dla wszytskich, którzy narzekają na spadki płynności w czasie pobytu w sektorze z siedziba korporacji. Istnieje dwie wersje. Wersja A zamienia model korporacji na zwyczajny dok zaopatrzeniowy, z kolei wersja B zamienia model siedziby korporacji na instalacje wojskowa.

http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=245468

***

X3 Unleashed

Autor tego moda drastycznie zmniejszył ilość wszelkich statków we wszechświecie o ponad polowe począwszy od cywilów, handlarzy oraz statków wojskowych. Aplikacja tego moda skutkuje znacznym przyspieszeniem gry poprzez zwolnienie zasobów cpu. W prawdzie jest to wersja rozwojowa (dedykowana dla wersji 2.1) i poprzez tak masywna redukcje statków handlowych fabryk może wystąpić spowolnienie gospodarki w grze.

http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=260355

***

Toned down bullet effects

Podmiana efektów trafienia na jeden efekt trafienia pochodzący z laserowego działka impulsowego. Może podnieść płynność podczas walk na platformach ze słabszymi kartami graficznymi.

http://forum.egosoft.com/viewtopic.php? ... highlight=

***

Tubeless Complex

Usuwa laczenia rurowe miedzy fabrykami w kompleksach produkcyjnych

http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=167224

***

More performant complex tubes

Ten mod poprawia wydajnosc przy budowaniu k. produkcyjnych, zastepujac laczenia rurowe nowymi o mniejszej ilosci polygonow.

http://forum.egosoft.com/viewtopic.php? ... sc

***

Improved Combat Frame Rate

W tym modzie autor mocno uprościł, zredukował a także usunął efekty cząsteczkowe pojawiające się przy trafieniach bronią. Mod ten ma za zadanie wzmóc wydajność podczas walk.

http://forum.egosoft.com/viewtopic.php? ... c&start=30

***

Combat Mod 3

W prawdzie nie jest to mod stworzony celem poprawy wydajności w czasie gry. Mod ten powstał celem poprawienia parametrów broni, rakiet oraz osłon. Statystyki każdej z nich zostały skrupulatnie przemodelowane.Skutkuje to bardziej wiarygodnymi rezultatami walk oraz dłuższym czasem ich trwania. Dzięki temu modowi, można na przykład zapomnieć o zniszczeniu platformy bojowej przez 5 Xenonskich L. Druga cecha tego moda jest nowa oprawa dźwiękowa oraz co ważne ... przemodelowanie efektów pocisków oraz trafień. Sa to bardziej zoptymalizowane modele wyglądające równie dobrze lub nawet lepiej!

Na poniższych filmach autor prezentuje swoje dzieło raz porównuje wydajność do gry standardowej.

http://www.youtube.com/watch?v=32PvnXwF ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=3VL4ipr3 ... re=related

Mod do pobrania jest z forum TheXUniverse

http://www.thexuniverse.com/forum/showt ... adid=13553

Dla tych co chcą pozostać przy standardowych właściwościach broni i osłon, a chcą cieszyć się nowymi efektami broni, trafień, wyglądem laserów oraz nowym czytelnym GUI - można użyć Military HUD MK3, który jest również polecany przy jednoczesnym korzystaniu z Combat Mod'a.

http://www.eutharan.com/ulfius/CMODII_C ... r%20TC.rar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Hmm dziwna sprawa. U mnie w sektorach gdzie jest mnostwo tych skalek, mod ten zdaje sie dzialac.

Dla przykladu. Nowy start - bankrut zabojca. Bez modyfikacji w tym sektorze nieco zwalnia. Gdy zapodalem low poly, to smiga tak jakbym remove rocks wrzucil (podczas gdy jeszcze nie wrzucilem).

Dodatkowo wrzucam remove rocks, bo statki zwlaszcza te wieksze nie potrafia latac w tych skalkach i czasami robia jakies karkolomne manewry by wyminac te drobiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Cytat

No Civilians

Mod istnieje w dwóch wersjach. Wersja A usuwa statki cywilne oraz taksówki. Część cywilnych lotów pozostaje w grze np. Statek Szpitalny. Z kolei wersja B tego patcha jest bardziej radykalna i usuwa wszelkie statki należąca do cywilów. Patch ten jest zgodny z wersja 2.5.

Mod istnieje w większej ilości wersji. Hard mod i Extreme mod też usuwają statki cywilne dodając zamiast nich dodatkowe wrogie statki (pirackie, Xenków Kha'ak). Są też moje przeróbki NoCiv, Hard i Extreme mod + Pirate Patrol, trzy wersje z dodatkowymi statkami z moda Pirate Patrol. Jest też moja wersja NoCiv dla moda DDTC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

a ja też mam pytanko, mianowicie już doszedłem sam do tego, że trzeba to wypakować do katalogu "mods" który trzeba samemu utworzyć 😀 , a następnie zaznaczyć moda w menu gry (tym przed właściwym uruchomieniem).

moje pytanie brzmi: czy da się uruchomić na raz więcej modów niż tylko 1? mam moda nocivilians, i chciałem jeszcze zlikwidować te połączenia rurowe w kompleksach (komp zmula) ale już nie moge zaznaczyć 2 moda. da sięto jakoś obejść?

zainstalowałem też rockremover, czy jakoś tak ale jego się uruchamiało inaczej (przez jakiś menadżer) i działa.

i jeszcze jedno mam pytanie 😀

moanowicie gram w tc, i nagle ni z tego ni z owego gra zaczyna się ścinać. nie zależy to od grafiki, ani ilości obliczeń (potrafił mi się ściąć w sektorze mars jakieś 5 minut po bitwie z 6 klastrami kaaków). zapoznałem się z tematem o wydajności przed uruchomieniem gry, zrobiłem te kroki no i teraz władowywuje mody które odciążają grafikę. mogę coś jeszcze zrobić?

uuff rozpisałem się 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

i jeszcze jedno mam pytanie 😀

moanowicie gram w tc, i nagle ni z tego ni z owego gra zaczyna się ścinać. nie zależy to od grafiki, ani ilości obliczeń (potrafił mi się ściąć w sektorze mars jakieś 5 minut po bitwie z 6 klastrami kaaków). zapoznałem się z tematem o wydajności przed uruchomieniem gry, zrobiłem te kroki no i teraz władowywuje mody które odciążają grafikę. mogę coś jeszcze zrobić?

uuff rozpisałem się 😀

Sprawdziłeś czy nie powoduje tego jakiś program bądź usługa działająca w tle ? U siebie takich przycięć raczej nie zauważam, jedynie w przypadkach gdy np. jakiś M7M odpala kilka(dziesiąt) salw rakiet rojowych to gra na chwilę dostaje zadyszki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
Cytat

A jest mod usuwający mgłe z sektorów?? Było coś takiego do X3R i fajnie by było dostać coś takiego do TC

Oczywiście że jest. Powinien być dodany do listy ulepszeń w pierwszym poście.

Można go samemu poszukać w temacie Community Script & Mod Download Library for X3: Terran Conflict

Mod nazywa się (co za zbieg okoliczności) No fog.

Jest też moja wersja tego moda dla DDTC NoFog dla DDTC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z remove rocks mianowicie mimo wypakowania plików do katalogu script i uruchomieniu edytora (tych dwóch rzeczy jestem pewien) nie mam skryptu na liście w grze. Problem już opisywałem ale nie udało się go rozwiązać. Nie pomagało reinstalowanie skryptu gry czy nawet format kompa (to ostatnie robiłem dzisiaj rano). Nie wiem w czym tkwi problem. Czy ten skrypt się z czymś gryzie?? Nie ukrywam że chciałbym żeby mi zadziałał gdyż ponieważ drobne skałki są mi nie potrzebne (nie zbieram rudy) a byłaby to duża ulga dla mojego kompa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja będę się upierał przy swoim a oto dowody:

http://img843.imageshack.us/g/20100827053220.jpg/

Natomiast o ile mi wiadomo skrypt na liście powinien być jako pierwszy przebrnąłem przez niezły kawałek listy i nic...

http://img828.imageshack.us/g/x3tc2010082705451003.png/ screeny z gry

Okazuje się że z Nofog tez mam problem jest zainstalowany jako fake patch a mgła nadal jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...